Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2006, 20:32   #261
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
"Stefanie, u bent dom en niet in staat iets te verstaan!"
Die belachelijk idioten vroegen erom. Zij maakten zichzelf al belachelijk door geen Nederlands te leren. Leterme's uitspraken veranderen daar helemaal niets aan. Tja, als ge zo belachelijk doet moet ge niet verwonderd zijn als ge daar reactie op krijgt.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 20:35   #262
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
ad 1 en 2:
ik vermoed dat Hr B minstens islam/koran wel terdege kent (en jij NIET). Militair overwicht is HELAAS het enig bruikbare daartegen.

ad 3-5: ZEER goed mogelijk dat je daar gelijk in hebt en dat zou in mijn opinie betekenen dat 2 allebei mensonvriendelijke systemen elkaar naar het leven staan en allebei met gore propaganda proberen "de wereld" te doen partij kiezen.
Hoezo? Waarom zou ik de Islam helemaal niet kennen? Trouwens, die opmerking dat Bush de Islam en de Arabische cultuur niet kent heb ik niet zelf verzonnen. Dat heb ik iemand horen beweren op T.V. Ik
Oud 19 augustus 2006, 20:35   #263
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
ad 1 en 2:
ik vermoed dat Hr B minstens islam/koran wel terdege kent (en jij NIET). Militair overwicht is HELAAS het enig bruikbare daartegen.

ad 3-5: ZEER goed mogelijk dat je daar gelijk in hebt en dat zou in mijn opinie betekenen dat 2 allebei mensonvriendelijke systemen elkaar naar het leven staan en allebei met gore propaganda proberen "de wereld" te doen partij kiezen.
Hoezo? Waarom zou ik de Islam helemaal niet kennen? Trouwens, die opmerking dat Bush de Islam en de Arabische cultuur niet kent heb ik niet zelf verzonnen. Dat heb ik iemand horen beweren op T.V.
Oud 19 augustus 2006, 20:35   #264
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
ad 1 en 2:

Hoezo? Waarom zou ik de Islam helemaal niet kennen? Trouwens, die opmerking dat Bush de Islam en de Arabische cultuur niet kent heb ik niet zelf verzonnen. Dat heb ik iemand horen beweren op T.V. Ik heb dat
Oud 19 augustus 2006, 20:35   #265
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
ad 1 en 2:

Hoezo? Waarom zou ik de Islam helemaal niet kennen? Trouwens, die opmerking dat Bush de Islam en de Arabische cultuur niet kent heb ik niet zelf verzonnen. Dat heb ik iemand horen beweren op T.V. Ik heb
Oud 19 augustus 2006, 20:35   #266
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
ad 1 en 2:

Hoezo? Waarom zou ik de Islam helemaal niet kennen? Trouwens, die opmerking dat Bush de Islam en de Arabische cultuur niet kent heb ik niet zelf verzonnen. Dat heb ik iemand horen beweren op T.V. Ik heb dat van
Oud 19 augustus 2006, 20:35   #267
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
ad 1 en 2:

Hoezo? Waarom zou ik de Islam helemaal niet kennen? Trouwens, die opmerking dat Bush de Islam en de Arabische cultuur niet kent heb ik niet zelf verzonnen. Dat heb ik iemand horen beweren op T.V. Ik heb dat van iemand die dat in 'n interview zei.

Dat Bush en zijn regering een gore propaganda gevoerd hebben, is denk ik wel bewezen. Daar twijfel ik niet aan. Die radicale imams zijn niet beter.

Aan militair overwicht hebt ge niks als ge niet op lange termijn kunt denken en erop los klungelt. Volgens mij hebben de Amerikanen daar serieuze kemels geschoten in Irak.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 19 augustus 2006 om 20:39.
Oud 19 augustus 2006, 20:38   #268
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Yves Leterme heeft gezegd dat de Franstaligen in de rand geen Nederlands kunnen of willen leren. De verfransing van de rand is een feit. Bovendien hebben Franstalige politici de Vlamingen wel degelijk al beledigd. Ik denk nu aan die stank van die Marly-toren. Hebt ge dat Franstalig mens haar reactie toen gezien? En er is ook een incident geweest met een Hitler-groet. In het parlement. Me dunkt dat dat toch heel wat erger was dan de uitspraken van Yves Leterme. Vraag is of die inwijkelingen in de rand Nederlands spreken of niet. Punt. Daar gaat het over. De reacties van de Walen geven trouwens Yves Leterme gelijk en bevestigen wat hij zegt. Anders zouden ze aantonen dat die Franstaligen in de rand wel degelijk Nederlands geleerd hebben. Met hun vreemde en bizarre reacties maken de Franstaligen het alleen maar erger dan het al is. En ze bevestigen Yves Leterme's gelijk. Bovendien zie ik Yves Leterme's uitspraken als uidagend en niet echt als "verbale agressie". Trouwens, als ge in Vlaanderen komt wonen en ge leert geen Nederlands maakt ge u sowiso belachelijk en staat ge hoedanook voor schut. Wat Yves Leterme daarover zegt verandert daar niks van. Zijn uitspraken hebben dus niks veranderd. Die Franstaligen maakten zich al belachelijk. Alleen spijtig dat de Vlamingen vaak bezeten zijn om er Frans tegen te spreken. Dat vind ik wel jammer. Toen die verkoper in Brussel Frans tegen mij sprak, begon ik net in het Nederlands te babbelen en te tateren. Normaal had ik toen niet veel gezegd, maar nu begon ik juist 'n lange babbel... in 't Nederlands.
De schaarse keren dat ik, tamelijk lang geleden, in Brussel was sprak ik voor alle zekerheid zo goed mogelijk Frans. Mensen peilden dan wellicht dat ik Nederlander ben en ... antwoordden dan in het Nederlands. Eén toch wel vermakelijke uitzondering: een Ober in een subliem eethuis vertelde heel zacht dat wij gerust in het Nederlands konden bestellen maar dat hem door de Uitbater was verboden in die taal te antwoorden ...
Oud 19 augustus 2006, 20:44   #269
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Hoezo? Waarom zou ik de Islam helemaal niet kennen? Trouwens, die opmerking dat Bush de Islam en de Arabische cultuur niet kent heb ik niet zelf verzonnen. Dat heb ik iemand horen beweren op T.V. Ik heb dat van ......
Ik taxeer Hr Bush op overwegend christen-fundamentalisme plus MISSCHIEN ook vrijmetselarij; verwacht daarvan dat hij ook een min of meer regelmatig lezer is van de koran als "info".
Vergis je niet, zulken zijn mogelijk/waarschijnlijk gek maar dat betekent NIET "achterlijk".

It takes a fundi to know one.
Oud 19 augustus 2006, 20:59   #270
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik taxeer Hr Bush op overwegend christen-fundamentalisme plus MISSCHIEN ook vrijmetselarij; verwacht daarvan dat hij ook een min of meer regelmatig lezer is van de koran als "info".
Vergis je niet, zulken zijn mogelijk/waarschijnlijk gek maar dat betekent NIET "achterlijk".

It takes a fundi to know one.
Hm. Zou kunnen, maar dat soort types, zoals ge hier beschrijft, heeft diepgang. Die bestaan en hebben diepgang. Ik denk niet dat Bush die heeft. Die éne persoon op T.V. zei dat 't hem niet interesseert om de Arabische cultuur beter te leren kennen. Ik zeg maar achter. De Amerikanen in 't algmeen zijn er genoeg voor bekend dat ze de Islam niet snappen en geen interesse hebben voor 't buitenland of voor vreemde culturen. Daar kijken ze trouwens alleen maar op neer.
Oud 19 augustus 2006, 21:04   #271
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? Waarom zou ik de Islam helemaal niet kennen? Trouwens, die opmerking dat Bush de Islam en de Arabische cultuur niet kent heb ik niet zelf verzonnen. Dat heb ik iemand horen beweren op T.V. Ik heb dat van iemand die dat in 'n interview zei.

Dat Bush en zijn regering een gore propaganda gevoerd hebben, is denk ik wel bewezen. Daar twijfel ik niet aan. Die radicale imams zijn niet beter.

Aan militair overwicht hebt ge niks als ge niet op lange termijn kunt denken en erop los klungelt. Volgens mij hebben de Amerikanen daar serieuze kemels geschoten in Irak.
Bush heeft de islam intussen wel leren kennen, denk ik zo, en wenst nu waarschijnlijk dat hij de Irakezen maar in hun vet had laten stoven, zoals Oriana Fallaci suggereerde. Bush ging er -- met nogal wat anderen -- van uit dat de Irakezen vrijheid wilden, maar vrijheid is iets waar men in de mohammedaanse wereld niet heeft leren omgaan.

Dat Bush de islam niet kende blijkt ook uit dit artikel van Salman Rushdie, zijn reactie op de uitlatingen van de Westerse politici na 11 september die de goegemeente probeerden wijs te maken dat het niet om de islam ging ...

Salman RUSHDIE, Step Across This Line. Collected Non-Fiction 1992-2002, Vintage, 2003, ISBN 0-099

p. 394

November 2001: Not About Islam?

‘This isn’t about Islam.’ The world’s leader have been repeating this mantra for weeks, partly in the virtuous hope of deterring reprisal attacks on innocent Muslims living in the West, partly because if the US is to maintain its coalition against terror it can’t afford to allege that Islam and terrorism are in any way related.

The trouble with this necessary disclaimer is that it isn’t true. If this isn’t about Islam, why the worldwide Muslim demonstrations in support of Osama bin Laden and Al-Qaida? Why did those 10,000 men armed with swords and axes mass on the Pakistan-Afghanistan frontier, answering some mullah’s call to jihad? Why are the war’s first British casualties three Muslim men who died fighting on the Taliban side?

Why the routine anti-Semitism of the much-repeated Islamic slander that ‘the Jews’ arranged the hits on the World Trade Center and Pentagon, with the oddly self-deprecating explanation offered by the Taliban leadership among others: that Muslims could not have the technological know-how or organizational sophistication to pull off such a feat? Why does Imran Khan, the Pakistani ex-sports star turned politician, demand to be shown the evidence of Al-Qaida’s guilt, while apparently turning a deaf ear to the self-incriminating statements of Al-Qaida’s own spokesmen (there will be a rain of aircraft from the skies, Muslims in the West are warned not to live or work in tall buildings, etc.)? Why all the talk about US military infidels desecrating the sacred soil of Saudi Arabia, if some sort of definition of what is sacred is not at the heart of the present discontents?

Let’s start calling a spade a spade. Of course this is ‘about Islam’. ...
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 21:05   #272
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Hm. Zou kunnen, maar dat soort types, zoals ge hier beschrijft, heeft diepgang. Die bestaan en hebben diepgang. Ik denk niet dat Bush die heeft. Die éne persoon op T.V. zei dat 't hem niet interesseert om de Arabische cultuur beter te leren kennen. Ik zeg maar achter. De Amerikanen in 't algmeen zijn er genoeg voor bekend dat ze de Islam niet snappen en geen interesse hebben voor 't buitenland of voor vreemde culturen. Daar kijken ze trouwens alleen maar op neer.
Ik "genoot" ooit een fundi-opvoeding en vermoed soms "verwantschap" in denktrant.
Juist door bestudering van info kan, al dan niet terecht, afkeuring volgen voor een cultuur die iedere (anders)Denkende bij voorbaat als minderwaardig c.q vijand afschildert en inzettingen/voorbeelden/procedures vastlegt voor geplande uitroeiïng.
Oud 19 augustus 2006, 21:44   #273
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, en één van het eersten dat dienen expert op de Nederlandse T.V. zei was dat dienen dijk in New Orleans helemaal niet sterk genoeg en helemaal niet bestand was tegen krachtige orkanen. Ik vind dat onbegrijpelijk en verbijsterend. Die mensen leefden onder de zeespiegel naast dat water en ze beseften blijkbaar niet dat dienen dijk niet stevig genoeg was. Wel, ik denk dat zij dat niet wisten. Diene journalist op CNN was trouwens bijzonder kritisch. Amaai. Dat zie ik onze journalisten nog niet doen.
enerzijds honderden miljoenen dollars besteden aan een oorlog in Irak, gewoon om de winsten van enkele aandeelhouders van oliebedrijven veilig te stellen, en anderzijds de dijken verwwarlozen van een stad onder de zeespiegel, noem je dat een goed beleid? Of gewoon enkele fouten? Ik noem dat misdadig! en katrina heeft meer doden gemaakt dan 9/11!
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 21:47   #274
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
zie je niet alleen op fora en message boards maar dat hoor je politici als j-m dedecker, hugo coveliers en het voltallige vlaams belang ook voortdurend beweren. natuurlijk zonder veel tegenwind van de 'linkse' sp.a, want consequent tegenwind geven aan rechts, daar doen die niet meer aan mee
Integendeel ondertussen veklaart VdB doodleuk dat als vrouwen meer getroffen zijn door de crisis dat komt omdat ze 'foute keuzes in hun opleiding hebben gemaakt'.
Rijd voor een andere terug linkse politiek.
Op naar de 28 ste oktober. (Ik heb vanmiddag nog twee mensen overtuigd om naar de Conferentite te komen!).
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 22:14   #275
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Multinationals zijn multinationals, van mij mogen die allemaal genationaliseerd worden hoor 8)
Desalniettemin: ik kom nogal eens langs in bedrijven voor sollicitatiegesprekken. Ondanks mijn afkeer van die verengelsing krijg ik wel de vraag voorgeschoteld of ik Engels ken. Ik zeg dus maar braafjes ja, want als ik ga vertellen dat ik tegen die verengelsing ben krijg ik die job niet.

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die mij een job zou weigeren iomdat ik geen arabisch spreek.

Eigenlijk ben ik zelfs nog nooit een moslim tegengekomen op sollicitatiegesprekken.

Waar zit dat islam-imperialisme nu juist?
Dit lees ik hier net op de webstek van het Vlaams belang.

19.08.2006 11.27u - Nog in de nasleep van de verijdelde islamitische aanslagen in Groot-Brittannië wordt de levensloop van de vermeende terroristen verder onderzocht. Daarbij viel op hoe goed opgeleid en ogenschijnlijk geïntegreerd de jongeren waren. Zo bleek één van de verdachten, Waheed Zaman, president te zijn van de Islamic Society op de London Metropolitan Universiteit.

Nu is al jaren een toenemende groei vast te stellen van islamitisch extremisme en een groeiende verspreiding van extremistische literatuur. Professor Anthony Glees van de Brunel Universiteit schreef in september 2005 (na de vier terreuraanslagen in Londen) in een rapport “Als Studenten naar Terreur grijpen” dat hij op meer dan twintig universiteiten extremistische moslimgroepen had ontdekt (Nederlands Dagblad, 17.08.2006).

Daarom ook verbaast het professor Glees helemaal niet dat een van de hoofdverdachten actief was aan een van de genoemde universiteiten. Dit staaft zijn harde kritiek aan het adres van de universiteiten in Londen, Manchester en de West Midlands, die volgens hem te weinig doen om de verspreiding van radicale islamitische literatuur te beperken. Ze durven niet, en in een interview in The Guardian in 2004 waarschuwde professor Glees ervoor dat “de politieke correctheid onder academici het lastig maakt islamitisch radicalisme aan te pakken, of studentenverenigingen die de ondergang van de westerse wereld verkondigen, te bekritiseren. De mate waarin fundamentalistische ideeën borrelen binnen Britse universiteiten, brengt de komende jaren een schok teweeg.”

Hoe het aan onze universiteiten gesteld is met de opgang van de radicale islam, weet momenteel niemand. Feit is wel dat in de Lage Landen een sluipende aanpassing aan het gebeuren is aan het onverdraagzame radicale islamisme. De commotie rond de gecensureerde afscheidsrede van professor dr. Pieter W. van der Horst van de universiteit van Utrecht is één van de recentste voorbeelden. Omdat hij in zijn rede bepaalde kritieken wilde formuleren op de onverdraagzame vorm van islam, werd “dringend verzocht” die passages te schrappen. Zo verklaarde de afscheidnemende professor: “De islamitische studenten zouden stennis schoppen, de rector kon niet instaan voor mijn veiligheid”.

De rector adviseerde om de passages te schrappen, anders was hij gedwongen om zijn rectorale verantwoordelijkheid te dragen, aldus nog professor van der Horst, die uiteindelijk, onder protest, overstag ging. Ook in Nederland is de academische vrijheid in het geding, en wordt er steeds meer – onder politiek correcte druk? – ‘aangepast’. Nochtans impliceert wetenschappelijk onderzoek vrijheid.
Oud 19 augustus 2006, 22:19   #276
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
enerzijds honderden miljoenen dollars besteden aan een oorlog in Irak, gewoon om de winsten van enkele aandeelhouders van oliebedrijven veilig te stellen, en anderzijds de dijken verwwarlozen van een stad onder de zeespiegel, noem je dat een goed beleid? Of gewoon enkele fouten? Ik noem dat misdadig! en katrina heeft meer doden gemaakt dan 9/11!
Ik denk dat er traditioneel/normaal onderhoud is geweest aan dijken in het New-Orleans-gebied, maar dat het gewoon onverstandig is om daar huizen te bouwen.
New-Orleans had, dacht ik, al vaker grote waterschade toch?

Vergelijkbare projecten bestaan binnen Nederland en nemen toe, steeds meer vergunningen om te bouwen in uiterwaarden.

Een zeer groot percentage van Nederland ligt beneden zeeniveau (en rivieren liggen altijd hoger want stromen daarin uit).

In Nederland studeert men op mogelijkheden tot sluiten van verzekeringen tegen overstromings-risico maar dat zal moeilijk gaan, denk ik en/of onbetaalbaar worden, want bij afgifte van bouwvergunningen voor huizen beneden een kritische waterlijn kan niet of moeilijk gesproken worden van "onvoorzien evenement", meer een kwestie van AFTELLEN.
Oud 19 augustus 2006, 22:25   #277
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er traditioneel/normaal onderhoud is geweest aan dijken in het New-Orleans-gebied, maar dat het gewoon onverstandig is om daar huizen te bouwen.
New-Orleans had, dacht ik, al vaker grote waterschade toch?
't Zijn daar alle jaren orkanen. Inderdaad, het is onverstandig om daar te bouwen. Ik weet het niet, maar het lijkt alsof die mensen niet wisten dat ze onder de zeespiegel woonden. Die Nederlander zei trouwens dat dienen dijk helemaal niet stevig genoeg was. Verbijsterend dat die mensen daar bleven wonen. Experts wisten dat die ramp ging gebeuren. Maar toch bleven die mensen daar wonen.
Oud 19 augustus 2006, 22:27   #278
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

"Iemand" kan natuurlijk van alles beweren op TV (en zelfs hier op een Forum) en misschien kan daarin ook waarheid wel zitten.

Oorlogvoeren houdt gewoonlijk minstens 1 verliezer in en het zou kunnen dat dat de Amerikanen worden; VietNam was meen ik ook geen zeer groot succes.
Oud 19 augustus 2006, 22:33   #279
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
't Zijn daar alle jaren orkanen. Inderdaad, het is onverstandig om daar te bouwen. Ik weet het niet, maar het lijkt alsof die mensen niet wisten dat ze onder de zeespiegel woonden. Die Nederlander zei trouwens dat dienen dijk helemaal niet stevig genoeg was. Verbijsterend dat die mensen daar bleven wonen. Experts wisten dat die ramp ging gebeuren. Maar toch bleven die mensen daar wonen.
Een tamelijk deel van Nederland is afhankelijk van pompinstallaties om niet onder te lopen en elk jaar gaat er wel op enige plaatsen iets mis.
Valt een keer iets langduriger dan een dag of 2 (een oorlogje of een terroristische aanslag of zomaar een storing waar stroomleveranciers niet voor verantwoordelijk te stellen zijn) de stroom uit dan herstelt de natuur de oude "Waterlinie" en haalt Nederland het wereldnieuws.

Ik denk dat het "beleid" niet wezenlijk verschilt van dat in de USA.
Oud 19 augustus 2006, 22:40   #280
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorlogvoeren houdt gewoonlijk minstens 1 verliezer in en het zou kunnen dat dat de Amerikanen worden; VietNam was meen ik ook geen zeer groot succes.
De oorlog in Irak zelf heeft Amerika en de bongenoten wel gewonnen.
Van de crisis erna heeft Amerika en de bongenoten minder in hand.
Waarom? Terrorisme is moeilijk te bestrijden door eeen conventionele leger.
Terrorisme kan je alleen aanpakken via speciale eenheden. Het leger zelf kan hierin alleen een ondersteunende factor zijn.

de fout die Amerika en bondgenoten hebben begaan is de ontmanteling van het Iraakse leger. Was deze niet ontbonden geweest dan was Irak veel stabieler dan nu. De allergrootste fout is tijdens de eerste golfoorlog gebeurt. Was men toen richting bagdad gegaan dan was er nu geen burgeroorlog. De irakese bevolking was toen in opstand gekomen tegen Sadam en zagen de geallieerden als bevrijders. Door enkel Koeweit te bevrijden heeft men de Irakese bevolking met een wrok achtergelaten die later in Anti-Amerika is omgeslagen.

Laatst gewijzigd door Vorenus : 19 augustus 2006 om 22:41.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be