![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Walen hebben even graag Franse films als internationale films. Franse cultuur denigreren we natuurlijk niet om de eenvoudige reden dat het onze cultuur is. Logisch. Laatst gewijzigd door Everytime : 25 maart 2005 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denigreer de Franse cultuur ook niet, en beweer ook niet dat de Angelsaksische beter zou zijn, ik bedoel enkel dat Vlamingen zich meer vinden in de Angelsaksische en de Walen in de Franse. Ik heb echt wel veel respect voor de Franse cultuur en vind dat qua kwaliteit ze op vele vlaken hoge niveaus bereikt maar soms kan ik het zo niet smaken. Dat ligt dus eerder aan mezelf dan aan de Franse cultuur hé
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Denk jij dat ik pakweg De Zaak Alzheimer of Karakter gemakkelijk zal vinden in de gemiddelde Waalse videotheek? Verhuis dan toch naar je geliefde cultuurgebied: la grande Francophonie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tuurlijk staat de angelsakische cultuur kilometers boven de franse cultuur das nogal logisch
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kijk ook duizend keer liever naar de BBC dan naar Franse zenders; trouwens ook de slechte beeldkwaliteit bij de Franse zenders valt op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() Ik weet het niet hoor, maar ik apprecieer ten zeerste films zoals de Zaak Alzheimer en Karakter. Idem voor vele Franstalige films.
Ik vind ze over het algemeen een iets hogere kwaliteit hebben als de rommel van Hollywood, op een paar uitzonderingen na. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Te weinig Franse films in Vlaamse videotheken? Tsss, voor die verdomde Vlamingen is het weer niet "Vlaemsch" genoeg... terwijl hij in alle talen zwijgt over het feit dat het omgekeerd óók wel eens zo zou kunnen zijn... enfin, domme discussie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#273 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#275 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#276 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik woon al mijn hele leven in brussel. In het pre-dvd tijdperk was het practisch onmogelijk om een koopvideo te vinden met nederlandstalige ondertitteling. een huurvideo van hetzelfde laken en broek. Ik spreek hier nog niet over de cd's van bv Noordkaap, Stef Bos,... die waren zelf in de Maxi-GB in Berchem een zeldzaamheid. Rabi Jacob is idd. wel goed, net zoals de hele reeks van "les gendarme" ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |