Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Wat is uw reactie op de N-VA beleidsdaden na één jaar regeren?
Ik blijf N-VA'er ook al naaien ze me op zijn Belgisch in de boskes van Laeken 16 29,09%
N-Va kan de pot op, ik laat niet met me solen 39 70,91%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 14 mei 2005, 16:40   #261
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Gefeliciteerd met je beschrijving van volgend droge feit:
"toen Tilleke me een hand gaf, kreeg ik een stijve".

't Was waarschijnlijk lang geleden, want anders zou je het al vergeten geweest zijn.
En wat is nu het gevolg: je verwart seksualiteit met royalisme.

ps: zou Berten Bibber ook zo'n beschouwingen gemaakt hebben, toen hij eens diep in de ogen van de moeder van zijn boeleke mocht kijken?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 mei 2005, 19:28   #262
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als flamingant behoor jij je diep te schamen.
Mocht jij je klassieken kennen, dan zou je precies geweten hebben dat de kattenknijper in het donker Boer BAVO heette.
Maar dit terzijde.
Neen, niet terzijde...
Moest ik:
A/ Sos zijn zou ik gewoonweg niet weten waarover je het hebt...
B/ VLD'er zijn dan zou ik nu proberen uit te leggen dat ik met janssens eigenlijk Bavo bedoelde maar dat jij mij een loer hebt willend draaien door te aluderen dat janssens niet hetzelfde is als Bavo hetgeen schadelijk is voor de economie... enz enz
C/ Tjeef zijn zou dan zou ik doodleuk opmerken dat janssens de familienaam is van Bavo en dat ik wegens de wet op de privacy 's mans naam niet wilde bezoedelen....

Maar ik wil mijn eretitel "flamingant" niet ontlopen en schaam er mij inderdaad diep over om zo nonchalant te zijn omgesprongen met één van de pareltjes van ons O zo lieftallige Vlaamse kulturele erfgoed.

Daarom hier pro urbi et orbi: Sorry Miel, sorry edele Vlaamse troubadour...

Nog iets: Zoals ik reeds zo dikwijls op dit forum heb verkondigd: Kom uit je paleis Staaf en bied uw ontegensprekelijke talenten aan aan uw volk, uw broers en zussen, uw lotgenoten...Jij bent meer dan welkom...we hebben iedere talentgozer meer dan nodig...

Citaat:
Ik zag al heel wat blinden met véél grotere accuratesse naar een ei slaan.
Mijn liefde voor onze fraaigedraaide prinsessen blijft jammergenoeg platonisch.
Klauter eens een zondagnamiddag uit dat paleiselijk onding te Laken en zet U eens op een terasje in één van onze lieftallige steden en bekijke eens cde doorsnee Vlaamse vrouw...dat franssprekend stuk gemaaktheid zal vlug zijn vergeten...
BTW: je weet wat dat ander stuk pretentie dat in 1302 op de Franse troon zat ooit zegde over onze Vlaamse vrouwen: "Die Vlaamse vrouwen:het zijn net koninginnen. Daarom wil ik dat ze worden verkracht, hun borsten afgesneden en aan het spit geroosterd als varkens, en hun kinderen als biggen..."

Citaat:
Toen Mathilde mij onlangs de hand schudde en feliciteerde, voelde ik gewoon haar zinderende intelligentie door mijn omvangrijke body stromen. Zelden werd ik geestiger, fijnzinniger vibraties gewaar dan op dat gezegende moment. Ik besefte met volkomen zekerheid dat ik toen door een engel was aangeraakt.
Ik genoot op dat ogenblik het voorrecht om fysiek kontakt te maken met een hoger, fijnstoffelijker wezen, dan wij normaalgezien met onze sterfelijke ogen mogen aanschouwen.
Zelfs Spielberg vermocht met ET in zijn befaamde vingertjes-scène niet zoveel emoties los te maken, als er door mijn maag joegen op dat extatische top-moment.
Mijn keel werd toegeschroefd en bijna vertikt door tranen, maar gelukkig verschafte mijn nobele gevoelens voor Tillekes ravissante persoonlijkheid mij de kracht om klaar en helder te formuleren wat mij toen opportuun leek:"Majesteit, 't is teveel eer!"
Had ik waarlijk gezegd wat mij toen door het hoofd schoot, bij 't aanschouwen van haar fraaigedraaide onder-en bovenstel.............. ik schreef mijn forumbijdragen vanop de gevangenis-PC in Vorst, ofwel was ik stante prins benoemd...............
Tja...wat wil je dat ik daarop zeg...

Ik heb een neef die zegt dat hij een stijve krijgt als hij zijn opgetunede wagen ziet...
Ik heb op TV iemand gezien die slechts gelukkig is als hij zijn duiven melkt...
Rafke hier heeft hetzelfde voor als hij een harige hand van de lederman vasthoudt...

Daar ik een verdediger ben van het credo "vrijheid, blijheid" ben ik er van overtuigd dat je met uw afwijking tav geretardeerde edeldames allerminst in therapie moet worden verplicht ondanks het repulsieve van uw sexuele afwijking...
Matil...waar den taaie waarschijnlijk heeft aangezeten...bwèèèèk...

Citaat:
Een ambtenaar was ik inderdaad ooit. Geen hoge maar een gewone simpele werknemer in het toen nog unitaire onderwijs. Ik legde toen de eed van trouw af aan Vorst, grondwet en de wetten van het Belgische volk.
Toen ik gisteravond de kabinetchef op de tribunes van het parlement zag zitten dacht ik bij mezelf...staafje jongen...ben jij dat die de roi en den taaien zulke ongelofelijke schabouwelijke en ondemocratische uitspraken laat doen?

Citaat:
Ikzelf hou me in de mate van het mogelijke aan mijn beloftes.
Voorwaar: De mensen die U verdedigt echter zullen met een hemeltergende evidentie voor jou (als Vlaming) hun beloftes op de meest vanzelfsprekende wijze breken en jou verkopen voor één dagje, één uurtje premierschap, 'n import qoi.

Citaat:
Er zit nog een vorm van flaw in uw perceptie van BROV.
Als we dit direct democratische middel voorhanden hebben, dan legitimeert dit alle andere machtsvormen, zolang er tegen diezelfde machtsvormen of haar beslissingen geen BROV gelanceerd wordt.
Als dat het geval is wordt ik een tegenstrever van de Brov want dan is ze even perfied als een gemanipuleerde en ondemocratische particratie die we nu hebben...

Hoe kan je nu pleiten voor een purifiëring van de democratie terwijl je in dezelfde adem een ondemocratisch monster wilt overeind houden...

Vind jij Hitler/Stalin/Pol Pot/Mao/Fidel een goede zaak zolang hij maar met een BROV werd verkozen?
En kom mij niet af met: dit onrecht is ok zolang de andere democratische hefbomen maar blijven bestaan....

Citaat:
Wat betekent dit concreet in het geval pro of contra monarchie?
Simpel.
Er zijn vier scenario's.
*Niemand stoort zich aan onze monarchie. Er komt geen beweging op gang, geen petitie, geen handtekeningen-actie, geen referendum ondanks de mogelijkheid die de burger ervoor heeft.
-->De burgermeerderheid schraagt bij stilzwijgende instemming op democratische wijze onze monarchie en legitimeert ze.
Zoals in Duitsland in 1933...

Citaat:
*De anti-monarchisten organiseren zich en gaan voor 100.000 handtekeningen voor een referendum. Ze halen die drempels niet.
-->Geen burgermeerderheid voor afschaffing, zelfs niet eens om ze via BROV ter discussie te stellen.
Fout:Jij gaat uit van een manifeste en ondemocratische dwaling (monarchie) als maatschappelijk inherente evidentie:

De monarchisten organiseren zich en gaan voor de 100.000 handtekeningen...
Het zijn zij dit een 2/3 meerdereheid moeten halen voor de noodzakelijke grondwetswijzigingen.

Citaat:
*De anti-monarchisten organiseren zich en gaan voor 100.000 handtekeningen voor een referendum. Ze halen die drempels wél. Er komt een referendum. Het afschaffingsvoorstel haalt géén meerderheid.
-->De burger legitimeert op deze wijze (democratisch) de aanwezigheid van ons koninghuis.

Fout: zie boven

Citaat:
*De anti-monarchisten organiseren zich en gaan voor 100.000 handtekeningen voor een referendum. Ze halen die drempels wél. Er komt een referendum. Het afschaffingsvoorstel haalt een meerderheid.
-->Slechts in dit ene (quasi ondenkbare) rampscenario, verdwijnt een fikse brok Belgische glamour, cultuur, splendeur, dewelke kale buitenlandse republieken ons van heinde en verre benijden
Fout: zie boven

Citaat:
Staaf wordt dêpressief, gaat zwaar aan de drank, en betekent een niet onaanzienlijke meerkost voor het nieuwe regime.
Weer fout: Jij kan je dan eindelijk ovegeven aan je latente en opspelende Vlaamse reflexen en je bewegen in een ruimte waar het woord vrijheid een heel andere semantische dimentie meekrijgt.
Wedden dat na verloop van tijd uw Tilleke komt bedelen om ook te mogen deelachtig worden van deze moderne, solidaire, rechtvaardige en libertaire staat die men over de ganse wereld zal noemen naar de meest zoetsmakende en edele naam:
[size=4]VLAANDEREN[/size]

Laatst gewijzigd door Fieseler : 14 mei 2005 om 19:30.
Fieseler is offline  
Oud 15 mei 2005, 05:39   #263
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Nog iets: Zoals ik reeds zo dikwijls op dit forum heb verkondigd: Kom uit je paleis Staaf en bied uw ontegensprekelijke talenten aan aan uw volk, uw broers en zussen, uw lotgenoten...Jij bent meer dan welkom...we hebben iedere talentgozer meer dan nodig...
Fieseler, 't is al lang ni schoon meer, zelle.
Een sympathieke 'veelwetende' Belgicist met literair talent, blijft een Belgicist.
Meneer den doktoor, gij lijdt aan de typische Vlaamse ziekte, die ik hier gemakshalve het overtuigingssyndroom zal noemen...
Vlamingen willen hun politieke tegenstanders overtuigen van hun gelijk, van het redelijke van hun standpunten, verlangens, eisen.
Zoals bvb in het geval van bhv.
De Walen weten dat wij hier het gelijk aan onze kant hebben.
Je kan er wel mee discussiëren maar zij moeten niet overtuigd, overreed worden, wel voor voldongen feiten gezet.
Idem dito voor Belgische talentgozers.
Oud 15 mei 2005, 07:44   #264
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Speciaal ter attentie van de [size=4]n-va'ers[/size] : na 2 maand actueler dan ooit:

Citaat:
Toen de N-VA'ers voor en net na de verkiezing stoere praat verkochten over het Belgische sloopwerk dat ze gingen verrichten, vroeg ik wat de forum N-VA'ers voor actie gingen ondernemen, wanneer zou blijken dat Bourgeois& co hen bij de bok zou zetten.

Ik legde een paar pagina's stoere quotes aan, vol dreigende taal. Scheurende lidkaarten, massaal stemmenleegloop,............ en de verzekering dat het nooit zo ver zou komen.
Bijna een jaar na datum vraag ik me af hoe kritisch de doorsnee N-VA'er nog staat tegenover de heldendaden van haar partij in de Vlaamse regering inzonderheid in het dossier B-H-V.

Komaan lieve N-VA'ers vertel eens aan ome Supe®staaf:
zijn jullie makke partijslaafjes geworden, gewillig ondergaand wat jullie leiders je voorkauwen?
Of drijft het heilige Vlaamse vuur dat onder regeerasse nog maar flauwkes smeult jullie tot wanhoops of andere daden?
Oud 15 mei 2005, 13:36   #265
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

@Fieseler

Ik raak hoe langer hoe meer overtuigd dat jij uitsluitend voor directe democratie te vinden bent, wanneer via dat kanaal beslissingen vallen die je welgevallig zijn.

De vier door mij geschetste scenario's geven elke mogelijkheid weer waarin de burger zich kan uitspreken, zich weigert uit te spreken, de ene meerderheid het haalt, of de andere het haalt.
Het is u blijkbaar een doorn in het oog te moeten inzien dat de burgermeerderheid een beslissing kan nemen die in eerste instantie minder democratisch lijkt.
In een democratie geldt het meerderheidsprincipe. Dat houdt in dat er ook een minderheid is. Het is best mogelijk dat jij je in het geval van de monarchie met jouw visie bij de minderheid bevindt. In voorkomend geval, ben je dan niet bereid om die beslissing alsnog als democratisch te zien, en dat valt me enorm tegen. Zoiets heet ik democratie op afroep, democratie �* la gueulle du cliënt. Dat staat evenzeer diametraal tegenover wat echte democratie behoort te zijn: het souvereine volk krijgt onverwijld zijn zin, ook als ze een koning willen.

Dergelijke instellingen en wetten behoren uitraard niet voor eeuwig gebetonneerd te blijven. Ze gelden slechts tot een eventueel andersgezinde meerderheid haar wil uitdrukt om het beleid te veranderen. Meerderheden in een democratie verlopen niet volgens de starre breuklijnen die we gewoon zijn in onze particratie. Het zijn veranderbare bevolkingssegmenten, naargelang het onderwerp en ook in de tijd.

Bevrijd uw geest van de nep-democratische memes, en streef met mij naar een legitiem democratisch België waar talloze meerderheden, dynamisch veranderend, steeds hun gerede deel binnenhalen en hun rechten kunnen doen gelden.
Oud 15 mei 2005, 13:40   #266
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Gefeliciteerd met je beschrijving van volgend droge feit:
"toen Tilleke me een hand gaf, kreeg ik een stijve".
Bijlange niet.
Mijn hand was en bleef een ongekende soepelheid vertonen.

Citaat:
En wat is nu het gevolg: je verwart seksualiteit met royalisme.
Hoe kan het ook anders:

Oud 15 mei 2005, 13:48   #267
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Toen de N-VA'ers voor en net na de verkiezing stoere praat verkochten over het Belgische sloopwerk dat ze gingen verrichten, vroeg ik wat de forum N-VA'ers voor actie gingen ondernemen, wanneer zou blijken dat Bourgeois& co hen bij de bok zou zetten.

Ik legde een paar pagina's stoere quotes aan, vol dreigende taal. Scheurende lidkaarten, massaal stemmenleegloop,............ en de verzekering dat het nooit zo ver zou komen.
Bijna een jaar na datum vraag ik me af hoe kritisch de doorsnee N-VA'er nog staat tegenover de heldendaden van haar partij in de Vlaamse regering inzonderheid in het dossier B-H-V.

Komaan lieve N-VA'ers vertel eens aan ome Supe®staaf:
zijn jullie makke partijslaafjes geworden, gewillig ondergaand wat jullie leiders je voorkauwen?
Of drijft het heilige Vlaamse vuur dat onder regeerasse nog maar flauwkes smeult jullie tot wanhoops of andere daden?

Speciaal ter attentie van de [size=4]n-va'ers[/size] : na 2 maand actueler dan ooit:
Goedzo, stab!
We waren zwierig aan het afwijken.

Komaan N-VA'ers.
  • Hoor ik daar een lidkaart scheuren?
  • Worden de rode potloden natgelikt om Rood-Blauw-Groen te stemmen en zodoende de N-VA samen met haar kartelpartner onder de kiesdrempel te begraven?
  • Staat de brabançonne al op het repertoire ter vervanging van de Vlaamse leeuw?
Of prijkt er al een zalfke op de lavabo voor de pijnlijke reet waarin jullie zo zalig Belgisch genaaid werden? Even met de ogen draaien, een halve week moeilijk zitten op het koerszadel, en dan weer braaf in 't gelid op naar het volgende 'succes'punt van de bleek-verhakkelde Vlaamse bestuursagenda.
Oud 15 mei 2005, 13:50   #268
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Goedzo, stab!
We waren zwierig aan het afwijken.

Komaan N-VA'ers.
  • Hoor ik daar een lidkaart scheuren?
  • Worden de rode potloden natgelikt om Rood-Blauw-Groen te stemmen en zodoende de N-VA samen met haar kartelpartner onder de kiesdrempel te begraven?
  • Staat de brabançonne al op het repertoire ter vervanging van de Vlaamse leeuw?
Of prijkt er al een zalfke op de lavabo voor de pijnlijke reet waarin jullie zo zalig Belgisch genaaid werden? Even met de ogen draaien, een halve week moeilijk zitten op het koerszadel, en dan weer braaf in 't gelid op naar het volgende 'succes'punt van de bleek-verhakkelde Vlaamse bestuursagenda.

Best wel grappig hoe jij meer en meer mensen in de armen van de Vlaamsvoelenden duwt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 mei 2005, 14:00   #269
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Wees gerust.
Slechts zeer sporadisch vertoef ik in koninklijke paleisruimte

Ik beoog zelfs een breder publiek te bestrijken dan mijn naaste omgeving of zelfs enkel het Vlaamse gedeelte van het Belgische volk.
Heel het land probeer ik trouw te dienen.
En niet enkel de vorst.
Zelfs vrijheid en recht zijn niet de enige nastrevenswaardige zaken waar ik mee bezig ben. Uit het oogpunt van privacy hoop ik dat je mij mijn discretie vergeeft.

Citaat:
Klauter eens een zondagnamiddag uit dat paleiselijk onding te Laken en zet U eens op een terasje in één van onze lieftallige steden en bekijke eens cde doorsnee Vlaamse vrouw...dat franssprekend stuk gemaaktheid zal vlug zijn vergeten...
Ook Supe®staaf heeft zijn grenzen.....................
Op gebied van vrouwentoestanden hoorde ik ooit een leuke boutade, geheel in overeenstemming met mijn gevoelens daaromtrent. Ik geef ze in 't Frans om de originele taal waaruit ze komt te respecteren: "Nous ne sommes pas des champions, mais des hommes capables et bien entrainés."

Citaat:
Toen ik gisteravond de kabinetchef op de tribunes van het parlement zag zitten dacht ik bij mezelf...staafje jongen...ben jij dat die de roi en den taaien zulke ongelofelijke schabouwelijke en ondemocratische uitspraken laat doen?
In alle bescheidenheid: ik zou hem chetfertemme een stuk beter in de hand houden, en hem heel wat acceptabeler kunnen maken, als 't al niet geliefd zou zijn. Al moest ik elk woord dat hij mag uitspreken, eigenhandig zélf intypen.

Citaat:
Voorwaar: De mensen die U verdedigt echter zullen met een hemeltergende evidentie voor jou (als Vlaming) hun beloftes op de meest vanzelfsprekende wijze breken en jou verkopen voor één dagje, één uurtje premierschap, 'n import qoi.
Al een half leven lang vervult ieder zijn plicht, krijgt elk zijn deel.........
Oud 15 mei 2005, 14:04   #270
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Best wel grappig hoe jij meer en meer mensen in de armen van de Vlaamsvoelenden duwt
Systematiek mijn beste.
Eerst de koterijeN, Verandakes en Achterbouwkes 'saneren', en dan het grote VerBouwingswerk aanvatten, te beginnen met kaalslag van het kluiske met inhoud.........
Oud 15 mei 2005, 14:10   #271
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fieseler, 't is al lang ni schoon meer, zelle.
Een sympathieke 'veelwetende' Belgicist met literair talent, blijft een Belgicist.
Niet proberen inspelen op mijn narcisme, stab.
Ik blijf nuchter de Vlaamse zaak bestrijden om Belgische te verblijden.
Enfin, voorzover dit forum meer is dan een ideologisch speeltuintje.....

Citaat:
Meneer den doktoor, gij lijdt aan de typische Vlaamse ziekte, die ik hier gemakshalve het overtuigingssyndroom zal noemen...
Vlamingen willen hun politieke tegenstanders overtuigen van hun gelijk, van het redelijke van hun standpunten, verlangens, eisen.
Zoals bvb in het geval van bhv.
De Walen weten dat wij hier het gelijk aan onze kant hebben.
Je kan er wel mee discussiëren maar zij moeten niet overtuigd, overreed worden, wel voor voldongen feiten gezet.
Idem dito voor Belgische talentgozers.
Nog een democraat-op-afroep.
Democratie jaja, maar eigen mening eerst.

Ik had je democratische reflex zuiverder ingeschat........
Oud 15 mei 2005, 14:13   #272
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst de koterijeN, Verandakes en Achterbouwkes 'saneren', en dan het grote VerBouwingswerk aanvatten, te beginnen met kaalslag van het kluiske met inhoud.........
Dat grote verbouwingswerk?
Sorry, Staafke, daar zijt gij wa te kleinkes voor...
Ondertussen wel bedankt voor het opruimen vd koterijen etc.
Kunnen we er een grote Vlaamse Building opzetten..

Laatst gewijzigd door stab : 15 mei 2005 om 14:13.
stab is offline  
Oud 15 mei 2005, 14:22   #273
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ff snel reageren:
wat ik eigenlijk bedoelde is dat zoals in het bhv voorbeeld dat de Vlamingen hun meerderheid moeten laten spelen onafgezien van onderhandelingen met de Walen.
Dus het wetsvoorstel stemmen.
Daar is niets anti of ondemocratisch aan.
Oud 15 mei 2005, 14:27   #274
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Demokratie wil naar mijn bescheiden mening niet zeggen dat je het eens moet zijn met eender wie anders.
Of dat je elke andere zijn diktaat maar moet aanvaarden.

Je mag zelfs niet akkoord zijn met een demokratisch gestemde wet !! Zelfs niet akkoord zijn met de grondwet !! Je mag streven ... godverdomme zou ik erbij zeggen .. om de wetten en de grondwet te verbeteren !! De moniteur staat er iedere dag vol van, van die (ahum, vele ) verbeteringen.

Maar het is toch zo bon ton om een Vlaamse gedachte neer te sabelen met het predikaat "ondemokratisch".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 15 mei 2005, 14:33   #275
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat grote verbouwingswerk?
Sorry, Staafke, daar zijt gij wa te kleinkes voor...
Ondertussen wel bedankt voor het opruimen vd koterijen etc.
Kunnen we er een grote Vlaamse Building opzetten..
Een VilBeluik?
Oud 15 mei 2005, 14:35   #276
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus het wetsvoorstel stemmen.
Daar is niets anti of ondemocratisch aan.
Zo had ik dit
Citaat:
zij moeten niet overtuigd, overreed worden, wel voor voldongen feiten gezet.
niet begrepen.

Blijkbaar vind je voor B-H-V binnen de Vlaamse regeerderskliek toch niet zo makkelijke een meerderheid..........
Oud 15 mei 2005, 17:36   #277
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Maar het is toch zo bon ton om een Vlaamse gedachte neer te sabelen met het predikaat "ondemokratisch".
Een van de basis'ingrediënten' van democratie is het meerderheidsbeginsel.
Voor de Vlaamse gedachte (i.c. B-H-V) blijkt men geen politieke meerderheid te vinden, ondanks stoere regeerakoorden en zoetgevooisde beloften.
Is het dan niet logisch dat ik mij de vraag stel, of de uitvoering van die 'Vlaamse gedachte' weldegelijk democratische legitimatie heeft?
Let wel: je mag die gedachte formuleren, voorstellen indienen, maar uitvoeren zonder meerderheid (politiek of burgerlijk), is per definitie ondemocratisch.
Oud 15 mei 2005, 18:01   #278
luc broes

Standaard

Belachelijke vraagstelling. Tijdverlies.
luc broes is offline  
Oud 15 mei 2005, 18:08   #279
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een van de basis'ingrediënten' van democratie is het meerderheidsbeginsel.
Voor de Vlaamse gedachte (i.c. B-H-V) blijkt men geen politieke meerderheid te vinden, ondanks stoere regeerakoorden en zoetgevooisde beloften.
Is het dan niet logisch dat ik mij de vraag stel, of de uitvoering van die 'Vlaamse gedachte' weldegelijk democratische legitimatie heeft?
Dichtbij, maar geen sigaar.

De Vlaamse excellenties zijn verkozen mede op basis van hun beloften tav. van de rand-burgemeesters. Het volk gaf hen dus de opdracht om BHV te splitsen. Dat is een heel duidelijke legitimatie.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 mei 2005, 18:10   #280
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bovendien krijg het vliegend schijt van mensen die hun gewicht in de schaal werpen om BHV niet gesplitst te zien. Vlamingen in faciliteitengemeenten als Linkebeek worden gepest door het gemeentebestuur (voor het minste krijgen ze politie of vredegerecht op hun dak) net als de joden in het begin van de nazi heerschappij gepest werden door de overheid van hoog tot laag. DAT DIT NU WORDT GOEDGEPRAAT EN ZO MOET BLIJVEN VOLGENS SOMMIGEN, TOONT ENKEL AAN WAT VOOR VIEZERIKKEN HET ZIJN.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be