Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2006, 19:07   #261
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Deze mevrouw ziet er toch vrij gelukkig uit...

http://www.diariohoy.net/notas/verNo...l/html/230389/
Hm, waarom doet mij dat denken aan "the excorcist"?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 19:09   #262
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Als, als, als, als... Meer komt er niet uit. ALS iedereen lief zou zijn, zou er geen oorlog meer zijn...

De Vlaming is 150 jaar lang behandeld als een minderwaardig burger. Alle hoge posities gingen naar franstaligen, Nederlands werd niet erkend als officiële taal, er was geen Nederlandstalig hoger onderwijs, de grondwet bestond enkel in het Frans, de lijst is eindeloos.
Ja daar oplossingen voor vinden is moeilijk he... one-liners zijn veel gemakkelijker... zeker voor u... in dat opzicht is splits Belgie net simpel genoeg voor u blijkbaar...
Maar het neemt niet weg dat men nog altijd DENKT dat alle problemen weg zijn als belgie maar is gesplitst... of beter een aftandse constuctie die ervoor moet zorgen dat dit land met haken en ogen aan elkaar hangt...

Alles, maar geen problemen oplossen... trekken aan die handel...
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 19:10   #263
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Hm, waarom doet mij dat denken aan "the excorcist"?
Net bevrijd van een stel demonen?
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 19:12   #264
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Ja daar oplossingen voor vinden is moeilijk he... one-liners zijn veel gemakkelijker... zeker voor u... in dat opzicht is splits Belgie net simpel genoeg voor u blijkbaar...
Maar het neemt niet weg dat men nog altijd DENKT dat alle problemen weg zijn als belgie maar is gesplitst... of beter een aftandse constuctie die ervoor moet zorgen dat dit land met haken en ogen aan elkaar hangt...

Alles, maar geen problemen oplossen... trekken aan die handel...
Leg mij nu eens (simpel genoeg, want wij flaminganten zijn blijkbaar wat minder bedeeld qua verstand...) hoe je de problemen gaat oplossen zonder een splitsing.
Oud 22 mei 2006, 19:19   #265
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Leg mij nu eens (simpel genoeg, want wij flaminganten zijn blijkbaar wat minder bedeeld qua verstand...) hoe je de problemen gaat oplossen zonder een splitsing.
De weg terug zal minstens even lang zijn dan de weg die nu is afgelegd om dit land te scheuren...

Voor elk probleem dat zich stel(de) tussen vlaanderen en wallonie is er een oplossing, Geld kan verdeeld en herverdeeld worden, voor taal verschillen kan men naar school gaan, zo is er voor elk probleem een oplossing...

Wat vraag je nu... los alle problemen eens op die 40 -50 jaar lang niet meer van tel zijn omdat belgie toch gaat splitsen? Men heeft er 40 jaar niet naar hoeven kijken, want splitsen was "sneller" en gemakkelijker.

Daaom dat ik zeg, de weg terug zal langer zijn...
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 20:15   #266
lenco
Burger

lenco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet ervoor worden gezorgd dat het systeem EERLIJK is... dan kan er niet worden geprofiteerd, maar dat kost teveel moeite.... das werken... goe gij... beter splitsen... minder ambras... (dachten ze toen)..

Bent u in uw gat gebeten omdat u frans moet spreken? Bent u ook zo in uw gat gebeten als u engels moet spreken? En ook dit KAN opgelost worden, maar ze deden er de moeite niet voor... SPLITSEN...

Neen we hebben het over meer geld, en wederom, inplaats van hun energie te steken in het op te lossen.... SPLITSEN die handel...

Als men in dit land evenveel MOEITE had gedaan om oplossingen te vinden en de mensen DICHTER bij elkaar te brengen, dan de moeite die al is gedaan om het op te splitsen, we woonden in een paradijs...

Nu zit men op het pad van verdeeldheid.... kijk eens rond in de wereld, en zie tot wat het kan leiden...

En nogmaals, waar zal de volgende "taal-, geld-, cultuurgrens worden getrokken eens Belgie is gesplitst? Of denk u werkelijk dat vlaanderen alleen het land van honing en melk gaat zijn....
Een systeem "eerlijk" maken is een sprookje beste, geen systeem ooit, was eerlijk. Er zullen altijd groeperingen zijn die ondergedaan worden, als slecht bekeken worden.

In ik ben niet "in mijn gat gebeten" als ik in Wallonië Frans moet spreken, maar wel als ik FRANS moet spreken in VLAANDEREN!

En neen, we hebben het hier niet alleen over geld, we hebben het over; dat de tijd voorgoed uit moet zijn dat zij mede beschikken over onze levens- en ontplooiingsmogenlijkheden. Dat is onze zaak.
Oud 22 mei 2006, 21:45   #267
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
In Nederland leven geen verschillende volkeren samen. Federalisme is daar niet nodig.

Leven in Duitsland ook verschillende volkeren?
Oud 22 mei 2006, 22:00   #268
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Durft u nu ook uw eigen blunders posten....

very very low..... ik begin er zowaar kou van te krijgen....
1.U mag altijd een lijstje maken van mijn blunders... (vroegere vriendinnetjes zijn in dat geval de beste bron )

2.U vindt dat ik 'very low' ben als ik zeg dat Hans regelmatig kemels schiet?

3.Koud? Doe een jas aan...
Oud 22 mei 2006, 22:06   #269
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als, als, als, als... Meer komt er niet uit. ALS iedereen lief zou zijn, zou er geen oorlog meer zijn...

De Vlaming is 150 jaar lang behandeld als een minderwaardig burger. Alle hoge posities gingen naar franstaligen, Nederlands werd niet erkend als officiële taal, er was geen Nederlandstalig hoger onderwijs, de grondwet bestond enkel in het Frans, de lijst is eindeloos.
Zeer juist. De Vlamingen hebben honderd jaar moeten wachten op hoger onderwijs in hun moedertaal. En dan was het nog met tegengoesting.

Als iedere belg gelijk is voor de wet, waarom kon een Waal gemakkelijker opklimmen? Waarom moesten de Vlamingen zolang wachten op Vlaamstalig onderwijs? Waarom was de voertaal van het leger Frans? Waarom spreekt het koningshuis alleen maar Frans? Waarom moesten de Vlamingen in 184x creperen van de honger? Waarom was er een wafelijzerpolitiek? Enz enz. Kunnen de belgiscisten me daar eens op antwoorden?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 09:06   #270
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

U weet toch dat 'Eendracht Maakt Macht' de leuze van het huis van Oranje-Nassau is? Blijkbaar niet!
Eendracht maakt macht is de Belgische illusie
als ik mij niet vergis in "je maintiendrai' de Nederlandse wapenschildleuze ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 09:09   #271
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Zeer juist. De Vlamingen hebben honderd jaar moeten wachten op hoger onderwijs in hun moedertaal. En dan was het nog met tegengoesting.

Als iedere belg gelijk is voor de wet, waarom kon een Waal gemakkelijker opklimmen? Waarom moesten de Vlamingen zolang wachten op Vlaamstalig onderwijs? Waarom was de voertaal van het leger Frans? Waarom spreekt het koningshuis alleen maar Frans? Waarom moesten de Vlamingen in 184x creperen van de honger? Waarom was er een wafelijzerpolitiek? Enz enz. Kunnen de belgiscisten me daar eens op antwoorden?
waarom spreek jij over het verleden? spreek over het nu!
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 09:11   #272
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

3 van de 20 topmanagers van de bel20 zijn Vlamingen (en daar is C. Leysen danog bijgerekend die ook thuis alleen nog Frans spreekt)
de rest (17/20) zijn Franstaligen ... in een economie die haar BNP voor pakweg 80% in Vlaanderen genereert ?! daar is een woord voor : KOLONIALISME
Oud 23 mei 2006, 09:16   #273
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
3 van de 20 topmanagers van de bel20 zijn Vlamingen (en daar is C. Leysen danog bijgerekend die ook thuis alleen nog Frans spreekt)
de rest (17/20) zijn Franstaligen ... in een economie die haar BNP voor pakweg 80% in Vlaanderen genereert ?! daar is een woord voor : KOLONIALISME
Bel20? dat is toch privé? wat kan de overheid daar aan doen? en wat gaat een onafhankelijk Vlaanderen daar aan doen? die bedrijven verplichten om Vlamingen aan het hoofd te zetten???
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 09:33   #274
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een kleinzielige Calimero houding !
Wat kan mij het nu schelen welke taal de CEO van een bedrijf spreekt of welke nationaliteit hij heeft, zolang hij maar resultaten neerzet.

Het maakt niet uit of de kat zwart of wit is, zolang ze maar muizen vangt.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 09:44   #275
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Wat een kleinzielige Calimero houding !
Wat kan mij het nu schelen welke taal de CEO van een bedrijf spreekt of welke nationaliteit hij heeft, zolang hij maar resultaten neerzet.

Het maakt niet uit of de kat zwart of wit is, zolang ze maar muizen vangt.

blijkbaar is het summier bekendmaken dat de beslissingsmacht in de Belgische economie voor 90% in Francofone handen is tamelijk pijnlijk, aan jullie geprikkelde reactie te zien ... het is natuurlijk wel nogal in tegenspraak met die 11 miljard transfers, nietwaar ...

ik zei het al, daar bestaat een woord voor : kolonialisme.
Oud 23 mei 2006, 09:50   #276
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blijkbaar is het summier bekendmaken dat de beslissingsmacht in de Belgische economie voor 90% in Francofone handen is tamelijk pijnlijk, aan jullie geprikkelde reactie te zien ... het is natuurlijk wel nogal in tegenspraak met die 11 miljard transfers, nietwaar ...

Ho ja, dat was inderdaad pijnlijk hoor !!

Nogmaals, who gives a fuck, welke taal de bedrijsleider spreekt zolang hij er maar voor zorgt dat er resultaten zijn.
Daartegen reageren legt nog maar eens de kneuterigheid van vele Vlamingen bloot.

Laatst gewijzigd door Sneta : 23 mei 2006 om 09:50.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 10:34   #277
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien zijn ze gewoon beter.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 10:51   #278
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Misschien zijn ze gewoon beter.

tuurlijk, zoals de blanke Belgische kolonialen ook uiteraard beter waren dan de 'evolués' zeker ?! NOT ...
Oud 23 mei 2006, 11:11   #279
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
20 van de 20 topmanagers zijn Belgen, en dus vijanden van het Waalse en Vlaamse volk. In een economie die haar BNP voor 100% in Vlaanderen en Wallonië haalt. Kolonialisme dus.
Oud 23 mei 2006, 11:14   #280
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Ho ja, dat was inderdaad pijnlijk hoor !!

Nogmaals, who gives a fuck, welke taal de bedrijsleider spreekt zolang hij er maar voor zorgt dat er resultaten zijn.
Daartegen reageren legt nog maar eens de kneuterigheid van vele Vlamingen bloot.
Who gives a fuck, zolang die topmanager maar z'n valliezen pakt, en het bedrijf overlaat aan de arbeiders zelf. Dan gaat hun werk tenminste niet naar toplonen van managers en dividenden van aandeelhouders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be