![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In andere landen? daar had ik het toch nergens over? Ik heb verwezen naar andere delen van de gemeenschap waarin dit ook voorkomt. Radicale gelovigen van allerlei strekkingen met de mohmedanen op kop ( hoewel een gedeelte van de Christenen homofilie afwijst roepen deze vooralsnog niet op tot massale moord als plicht voor de gelovigen). Ook bij de liberalen en de Christelijke partijen en zelfs bij de linkse en groene partijen zijn homohaters te vinden. U leest duidelijk wat u wenst gelezen te hebben. Anders zou u van andere gemeenschappen niet onmiddelijk 'andere landen' gemaakt hebben. Bovendien duidt u regelmatig direct en indirect aan dat het 'homohaatprobleem' duidelijk een (extreem) rechts probleem zou zijn. Dat er een aantal homohaters op ht VB stemmen is niet het gevolg van wat het VB hierover zegt maar wel van wat u en het overgrote deel van de media ten onrechte aan het VB toeschrijft. Indien Het VB dus groter wordt door onder meer deze problematiek is dat enerzijds omdat zij sterk genoeg zijn om op politiek incorrecte wijze voor de rechten van de zwakste, het kind, te kiezen boven het recht van mensen die uit puur egoïsme de rechten van net deze kinderen steevast buiten beschouwing laten. En anderzijds omdat uit andere partijen (vooral links) en beeld van het VB wordt opgehangen waarin een homohater zich kan herkennen, onder meer de Bertjes en de Kamiel Muylpere's scoren hier hoog. En jammer genoeg proberen regelmatig ietwat inteligentere spelers, zoals u onder ander, hier politieke munt uit te laan, duidelijk niet beseffend dat zij , hoewel zij zo de Bertjes aan zich binden, anderen net in het kamp drijven dat zij wensen te verkleinen. Sorry, ik moet weg, andere verplichtingen roepen mij. Moest u nog iets nieuws te verkondigen hebben in de volgende uren of dagen zal ik mij wellicht de moeite getroosten te antwoorden. Zoniet komen wij elkaar vast nog wel tegen bij een ander topic. Prettig weekend!
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
#262 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#263 |
Minister-President
|
![]() Yeps misschien me niet goed uitgedrukt, je hebt gelijk!
#264 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tuurlijk heb ik gelijk
![]() More whine less care ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Eternity : 29 mei 2005 om 12:17. |
|||
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal gevallen waarin een homoseksueel koppel een kind zal adopteren met wie geen van beide partners een biologische band heeft, zal imho verwaarloosbaar zijn om de reden die je zelf al aanhaalt: als er geen sprake is van een stabiele gezinssituatie komt het koppel sowieso al niet in aanmerking. Dat er voor de kinderen zelf geen negatieve gevolgen verbonden zijn aan het opgroeien in een holebi-gezin, bewijzen de miljoenen kinderen die wereldwijd al door een holebi-gezin werden opgevoed en die daar geen enkel psychisch trauma aan overhielden. Een interessante link in dit verband is www.colage.org
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#267 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog vóór de wet op de openstelling van het burgerlijk huwelijk werd goedgekeurd, ondernam het VB juridische stappen om die openstelling al bij voorbaat tegen te werken (Wetsvoorstel van 19 februari 1997 tot aanvulling van het Burgerlijk Wetboek met het oog op de opneming van het geslachtsverschil als huwelijksnorm, Parl. St. Kamer 1996-1997, nr. 932/1. Dit wetsvoorstel werd ingediend door de Vlaams Blokleden Francis Van den Eynde, Alexandra Colen, Gerolf Annemans en Bart Laeremans) en van zodra de wet door Kamer en Senaat waren goedgekeurd, repte het VB zich om een verzoek tot vernietiging in te dienen bij het Arbitragehof (Arrest nr. 159/2004 van 20 oktober 2004). D�*�*r heb ik het over, mijn beste. Wilt u de homohaat van het VB verder in alle toonaarden blijven ontkennen, laat mij u dan vooral niet tegenhouden, maar besef wel dat de daden van uw eigen partij uw standpunt onverbiddelijk tegenspreken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 29 mei 2005 om 21:02. |
|||||||
![]() |
![]() |
#268 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had ik al gereageerd op de essentie van de topic?
Voor wie het wil weten: Richt dagen in zoveel ge wilt. Vraag daarvoor geen toestemming. Wees geen horige, wees geen lijfeigene, wees geen bedelaar: doe wat ge denkt te moeten doen. Vraag vooral geen toestemming aan het VB of eender welke partij. Gooi die onderhorigheid aan partijen en hun leiders eens af. Probeer eens te beseffen dat ge als burger recht hebt om los van uw voogden gelijkberechtiging te eisen. Niet afsmeken, maar volvoeren waar ge als individu recht op hebt: gelijke behandeling, gelijke rechten, zolang ge er anderen niet mee tekort doet.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 29 mei 2005 om 21:24. |
||
![]() |
![]() |
#269 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Hoedanook, dat beeld wordt niet door andere partijen en media opgehangen, mijn beste, maar door het VB zelf, zoals ik hierboven al aantoonde. U probeert zich in een soort van slachtofferrol te manoeuvreren en sommige minder opmerkzame mensen zullen zich daar aan laten vangen. Daarom gebruik ik ook elke gelegenheid om dat even in de verf te zetten.
|||||||||
![]() |
![]() |
#270 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Het programma/statuten én de jarenlange consequente uitspraken/statements van de partijtop van het Vlaams Belang spreken in deze boekdelen. Citaat:
Trouwens; ik heb een veel te hoge dunk van de gemiddelde homo om hem te connoteren met een hogere graad van egoisme/achterlijkheid/onverantwoordelijkheid dan de doorsnee hetero. [edit] [size=1]Edit:[/size]
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 30 mei 2005 om 00:09. |
||||||||
![]() |
![]() |
#271 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Eternity : 30 mei 2005 om 07:34. |
|||||
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#273 | |||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn sexualiteit is niet de belangrijkste factor tijdens verkiezingen, maar het speelt wel een rol, en een partij die mij al op basis daarvan discrimineert kan mijn stem vergeten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Eternity : 30 mei 2005 om 08:58. |
|||||||
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
Zonder offensief te willen doen: Het is wel de holebigemeenschap die hun "rechten" zo scherp stellen ondanks het feit dat dezen diametraal indruisen tegen de "rechten" van het kind.
![]() |
#275 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En als we dan toch over adoptie willen praten: #1 Vooral bedoeld om bestaande situaties te legaliseren #2 Wetenschappelijke studies tonen aan dat een holebikoppel evengoed in staat is een kind op te voeden als een heterosexueel koppel
![]() |
![]() |
#276 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
Daar ikzelf (en ook het VB in dezer: aha weer een punt waar ik mij kan vinden in deze partij) geen voorstander ben van adoptierecht voor holebi's voor de hoger aangehaalde redenen maar toch een absolute voorstander van een samenlevingskontrakt (hieronder verbintenis genoemd) kan onmogelijk zulk een verbintenis dezelfde naam krijgen als de verbintenis die wij nu huwelijk noemen. Wilt U dit holebi-huwelijk noemen, of huwelijk second edition, pseudohuwelijk, samenlevingscontrakt enz is mij volstrekt om het even. Nu uw post: ik veronderstel dat jij mij stante pede de programmapunten gaat aanduiden waarbij het VB homo's als perverten omschrijft. Ik daarentegen zal even een antwoord opdiepen van het standpunt van het Vlaams Blok dat verboden werd. 13/10/2002] - Heeft het Vlaams Blok wat tegen homo's? Deze vraag duikt vaak op en verdient een duidelijk antwoord, wars van de valse voorstellingen en de karikaturen die daarover de wereld worden ingestuurd. Neen dus! Wij hebben niets tegen homo's! De stelling van baardige, fanatieke imams dat homo's lager zijn dan varkens en de doodstraf verdienen is alvast niét het standpunt van het Vlaams Blok! Ook rond deze problematiek pleit het Vlaams Blok voor redelijkheid en gezond verstand. Volgens ons behoort de seksuele geaardheid van mensen tot het privé-domein en wat meerderjarigen met wederzijdse toestemming, homo's òf hetero's, in de beslotenheid van hun huis- of slaapkamer doen is niet onze zorg. Het Vlaams Blok pleit dus zeker niet voor de discriminatie van homo's of lesbiennes. Maar dat betekent nog niet dat wij staan te juichen bij publieke seksueel getinte uitspattingen van roze optochten of zondagen. Voor het Vlaams Blok is en blijft het huwelijk tussen man en vrouw hoe dan ook de norm. Mag het? Het wettelijke homohuwelijk en het adoptierecht voor homo's of lesbiennes is wat ons betreft modieuze, dwaze en gevaarlijke onzin, een brug te ver. Die principiële afwijzing heeft niets maar dan ook niets met discriminatie te maken, maar alles met onze zorg voor een gezonde samenleving en een gezonde opvoeding. Tot slot wijzen we er graag op dat het Vlaams Blok heel wat 'andersgeaarde' leden telt, en trouwens ook enkele homoseksuele mandatarissen. Zij voelen zich best thuis binnen onze partij maar lopen er niet mee te koop. En vooral, zij werden verkozen niét omwille van hun geaardheid, maar voor hun politieke standpunten, hun inzet en andere kwaliteiten. Citaat:
Adoptie mag of mag niet. Als jij het hebt over een vader die plotseling homo wordt dan denk ik dat hij vader blijft met alle rechten/plichten die daaraan zijn verbonden. Citaat:
Bezien vanuit het rechtsprincipe van het kind evenwel blijf ik ertegen. Cave! Ik vind dat alleszins géén discriminatie. Vele andere situaties vallen in mijn optiek (en uiteraard ook wettelijk) ook buiten adoptierecht. En daar heeft de holebigemeenschap dan weer geen bezwaar tegen.
![]() |
#277 | ||
Europees Commissaris
|
![]() dat de VB'ers zich vragen stellen bij het adoptierecht kan ik perfect begrijpen.
Het gaat volgens zoals Raf opmerkt idd toch verder dan dat, en ik moest eraan denken toen ik dit stukje "actualiteit" las op de VB-website: Citaat:
![]() |
![]() |
#278 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat het Vlaams Belang betreft, zij verkiezen homosexualiteit te beschouwen als iets onnatuurlijk dat ze wegens de omstandigheden toch moeten aanvaarden, maar liefst in zo beperkt mogelijke mate & en liefst ook niet publiekelijk. Mijn mening is dat homosexualiteit evenwaardig is aan heterosexualiteit en ook als diensmatig dient behandelt te worden, gelijke rechten (& plichten natuurlijk).
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens heeft het kind inzake de keuze van ouders geen "rechten". Een kind kiest NOOIT de ouders bij wie het terecht komt. Dat argument is dan ook waardeloos.
|
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |