Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de term zelfverdediging ivbm vuurwapens uitgebreid worden?
Neen, je mag enkel je leven en dat van je naasten verdedigen 9 40,91%
Neen, het moet volledig verboden worden 3 13,64%
ja, maar er moet een soort contract bestaan waarin de aanvrager verklaart wat hij te verdedigen heeft 6 27,27%
ja, onvoorwaardelijk 4 18,18%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2003, 19:51   #261
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Thomas, doelgericht met de politie?????
U vergeet dat er met de politiehervorming minder blauw op straat is, en dan tijdens de nacht in EVergem maar patroule is. En die zijn liever op zoek naar snelrijders, en een glaasje te veel, dan naar GEVAARLIJKE criminelen zoeken.
één zaak moeten we toegeven, wanneer de commissaris mee op stap gaat is het véél beter, maar anders niets.
Denkt U dat deze mensen hun vel gaan riskeren om Uw bezit te beschermen?!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 19:53   #262
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Dus ergens vind ik wel dat je een wapen in huis mag hebben, maar dan moet je ook de vaardigheid hebben om dat doelgericht en proportioneel te gebruiken. Vaak is de situatie zo emotioneel geladen en ben je daar helemaal niet op vootbereid, zodanig dat je iemand evengoed in de knieschijf had kunnen schieten, dan in het hoofd bv. Alhoewel dit in uiterste nood enkel zou mogen en mits de gewapende burger in de mogelijkheid is de situatie te beoordelen. Vaak is dit echter niet zo.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 20:05   #263
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Wanneer U een normaal jachtgeweer, met zaad neemt, dan mag U er nog een meter naast schieten, hebben zal u hem; en doden??? met hagel.
Wanneer u een vuurwapen hebt met kogelsdan moet U een goede schtter zijn oml het doelwit te raken in een panieksituarie.
Dus lid worden van een schuttersvereniging, leren omgaan met een wapen. EN DAN WEET U, waarover men spreekt.
Oud 28 mei 2003, 21:31   #264
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bof, het resultaat van al dit oeverloos gedrein, van je mag niet doden, je mag het wel....

Wat betreft homejackers, die om 4 uur 's ochtends binnen komen.. een simpele welopgevoede hond geeft al een goeie waarschuwing, of een heel simplistisch alarmsysteem en wat goeie sloten, tijd genoeg om die crimineeltjes weg te jagen hoor.

Hier is het heel simpel, ze zijn welkom.En als ze geluk hebben bel ik de politie en de lijkenwagen. Anders geen van beiden.

Ik ben nu eenmaal niet mensvriendelijk.
We zijn met teveel ,en ik ga mezelf niet opruimen voor een ander zijn plaatsje. De ultime egoïst misschien?

Trouwens, ik schiet niet met lood, da's milieuonvriendelijk. Glasvezel en Wolfram, da's mijn materiaal.
Oud 28 mei 2003, 21:43   #265
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
een simpele welopgevoede hond geeft al een goeie waarschuwing, of een heel simplistisch alarmsysteem en wat goeie sloten, tijd genoeg om die crimineeltjes weg te jagen hoor.
Vrij oneerlijk tov de mensen die of arm zijn of schrik hebben van honden (of geen zin hebben voor een hond te moeten zorgen)
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 22:02   #266
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ooit gezegd dat de wereld eerlijk is?

Trouwens, snuggere inbreker die bij een familie inbreekt die zelfs geen straathond kunnen houden.....

Of voor allergische mensen.Een simpel alarmsysteem, bestaande uit een simpele winkeldeurbel, zo'n knop op een stokje, waar de deur onderdoor loopt kan toch de kostprijs niet zijn.Zo eentje op de voor- en achterdeur, goeie start.
Oud 28 mei 2003, 22:50   #267
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Kijk, de geweldspiraal is al een feit.

ik heb betere argumenten

Kom maar af hoor, ik ben helemaal klaar!!

Zeg maar bye tegen je argumenten
Ik had mijn andere argumenten een beetje verstopt, hier is de volledige argumentatie:

pff.. je argumenten liggen te dicht bijeen.

1 van deze
en ze zijn onder tafel geveegd.
Tegen dat jij dat argument hebt afgevuurd heb ik het al onder tafel geveegd door middel van dit:

pff.. dat laatste argument haal ik zo onderuit met dit;

OK, daar kan ik niet tegen op, ik geef het op!!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 23:15   #268
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

OK, daar kan ik niet tegen op, ik geef het op!!!
Waah 8)
Die laatste was eigenlijk een bij conventie verboden wapen.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 23:24   #269
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat kneuterboertje met dat .50 voorlaadgeweer... Yep de conventie van Geneve verbied het gebruik van calibers vanaf .50 als anti personeelswapen.
Oud 28 mei 2003, 23:33   #270
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Vrij oneerlijk tov de mensen die of arm zijn of schrik hebben van honden (of geen zin hebben voor een hond te moeten zorgen)
Ja dat is het punt. De tegenstanders van wapenbezit in huis komen daar idd altijd mee af:"maar installeer dan toch een alarm!! Dat kost stukken van mensen en bij de firma's die dat installeren zitten ook mollen die de gevraagde gegevens aan de georganiseerde misdaad doorverkopen. Daar ben je dus NIKS mee.

Hoe het dan moet? Nul-tolerantie voor ELKE vorm van criminaliteit + het absolute recht van burgers om zichzelf, hun familie EN hun eigendom te verdedigen op Welke Wijze ook!
Ga jij 's nachts inbreken Dies? Neen denk ik, ik ook niet dus ZO moeilijk is het niet om dat te laten; als je dat toch doet neem je het risico er maar bij om een gaatje van .38 inch in de kop te krijgen. Dat staat mijn aspirant-inbrekers te wachten, en in wens ze het NIET toe hoor!
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 00:40   #271
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Neen ik doe andere dingen gedurende mijn nachten (nog op dit forum zitten nu bijvoorbeeld ), maar ik zou ook niet graag per vergising worden neergeschoten door een winkelier die zijn eigendom probeert te verdedigen terwijl ik bij hem in de winkel iets kom kopen.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 23:11   #272
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Klassieke alarmen zijn of waardeloos, of te duur voor een doorsnee burger.

Een voorbeeld, de firma waarvoor ik werk heeft een alarm, overal in de werkplaats en burelen hangen er infrarood bewegingsdetectoren, dus het forceren van een deur, poort of raam geeft een onmiddelijk alarm naar een alarmcentrale.Deze alarmcentrale kost een bergje poen per periode.

Wat gebeurt er als het alarm afgaat.
De alarmcentrale belt naar de firma, ongeveer 6 minuten later na het alarm.(al 2 keer mogen opnemen, mijn code doorgeven en uitleggen dat een of andere stropdas weeral vergat dat we nog aan het werk waren aan een dringende job).
Deze laten de telefoon 15 keer overgaan en bellen dan de politie.Die verschijnt 20 minuten na het telefoontje.
Oftewel, inbrekers hebben bij deze firma een klein half uurtje vrij spel.
Ondertussen huilt er wel een alarm aan de gevel(als ze de klassieke truk van PUR schuim niet toegepast hebben), in het midden van een KMO zone.... waar geen persoon het hoort.

Een gewoon huisalarm heeft geen telefoonverbinding naar een alarmcentrale,wegens te duur voor gezin X.
Dus wat gebeurt er/ na 2 uur komt de politie af ,wegens telefoontjes over burengerucht en klachten van mensen die niet meer kunnen slapen, indien de inbraak plaatsvind tijdens afwezigheid van de bewoners.
Indien er wel iemand thuis was, tja.
Zeer handig, zeker in het geval van home jackings, gijzelingen of zelfs mishandelingen en/of berovingen .... mischien is dan de ambulance er na 3 uur.
Oud 30 mei 2003, 12:02   #273
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Neen ik doe andere dingen gedurende mijn nachten (nog op dit forum zitten nu bijvoorbeeld ), maar ik zou ook niet graag per vergising worden neergeschoten door een winkelier die zijn eigendom probeert te verdedigen terwijl ik bij hem in de winkel iets kom kopen.
Ga jij 's nachts een winkel binnen om iets te kopen? Dat is op zijn minst verdacht...tenzij het een nachtwinkel is natuurlijk :o
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 17:29   #274
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Dies schreef:
Citaat:
maddox schreef:
Citaat:
een simpele welopgevoede hond geeft al een goeie waarschuwing, of een heel simplistisch alarmsysteem en wat goeie sloten, tijd genoeg om die crimineeltjes weg te jagen hoor.
Honden zijn nu eenmaal gevaarlijker dan wapens. 8)
Ik heb nog nooit een wapen weten schieten zonder de wil van zijn eigenaar.
Er gebeuren ook veel meer incidenten met honden dan met legale wapens.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 18:15   #275
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Als mensen echt wapens in huis willen hebben,
dan vind ik dat de overheid cursussen moet inrichten die een soort bekwaamheidsbewijs afleveren.
Een cursus in hoe je preventief, in het uiterste geval met een wapen, proportioneel je eigendom verdedigen kan.
Ik vind dat men VOORAL ook moet slagen in psychologische testen. Je kan dan de beste schutter zijn, je persoonlijkheid en hoe je naar mensen kijkt en met allerlei soorten mensen omgaat moet bepalend zijn om een wapen te mogen bezitten. Vlaamsblokkersmentaliteit valt dan zowieso al uit de boot.

Die cursussen moeten dan gelijkwaardig zijn aan cursussen, die aan politiemensen gegeven worden ivm zelfverdediging en wapengebruik, vind ik.
Men moet daarin een soort bekwaamheidsattest behalen.

Lid zijn van een schuttersclub is dan niet voldoende.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Oud 2 juni 2003, 18:17   #276
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Als mensen echt wapens in huis willen hebben,
dan vind ik dat de overheid cursussen moet inrichten die een soort bekwaamheidsbewijs afleveren.
Een cursus in hoe je preventief, in het uiterste geval met een wapen, proportioneel je eigendom verdedigen kan.
Ik vind dat men VOORAL ook moet slagen in psychologische testen. Je kan dan de beste schutter zijn, je persoonlijkheid en hoe je naar mensen kijkt en met allerlei soorten mensen omgaat moet bepalend zijn om een wapen te mogen bezitten. Vlaamsblokkersmentaliteit valt dan zowieso al uit de boot.

Die cursussen moeten dan gelijkwaardig zijn aan cursussen, die aan politiemensen gegeven worden ivm zelfverdediging en wapengebruik, vind ik.
Men moet daarin een soort bekwaamheidsattest behalen.

Lid zijn van een schuttersclub is dan niet voldoende.
Thomas, ik ben zeker te vinden voor een strenger vergunningenbeleid, maar wat je hier voorstelt, is zelfs VERBODEN nu.
Oud 2 juni 2003, 18:34   #277
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Paulus, wanneer mensen wapens bezitten, kan dit op zich gevaarlijk worden. Burgers kunnen tot daders worden. Wat de onveiligheid juist kan doen toenemen. ze zijn nl. zelf de wetgever geworden. Hij is koning over leven en dood op alles wat niet openbare weg is. Weet dat dat betekent dat als je je niet op de openbare weg bevindt, je kan neergeknald worden....
Oud 2 juni 2003, 18:39   #278
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Thomas, nu niet overdrijven hé!!!
Oud 2 juni 2003, 18:47   #279
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Thomas schreef:
persoonlijkheid en hoe je naar mensen kijkt en met allerlei soorten mensen omgaat moet bepalend zijn om een wapen te mogen bezitten. Vlaamsblokkersmentaliteit valt dan zowieso al uit de boot.

Thomas jongen, ik zou de politie niet willen eten geven die op het Blok stemmen.
En wat gaat U doen met de messen, nu die heer zijn vrouw heeft gedood met een mes. Messen zijn ook wapens, dus een cursus messentrekken alvorens de piepers te schillen?
En ik ben zeker dat U ook uit de boot valt, want U discrimineert mensen zonder ze te kennen.
Oud 2 juni 2003, 18:58   #280
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Thomas schreef:
persoonlijkheid en hoe je naar mensen kijkt en met allerlei soorten mensen omgaat moet bepalend zijn om een wapen te mogen bezitten. Vlaamsblokkersmentaliteit valt dan zowieso al uit de boot.

Thomas jongen, ik zou de politie niet willen eten geven die op het Blok stemmen.
En wat gaat U doen met de messen, nu die heer zijn vrouw heeft gedood met een mes. Messen zijn ook wapens, dus een cursus messentrekken alvorens de piepers te schillen?
En ik ben zeker dat U ook uit de boot valt, want U discrimineert mensen zonder ze te kennen.
Als dat zo zou zijn dat politiemensen voor het blok stemmen, is dat ergens logisch. Die mensen zien overal onveiligheid. Hun ogen zijn op niks anders gericht. Net zoals een bakker overal brood ziet en een natuurliefhebber merkt overal het gezang van vogels op en het gekir van krekels. Tuurlijk speelt dat in de kaart van het blok.

Een keukenmesje heeft gelukkig nog niet voor iedereen het aura van 'wapen'. Een pistool heeft als enige functie te doden of neer te schieten. Het wordt enkel zo bekeken en gebruikt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be