![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat zijn de grootste profiteurs ( lees eerst mijn openingspost aub ) | |||
belastingbetalers |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,75% |
treinconducteurs |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,75% |
werklozen en andere uitkeringstrekkers |
![]() ![]() ![]() |
16 | 28,07% |
zieken en invaliden |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
gepensioneerden |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,26% |
superkapitalisten, bedrijfsleiders, superaandeelhouders, corrupte politici en andere luiaards. |
![]() ![]() ![]() |
36 | 63,16% |
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wanneer we het woordje "profiteur" etymologisch ontleden dan komen we tot profit = winst dus profiteur = winstmaker.
In onze kapitalistische maatschappij wordt veel winst maken gezien als een deugd Daaruit volgt onvermijdelijk dat degenen die het meeste winst maken de grootste profiteurs zijn. En werklozen zijn in dit totaal nieuwe perspectief bekeken in het slechtste geval hooguit kruimelprofiteurkes. ??? niet ???[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 augustus 2005 om 15:35. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
![]() ik vermoed dat dit een heel kort topic gaat worden ...
aangezien mijn beginstelling onmogelijk met inhoudelijke argumenten te weerleggen is ![]() [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 augustus 2005 om 15:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Is dit niet louter een semantisch spelletje?
Ik kan je nog andere woorden geven - uit het Latijn bijv. - die oorspronkelijk iets heel anders betekenden dan de betekenissen die er nu aan worden gegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() de evidentie zelve, king.
dat mensen nog altijd trappen in dat verhaaltje dat de arme leefloner op de hoek meer schuldig is aan 'profitariaat' dan de CEO van bedrijf huppeldepup international met z'n loon van 1 miljoen euro per jaar, bewijst eens te meer de domheid van de doorsnee burger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() hooguit schreef ik chipie - hooguit en in het slechtste geval ( als hij bvb 200 euro in de maand in het zwart bij verdiend !)
maar kom weerleg nu eens inhoudelijk de beginstelling uit mijn openingspost ? Zijn winsnemers (bedrijfsleiders en aandeelhouders ) profiteurs ? of zijn ze dat niet ? bvb. en zo ja of zo nee - waarom dan ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 augustus 2005 om 15:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Geertje : 18 augustus 2005 om 15:40. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Zo was er bvb vroeger ook helemaal niks mis met vulgair - dat betekende volks. en ook mocht je vroeger je echtgenote ook zonder problemen je wijf noemen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De deugd van de winst wordt m.i. vooral bezongen door de winstmakers zelf.......
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 augustus 2005 om 15:45. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
in onze kapitalistische maatschappij word zoveel mogelijk winst maken als de allergrootste en allerhoogste deugd op grote schaal gepredikt[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 augustus 2005 om 15:52. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||||||
|
![]() Citaat:
En wat is er demoniserend aan dat ik gewoon de waarheid zeg en stel dat winstnemers in feite de allergrootste (en dus de echte !) profiteurs zijn in onze maatschappij ? kan iemand mij dat mss toch eens uitleggen ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 augustus 2005 om 15:59. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |