![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Canabis legaliseren? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
65 | 49,62% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 3,82% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
61 | 46,56% |
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak drugs legaal en dan pas zie je welke ravage het zal aanrichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ikzelf ben verslaafd aan koffie, tabak
geef ik grif toe ( allen tot mijn grote spijt ) ik denk zelfs heel wat mensen ik geef zelfs grif toe moest cannabis in de rekken ( tegen een redelijke prijs ) liggen .... ik weet het niet.... bah waarschijnlijk geraak ik er wel aan verslaafd een extra probleem ? helemaal niet naar de maatschappij toe alleen voor mijn leven, mijn portefeuille, niet meer dan dat |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu worden de gevaren van drugs ook ontkent door de voorstaanders. Pas als het algemeen gebruikt wordt is de ware omvang van het probleem te overzien. Zullen we ook maar alle toevoegingen in etenswaren toelaten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alcohol is een ravage ( even niet financieel ), als het een serieuze verslaving wordt, je gaat er binnen de zoveel jaar letterlijk fysiek aan kapot, dat is een harddrug op één lijn met morphine cannabis, koffie, sigaretten zijn veel bescheidener ( even kanker en teer etc buiten beschouwing gelaten ) die kan je een zowat een héél leven door nemen, geen overdosis van innemen, zonder noemenswaardige fysieke gevolgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wou dat het indertijd niet gelegaliseerd was. Dan was ik nooit verslaafd geworden en had nu minder problemen gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar heeft dat met legaliseren of met inburgering te maken ? ik neem aan dat je nooit aan fles thinner 'ligt' alhoewel er weinig wetten je dat zouden verbieden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
morfine is een veel minder schadelijkere stof dan alcohol als het gebruikt wordt in grote hoeveelheden. (met als doel een verdovend effect op het lichaam) Het is pas wanneer morfine-derivaten zoals heroïne met brol versneden wordt (veroorzaakt net door de illegaliteit van het product) dat het gevaarlijk wordt voor het lichaam. Ik denk echt dat hier veel mensen serieus de drug alcohol onderschatten in de schadelijkheid ervan!!! Aub mensen, geloof echt niet dat je goed bezig bent als je zat bent; wat je ervaart is gewoon de stillegging van alle mechanismen in je hersenen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik weet echt niet of je er wat van weet maar ...
we hebben het over cannabis zoek er es wat ( niet één bron, en zeker geen gekleurde ) over op men noemt dat drug , en dat heeft inderdaad al onmiddelijk een zeer wrange bijklank het is ook een drug ( zoals koffie etc ) maar lang niet zoals je je dat voorsteld hoor het heeft hooguit een psychische verslaving, wat je dus ook bij een sigaret hebt nadat ge afgekickt bent van de nicotine maw de goesting blijft maar je bent e niet fysisch aan verslaafd, gelijk alcohol,heroïne etc |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
morhine is toch een opiumderivaat ( van oorsprong ) ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar veel van die derivaten worden versneden door het illegale karakter ervan, en dan beginnen de problemen. (maar dit is een punt wat door prohibitionisten nooit aanvaard wordt) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar mijn weinige ervaring met morphine is toch wel dat het heel schadelijk is voor het lichaam ( ik denk dan aan mijn vader die overleden is aan de langdurige hoge dosis , geen overdosis, morphine gebruikt als pijnbestrijding bij longkanker ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar nogmaals ik ben een leek op dat gebied
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom stopt ge niet helemaal ? Wat is het voordeel van drugsgebruik ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bv stel dat er morgen ondekt wordt dat koffie bv ook kankerverwekkend zou zijn moeten we dan tot de conclusie komen dat dit een veel ergere , zwaardere drug was dan we hadden kunnen vermoeden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tjah .... da's ieder voor zich om dat te beantwoorden btw gebruik jij geen drugs ? Bobke ( koffie, thee, eventuele medicijnen inclusief genomen ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met legaliseren heeft het natuurlijk te maken. Dan geeft ge het signaal dat er geen probleem mee is. Aangezien iedereen het doet lijkt het nodig om erbij te horen. Het werd zelfs als een emancipatie van de vrouw gezien omdat het toen vooral door mannen gedaan werd. ![]() |
|
![]() |
![]() |