Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat zijn de grootste profiteurs ( lees eerst mijn openingspost aub )
belastingbetalers 1 1,75%
treinconducteurs 1 1,75%
werklozen en andere uitkeringstrekkers 16 28,07%
zieken en invaliden 0 0%
gepensioneerden 3 5,26%
superkapitalisten, bedrijfsleiders, superaandeelhouders, corrupte politici en andere luiaards. 36 63,16%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2005, 20:26   #261
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Wanneer we het woordje "profiteur" etymologisch ontleden dan komen we tot profit = winst dus profiteur = winstmaker.

In onze kapitalistische maatschappij wordt veel winst maken gezien als een deugd

Daaruit volgt onvermijdelijk dat degenen die het meeste winst maken de grootste profiteurs zijn. En werklozen zijn in dit totaal nieuwe perspectief bekeken in het slechtste geval hooguit kruimelprofiteurkes.

???

niet ???
kben beetje laat in deze discussie maar toch efkes opmerken dat wanneer de hoofdzakelijk mannelijke discuteurs hier het woord winst zouden definieren, ze misschien een nog langere topic zouden krijgen
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 20:43   #262
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik vermoed dat dit een heel kort topic gaat worden ...

aangezien mijn beginstelling onmogelijk met inhoudelijke argumenten te weerleggen is .
Ik vind uw definitie van profiteur niet goed. Er zit weliswaar winst maken in, maar het gaat er vooral om dat deze winst op oneerlijke manier bekomen wordt.

Uw categoriën zijn ook niet uitgesplitst genoeg. Zo is een werkloze die geen werk zoekt en wel i/h zwart bijverdiend imo niet enkel een profiteur, maar ook een parasiet 1e klas.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 20:54   #263
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Ik vind uw definitie van profiteur niet goed.
De waarheid kwetst natuurlijk.
Citaat:
Er zit weliswaar winst maken in, maar het gaat er vooral om dat deze winst op oneerlijke manier bekomen wordt.
etymologisch houd dat geen steek - het oneerlijke aspect dat u zo even aanstipt zit helemaal niet in het woord profiteur vervat. Dat zou immers betekenen dat een conducteur bvb ook altijd zijn kaartjes scheef (oneerlijk) zou knippen en geef nu toe - waar slaat dat nu op ? Het oneerlijke aspect is een kwaliteit die de mensen pas achteraf mijns inziens abusievelijk aan het oorspronkelijk positief geladen woord profiteur ( levensgenieter ) hebben toegekent.
Citaat:
Uw categoriën zijn ook niet uitgesplitst genoeg. Zo is een werkloze die geen werk zoekt en wel i/h zwart bijverdiend imo niet enkel een profiteur, maar ook een parasiet 1e klas.
Wanneer we het hebben over parasieten dan hebben we het inderdaad over mensen die leven op de kap van een ander. Maar dan nog kunt u vast wel raden wie er mijns inziens zoal de grootste parasieten zijn.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 21-08-2005 at 22:15
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Citaat:
Er zit weliswaar winst maken in, maar het gaat er vooral om dat deze winst op oneerlijke manier bekomen wordt.
etymologisch houd dat geen steek - het oneerlijke aspect dat u zo even aanstipt zit helemaal niet in het woord profiteur vervat. Dat zou immers betekenen dat een conducteur bvb ook altijd zijn kaartjes scheef (oneerlijk) zou knippen en geef nu toe - waar slaat dat nu op ? Het oneerlijke aspect is een kwaliteit die de mensen pas achteraf mijns inziens abusievelijk aan het oorspronkelijk positief geladen woord profiteur ( levensgenieter ) hebben toegekent.
Citaat:
Wanneer we het hebben over parasieten dan hebben we het inderdaad over mensen die leven op de kap van een ander. Maar dan nog kunt u vast wel raden wie er mijns inziens zoal de grootste parasieten zijn.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 21-08-2005 at 22:15
Reason:

Citaat:
Citaat:
etymologisch houd dat geen steek - het oneerlijke aspect dat u zo even aanstipt zit helemaal niet in het woord profiteur vervat. Dat zou immers betekenen dat een conducteur bvb ook altijd zijn kaartjes scheef (oneerlijk) zou knippen en geef nu toe - waar slaat dat nu op ? Het oneerlijke aspect is een kwaliteit die de mensen pas achteraf mijns inziens abusievelijk aan het oorspronkelijk positief geladen woord profiteur ( levensgenieter ) hebben toekent.
Citaat:
Wanneer we het hebben over parasieten dan hebben we het inderdaad over mensen die leven op de kap van een ander. Maar dan nog kunt u vast wel raden wie er mijns inziens zoal de grootste parasieten zijn.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 21-08-2005 at 22:14
Reason:

Citaat:
Citaat:
etymologisch houd dat geen steek - het oneerlijke aspect dat u zo even aanstipt zit helemaal niet in het woord profiteur vervat. Dat zou immers betekenen dat een conducteur bvb ook altijd zijn kaartjes scheef (oneerlijk) zou knippen en geef nu toe - waar slaat dat nu op ? Het oneerlijke aspect is een kwaliteit die de mensen pas achteraf mijns inziens abusievelijk aan het oorspronkelijk positief geladen woord profiteur ( levensgenieter ) hebben toegevoegd.
Citaat:

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 21-08-2005 at 21:56
Reason:

Citaat:
Citaat:
etymologisch houd dat geen steek - het oneerlijke aspect dat u zo even aanstipt zit niet in het woord profiteur vervat. Dat zou immers betekenen dat een conducteur bvb ook altijd zijn kaartjes scheef (oneerlijk) zou knippen en geef nu toe - waar slaat dat nu op ? Het oneerlijke aspect is een kwaliteit die de mensen pas achteraf mijns inziens abusievelijk aan het oorspronkelijk positief geladen woord profiteur ( levensgenieter ) hebben toegevoegd.
Citaat:

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 21-08-2005 at 21:55
Reason:

Citaat:
Citaat:
etymologisch houd dat geen steek - het oneerlijke aspect dat u zo even aanstipt zit niet in het woord profiteur vervat. Dat zou immers betekenen dat een conducteur bvb ook altijd zijn kaartjes scheef zou knippen en geef nu toe - waar slaat dat nu op ? Het oneerlijke aspect is een kwaliteit die de mensen pas achteraf mijns inziens abusievelijk aan het oorspronkelijk positief geladen woord profiteur ( levensgenieter ) hebben toegevoegd.
Citaat:

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Citaat:
etymologisch houd dat geen steek - het oneerlijke aspect dat u zo even aanstipt zit niet in het woord profiteur vervat. Dat zou immers betekenen dat een conducteur bvb ook altijd zijn kaartjes scheef zou knippen en geef nu toe - waar slaat dat nu op ? Het oneerlijke aspect is een kwaliteit die de mensen pas achteraf mijns inziens abusievelijk aan het oorspronkelijk positief geladen woord profiteur ( levensgenieter ) hebben toegevoegd.
Citaat:
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 augustus 2005 om 21:15.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 21:19   #264
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

@King of beggars and fleas

Als ik het goed begrijp bent U geen profiteur en bent U daar fier op?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 21:35   #265
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
@King of beggars and fleas

Als ik het goed begrijp bent U geen profiteur en bent U daar fier op?
vertel 'm misschien eerst effe welke definitie van profiteur jij erop na houdt dan kan hij misschien antwoorden op je vraag
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 21:41   #266
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
vertel 'm misschien eerst effe welke definitie van profiteur jij erop na houdt dan kan hij misschien antwoorden op je vraag
De definitie die hij er zelf aan geeft...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 22:12   #267
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
een dopper maakt geen winst ( of toch zeer gering tot verlieslatend ) , hoeveel keren nog !?
je kan een dopper hooguit kwalijk nemen dat ie zijn bestaansmiddelen ( en dat ietske meer desnoods ) krijgt zonder te werken

maar dat kan je van vele niet-doppers ook zeggen
met de nieuw-gedefinieerde betekenis van profiteur is de dopper de grootste profiteur, daar deze een bijna oneindige ROI heeft.

Dopper zijn kost niets, neemt niet veel tijd in beslag en vereist ook geen extra opleiding. Uw investering is dus nagenoeg onbestaande, maar uw opbrengst is zoveel groter.

Winst is een objectief gegeven, en ik begrijp dan ook wel dat u met emotionele argumentatie ( cfr bestaansmiddelen) de feiten wat troebeler wilt voorstellen.
De eerlijkheid van het systeem mag u uiteraard in vraag stellen maar het is nu eenmaal een feit dat, louter op winst gebaseerd, de dopper met mijlen voorsprong op 1 staat als grootste profiteur
Oud 21 augustus 2005, 22:13   #268
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
De definitie die hij er zelf aan geeft...
tjah ... dan neem ik aan dat jou vraag retorisch opgevat moet worden
Oud 21 augustus 2005, 22:35   #269
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann
met de nieuw-gedefinieerde betekenis van profiteur is de dopper de grootste profiteur, daar deze een bijna oneindige ROI heeft.

Dopper zijn kost niets, neemt niet veel tijd in beslag en vereist ook geen extra opleiding. Uw investering is dus nagenoeg onbestaande, maar uw opbrengst is zoveel groter.

Winst is een objectief gegeven, en ik begrijp dan ook wel dat u met emotionele argumentatie ( cfr bestaansmiddelen) de feiten wat troebeler wilt voorstellen.
De eerlijkheid van het systeem mag u uiteraard in vraag stellen maar het is nu eenmaal een feit dat, louter op winst gebaseerd, de dopper met mijlen voorsprong op 1 staat als grootste profiteur
return on investment is newspeak voor kosten/baten-analyse, niet meer niet minder
zelfs in acht genomen allerhande net wat andere formuleringen die gehanteerd worden kan je bij een dopper inderdaad spreken over een oneindige ROI van zodra hij er baten bij heeft

let wel ! kosten is dan wel exclusief onkosten te beschouwen om de zaak gewoon in stand te houden anders moet ge niet spreken over een investment

maar dan nog ... het ging hier over grootste winstmakers niet over gemakkelijkste winstmakers
Oud 21 augustus 2005, 22:39   #270
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

om het iets makkelijker te stellen .....

neem een bedrijfje dat in de loop van 't jaar net datgene kan verkopen om na aftrek van alle kosten net 10 € over te houden die heeft een winstmarge van 10 € onafgezien welke ROI
Oud 21 augustus 2005, 22:46   #271
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

of nog .. als een bepaalde belegging me een ROI van bv 12% moet opleveren

en ik steek daar neem even 1000€ in dan zou me dat 1200€ moeten opbrengen

maar heb ik dan ook 200 winst ?
Oud 23 augustus 2005, 07:38   #272
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
T is niet omdat gij u in de zak hebt laten zetten door te betalen voor datgene wat nu eenmaal van iedereen is ( grond dus ) dat ik en alle volgende generaties ook zo onnozel moeten zijn om zich ook in de zak te gaan laten zetten he. Op zeker ogenblik zal het ons ( de mensheid ) echt wel duidelijk moeten worden. De grootste profiteurs die het meeste grond hebben gekocht in de illusie dat ze de aarde zouden kunnen bezitten zullen dan door de grootschalige onteigeningen het meeste in de zak gezet zijn. Dus iedereen die met administratie bezig is werkt helemaal niet volgens jouw ? Voor jouw is alleen noesten handenarbeid werk zeker ? Ik zit trouwens geen 18 h achter de PC maar doe ook straathoekwerk en heb een buurtwerking - allemaal geen werk zeker ?
Ja dat straathoekwerk van jou ken ik, remember de 'armen' in de stationsbuurt van Brussel.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 07:43   #273
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann

Dat probeer ik in deze topic al lang uit te leggen, dat VOLGENS HUN EIGEN DEFINITIE de dopper de grootste profiteur is. Maar ze willen het niet snappen, allé ze snappen het eigenlijk wel maar durven niet toegeven dat ze met hun definitie zichzelf schaakmat zetten.
Oud 23 augustus 2005, 08:04   #274

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Dat probeer ik in deze topic al lang uit te leggen,
Doch met weinig succes ( zie resultaten peiling )
Citaat:
dat VOLGENS HUN EIGEN DEFINITIE de dopper de grootste profiteur is.
Nee volgens onze definitie kan een dopper nooit de grootste profiteur zijn. Want een dopper maakt helemaal geen winst - integendeel zelfs hij maakt verlies. Het geen toegang hebben tot het recht op ondernemen moet men immers als een verliespost mee incalculeren. Een verlies dat niet door de uitkering wordt gecompenseerd. De mogelijkheid om zelfstandig te ondernemen zou de dopper immers meer opbrengen dan de dop die hij nu krijgt. Een dopper is dus een verliesmaker en kan zodoende nogmaals zelfs als hij niks doet voor die uitkering nooit de grootste profiteur zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 23 augustus 2005, 08:06   #275
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Doch met weinig succes ( zie resultaten peiling ) Nee volgens onze definitie kan een dopper nooit de grootste profiteur zijn. Want een dopper maakt helemaal geen winst - integendeel zelfs hij maakt verlies. Het geen toegang hebben tot het recht op ondernemen moet men immers als een verliespost mee incalculeren. Een verlies dat niet door de uitkering wordt gecompenseerd. De mogelijkheid om zelfstandig te ondernemen zou de dopper immers meer opbrengen dan de dop die hij nu krijgt. Een dopper is dus een verliesmaker en kan zodoende nogmaals zelfs als hij niks doet voor die uitkering nooit de grootste profiteur zijn.
Waarmee je nogmaals mijn bovenstaande stelling bevestigd. Dankuwel daarvoor.
Oud 23 augustus 2005, 08:06   #276

Standaard

Citaat:
Ja dat straathoekwerk van jou ken ik, remember de 'armen' in de stationsbuurt van Brussel.
ik haat brussel. Sorry voor de armen daar dus. Want veel zullen ze me er niet zien. Maar er zijn wel overal in vlaanderen armen. Zelfs in landelijke gemeenten. Gelukkig hebben de brusselse daklozen wel een vriend die er vanuit gaat dat 80 percent van hen zelf in extreme armoede wil leven .
Oud 23 augustus 2005, 08:08   #277

Standaard

Citaat:
Waarmee je nogmaals mijn bovenstaande stelling bevestigd. Dankuwel daarvoor.
Misschien moet u eens bij het VB een workshop gaan volgen over debateren. Als u zegt dat ik iets bevestig is het normaal gezien in een inhoudelijke dicussie ook de bedoeling dat u dan zegt waarom dat zo is - het is de bedoeling in een discussie dat u uw argumentatie staaft maw.

vriendelijke groeten
Oud 23 augustus 2005, 08:09   #278
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
ik haat brussel. Sorry voor de armen daar dus. Want veel zullen ze me er niet zien. Maar er zijn wel overal in vlaanderen armen. Zelfs in landelijke gemeenten. Gelukkig hebben de brusselse daklozen wel een vriend die er vanuit gaat dat 80 percent van hen zelf in extreme armoede wil leven .
Extreme armoede, dat zijn jouw woorden, niet de hunne. Waarmee je bewijst die mensen niet eens te kennen.
Oud 23 augustus 2005, 08:43   #279
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

superkapitalisten, bedrijfsleiders, superaandeelhouders, corrupte politici en andere luiaards.

nogal wiedes zekers,en dan vooral die die op de rug van hun arbeiders maar meer en meer winsten boeken en beweren dat wij te duur worden dan gaan ze elders in een oostblokland hun produkt laten maken ,maar denk je dan dat je dan minder moet betalen voor dit produkt hier in ons landje?nee dus...je hebt zo van die bedrijven die elk jaar maar met minder en minder mensen moeten werken,en dit dan terwijl ze de arbeider maar extra overtime verplicht laten kloppen...gisteren was het nog in het nieuws langer dan 40 uur werken is ongezond...als je dan de overtime van die paljas van een bedrijfsleider er bij rekent zit men al vlug aan 48 uur,nu zelf aan het meemakenzoveel honderd werkkrachten minder,lijnsnelheid naar beneden maar de mensen verplicht overtime opleggen...

en ondertussen vragen die politiekers af waarom de burger steeds meer en meer misnoegd geraakt...ZE WETE HET GOED GENOEG de profiteurkes...
Oud 23 augustus 2005, 16:17   #280
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Gellukig zitten er maar 29 leden van de P V D A op dit forum,dat is maar een fractie van wat er in de vlaamse mediawereld zit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be