Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2003, 23:31   #261
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Aan de kwaliteit te zien, is dit Vlaams-nationale humor !
Eigenlijk is dit geen echte grap maar een soort van hint naar u toe. Als u uw project serieus neemt zal u toch eens wat meer inhoudelijke berichten moeten posten.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 23:32   #262
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Zoals die van u
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 23:33   #263
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zoals die van u
Ik vertegenwoordig geen partij, ik mag zo hard zitten zwammen als ik wil, ik zal daar niemand mee schaden. Jij daarentegen...
Oud 9 juni 2003, 23:37   #264
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

U zwamt er inderdaad op los. Blij dat u dat toegeeft.

De meeste antwoorden staan op www.belgischeunie.be

De website is nogal volledig, zeker op communautair vlak. Ik mag daar dan ook naar verwijzen, niet?
Oud 9 juni 2003, 23:47   #265
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U zwamt er inderdaad op los. Blij dat u dat toegeeft.

De meeste antwoorden staan op www.belgischeunie.be

De website is nogal volledig, zeker op communautair vlak. Ik mag daar dan ook naar verwijzen, niet?
U mag zo vaak verwijzen naar die website als u wilt maar als er concrete vragen aan de BUB worden gesteld is het nogal lullig om daar niet meteen een concreet antwoord op te geven. Het Vlaamsnationalisme constant bestoken met slogans is ook niet echt productief voor uw zaak.

Ik weet tenminste dat ik al eens zwam, jij beseft het blijkbaar niet maar doet niets anders.
Oud 10 juni 2003, 00:04   #266
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Ik zeg het nogmaals Hans: "U doet de rechtenstudies geen eer aan!"
De nog studerende Alpina heeft hier al veel meer berichten geplaatst met zinnige commentaar en met inhoud dan al uw partijleden samen!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 23:33   #267
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

En wat is uw zinnige inbreng, Dies?

Ik hoef hier trouwens niets te bewijzen aangezien dit forum voor mij - nogmaals - loutere ontspanning is.

Wat me nu wel duidelijk wordt sinds een week, is dat het Vlaams-nationalisme op sterven na dood is. Alleen is de B.U.B. nog de enige die dat durft te zeggen.
Oud 12 juni 2003, 10:25   #268
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
En wat is uw zinnige inbreng, Dies?

Ik hoef hier trouwens niets te bewijzen aangezien dit forum voor mij - nogmaals - loutere ontspanning is.

Wat me nu wel duidelijk wordt sinds een week, is dat het Vlaams-nationalisme op sterven na dood is. Alleen is de B.U.B. nog de enige die dat durft te zeggen.
Kijk eens aan, de zoveelste (en geen Vl-Nationalist!) die komt vertellen dat Hans vd Cauter zelfs te weinig stijl heeft om op een internet-forum mensen aan te spreken, maar hij negeert het weer met zijn bekende galantheid door:

-De boodschapper aan te vallen (en gij dan?)

-Wat hol te beginnen roepen over het Vlaams-Nationalisme zonder argumenten, onderbouwing of bewijsvoering.

Same as usual, dus!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2003, 22:44   #269
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Als ik hier de praat lees van veel Vlaams-nationalisten, schaam ik mij in hun plaats.

Maar als een Belgisch-gezinde eens zegt wat hij denkt, o maar, dan is dat schandalig.
Oud 12 juni 2003, 22:54   #270
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik hier de praat lees van veel Vlaams-nationalisten, schaam ik mij in hun plaats.

Maar als een Belgisch-gezinde eens zegt wat hij denkt, o maar, dan is dat schandalig.
De repliek van Superstaaf al gelezen die hij hier gisteren ergens postte als antwoord op de praat van je ondervoorzitster?
Oud 12 juni 2003, 23:00   #271
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Reageer er dan op he! Niemand houdt u toch tegen!! Maar reageren op een post is iets anders dan u af te reageren op de persoon zelf omdat hij uw gedachtengang niet helemaal volgt.

Citaat:
U zegt misschien wel wat u denkt maar als dat wat we hier lezen het enige is wat u denkt dan vind ik dat heel bedroevend, de haat loopt er gewoon van af.
Oud 12 juni 2003, 23:00   #272
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier heb je hem.

At jour service!

[size=6]En van een Belgisch gezinde![/size]

Superstaaf schreef:

Citaat:
Hola, hola
Een kleine rechtzetting is hier wel op zijn plaats.

De meeste BuB-leden zijn directe democratie onder de vorm van bindende referenda op volksinitiatief hoegenaamd NIET genegen.

Nadat ik mijn sympathie betuigde voor een unitair België, onze monarchie en het BROV, beloofden ze om dit laatste eveneens in hun programma op te nemen en er op hun site een item aan te wijden. Dit stemde me uiterst gunstig tegenover hun nieuwe partijtje.
Groot was dan ook mijn verwondering, toen ze plots hun kar keerden, en sommigen zich zelfs radicaal TEGEN directe democratie uitspraken.
Toen heb ik me onmiddelijk van hun initiatief gedistancieerd.
Hun zwakke historische achtergrond kon ik nog slikken (ik heb er totaal geen )
Hun rabiate haat tegen al wat Vlaams is, kon ik nog toeschrijven aan de wil om wat te provoceren op fora als dit.
Maar dat ze als partij, nog voor ze zelfs maar in de opppositie zetelden (laat staan aan bestuur deelnamen), de inspraak van het souvereine volk minachtend verwierpen, dat kon voor mij niet door de beugel.

Mijn leedvermaak was dan ook groot, toen ze nog wat natrapten: "Wie ik wel dacht te zijn dat ze voor één persoon hun programma zouden aanpassen?" Nochtans zou elke bijkomende kiezer, hun verkiezingsuitslag substantiëel in procentpunten hebben doen stijgen.
Het weze eveneens vermeld dat ze onder invloed van historisch onderlegde flaminganten op dit forum, hun website met programma wél slag om slinger aanpasten......................

Vooraleer je dus de BuB gaat verdenken van democratische beweegredenen, wel even de zoekfunctie op dit forum gebruiken en het lemma 'referenda' intypen met hun respectieve noms de plume.........
Kijk eveneens de datums na, want post factum, toen het schaap reeds de kut af was, kregen ze plots een oprisping om het tegen de volgende maal 'misschien' 'als de mensen het willen' alsnog in hun progje op te nemen. Waarschijnlijk uit plat opportunisme om hen een pseudo-democratisch aureooltje aan te meten.
Dit 'nagerechtje' beschouw ik echter als een 'nouvelle cuisine-versie' van, de traditionele vijgen na pasen.
Oud 12 juni 2003, 23:25   #273
dinges
Partijlid

Standaard

Knuppel, jij bij de BUB ? Je had hen goed liggen.

Maar dat is wel heel gemakkelijk om als tegenstander bij zo'n klein partijtje te infiltreren.
dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2003, 23:27   #274
Mr Cash
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinges

Maar dat is wel heel gemakkelijk om als tegenstander bij zo'n klein partijtje te infiltreren.
Hoezo? Moet je geen familie zijn om er te mogen meedoen?
Mr Cash is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2003, 23:30   #275
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinges

ik denk dat hier een misverstand in het spel is.
Oud 13 juni 2003, 11:38   #276
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alhoewel ik het volgens één van uw partijleden wel ben, ben ik tot nader orde geen Vlaams-nationalist!
Dat u reageerde op mijn persoon kan ik nog wel aanvaarden, omdat ik het tenslotte ook eens eventjes deed. Als u trouwens weten wil welke zinvolle inbreng ik hier reeds gedaan heb, dan moet u maar eens eventjes naar mijn posts gaan zien.
U begrijpt blijkbaar niet dat u uw partij niet promoot door geen antwoorden te verstrekken op mensen hun vragen. Commentaren, feiten, vragen worden allemaal genegeerd en belachelijk gemaakt.
Dat u dit forum beschouwt als amusement pur sang dat is u goed recht - het zou eigenlijk maar zielig zijn, moest het anders zijn -, maar begeef u dan naar de koeientopic ipv waardeloze kattebelletjes te plaatsen daar waar andere mensen wel proberen om een serieuze discussie te houden, onderbouwd met argumenten![/u]
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2003, 18:59   #277
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Lees misschien eens mijn nieuw onderschrift, Dies !
Oud 13 juni 2003, 19:03   #278
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

De repliek van Superstaaf al gelezen die hij hier gisteren ergens postte als antwoord op de praat van je ondervoorzitster?
1. Ik ben niet de nationaal ondervoorzitster, wél provinciaal voorzitster.
2. U hoeft mij niet te vertellen wat ik wel en niet mag zeggen, dat maak ik voor mezelf wel uit.

Kijk eerst in eigen boezem voor u anderen aanvalt zou ik zo zeggen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2003, 21:21   #279
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angelfaceke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

1. Ik ben niet de nationaal ondervoorzitster, wél provinciaal voorzitster.
2. U hoeft mij niet te vertellen wat ik wel en niet mag zeggen, dat maak ik voor mezelf wel uit.

Kijk eerst in eigen boezem voor u anderen aanvalt zou ik zo zeggen.
Het maakt mij echt niet uit welk soort voorzitster u bent mevrouw, maar sorry als het gebruik van de verkeerde titel u kwetste.

Natuurlijk maakt u voor uzelf uit dat u andersdenkenden ziek wilt noemen. Ik denk er niet aan om u dat goed gedacht te verbieden. Het zou trouwens toch niet helpen, vrees ik.

Jullie hoeven je echter niet in mijn plaats te schamen voor mijn praat. Ik doe dat zelf niet eens, hoor!

Val ik jullie aan door naar de repliek van een belgisch gezinde te verwijzen als jullie beweren:
Maar als een Belgisch-gezinde eens zegt wat hij denkt, ho maar! Dan is dat schandalig?

En wat was eigenlijk de bedoeling van Bruno toen hij een hakenkruis onder onze vlag plaatste?
Toch niet om de Vlaams-nationalistische landverraders aan te vallen met behulp van leuke insinuaties, zeker?

Jongens toch!
Jullie zetten jullie doel wagenwijd open, leggen de bal voor mijn voeten, dagen mij daarna uit om te schieten en verwachten dan dat ik het niet doe!
Oud 13 juni 2003, 21:41   #280
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

We bestrijden niet alleen het Vlaams-nationalisme, maar ook het Waals-nationalisme �* la Happart en Maingain. Laat daarover geen twijfel bestaan ! Zie trouwens ons persbericht van eerder dit jaar:

BUB keurt stelling FDF volledig af !

B.U.B. Politicsinfo.net Brussel 17/01/2003

De BUB heeft met ongeloof en verontwaardiging vernomen dat de FDF, bij monde van haar voorzitter Olivier Mangain, het Nederlands als tweede taal in het Brussels Franstalig onderwijs wil afschaffen en vervangen door een systeem waarbij de ouder of de voogd van de leerling een tweede taal kan kiezen uit een ruime aanbod van Westerse en niet-Westerse talen. De BUB veroordeelt met klem dit plan van de FDF en betreurt dat deze taalnationalistische partij, die op sterven na dood is, op zo'n bijzonder lage manier weeral in het nieuws komt. De BUB is anderzijds verheugd dat andere Franstalige partijen en politici eveneens deze stelling veroordeeld hebben en zo blijk hebben gegeven van over meer gezond verstand te beschikken. De BUB ondersteunt ten volle die krachten in de maatschappij die meertaligheid in het algemeen en de individuele tweetaligheid in België in het bijzonder nastreven. Overigens herinnert de BUB eraan dat het tweetalig statuut van Brussel dient te worden behouden en dat het Nederlands het verplichte tweede taalvak in alle Brusselse Franstalige scholen is en moet blijven willen de Franstalige jongeren hun arbeidskansen en zelfontplooiing verbeteren en vriendschapsbanden smeden met Nederlandstaligen. Omgekeerd geldt dat natuurlijk ook voor het Frans in de Nederlandstalige scholen van Brussel. Ruimer nog, wenst de BUB meer aandacht voor de tweede landstaal in alle scholen van het land en de creatie van een aantal tweetalige scholen waarin de helft van de vakken in het Nederlands en de andere helft in het Frans worden gegeven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be