Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 22 mei 2005, 20:26   #1
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard Vlaams Belang wil geen dag tegen de homofobie - deel II

Citaat:
In de plenaire vergadering is het Spirit-voorstel besproken om een 'Dag tegen de homofobie' in te stellen. Francis Van den Eynde, van een partij die officieel niets tegen homo's heeft, vond dat geen goed idee. Dat VB-kamerlid Francis Van den Eynde (foto) niet de meest fijnbesnaarde onder de verkozenen des volks is, zal niemand verwonderen. Maar woensdag overtof hij zichzelf. Zijn partij wil liever geen antihomofobiedag, en wel omdat er in het buitenland veel gortiger dingen over homo's gezegd worden dan in België!

mg]http://www.gaybelgium.be/content/images/francisvandeneynde.jpg[/img]

Zo citeerde hij likkebaardend de Zimbabwaanse leider Mugabe. "Homo's zijn erger dan honden en varkens omdat ze geen onderscheid maken tussen mannetjes en vrouwen." Een argument, dat naar Van den Eyndes bescheiden mening, toch te denken zou moeten geven.

Gelukkig kreeg 'Wetstraatjeannet' Stijn Bex (Spirit) telefonisch meteen toegang tot het volledige Alexandra Colen (VB)-citatenarchief, die de homoseksualiteit van haar broer ooit als volgt verklaarde:

"Ik vermoed dat de meeste homo's zo worden doordat ze door homo's zijn misbruikt. Zo plant homofilie zich voort."

Na wat geroep en getier kon de VB'er enkel nog uitkramen dat blijkbaar niemand het met homo's oneens mag zijn.

bron: De Morgen
Aangezien de eerste thread over dit onderwerp gesloten werd, open ik er een nieuwe, hopelijk propere () versie van. Er werden in de eerste editie enkele stellingen naar voor geschoven waarop ik toch nog graag wil reageren.

Een eerste is deze, van mijn goede vriend Van den Berghe:

Citaat:
Feit is - en dat is nog door niemand ontkent - dat onze geslachtsorganen (onze lichamelijkheid) duidelijk aantonen dat man en vrouw hierbij complementair zijn. Bijgevolg is de menselijke seksualiteit iets dat van nature tussen man en vrouw hoort. Afwijkingen bestaan, maar die kunnen niet onder de noemer "normaal" worden geplaatst.
Als mijnheer Van den Berghe geïnteresseerd is, wil ik hem wel eens omstandig aantonen op welke creatieve manieren mijn vriend en ikzelf onze lichamen elkaar laten complementeren. Ik heb mijnheer Van den Berghe al verscheidene malen deze vraag voorgelegd, maar werd telkens afgescheept met wat wollig geouwehoer over "de natuur" dit en de "de voortplanting" dat, terwijl er geen enkele aanwijzing is dat de menselijke seksualiteit ALLEEN op de voortplanting zou gericht zijn. Misschien kan mijnheer Van den Berghe nu EINDELIJK eens aantonen dat dat wèl zo is, zodat dit mysterie voor eens en voor altijd opgehelderd raakt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 22 mei 2005, 20:29   #2
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Geduldig wacht op mijnheer Van den Berghe, benieuwd is ....

Laatst gewijzigd door Andro : 22 mei 2005 om 20:30.
Andro is offline  
Oud 22 mei 2005, 20:30   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

In dezelfde lijn:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Van den Berghe
U verwart tussen wat overeenkomstig de natuur is, naast de natuur kan bestaan en wat tegen de natuur ingaat. Homoseksualiteit gaat in tegen de natuurlijke ordening. Dat blijkt heel duidelijk uit de lichamelijkheid.
Wie bepaalt wat "tegen de natuur ingaat" en wat "naast de natuur kan bestaan"? Is het feit dat homoseksualiteit van alle tijden en van alle plaatsen is niet het zuiverste bewijs dat deze variant juist "naast de natuur kan bestaan"?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 22 mei 2005, 20:32   #4
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Nog eentje:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Van den Berghe
Dat aanvaarden is maar flinterdun. In de grond van de zaak wil niemand een homoseksuele zoon of lesbische dochter. Alle ouders willen duizendmaal liever een gewone zoon en dochter die trouwt en kinderen krijgt. Voor iedereen is het een beproeving dat in het ene gezin gemakkelijker verwerkt wordt dan in het andere.
En u meent dat die "beproeving" draaglijker wordt voor die mensen door homoseksualiteit in het strafrecht te houden? Welke mogelijke logica kan daar achter schuilgaan?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 22 mei 2005, 20:33   #5
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard antihomofobiedag?

Er is de laatste jaren een ware plethora aan themadagen. Dag van de senioren, secretaressedag, moederkesdag ST-Valentijn et j'en sais quoi.

Maar de twee oorspronkelijke themadagen waren 8 maart (Internationale vrouwendag) en 1 mei, dag van de Arbeid. Dag van de Arbeid, en niet feest van de Arbeid!

8 maart is ontstaan omdat op 8 maart een belmangrijke betoging van arbeidersvrouwen op zeer bloedige wijze is uiteengeslagen.
1 mei is ontstaan in 1894 als actiedag in de VS voor de 8-urige werkdag.

2 dagen die duidelijk gelinkt zijn aan een strijd en aan eenz eer zware reprsessie van de heersende klassen. Vandaag willen de heersende kapitalistische klassen elke vorm van rebellie en verzet al op voorhand recupereren door er een themadag van te maken. Het is aan de homobeweging zelf om te strijden voor haar rechten, en nietb te wachten tot de heersende klassen hen enkele kruimels toewerpt.

Laatst gewijzigd door driewerf : 22 mei 2005 om 20:24.
driewerf is offline  
Oud 22 mei 2005, 20:38   #6
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Ik zeg opnieuw: Die Francis is zelf een homo, maar hij vecht hardnekkig tegen zijn eigen gevoelens!

De ware aard van het Eigenbelang druipt eraf, maar geen eigenbelanger die dat durft in te zien.
Het Skill Effect is offline  
Oud 22 mei 2005, 20:40   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Ik zeg opnieuw: Die Francis is zelf een homo, maar hij vecht hardnekkig tegen zijn eigen gevoelens!

De ware aard van het Eigenbelang druipt eraf, maar geen eigenbelanger die dat durft in te zien.
Dat is inderdaad zo. Het Vlaams BlokBelang doet er alles aan om met een proper blazoen voor de dag te kunnen komen, terwijl de achterban dat blazoen keer op keer op de meest verwerpelijke manieren besmeurt...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 22 mei 2005, 20:46   #8
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams Belang delft stilletjes aan, zijn eigen graf ...
Oud 22 mei 2005, 20:48   #9
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Ik heb 2 handen vrij om hen te helpen.
Oud 22 mei 2005, 20:53   #10
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb 2 handen vrij om hen te helpen.
Coun't me in...
Oud 22 mei 2005, 21:02   #11
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jan van den Berghe
't Bewijs heb ik al meerdere malen aangetoond, nl. onze lichamelijkheid. De door de homoseksuelen beleefde seksualiteit is tegennatuurlijk, daar ze ingaat tegen de lichamelijkheid van man en vrouw. Hierin zijn man en vrouw complementair. De geslachtsorganen spreken voor zich.
Mijnheer Van den Berghe heb je ondertussen al enkele wetenschappelijke bronnen gevonden? Ti's maar een vraag hoor... neem gerust de tijd...
Oud 22 mei 2005, 21:04   #12
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Homofobie kan niet weggewerkt worden door enkele venten te laten paraderen in hun adamspakje, zwaaiend met een reetveer, roepend in een wanna-be-vrouwenstemmetje: "ik wil mamma worden"
Oud 22 mei 2005, 21:07   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Homofobie kan niet weggewerkt worden door enkele venten te laten paraderen in hun adamspakje, zwaaiend met een reetveer, roepend in een wanna-be-vrouwenstemmetje: "ik wil mamma worden"
Daar gaat dit topic niet over. Gelieve on topic te blijven.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 22 mei 2005, 21:11   #14
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Domme clichés aanhalen om degelijke argumenten te vermijden ook niet!
Oud 22 mei 2005, 21:16   #15
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Domme clichés aanhalen om degelijke argumenten te vermijden ook niet!
Wie heeft dat cliché in de eerste plaats gemaakt denk je
En dit is wel degelijk on-topic, daar die anti-homofobe dag enkel de clichés gaan versterken met een of andere smakeloze stunt.
Oud 22 mei 2005, 21:18   #16
cortelinckx
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Vandaag willen de heersende kapitalistische klassen elke vorm van rebellie en verzet al op voorhand recupereren door er een themadag van te maken. Het is aan de homobeweging zelf om te strijden voor haar rechten, en nietb te wachten tot de heersende klassen hen enkele kruimels toewerpt.
True
cortelinckx is offline  
Oud 22 mei 2005, 21:19   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen zoals u.

Citaat:
En dit is wel degelijk on-topic, daar die anti-homofobe dag enkel de clichés gaan versterken met een of andere smakeloze stunt.
Waar haalt u dat vandaan?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 22 mei 2005, 21:22   #18
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie ze reproduceert doet net hetzelfde als diegene die ze maakt.
Zeker als je dat gebruikt om degelijke argumenten niet te moeten gebruiken.

Hoe die anti-homofobe dag er zal uitzien, wil ik niet met vroegtijdige ingenomenheid voorkauwen.
Alleen al dat je er op een negatieve manier van uitgaat, zegt genoeg.

Trouwens, die ijzerwake is ook een belachelijk gebeuren, maar die mensen mogen zich van mij ook zelf belachelijk maken.
Iedereen heeft het recht om eens gek te doen.
Oud 22 mei 2005, 21:42   #19
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Allé, de links-liberale goegemeente kreeg haar zin niet van de admin's wegens het vele schelden dus moest per sé een nieuwe, zoveelste topic over de homo-afwijking opgestart worden...

Ik zou het vooral grappig vinden indien Jan Vanden Berghe hier in deze topic niks meer zou antwoorden. Kunnen jullie dan lekker verder doen met elkaar schouderklopjes te geven en te kankeren over dat "verfoeilijk conservatieve Vlaanderen" dat de miskende homootjes pest.
Guderian is offline  
Oud 22 mei 2005, 21:51   #20
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Allé, de links-liberale goegemeente kreeg haar zin niet van de admin's wegens het vele schelden dus moest per sé een nieuwe, zoveelste topic over de homo-afwijking opgestart worden...
Bronnetje graag? anders heeft het totaal geen nut om met jou hier te gaan lullen, toch?
Citaat:
Ik zou het vooral grappig vinden indien Jan Vanden Berghe hier in deze topic niks meer zou antwoorden. Kunnen jullie dan lekker verder doen met elkaar schouderklopjes te geven en te kankeren over dat "verfoeilijk conservatieve Vlaanderen" dat de miskende homootjes pest.
Mja, en morgen is het maandag....

Laatst gewijzigd door Andro : 22 mei 2005 om 21:52.
Andro is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be