![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies!
![]() |
#262 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kaas ,hesp ,gehakt, tonijn , met/zonder sla wortels uitjes augurk of tomaat. En je kent bijna alles . En dan moet je nog in het Nederlands tot tien kunnen tellen + de tientallen kennen. Om te kunnen zeggen dat uw broodje DRIE Euro TWINTIG kost ipv TROIS Euro VINGT. Moeilijk hoor ![]() Dus kom niet af met dat VLOEIEND tweetalig, het is gewoon onwil . (Ofwel zijn ze te dom om 50 Nederlandse woorden te kennen/leren. )
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat houdt u tegen om uwen sandwhich te gaan kopen waar ze wel Nederlands praten?
![]() |
#265 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#266 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#267 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#268 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#269 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze vragen nochtans altijd meer dan de Vlamingen, die kl...
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat er niet over dat de bediening niet in het Nederlands is bij Panos. Het gaat erover dat je een puur racistisch verwijt naar je hoofd krijgt geslingerd als je het aandurft om in het Nederlands te bestellen bij Panos in Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
|
![]() Ik ontken dat niet. Ik ben flamingant maar geen anti-waal/franstalige. De meeste N-VA'ers zijn het beide. Mij ga je dus niet de idioot zien uithangen door met een busje naar Wallonië te rijden om eens te provoceren. Het is een pak slimmer om instemming te zoeken dan ze nodeloos en contraproductief te provoceren. Je duwt ook andere delen van de bevolking naar het Belgicisme die voorheen geen anti-vlaamse gevoelens hadden, en dat is wel een duidelijk merkbare evolutie.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 15 augustus 2006 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar mistoestanden mag ik als overtuigde democraat aanklagen. Of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar waarom moest die actie zonodig tijdens de BHV-onderhandelingen??
BHV heeft niets met Wallonië te maken (maar enkel met de privilleges van een stel franskoljons), maar toch ga je Wallonië in de kasten jagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij heeft de actie niets te maken met de BHV-onderhandelingen, waarmee Wallonië inderdaad niks vandoen heeft. Deze actie werd vermoedelijk lang op voorhand gepland en wees maar gerust dat de Walen daar niet lang van wakker gelegen hebben. Mocht ik bij de N-VA-leiding niet in de onderste schuif liggen zou ik misschien eens kunnen informeren of er toch geen verband bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Per toeval heb ik net gedurende zes maanden praktisch dagelijks voor mijn werk in station Brussel Noord moeten zijn. Dagelijks kocht ik altijd wel ergens in dit station een broodje. Mij viel vooral op dat op een uitzondering na er altijd moeite werd gedaan om mij in het Nederlands te woord te staan. Het vriendelijkst wordt men te woord gestaan door het personeel vd Marokkaanse broodjeszaak.
Als het goed is, is het goed, punt uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wat me dus mateloos stoort aan zo'n type van lezersbrieven: een eenmalige gebeurtenis waarvan men laat uitschijnen dat het dagelijkse kost is...
![]() |
#279 |
|
![]() Mmh, zeven van de tien keer dat ik naar Brussel ga, maak ik iets dergelijks mee... Net als vele Vlamingen die in hun taal bediend willen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maak dat dus niet mee (afgezien van die ene keer in de Inno). Ofwel gaan wij naar verschillende winkels ofwel let jij er meer op dan ik.