Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 13 april 2006, 16:58   #261
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W.I. Bekijk bericht
Trouwens, waarom krijg ik hier (nu al) de indruk dat elke discussie en elke topic uitdraait op VB'ers tegen de rest?
Da's de wereld op z'n kop : VB'ers bestonden al, "de rest" is een zelfgewilde combinatie van alle anderen Anders gezegd : een lauwe smeltkroes van aangepaste meningen tegen een duidelijk "Blok"

Noorman
Noorman is offline  
Oud 13 april 2006, 16:58   #262
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Hoog tijd voor een terugkeerbeleid voor moslims.
Ik denk dat het beter is als de anti-islamisten een revolutie op gang brengen en islamvrije zones creëren. Daar kunnen dan de islamofoben hun toevlucht vinden, terwijl de moslims er weggejaagd worden naar de islamofiele zones.

Ik denk bvb aan Antwerpen dat een toevluchtsoord voor islamofoben zou kunnen zijn, terwijl de moslims naar het Gentse en het Brusselse verjaagd worden.
Darwin is offline  
Oud 13 april 2006, 17:00   #263
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het zoveelste (autochtone) slachtoffer van de multicriminele samenleving...
Gisteren of eergisteren las ik een korte verwijzing naar een recent onderzoek waaruit bleek dat een verhoogde multiculturaliteit van een stad samenhing met een verlaging van de criminaliteit ...
Nu vind ik de link niet meer, iemand?

Anyway, ik hoorde het nieuws gisterenavond op de radio en was enorm geshoqueerd, verschrikkelijk!
Hoe een mens hiertoe kan overgaan (een mes in iemand's hart steken?! , voor een MP3-speler dan nog wel notabene) is voor mij onbegrijpelijk!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 april 2006 om 17:00.
Groentje-18 is offline  
Oud 13 april 2006, 17:03   #264
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dat is inderdaad iets dat niet genegeerd mag worden. Toch kan het volgens mij geen kwaad om te benadrukken dat een groot aantal criminelen is allochtoon niet automatisch betekent dat een groot aantal allochtonen crimineel is.

Ik hoop in ieder geval dat de daders snel gevonden en berecht worden.
Het is nochtans een vaststaand feit dat veel van de Moord-Afrikaanse criminaliteit islamitisch geïnspireerd is. In de Koran is zelfs een geheel hoofdstuk aan de geneugten van het roven en de oorlogsbuit gewijd. Dat hoofdstuk van de "Heilige Koran" heet "de Oorlogsbuit - Al Anfaal".

Zelfs Patrick Janssens heeft gesteld dat veel van het crimineel gedrag cultureel bepaald is.

De islam is nu eenmaal een criminele cultuur. Ofwel de cultuur van het criminele. Gesticht door een crimineel. De islam is een ideologie voor en door criminelen.
Darwin is offline  
Oud 13 april 2006, 17:06   #265
saintamour
Burger

saintamour's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik ken niet veel belgen die met een mes als basisuitrusting naar een station gaan...
ik ook niet , verdomde kutmarrokaantjes , en dan maar pamperen en straathoekwerkers betalen, weggegooid geld

groetjes

gerard
Vliegt de blauwvoet? Storm op zee!
saintamour is offline  
Oud 13 april 2006, 17:08   #266
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Als de daders VL B ers moesten zijn dan zoude gij wat horen zie.Dan zou er vanavond al een betoging zijn voor verdraagzaamheid en tegen rasicme,fakkeltochten met P V D A ers aan de top in alle steden,en ronkende verklaringen van mediageile politiekers op alle zenders.Het zou breed uitgesmeerd worden in het kader van de komende verkiezingen.De rood linkse politiekers zouden dansen op de lijken van de slachtoffers.Zou het A B V V nu ook de noordafrikanen met een "dossier" eruitgooien?of geld dat alleen meer voor hun eigen landgenoten?IK WORDT BANG DAT IK BLANK BEN!!!
Chrilord is offline  
Oud 13 april 2006, 17:09   #267
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Tja, het lijkt mij belangrijker de aandacht te vestigen over wat er juist gebeurd is dan over het feit dat de daders er bruin uitzien. Vind je niet?
Indien wellicht 80% van de misdaden en overlast zou wegvallen, samen met diegenen die er bruin uitzien, dan lijkt mij dat toch zéér belangrijk!
Akkoord dat er een "filter" mag ingebouwd worden om de niet-rotte appels nog wat in de mand te laten. Trouwens niet eens moeilijk: diegenen die hier al jaren zijn en nog nooit in negatieve zin zijn opgevallen... en je bent er praktisch.
De manier waarop sommigen moeten berichten op tv, radio, krant dat er dit en dat is gebeurd... en op drie lagen eieren lopen om toch maar niet een kat een kat te noemen.... gewoon hilarisch soms! De "jongeren", de "Belgen", de "daders" enz Terwijl het eventjes later toch op de proppen komt en ... iedereen denkt dat ze toch weten over wie het gaat. Het werkt contra-produktief,op den duur. "Ze" hebben het ook niet altijd gedaan, nietwaar!
andev is offline  
Oud 13 april 2006, 17:11   #268
saintamour
Burger

saintamour's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Gisteren of eergisteren las ik een korte verwijzing naar een recent onderzoek waaruit bleek dat een verhoogde multiculturaliteit van een stad samenhing met een verlaging van de criminaliteit ...
Nu vind ik de link niet meer, iemand?

!
jij gelooft blijkbaar ook alles wat de multicul loge je door de strot wil duwen. doe eens wat veldwerk en bezoek antwerpen of brussel eens met een gids die de weg kent . of beter nog kom er eens wonen.
ik heb zes inbraken gehad , allemaal uitgevoerd door "kutmarrokaantjes" , allemaal gekend bij de politie maar die doet niks
Vliegt de blauwvoet? Storm op zee!
saintamour is offline  
Oud 13 april 2006, 17:12   #269
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ge hebt gelijk, indien er in ons land geen vreemdelingen zouden zijn, zou zoiets nooit hebben kunnen gebeuren...
Wil je zelf eens een gokje wagen met hoeveel percent de misdaadcijfers waarschijnlijk zouden zakken??? Maar ernstig, hé!
andev is offline  
Oud 13 april 2006, 17:15   #270
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

De V R T is medeverantwoordelijk voor het knuffelbeleid van die krapuul.Ze zijn er zich van bewust dat zemogen rekenen op de steun van onze nationale zender die zich met de glimlach keert tegen iedereen die vragen heeft over multicul.By de way,wie beslist er in feite over de nieuwsteksten?Is er iemand die er een naam, of namen kan opplakken??
Chrilord is offline  
Oud 13 april 2006, 17:17   #271
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wil je zelf eens een gokje wagen met hoeveel percent de misdaadcijfers waarschijnlijk zouden zakken??? Maar ernstig, hé!
Als ik de gevangenisbewakers mag geloven met +/- 75 %...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 13 april 2006, 17:18   #272
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Hoeveel autochtonen zijn er al gestorven door dit allochtoon crapuul, lijkt me een betere vraag.
Waarom zie ik hier nooit een thread verschijnen als een "blanke" een fietser in beschonken toestand doodrijdt en dan vluchtmisdrijf pleegt? Dat is evengoed een misdaad, maar er wordt veel minder ruchtbaarheid aan gegeven.
Je hebt al de witteboordcriminaliteit met fraude vergeleken met een verachterlijke laffe moord om een mp3, nu een dronkaard die vluchtmisdrijf pleegt met een verachterlijke laffe moord voor een mp3...
Meen je zelf niet, bij nader inzien, dat die vergelijkingen passen als een tang op een varken ? Sorry... als een tang op een geit ? (dat vuil beest was er weer uit voor ik het wist...)
andev is offline  
Oud 13 april 2006, 17:19   #273
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Komen ze naar hier om in grote villa s te wonen met veel personeel en zwembad zonder te werken misschien?En daarom mogen ze ons belgen inelkaar matssen en vermoorden...jawadde!
Chrilord is offline  
Oud 13 april 2006, 17:20   #274
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Ha die Antoon. Ik ben ook boos. Dat Marokkanen dit in Brussel doen is eigenlijk schering en inslag. Ik heb zelf een zoon van 18 en hijzelf en AL zijn vrienden zijn al eens beroofd of aangevallen. Enkel en uitsluitend door Marokkanen. Vaak in bendes, maar ook alleen.

Ik ben extra woedend, omdat ik denk aan het verhaal van mijn zoon. Verleden jaar - hij was toen 17 - kreeg hij in een Brusselse metro, ook op klaarlichte dag, een mes tegen zijn keel door een Belg met Noord Afrikaans uiterlijk, omdat hij zijn discman niet wilde afstaan.

Als de kids in de stad rondhangen of ergens zitten, is het absoluut normaal dat een groep Nieuwe Europeanen langskomt en "GSM's, portefeuilles, horloges, muziekgerief en geld" komt confisceren.

Daar hebben ze recht op.

Het érgste vind ik: de jongens van die leeftijd vertellen de criminele faits-divers meestal niet eens meer, omdat het dagelijks gebeurt. Ze zijn het eigenlijk allang gewend.
PollyCorrect is offline  
Oud 13 april 2006, 17:25   #275
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saintamour Bekijk bericht
jij gelooft blijkbaar ook alles wat de multicul loge je door de strot wil duwen. doe eens wat veldwerk en bezoek antwerpen of brussel eens met een gids die de weg kent . of beter nog kom er eens wonen.
ik heb zes inbraken gehad , allemaal uitgevoerd door "kutmarrokaantjes" , allemaal gekend bij de politie maar die doet niks
1. Lees eens een antropologisch werk.
2. Kom eens buiten (Marokko of Turkije bijvoorbeeld?)
3. Verdiep u in de Belgische wetgeving inzake vreemdelingenbeleid.
4. Lees eens enkele wetenschappelijke studies.

Laten we dan verderpraten.

On-topic: Dat een pijnlijke zaak als deze weer vrolijk èn schijnbaar zónder één tikkeltje schroom misbruikt wordt door de aanhangers van het VB om tegen allochtonen te pleiten (sorry voor deze veralgemening!) doet me walgen ...
Maarja, voor bepaalde mensen onder ons is het natuurlijk al lang duidelijk dat zulke uitspraken als degene die hier gemaakt worden door sommige individuen veel meer zeggen over de personen in kwestie dan over de personen waarover die uitspraken gaan ...

(P.S.: Thuis hebben ze al één keer ingebroken, twee pogingen ondernomen, telkens Belgen, ja echte Belgen, geen 'nieuwe' dus... -> laten we ze buitenzetten!)

Wat er gebeurt is is verschrikkelijk, daar zijn we het allemaal over eens (hoop ik ). Maar op basis van een vooral een hele bevolkingsgroep gaan stigmatiseren getuigd niet meteen van doordachtheid ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 april 2006 om 17:28.
Groentje-18 is offline  
Oud 13 april 2006, 17:26   #276
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

PS: maar ik wilde vooral mijn medeleven betuigen aan de familie en aan de vrienden van het slachtoffer. Ik ben vooral érg triest.
PollyCorrect is offline  
Oud 13 april 2006, 17:26   #277
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ha die Antoon. Ik ben ook boos. Dat Marokkanen dit in Brussel doen is eigenlijk schering en inslag. Ik heb zelf een zoon van 18 en hijzelf en AL zijn vrienden zijn al eens beroofd of aangevallen. Enkel en uitsluitend door Marokkanen. Vaak in bendes, maar ook alleen.

Ik ben extra woedend, omdat ik denk aan het verhaal van mijn zoon. Verleden jaar - hij was toen 17 - kreeg hij in een Brusselse metro, ook op klaarlichte dag, een mes tegen zijn keel door een Belg met Noord Afrikaans uiterlijk, omdat hij zijn discman niet wilde afstaan.

Als de kids in de stad rondhangen of ergens zitten, is het absoluut normaal dat een groep Nieuwe Europeanen langskomt en "GSM's, portefeuilles, horloges, muziekgerief en geld" komt confisceren.

Daar hebben ze recht op.

Het érgste vind ik: de jongens van die leeftijd vertellen de criminele faits-divers meestal niet eens meer, omdat het dagelijks gebeurt. Ze zijn het eigenlijk allang gewend.
Dat is inderdaad verschrikkelijk. En helaas is uw verhaal niet het enige in die zin.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 13 april 2006, 17:27   #278
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
PS: maar ik wilde vooral mijn medeleven betuigen aan de familie en aan de vrienden van het slachtoffer. Ik ben vooral érg triest.
U hebt volkomen gelijk. Ik kan mij eigenlijk niet inbeelden hoe die ouders zich moeten voelen. Ze verdienen ons medeleven en sympathie.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 13 april 2006, 17:29   #279
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat geldt ook voor mij.
Oud 13 april 2006, 17:29   #280
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:

Daar hebben ze recht op.

en dan schrikken ze als uit een enquete blijkt dat 42 % van de jongeren tussen 17 en 25 voor het Vb stemt....

en wie de jeugd heeft....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be