![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Wat is uw reactie op de N-VA beleidsdaden na één jaar regeren? | |||
Ik blijf N-VA'er ook al naaien ze me op zijn Belgisch in de boskes van Laeken |
![]() ![]() ![]() |
16 | 29,09% |
N-Va kan de pot op, ik laat niet met me solen |
![]() ![]() ![]() |
39 | 70,91% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gefeliciteerd met je beschrijving van volgend droge feit:
"toen Tilleke me een hand gaf, kreeg ik een stijve". 't Was waarschijnlijk lang geleden, want anders zou je het al vergeten geweest zijn. En wat is nu het gevolg: je verwart seksualiteit met royalisme. ps: zou Berten Bibber ook zo'n beschouwingen gemaakt hebben, toen hij eens diep in de ogen van de moeder van zijn boeleke mocht kijken?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#262 | |||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Moest ik: A/ Sos zijn zou ik gewoonweg niet weten waarover je het hebt... B/ VLD'er zijn dan zou ik nu proberen uit te leggen dat ik met janssens eigenlijk Bavo bedoelde maar dat jij mij een loer hebt willend draaien door te aluderen dat janssens niet hetzelfde is als Bavo hetgeen schadelijk is voor de economie... enz enz C/ Tjeef zijn zou dan zou ik doodleuk opmerken dat janssens de familienaam is van Bavo en dat ik wegens de wet op de privacy 's mans naam niet wilde bezoedelen.... Maar ik wil mijn eretitel "flamingant" niet ontlopen en schaam er mij inderdaad diep over om zo nonchalant te zijn omgesprongen met één van de pareltjes van ons O zo lieftallige Vlaamse kulturele erfgoed. Daarom hier pro urbi et orbi: Sorry Miel, sorry edele Vlaamse troubadour... Nog iets: Zoals ik reeds zo dikwijls op dit forum heb verkondigd: Kom uit je paleis Staaf en bied uw ontegensprekelijke talenten aan aan uw volk, uw broers en zussen, uw lotgenoten...Jij bent meer dan welkom...we hebben iedere talentgozer meer dan nodig... Citaat:
BTW: je weet wat dat ander stuk pretentie dat in 1302 op de Franse troon zat ooit zegde over onze Vlaamse vrouwen: "Die Vlaamse vrouwen:het zijn net koninginnen. Daarom wil ik dat ze worden verkracht, hun borsten afgesneden en aan het spit geroosterd als varkens, en hun kinderen als biggen..." Citaat:
Ik heb een neef die zegt dat hij een stijve krijgt als hij zijn opgetunede wagen ziet... Ik heb op TV iemand gezien die slechts gelukkig is als hij zijn duiven melkt... Rafke hier heeft hetzelfde voor als hij een harige hand van de lederman vasthoudt... Daar ik een verdediger ben van het credo "vrijheid, blijheid" ben ik er van overtuigd dat je met uw afwijking tav geretardeerde edeldames allerminst in therapie moet worden verplicht ondanks het repulsieve van uw sexuele afwijking... Matil...waar den taaie waarschijnlijk heeft aangezeten...bwèèèèk... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe kan je nu pleiten voor een purifiëring van de democratie terwijl je in dezelfde adem een ondemocratisch monster wilt overeind houden... Vind jij Hitler/Stalin/Pol Pot/Mao/Fidel een goede zaak zolang hij maar met een BROV werd verkozen? En kom mij niet af met: dit onrecht is ok zolang de andere democratische hefbomen maar blijven bestaan.... Citaat:
Citaat:
De monarchisten organiseren zich en gaan voor de 100.000 handtekeningen... Het zijn zij dit een 2/3 meerdereheid moeten halen voor de noodzakelijke grondwetswijzigingen. Citaat:
Fout: zie boven Citaat:
Citaat:
Wedden dat na verloop van tijd uw Tilleke komt bedelen om ook te mogen deelachtig worden van deze moderne, solidaire, rechtvaardige en libertaire staat die men over de ganse wereld zal noemen naar de meest zoetsmakende en edele naam: [size=4]VLAANDEREN[/size]
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 14 mei 2005 om 19:30. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#263 | |
|
![]() Citaat:
![]() Een sympathieke 'veelwetende' Belgicist met literair talent, blijft een Belgicist. ![]() Meneer den doktoor, gij lijdt aan de typische Vlaamse ziekte, die ik hier gemakshalve het overtuigingssyndroom zal noemen... Vlamingen willen hun politieke tegenstanders overtuigen van hun gelijk, van het redelijke van hun standpunten, verlangens, eisen. Zoals bvb in het geval van bhv. De Walen weten dat wij hier het gelijk aan onze kant hebben. Je kan er wel mee discussiëren maar zij moeten niet overtuigd, overreed worden, wel voor voldongen feiten gezet. Idem dito voor Belgische talentgozers.
![]() |
#264 | |
|
![]() Speciaal ter attentie van de [size=4]n-va'ers[/size] : na 2 maand actueler dan ooit:
Citaat:
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Fieseler
Ik raak hoe langer hoe meer overtuigd dat jij uitsluitend voor directe democratie te vinden bent, wanneer via dat kanaal beslissingen vallen die je welgevallig zijn. De vier door mij geschetste scenario's geven elke mogelijkheid weer waarin de burger zich kan uitspreken, zich weigert uit te spreken, de ene meerderheid het haalt, of de andere het haalt. Het is u blijkbaar een doorn in het oog te moeten inzien dat de burgermeerderheid een beslissing kan nemen die in eerste instantie minder democratisch lijkt. In een democratie geldt het meerderheidsprincipe. Dat houdt in dat er ook een minderheid is. Het is best mogelijk dat jij je in het geval van de monarchie met jouw visie bij de minderheid bevindt. In voorkomend geval, ben je dan niet bereid om die beslissing alsnog als democratisch te zien, en dat valt me enorm tegen. Zoiets heet ik democratie op afroep, democratie �* la gueulle du cliënt. Dat staat evenzeer diametraal tegenover wat echte democratie behoort te zijn: het souvereine volk krijgt onverwijld zijn zin, ook als ze een koning willen. Dergelijke instellingen en wetten behoren uitraard niet voor eeuwig gebetonneerd te blijven. Ze gelden slechts tot een eventueel andersgezinde meerderheid haar wil uitdrukt om het beleid te veranderen. Meerderheden in een democratie verlopen niet volgens de starre breuklijnen die we gewoon zijn in onze particratie. Het zijn veranderbare bevolkingssegmenten, naargelang het onderwerp en ook in de tijd. Bevrijd uw geest van de nep-democratische memes, en streef met mij naar een legitiem democratisch België waar talloze meerderheden, dynamisch veranderend, steeds hun gerede deel binnenhalen en hun rechten kunnen doen gelden.
![]() |
#266 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn hand was en bleef een ongekende soepelheid vertonen. Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#267 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We waren zwierig aan het afwijken. Komaan N-VA'ers.
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Best wel grappig hoe jij meer en meer mensen in de armen van de Vlaamsvoelenden duwt ![]() |
|
![]() |
![]() |
#269 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slechts zeer sporadisch vertoef ik in koninklijke paleisruimte Ik beoog zelfs een breder publiek te bestrijken dan mijn naaste omgeving of zelfs enkel het Vlaamse gedeelte van het Belgische volk. Heel het land probeer ik trouw te dienen. En niet enkel de vorst. Zelfs vrijheid en recht zijn niet de enige nastrevenswaardige zaken waar ik mee bezig ben. Uit het oogpunt van privacy hoop ik dat je mij mijn discretie vergeeft. ![]() Citaat:
Op gebied van vrouwentoestanden hoorde ik ooit een leuke boutade, geheel in overeenstemming met mijn gevoelens daaromtrent. Ik geef ze in 't Frans om de originele taal waaruit ze komt te respecteren: "Nous ne sommes pas des champions, mais des hommes capables et bien entrainés." Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst de koterijeN, Verandakes en Achterbouwkes 'saneren', en dan het grote VerBouwingswerk aanvatten, te beginnen met kaalslag van het kluiske met inhoud......... ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#271 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf nuchter de Vlaamse zaak bestrijden om Belgische te verblijden. Enfin, voorzover dit forum meer is dan een ideologisch speeltuintje..... Citaat:
Democratie jaja, maar eigen mening eerst. ![]() Ik had je democratische reflex zuiverder ingeschat........ ![]()
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() Citaat:
Sorry, Staafke, daar zijt gij wa te kleinkes voor... Ondertussen wel bedankt voor het opruimen vd koterijen etc. Kunnen we er een grote Vlaamse Building opzetten.. ![]()
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 15 mei 2005 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
wat ik eigenlijk bedoelde is dat zoals in het bhv voorbeeld dat de Vlamingen hun meerderheid moeten laten spelen onafgezien van onderhandelingen met de Walen. Dus het wetsvoorstel stemmen. Daar is niets anti of ondemocratisch aan.
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat je elke andere zijn diktaat maar moet aanvaarden. Je mag zelfs niet akkoord zijn met een demokratisch gestemde wet !! Zelfs niet akkoord zijn met de grondwet !! Je mag streven ... godverdomme zou ik erbij zeggen .. om de wetten en de grondwet te verbeteren !! De moniteur staat er iedere dag vol van, van die (ahum, vele ) verbeteringen. Maar het is toch zo bon ton om een Vlaamse gedachte neer te sabelen met het predikaat "ondemokratisch".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#276 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blijkbaar vind je voor B-H-V binnen de Vlaamse regeerderskliek toch niet zo makkelijke een meerderheid..........
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de Vlaamse gedachte (i.c. B-H-V) blijkt men geen politieke meerderheid te vinden, ondanks stoere regeerakoorden en zoetgevooisde beloften. Is het dan niet logisch dat ik mij de vraag stel, of de uitvoering van die 'Vlaamse gedachte' weldegelijk democratische legitimatie heeft? Let wel: je mag die gedachte formuleren, voorstellen indienen, maar uitvoeren zonder meerderheid (politiek of burgerlijk), is per definitie ondemocratisch.
![]() |
![]() |
#278 |
|
![]() Belachelijke vraagstelling. Tijdverlies.
|
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse excellenties zijn verkozen mede op basis van hun beloften tav. van de rand-burgemeesters. Het volk gaf hen dus de opdracht om BHV te splitsen. Dat is een heel duidelijke legitimatie. |
|
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien krijg het vliegend schijt van mensen die hun gewicht in de schaal werpen om BHV niet gesplitst te zien. Vlamingen in faciliteitengemeenten als Linkebeek worden gepest door het gemeentebestuur (voor het minste krijgen ze politie of vredegerecht op hun dak) net als de joden in het begin van de nazi heerschappij gepest werden door de overheid van hoog tot laag. DAT DIT NU WORDT GOEDGEPRAAT EN ZO MOET BLIJVEN VOLGENS SOMMIGEN, TOONT ENKEL AAN WAT VOOR VIEZERIKKEN HET ZIJN.
|
![]() |