Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 mei 2005, 12:51   #261
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat wordt er dan door mij "gepredikt", mijn beste? Het enige wat ik vraag zijn gelijke rechten, maar u en uw medestanders proberen allerlei irrelevante uitvluchtjes te verzinnen om die gelijke rechten nu net tegen te houden.
U vraagt inderdaad gelijke rechten, zoals het mogen opvoeden van kinderen bvb., ten overstaan van heterosexuele koppels.
Maar telkens wanneer men dan vragen stelt over de rechten van die kinderen...
De klassieke opmerkingen worden dan;
- Ook bij de heterosexuelen mislukken er huwelijken enz.
Inderdaad, maar bij mijn weten, en ik spreek nu over relaties met de bedoeling om een gezin te vormen (jullie maken dankbaar gebruik in deze stelling van het feit dat in veerhouding met de heterokoppels slechts weinig homokoppels getrouwd zijn, dat geeft wel een zeer vertekend beeld), zijn tot nogtoe de serieuze relaties, diegenen die in aanmerking zouden komen voor een adoptie in de holebigemeenschap relatief korter en minder standvastig.
- Ik ken vele homos die betere ouders zouden zijn dan sommige heteros!
Best mogelijk. Het omgekeerde kan natuurlijk ook gesteld worden en ook hier weer blijft de derde en zwakste partner buiten beschouwing.
Over de wenselijkheid voor de derde partner, het kind dus, om geplaatst te worden in een homo dan wel een heterogezin zijn de meningen bij de 'experten' nogal verdeeld
1) Het maakt niet uit zolang de kinderen maar liefde ontvangen, het rollenpatroon is voor de opvoeding van geen enkel belang.
2) Het maakt wel uit, zeker voor jonge kinderen is het belangrijk om contact te hebben met een 'moederfiguur', het rollenpatroon doet niet terzake.
(hier vallen de mannelijke koppels dus al uit de boot.
3) het maakt wel uit, er is ten eerste de belangrijke rol voor de moederfiguur en ook het rollen patroon is uitermate belangrijk voor de vorming van de psyche van het kind, zeker wanneer het om jonge kinderen gaat.
(hier vallen alle homosexuele koppels uit de boot.
Op dit punt krijg ik meestal de eenoudergezinnen om de oren geslagen.
Zij zijn er en natuurlijk is het niet de bedoeling de kinderen weg te halen bij de natuurlijke ouder (van eender welk geslacht). Dat zulk een gezin met extra problemen geconfronteerd wordt ligt voor de hand en extra steun aan alle gezinsleden vanuit de maatschappij is dus aangewezen. dit heeft echter met de hier lopende discussie geen enkel raakpunt.

Uit de drie voorgaande strekkingen volgt voor mij het volgende; het gaat hier niet alleen maar om gelijke rechten voor homos en heteros, het gaat in de eerste plaats om het kind.
Aangezien er momenteel nog altijd drie strekkingen zijn met voor en tegenstanders is het naar mijn gevoelen dat men in naam van de weerlozen en zwaksten in dit gebeuren geen enkel risico neemt. Met kinderen en baby's neemt men geen risico's en al zeker niet uit een egocentrisch standpunt dat de rechten van die kinderen zomaar opzij zet.
Dus, tot er op zijn minst in de wetenschappelijke wereld éénstemmigheid is is het voor mij onmogelijk om voorstander van adoptie dooe holebi's te zijn.

Simpele zielen sie zich door het racistische discours van uw partij zand in de ogen lieten strooien. Mensen waarbij u en uw partij er m.a.w. in geslaagd zijn om hen een irrationele angst voor wat "vreemd" is in te boezemen. Eén van hen waart hier zelfs op deze fora rond en ook hij kan geen rationele verklaring geven voor zijn stemgedrag. Hij heeft wel netjes zijn lesje geleerd: zelfs de standpunten inzake holebi's kan hij als een volleerde papegaai napraten, zonder zelfs maar bij benadering te weten waar hij over spreekt... Schrijnend.
Ach ja, de gemiddelde VB-stemmer heeft de inteligentie van een pantoffeldier, de zelfbeheersing van een neushoorn en de gevoeligheid van een aaseter.
Zeer inteligent en hoogstaande reactie.

D�*t is inderdaad niet de reden. Zoals ik hierboven al zei, blijkt de homohaat van het VB eerder uit de manieren waarop men gelijke rechten voor holebi's tracht te verhinderen of zelfs terug te schroeven.
Door te kiezen voor de rechten van het kind preekt men dus homohaat?
Iemand die zo denkt over dit hele gebeuren kan alleen maar een egoïst zijn.
Ik wil en zal een kind adopteren en dat dit mogelijk nadelig is voor dit weerloze kind in kwestie kan mij geen reet schelen. Zere teentjes?
Ik en niet zo vanbuiten voorstanders van alle hierbovenvernoemde stellingen maar voor het tweede kan ik u verwijzen naar een vrouwelijke prof die vorig academiejaar psychologie doseerde aan de VUB, een tamelijk onverdachte bron zou ik zo zeggen.

Natuurlijk bent u een racist, maar dat doet in deze discussie niet terzake. Hier gaat het over de standpunten van het VB inzake homoseksualiteit. Eens te meer verzet het VB zich tegen een maatregel die de aanvaarding van holebi's in de maatschappij moet bespoedigen. Dat er in anderen landen en door andere actoren ook en meer homohaat verspreid wordt, verandert niets aan die eenvoudige vaststelling. Hoezo, rare kronkels?
Zeer mooie reactie, natuurlijk bent u een racist (kortzichtig, dom en asociaal persoon) maar dat doet niet ter zake (maar ik heb het toch maar even gezegd en hierdoor uw waarde als volwaardig discussiepartner proberen onderuit te halen).
In andere landen? daar had ik het toch nergens over? Ik heb verwezen naar andere delen van de gemeenschap waarin dit ook voorkomt. Radicale gelovigen van allerlei strekkingen met de mohmedanen op kop ( hoewel een gedeelte van de Christenen homofilie afwijst roepen deze vooralsnog niet op tot massale moord als plicht voor de gelovigen).
Ook bij de liberalen en de Christelijke partijen en zelfs bij de linkse en groene partijen zijn homohaters te vinden.

U leest duidelijk wat u wenst gelezen te hebben. Anders zou u van andere gemeenschappen niet onmiddelijk 'andere landen' gemaakt hebben.
Bovendien duidt u regelmatig direct en indirect aan dat het 'homohaatprobleem' duidelijk een (extreem) rechts probleem zou zijn.
Dat er een aantal homohaters op ht VB stemmen is niet het gevolg van wat het VB hierover zegt maar wel van wat u en het overgrote deel van de media ten onrechte aan het VB toeschrijft.
Indien Het VB dus groter wordt door onder meer deze problematiek is dat enerzijds omdat zij sterk genoeg zijn om op politiek incorrecte wijze voor de rechten van de zwakste, het kind, te kiezen boven het recht van mensen die uit puur egoïsme de rechten van net deze kinderen steevast buiten beschouwing laten.
En anderzijds omdat uit andere partijen (vooral links) en beeld van het VB wordt opgehangen waarin een homohater zich kan herkennen, onder meer de Bertjes en de Kamiel Muylpere's scoren hier hoog.
En jammer genoeg proberen regelmatig ietwat inteligentere spelers, zoals u onder ander, hier politieke munt uit te laan, duidelijk niet beseffend dat zij , hoewel zij zo de Bertjes aan zich binden, anderen net in het kamp drijven dat zij wensen te verkleinen.

Sorry, ik moet weg, andere verplichtingen roepen mij.
Moest u nog iets nieuws te verkondigen hebben in de volgende uren of dagen zal ik mij wellicht de moeite getroosten te antwoorden.
Zoniet komen wij elkaar vast nog wel tegen bij een ander topic.

Prettig weekend!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 28 mei 2005, 13:02   #262
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Weeral een homohatende stelling! Zij oogsten veel bijval???? Over wie heb je het nu??? Over de homo's die zich verkleden of de homo's die in hun normale kledij rondlopen?
Holebigemeenschap vertegenwoordigen??? OVer wie heb je het??? Namen en bewijzen graag!
VB zijn homohaters!
Beetje raar dat je in je 1 post veralgemenen tov homosexuelen aanklaagd en dan zelf het vb veralgemeend.

Frank Dane
Eternity is offline  
Oud 28 mei 2005, 13:55   #263
bartje
Minister-President

Standaard

Yeps misschien me niet goed uitgedrukt, je hebt gelijk!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 29 mei 2005, 12:16   #264
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Tuurlijk heb ik gelijk

More whine less care [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Eternity on 29-05-2005 at 13:17
Reason:
--------------------------------

Tuurlijk heb ik gelijk

More whine less care [/size]

[size=1]After edit by Eternity on 29-05-2005 at 13:16
Reason:

Tuurlijk heb ik gelijk :h[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Tuurlijk heb ik gelijk (h)[/size]
[/edit]

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 29 mei 2005 om 12:17.
Eternity is offline  
Oud 29 mei 2005, 20:48   #265
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
U vraagt inderdaad gelijke rechten, zoals het mogen opvoeden van kinderen bvb., ten overstaan van heterosexuele koppels.
Maar telkens wanneer men dan vragen stelt over de rechten van die kinderen...
De klassieke opmerkingen worden dan;
- Ook bij de heterosexuelen mislukken er huwelijken enz.
Inderdaad, maar bij mijn weten, en ik spreek nu over relaties met de bedoeling om een gezin te vormen (jullie maken dankbaar gebruik in deze stelling van het feit dat in veerhouding met de heterokoppels slechts weinig homokoppels getrouwd zijn, dat geeft wel een zeer vertekend beeld), zijn tot nogtoe de serieuze relaties, diegenen die in aanmerking zouden komen voor een adoptie in de holebigemeenschap relatief korter en minder standvastig.
- Ik ken vele homos die betere ouders zouden zijn dan sommige heteros!
Best mogelijk. Het omgekeerde kan natuurlijk ook gesteld worden en ook hier weer blijft de derde en zwakste partner buiten beschouwing.
Over de wenselijkheid voor de derde partner, het kind dus, om geplaatst te worden in een homo dan wel een heterogezin zijn de meningen bij de 'experten' nogal verdeeld
1) Het maakt niet uit zolang de kinderen maar liefde ontvangen, het rollenpatroon is voor de opvoeding van geen enkel belang.
2) Het maakt wel uit, zeker voor jonge kinderen is het belangrijk om contact te hebben met een 'moederfiguur', het rollenpatroon doet niet terzake.
(hier vallen de mannelijke koppels dus al uit de boot.
3) het maakt wel uit, er is ten eerste de belangrijke rol voor de moederfiguur en ook het rollen patroon is uitermate belangrijk voor de vorming van de psyche van het kind, zeker wanneer het om jonge kinderen gaat.
(hier vallen alle homosexuele koppels uit de boot.
Op dit punt krijg ik meestal de eenoudergezinnen om de oren geslagen.
Zij zijn er en natuurlijk is het niet de bedoeling de kinderen weg te halen bij de natuurlijke ouder (van eender welk geslacht). Dat zulk een gezin met extra problemen geconfronteerd wordt ligt voor de hand en extra steun aan alle gezinsleden vanuit de maatschappij is dus aangewezen. dit heeft echter met de hier lopende discussie geen enkel raakpunt.

Uit de drie voorgaande strekkingen volgt voor mij het volgende; het gaat hier niet alleen maar om gelijke rechten voor homos en heteros, het gaat in de eerste plaats om het kind.
Aangezien er momenteel nog altijd drie strekkingen zijn met voor en tegenstanders is het naar mijn gevoelen dat men in naam van de weerlozen en zwaksten in dit gebeuren geen enkel risico neemt. Met kinderen en baby's neemt men geen risico's en al zeker niet uit een egocentrisch standpunt dat de rechten van die kinderen zomaar opzij zet.
Dus, tot er op zijn minst in de wetenschappelijke wereld éénstemmigheid is is het voor mij onmogelijk om voorstander van adoptie dooe holebi's te zijn.
De openstelling van adoptie voor homoseksuele koppels moet er in de eerste plaats komen voor die homoseksuele koppels die NU al kinderen opvoeden; die kinderen die veelal uit eerdere heteroseksuele relaties voortkomen. Op dit ogenblik hebben ze namelijk maar met één van de beide ouders een juridische band, namelijk met die ouder met wie ze een biologische band hebben. Het is in het belang van de kinderen dat een juridische band met de "mee-ouder" ook mogelijk wordt gemaakt.

Het aantal gevallen waarin een homoseksueel koppel een kind zal adopteren met wie geen van beide partners een biologische band heeft, zal imho verwaarloosbaar zijn om de reden die je zelf al aanhaalt: als er geen sprake is van een stabiele gezinssituatie komt het koppel sowieso al niet in aanmerking.

Dat er voor de kinderen zelf geen negatieve gevolgen verbonden zijn aan het opgroeien in een holebi-gezin, bewijzen de miljoenen kinderen die wereldwijd al door een holebi-gezin werden opgevoed en die daar geen enkel psychisch trauma aan overhielden.

Een interessante link in dit verband is www.colage.org
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 29 mei 2005, 20:49   #266
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ja, de gemiddelde VB-stemmer heeft de inteligentie van een pantoffeldier, de zelfbeheersing van een neushoorn en de gevoeligheid van een aaseter.
Zeer inteligent en hoogstaande reactie.
Wie heeft er over "de gemiddelde VB-stemmer" gesproken, mijn beste? Ik niet hoor. Mag ik u vriendelijk verzoeken me geen woorden in de mond te willen leggen?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 29 mei 2005, 21:00   #267
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil en zal een kind adopteren en dat dit mogelijk nadelig is voor dit weerloze kind in kwestie kan mij geen reet schelen. Zere teentjes?
Ik en niet zo vanbuiten voorstanders van alle hierbovenvernoemde stellingen maar voor het tweede kan ik u verwijzen naar een vrouwelijke prof die vorig academiejaar psychologie doseerde aan de VUB, een tamelijk onverdachte bron zou ik zo zeggen
Waarom probeert u die "gelijke rechten" waarover ik spreek te reduceren tot een louter debat over holebi-adoptie? Ik heb het lang niet alleen daarover.

Nog vóór de wet op de openstelling van het burgerlijk huwelijk werd goedgekeurd, ondernam het VB juridische stappen om die openstelling al bij voorbaat tegen te werken (Wetsvoorstel van 19 februari 1997 tot aanvulling van het Burgerlijk Wetboek met het oog op de opneming van het geslachtsverschil als huwelijksnorm, Parl. St. Kamer 1996-1997, nr. 932/1. Dit wetsvoorstel werd ingediend door de Vlaams Blokleden Francis Van den Eynde, Alexandra Colen, Gerolf Annemans en Bart Laeremans) en van zodra de wet door Kamer en Senaat waren goedgekeurd, repte het VB zich om een verzoek tot vernietiging in te dienen bij het Arbitragehof (Arrest nr. 159/2004 van 20 oktober 2004).

D�*�*r heb ik het over, mijn beste. Wilt u de homohaat van het VB verder in alle toonaarden blijven ontkennen, laat mij u dan vooral niet tegenhouden, maar besef wel dat de daden van uw eigen partij uw standpunt onverbiddelijk tegenspreken.[edit]
[size=1]After edit by Raf on 29-05-2005 at 22:02
Reason:

Citaat:
Ik en niet zo vanbuiten voorstanders van alle hierbovenvernoemde stellingen maar voor het tweede kan ik u verwijzen naar een vrouwelijke prof die vorig academiejaar psychologie doseerde aan de VUB, een tamelijk onverdachte bron zou ik zo zeggen
Waarom probeert u die "gelijke rechten" waarover ik spreek te reduceren tot een louter debat over holebi-adoptie? Ik heb het lang niet alleen daarover.

Nog vóór de wet op de openstelling van het burgerlijk huwelijk werd goedgekeurd, ondernam het VB juridische stappen om die openstelling al bij voorbaat tegen te werken (Wetsvoorstel van 19 februari 1997 tot aanvulling van het Burgerlijk Wetboek met het oog op de opneming van het geslachtsverschil als huwelijksnorm, Parl. St. Kamer 1996-1997, nr. 932/1. Dit wetsvoorstel werd ingediend door de Vlaams Blokleden Francis Van den Eynde, Alexandra Colen, Gerolf Annemans en Bart Laeremans) en van zodra de wet door Kamer en Senaat waren goedgekeurd, repte het VB zich om een verzoek tot vernietiging in te dienen bij het Arbitragehof (Arrest nr. 159/2004 van 20 oktober 2004).

D�*�*r heb ik het over, mijn beste. Wilt u de homohaat van het VB verder in alle toonaarden blijven ontkennen, laat mij u dan vooral niet tegenhouden, maar besef wel dat de daden van uw eigen partij uw standpunt onverbiddelijk tegenspreken.[/size]

[size=1]After edit by Raf on 29-05-2005 at 22:01
Reason:

Citaat:

D�*�*r heb ik het over, mijn beste. Wilt u de homohaat van het VB verder in alle toonaarden blijven ontkennen, laat mij u dan vooral niet tegenhouden, maar besef wel dat de daden van uw eigen partij us standpunt tegenspreken.[/size]

Citaat:

Nog vóór de wet op de openstelling van het burgerlijk huwelijk werd goedgekeurd, ondernam het VB juridische stappen om die openstelling al bij voorbaat tegen te werken (Wetsvoorstel van 19 februari 1997 tot aanvulling van het Burgerlijk Wetboek met het oog op de opneming van het geslachtsverschil als huwelijksnorm d.d. 19 februari 1997, Parl. St. Kamer 1996-1997, nr. 932/1. Dit wetsvoorstel werd ingediend door de Vlaams Blokleden Francis Van den Eynde, Alexandra Colen, Gerolf Annemans en Bart Laeremans) en van zodra de wet door Kamer en Senaat waren goedgekeurd, repte het VB zich om een verzoek tot vernietiging in te dienen bij het Arbitragehof (Arrest nr. 159/2004 van 20 oktober 2004).

D�*�*r heb ik het over, mijn beste. Wilt u de homohaat van het VB verder in alle toonaarden blijven ontkennen, laat mij u dan vooral niet tegenhouden, maar besef wel dat de daden van uw eigen partij us standpunt tegenspreken.[/size]
[/edit]

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 29 mei 2005 om 21:02.
Raf is offline  
Oud 29 mei 2005, 21:23   #268
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Had ik al gereageerd op de essentie van de topic?

Voor wie het wil weten:
Richt dagen in zoveel ge wilt.
Vraag daarvoor geen toestemming.
Wees geen horige, wees geen lijfeigene, wees geen bedelaar: doe wat ge denkt te moeten doen.

Vraag vooral geen toestemming aan het VB of eender welke partij.
Gooi die onderhorigheid aan partijen en hun leiders eens af.

Probeer eens te beseffen dat ge als burger recht hebt om los van uw voogden gelijkberechtiging te eisen. Niet afsmeken, maar volvoeren waar ge als individu recht op hebt: gelijke behandeling, gelijke rechten, zolang ge er anderen niet mee tekort doet.[edit]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 29-05-2005 at 22:24
Reason:

Voor wie het wil weten:
Wees geen horige, wees geen lijfeigene, wees geen bedelaar: doe wat ge denkt te moeten doen.

Probeer eens te beseffen dat ge als burger recht hebt om los van uw voogden gelijkberechtiging te eisen. Niet afsmeken, maar volvoeren waar ge als individu recht op hebt: gelijke behandeling, gelijke rechten, zolang ge er anderen niet mee tekort doet.[/size]

Voor wie het wil weten:

Probeer eens te beseffen dat ge als burger recht hebt om los van uw voogden gelijkberechtiging te eisen. Niet afsmeken, en eisen waar ge als individu recht op hebt: gelijke behandeling, gelijke rechten, zolang ge er anderen niet mee tekort doet.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 29 mei 2005 om 21:24.
Supe®Staaf is offline  
Oud 29 mei 2005, 21:25   #269
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Natuurlijk bent u een racist, maar dat doet in deze discussie niet terzake. Hier gaat het over de standpunten van het VB inzake homoseksualiteit. Eens te meer verzet het VB zich tegen een maatregel die de aanvaarding van holebi's in de maatschappij moet bespoedigen. Dat er in anderen landen en door andere actoren ook en meer homohaat verspreid wordt, verandert niets aan die eenvoudige vaststelling. Hoezo, rare kronkels?
Zeer mooie reactie, natuurlijk bent u een racist (kortzichtig, dom en asociaal persoon) maar dat doet niet ter zake (maar ik heb het toch maar even gezegd en hierdoor uw waarde als volwaardig discussiepartner proberen onderuit te halen).
Wilt u dan ontkennen dat u een racist bent? U ondersteunt het racistische discours van het VB niet alleen door er uw stem aan te verlenen, maar u stelt zich zelfs uit naam van die partij verkiesbaar. Zèlfs indien u het niet met dat ene standpunt van uw partij eens bent (hetgeen ik durf betwijfelen), werkt u mee aan de verspreiding ervan en d�*t, mijn beste, maakt u in mijn ogen even schuldig als uw partij zelf.

Citaat:
In andere landen? daar had ik het toch nergens over? Ik heb verwezen naar andere delen van de gemeenschap waarin dit ook voorkomt.
Vandaar dat er in mijn reactie ook staat "en andere actoren", maar daar had u in uw verontwaardiging blijkbaar overheen gelezen.

Citaat:
Radicale gelovigen van allerlei strekkingen met de mohmedanen op kop ( hoewel een gedeelte van de Christenen homofilie afwijst roepen deze vooralsnog niet op tot massale moord als plicht voor de gelovigen).
Ook bij de liberalen en de Christelijke partijen en zelfs bij de linkse en groene partijen zijn homohaters te vinden.
Et alors? Omdat anderen oproepen tot homohaat, mag het VB dat ook? Is dat uw standpunt?

Citaat:
U leest duidelijk wat u wenst gelezen te hebben. Anders zou u van andere gemeenschappen niet onmiddelijk 'andere landen' gemaakt hebben.
Nogmaals: lees rustig wat er geschreven wordt, vooraleer u zichzelf opwindt over dingen die er niet staan...

Citaat:
Bovendien duidt u regelmatig direct en indirect aan dat het 'homohaatprobleem' duidelijk een (extreem) rechts probleem zou zijn.
Dat zal dan wellicht zijn omdat ik nog maar uiterst weinig homohaat ter linkerzijde heb kunnen ontwaren. Als u beschikt over bewijzen van het tegendeel, dan kijk ik daar vol verwachting naar uit...

Citaat:
Dat er een aantal homohaters op ht VB stemmen is niet het gevolg van wat het VB hierover zegt maar wel van wat u en het overgrote deel van de media ten onrechte aan het VB toeschrijft.
Da's een goeie! Uit de twee voorbeeldjes die ik in een bericht hierboven al aanhaalde, blijkt nochtans dat er niets "ten onrechte" aan het VB toegeschreven wordt. De bewijzen ervan zijn zwart op wit terug te vinden in de parlementaire stukken en op de website van het Arbitragehof.

Citaat:
Indien Het VB dus groter wordt door onder meer deze problematiek is dat enerzijds omdat zij sterk genoeg zijn om op politiek incorrecte wijze voor de rechten van de zwakste, het kind, te kiezen boven het recht van mensen die uit puur egoïsme de rechten van net deze kinderen steevast buiten beschouwing laten.
En weer probeert u het debat te reduceren tot één enkel facet...

Citaat:
En anderzijds omdat uit andere partijen (vooral links) en beeld van het VB wordt opgehangen waarin een homohater zich kan herkennen, onder meer de Bertjes en de Kamiel Muylpere's scoren hier hoog.
En jammer genoeg proberen regelmatig ietwat inteligentere spelers, zoals u onder ander, hier politieke munt uit te laan, duidelijk niet beseffend dat zij , hoewel zij zo de Bertjes aan zich binden, anderen net in het kamp drijven dat zij wensen te verkleinen.
De wie??

Hoedanook, dat beeld wordt niet door andere partijen en media opgehangen, mijn beste, maar door het VB zelf, zoals ik hierboven al aantoonde. U probeert zich in een soort van slachtofferrol te manoeuvreren en sommige minder opmerkzame mensen zullen zich daar aan laten vangen. Daarom gebruik ik ook elke gelegenheid om dat even in de verf te zetten.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 30 mei 2005, 00:07   #270
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Volledig akkoord Joris.
Het programma/statuten én de jarenlange consequente uitspraken/statements van de partijtop van het Vlaams Belang spreken in deze boekdelen.

Citaat:
Ik weet niet of álle homo's daar zo over denken want het is niet omdat de groepuscule die kinderen als een huisdier aanzien waar zij zogenaamd "recht" op hebben zoveel lawaai maakt dat ze allemaal als egoistisch en achterlijk kunnen worden bestempeld.
Trouwens; ik heb een veel te hoge dunk van de gemiddelde homo om hem te connoteren met een hogere graad van egoisme/achterlijkheid/onverantwoordelijkheid dan de doorsnee hetero.

[edit]
[size=1]After edit by Fieseler on 30-05-2005 at 01:09
Reason:

[quote]
Citaat:
Volledig akkoord Joris.
Het programma/statuten én de jarenlange consequente uitspraken/statements van de partijtop van het Vlaams Belang spreken in deze boekdelen.

Citaat:
Ik weet niet of álle homo's daar zo over denken want het is niet omdat de groepuscule die kinderen als een huisdier aanzien waar zij zogenaamd "recht" op hebben zoveel lawaai maakt dat ze allemaal als egoistisch en achterlijk kunnen worden bestempeld.
Trouwens; ik heb een veel te hoge dunk van de gemiddelde homo om hem te connoteren met een hogere graad van egoisme/achterlijkheid/onverantwoordelijkheid dan de doorsnee hetero.

[/size]

[quote]
Citaat:
Volledig akkoord Joris.

Citaat:

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Fieseler : 30 mei 2005 om 00:09.
Fieseler is offline  
Oud 30 mei 2005, 07:34   #271
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

De gemiddelde homo = de gemiddelde hetero hoor.[edit]
[size=1]After edit by Eternity on 30-05-2005 at 08:34
Reason:

Citaat:

De gemiddelde homo = de gemiddelde hetero hoor.[/size]

[quote=Fieseler]
Citaat:

De gemiddelde homo = de gemiddelde hetero hoor.[/size]
[/edit]

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 30 mei 2005 om 07:34.
Eternity is offline  
Oud 30 mei 2005, 08:50   #272
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
De gemiddelde homo = de gemiddelde hetero hoor.
Exactly my point E!
Oud 30 mei 2005, 08:56   #273
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Exactly my point E!
Wat niet betekent dat ik op een partij moet stemmen die wenst dat ik niet dezelfde rechten krijg als een heterosexueel persoon.

Mijn sexualiteit is niet de belangrijkste factor tijdens verkiezingen, maar het speelt wel een rol, en een partij die mij al op basis daarvan discrimineert kan mijn stem vergeten.[edit]
[size=1]After edit by Eternity on 30-05-2005 at 09:58
Reason:

Citaat:
Exactly my point E!
Wat niet betekent dat ik op een partij moet stemmen die wenst dat ik niet dezelfde rechten krijg als een heterosexueel persoon.

Mijn sexualiteit is niet de belangrijkste factor tijdens verkiezingen, maar het speelt wel een rol, en een partij die mij al op basis daarvan discrimineert kan mijn stem vergeten.[/size]

[size=1]After edit by Eternity on 30-05-2005 at 09:57
Reason:

Citaat:
Exactly my point E!

Mijn sexualiteit is niet mijn leidraad in verkiezingen, maar het speelt wel een rol, en een partij die mij al op basis daarvan discrimineert kan mijn stem vergeten.[/size]

Citaat:
Exactly my point E!
Wat niet betekent dat ik op een partij moet stemmen die wenst dat ik niet dezelfde rechten krijg als een heterosexueel persoon.[/size]
[/edit]

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 30 mei 2005 om 08:58.
Eternity is offline  
Oud 30 mei 2005, 09:12   #274
Fieseler

Standaard

Citaat:

Mijn sexualiteit is niet de belangrijkste factor tijdens verkiezingen, maar het speelt wel een rol, en een partij die mij al op basis daarvan discrimineert kan mijn stem vergeten.
De partij waar ik op stem is een partij die in een conflikt tussen de afweging van de belangen van het kind enerzijds en de belangen van de sexuele voorkeur anderzijds ondubbelzinnig voor het eerste kiest.

Zonder offensief te willen doen: Het is wel de holebigemeenschap die hun "rechten" zo scherp stellen ondanks het feit dat dezen diametraal indruisen tegen de "rechten" van het kind.
Oud 30 mei 2005, 09:17   #275
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De partij waar ik op stem is een partij die in een conflikt tussen de afweging van de belangen van het kind enerzijds en de belangen van de sexuele voorkeur anderzijds ondubbelzinnig voor het eerste kiest.

Zonder offensief te willen doen: Het is wel de holebigemeenschap die hun "rechten" zo scherp stellen ondanks het feit dat dezen diametraal indruisen tegen de "rechten" van het kind.
Bij het Vlaams Belang gaat het om meer dan adoptie, dat weet u evengoed als ik (oa: huwelijk, "perverte levensstijl", etc)

En als we dan toch over adoptie willen praten:
#1 Vooral bedoeld om bestaande situaties te legaliseren
#2 Wetenschappelijke studies tonen aan dat een holebikoppel evengoed in staat is een kind op te voeden als een heterosexueel koppel

Frank Dane
Eternity is offline  
Oud 30 mei 2005, 11:18   #276
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Bij het Vlaams Belang gaat het om meer dan adoptie, dat weet u evengoed als ik (oa: huwelijk, "perverte levensstijl", etc)
Ikzelf ben voorstander van een verbindtenis tussen holebi's die zeer nauw aansluit op wat wij nu het huwelijk noemen.
Daar ikzelf (en ook het VB in dezer: aha weer een punt waar ik mij kan vinden in deze partij) geen voorstander ben van adoptierecht voor holebi's voor de hoger aangehaalde redenen maar toch een absolute voorstander van een samenlevingskontrakt (hieronder verbintenis genoemd) kan onmogelijk zulk een verbintenis dezelfde naam krijgen als de verbintenis die wij nu huwelijk noemen.
Wilt U dit holebi-huwelijk noemen, of huwelijk second edition, pseudohuwelijk, samenlevingscontrakt enz is mij volstrekt om het even.

Nu uw post: ik veronderstel dat jij mij stante pede de programmapunten gaat aanduiden waarbij het VB homo's als perverten omschrijft.

Ik daarentegen zal even een antwoord opdiepen van het standpunt van het Vlaams Blok dat verboden werd.

13/10/2002] - Heeft het Vlaams Blok wat tegen homo's?

Deze vraag duikt vaak op en verdient een duidelijk antwoord, wars van de valse voorstellingen en de karikaturen die daarover de wereld worden ingestuurd.

Neen dus! Wij hebben niets tegen homo's!

De stelling van baardige, fanatieke imams dat homo's lager zijn dan varkens en de doodstraf verdienen is alvast niét het standpunt van het Vlaams Blok! Ook rond deze problematiek pleit het Vlaams Blok voor redelijkheid en gezond verstand. Volgens ons behoort de seksuele geaardheid van mensen tot het privé-domein en wat meerderjarigen met wederzijdse toestemming, homo's òf hetero's, in de beslotenheid van hun huis- of slaapkamer doen is niet onze zorg. Het Vlaams Blok pleit dus zeker niet voor de discriminatie van homo's of lesbiennes. Maar dat betekent nog niet dat wij staan te juichen bij publieke seksueel getinte uitspattingen van roze optochten of zondagen.

Voor het Vlaams Blok is en blijft het huwelijk tussen man en vrouw hoe dan ook de norm. Mag het? Het wettelijke homohuwelijk en het adoptierecht voor homo's of lesbiennes is wat ons betreft modieuze, dwaze en gevaarlijke onzin, een brug te ver. Die principiële afwijzing heeft niets maar dan ook niets met discriminatie te maken, maar alles met onze zorg voor een gezonde samenleving en een gezonde opvoeding.

Tot slot wijzen we er graag op dat het Vlaams Blok heel wat 'andersgeaarde' leden telt, en trouwens ook enkele homoseksuele mandatarissen. Zij voelen zich best thuis binnen onze partij maar lopen er niet mee te koop. En vooral, zij werden verkozen niét omwille van hun geaardheid, maar voor hun politieke standpunten, hun inzet en andere kwaliteiten.

Citaat:
En als we dan toch over adoptie willen praten:
#1 Vooral bedoeld om bestaande situaties te legaliseren
Ik snap deze niet zo erg goed.
Adoptie mag of mag niet.
Als jij het hebt over een vader die plotseling homo wordt dan denk ik dat hij vader blijft met alle rechten/plichten die daaraan zijn verbonden.

Citaat:
#2 Wetenschappelijke studies tonen aan dat een holebikoppel evengoed in staat is een kind op te voeden als een heterosexueel koppel
Dat kan.
Bezien vanuit het rechtsprincipe van het kind evenwel blijf ik ertegen.

Cave!
Ik vind dat alleszins géén discriminatie.
Vele andere situaties vallen in mijn optiek (en uiteraard ook wettelijk) ook buiten adoptierecht.
En daar heeft de holebigemeenschap dan weer geen bezwaar tegen.
Oud 30 mei 2005, 11:39   #277
Seba
Europees Commissaris

Standaard

dat de VB'ers zich vragen stellen bij het adoptierecht kan ik perfect begrijpen.
Het gaat volgens zoals Raf opmerkt idd toch verder dan dat, en ik moest eraan denken toen ik dit stukje "actualiteit" las op de VB-website:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VB-webstek
Conservatieven 29.05.2005 16.00u - Enkele conservatieve Amerikaanse intellectuelen van het American Enterprise Institute brachten een bezoek aan Rotterdam. Ze waren uitgenodigd door de eveneens conservatieve Edmund Burke Stichting. De Amerikanen vroegen zich luidop af waarom Nederland zoveel problemen had met islamitische immigranten, en ze suggereerden dat dat wel eens gedeeltelijk de schuld zou kunnen zijn van het Nederlandse beleid zelf. Ze bedoelden niet dat Nederland die problemen zou veroorzaken door de islamitische immigranten te discrimineren of te vernederen. Dat soort politiek-correcte nonsens is aan het American Enterprise Institute niet besteed. Ze vonden integendeel dat de Nederlanders niet genoeg deden om hun eigen nationale identiteit te definiëren en te verdedigen. “Hoe moeten migranten weten hoe ze moeten integreren als hen niet duidelijk wordt gemaakt waar Nederland als natie precies voor staat”, vroeg een van de Amerikanen zich zeer terecht af. Hij vroeg ook of de Nederlanders wel in staat waren te benoemen wat typisch Nederlands was. Een wethouder van Leefbaar Rotterdam gaf daarop een antwoord dat verbazend politiek-correct was: hij had het over de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, respect voor homoseksuelen en vrije partnerkeuze. Maar die conservatieve, rechtse Amerikanen vonden dat zo’n antwoord naast de kwestie was. Zij merkten terecht op dat daarmee een typisch liberale – wij zouden zeggen progressieve – visie werd verkondigd, maar dat niets werd gezegd over het eigene van de Nederlandse natie. Een terechte kritiek natuurlijk. De Amerikanen waren ook zeer verbaasd dat men in Nederland geen assimilatie durfde eisen…
zie hé, dit snap ik dus echt neit hé: het VB zit dagelijks te jammeren over het feit dat vele moslims niet de gelijkwaardigheid van man en vrouw zouden respecteren...als puntje bij paaltje komt blijkt dan wel dat ze zulke instelling "politiek correct" noemen.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 30 mei 2005, 11:48   #278
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik snap deze niet zo erg goed.
Adoptie mag of mag niet.
Als jij het hebt over een vader die plotseling homo wordt dan denk ik dat hij vader blijft met alle rechten/plichten die daaraan zijn verbonden.
Er zijn vandaag de dag al veel holebi-gezinnen die kinderen opvoeden, kinderen uit vorige huwelijken, draagmoederschap etc, het is alleen maar in het voordeel van de kinderen om deze situaties te legaliseren

Citaat:
Dat kan.
Bezien vanuit het rechtsprincipe van het kind evenwel blijf ik ertegen.
Iedereen heeft recht op een eigen mening veronderstel ik, alhoewel ik het raar vind dat u geen rekening wenst te houden met wetenschappelijke onderzoeken & realiteit, maar liever blijkt te denken vanuit een vooroordeel

Wat het Vlaams Belang betreft, zij verkiezen homosexualiteit te beschouwen als iets onnatuurlijk dat ze wegens de omstandigheden toch moeten aanvaarden, maar liefst in zo beperkt mogelijke mate & en liefst ook niet publiekelijk.

Mijn mening is dat homosexualiteit evenwaardig is aan heterosexualiteit en ook als diensmatig dient behandelt te worden, gelijke rechten (& plichten natuurlijk).

Frank Dane
Eternity is offline  
Oud 30 mei 2005, 13:29   #279
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het heeft niet alleen met adoptie te maken, maar bijvoorbeeld ook met de manier waarop het VB de openstelling van het huwelijk trachtte tegen te werken voor de wet gestemd was en hoe ze probeerde die wet terug ongedaan te maken n�* dat ze goedgekeurd was.

Overigens heeft het kind inzake de keuze van ouders geen "rechten". Een kind kiest NOOIT de ouders bij wie het terecht komt. Dat argument is dan ook waardeloos.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 30 mei 2005, 13:31   #280
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... kan onmogelijk zulk een verbintenis dezelfde naam krijgen als de verbintenis die wij nu huwelijk noemen.
Wilt U dit holebi-huwelijk noemen, of huwelijk second edition, pseudohuwelijk, samenlevingscontrakt enz is mij volstrekt om het even.
Kortom: je wil de discriminatie in stand houden...

Citaat:
Raf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be