![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Snelst groeiende religie door vrijwillige bekering. Niet door geboorte of dwang.
Sales of Bibles Are Booming, Fueled by First-Time Buyers and New Versions Publishers attribute a 22% jump in Bible sales this year to rising anxiety, a search for hope, or highly focused marketing and designs https://www.wsj.com/business/media/s...sions-d402460e |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Johannes 15:18 Als de wereld u haat, weet dan dat zij Mij eerder gehaat heeft dan u.
19 Als u van de wereld zou zijn, zou de wereld het hare liefhebben; maar omdat u niet van de wereld bent, maar Ik u uit de wereld gekozen heb, daarom haat de wereld u. 20 Denk aan het woord dat Ik tegen u gezegd heb: Een slaaf is niet groter dan zijn heer. Als zij Mij vervolgd hebben, zullen zij ook u vervolgen. Als zij Mijn woord hebben bewaard, zullen zij ook het uwe bewaren. 21 Maar al deze dingen zullen zij u aandoen omwille van Mijn naam, omdat zij Hem niet kennen die Mij gezonden heeft. 22 Als Ik niet gekomen was en tot hen gesproken had, zouden zij geen zonde hebben. Maar nu hebben zij geen excuses voor hun zonde. 23 Wie Mij haat, haat ook Mijn Vader. 24 Als Ik geen wonderen had gedaan onder hen die niemand anders gedaan heeft, zouden zij geen zonde hebben. Maar nu hebben zij zowel Mij als Mijn Vader gezien en hebben zij Mij gehaat. 25 Maar het woord is gekomen dat in hun wet geschreven staat: ‘Zij hebben Mij zonder oorzaak gehaat.’ |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mattheus 21:42 Jezus zei tegen hen: “Jullie hebben nooit gelezen in de Schriften:
De steen die de bouwers afkeurden, is de belangrijkste steen geworden. Dit is door de Heer gedaan, en het is wonderbaar in onze ogen? 43 Daarom zeg ik jullie: Het koninkrijk van God zal van jullie afgenomen worden en het zal gegeven worden aan een volk dat de vruchten ervan zal dragen. 44 Wie op deze steen valt, zal verpletterd worden, en wie de steen raakt, zal door hem verpletterd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Minister-President
|
![]() Het koninkrijk van God zal van jullie afgenomen worden
door de moslims?
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jezus was niet tegen de moslims bezig neen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij bedoelde dat de christenen het Koninkrijk toekomt. Iedereen die dat dus oprecht wilt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jezus was geen “Christen”, hij was een gelovige Jood. Hij wilde helemaal niet een nieuwe religie “het Christendom” stichten. Het was een afvallige Jood uit Tarsus die Saulus heette (later gewijzigd in “Paulus”) die op dat onzalig idee kwam. Aanvankelijk hoopte hij met zijn gedachtengoed succes te hebben bij Joodse toehoorders, maar dat werd een grote flop. Dan heeft hij uit frustratie met zijn herkomst en religie (Judaïsme) gebroken en naar “de heidenen” getrokken met een sterk verwaterde versie van zijn oorspronkelijke religie en heeft daarin de figuur van Christus (die nochtans zelf een gelovige Jood was) als kern van een nieuwe religie. Iets waar Christus ongetwijfeld het niet mee eens zou geweest zijn.
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees het met uw eigen ogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De evangelies zoals we die nu kennen zijn slechts een selectie van vier uit wellicht een tiental of meer teksten. De definitieve selectie werd pas in de vierde eeuw gemaakt onder het gezag van ene Irineus van Lyon. Aan die teksten werd na de dood van Christus lang geschrapt en geknoeid. Dat is zo te merken. Ik weet niet meer in welk evangelie staat dat Jezus tegen zijn oudste apostel Simon zou gezegd hebben: “Gij zijt Petrus en op die rots zal ik mijn Kerk bouwen.” Dit is overduidelijk er bij gefantaseerd “pour les besoins de la cause”. Jezus was een gelovige Jood en zou nooit dergelijke uitspraak over “zijn Kerk” (!!!) hebben gedaan.
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u al op de knietjes bij Hem gezeten? Heeft u uw ziel al eens ontleed bij Hem in een stortvloed van tranen? Heeft u al zaken in het verborgene gevraagd die Hij openbaar beantwoordde? Jezus Christus is den Eniggeboren Zoon van God en de Messias en Hij heeft gezegd dat er geen Joden meer zijn in God en het Koninkrijk verplaatste naar de volgelingen van de Zoon. Iedereen kan nu tot Hem keren, er is geen uitverkoren ras. Dat is wat er geschreven staat.
Laatst gewijzigd door CUFI : 2 december 2024 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Minister-President
|
![]() vergeet het merendeel maar
Jezus was een visser , de romeinen hebben hem gevraagd mee te werken aan het kruisd ragen en hij stemde toe meer is er niet , geen laatste avondmaal dit is wat paus Ratzinger mij gezegd heeft
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mattheus 21:42 Jezus zei tegen hen: “Jullie hebben nooit gelezen in de Schriften: De steen die de bouwers afkeurden, is de belangrijkste steen geworden. Dit is door de Heer gedaan, en het is wonderbaar in onze ogen? 43 Daarom zeg ik jullie: Het koninkrijk van God zal van jullie afgenomen worden en het zal gegeven worden aan een volk dat de vruchten ervan zal dragen. 44 Wie op deze steen valt, zal verpletterd worden, en wie de steen raakt, zal door hem verpletterd worden.
Laatst gewijzigd door CUFI : 2 december 2024 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 2 december 2024 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarmee wil ik deze steriele discussie graag beëindigen.
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Bijbel leert dat de eerste zoon uit de aarde geschapen is en de laatste uit een maagd geboren is. Daar Hij de Messias is, is de wet dus vervuld. Er is geen uitverkoren ras, iedereen kan nu tot de Vader komen. Dat is wat de Bijbel leert en daarom is iedere gelovige nu wereldwijd het nieuwe Israel. Feel free to disagree, we gaan er gaan slaap voor laten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nu de tweede keer in mijn leven dat ik christelijke gemeenschappen op 1 lijn zie waarna meteen resultaat volgt.
Eendracht in de HEERE is supermacht. Christ is LORD. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb & wil sowieso geen relatie met da' gekruist gevalleke:
1) wegens ik ben niet gay 2) Miljoenen , ondertussen miljarden hebben er een relatie mee , polygamie !! 3) wegens ik ben niet gay
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |