![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Minister
|
![]() Vandaag en gisteren, ja. Dat is het zowat. Verder hangen er daarvoor van die grappige klepjes aan het plafond van de auto. (Decadentie troef, inderdaad, maar ja...) En je bent veel cooler met een zonnebril. Zie ook Lou Reed en The Matrix.
![]() |
#264 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En fietsen is ook gevaarlijk hoor, vraag maar aan Verhofstadt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Gouverneur
|
![]() Weet je wat het gevaarlijkste is op de snelwegen ?
- Gladjakkers die -omdat hunnen "bak" 200 kan- aan een veel te hoge snelheid over de baan scheuren en de andere mensen aan het schrikken brengen zodat de kans op ongelukken vergroot wordt. Ik heb al menige gladjakker andere automobilisten van de baan zien afduwen, men wordt gewoon gedwongen tot paniekmaneuvers als zo'n idioot achter u met zijn lichten aan het pinken is en in uw gat aan het duwen is. Gelukkig laat ik mij persoonlijk niet zo snel van de wijs brengen door zo'n zware-voet-psychopaat en neem ik rustig mijn tijd om mijn inhaalmaneuver netjes af te werken. Aan 120 per uur welteverstaan en met het respecteren van een veilige afstand ten opzichte van het net ingehaalde voertuig terug invoegen. Dan zie je soms ook rare dingen gebeuren. Heb ooit zo'n gladjakker bijna in mijn koffer gehad omdat hij vondt dat ik veel te lang aan het inhalen was en mij langs rechts wou inhalen net toen ik weer rechts wilde invoegen. - Belgische autowegen verlicht ? Moet je eens de E411 voorbij Namen doen... vanaf Spontin verdwijnen de lichten en mag je in het donker verder op een tweebaanssnelweg vol vrachtverkeer. Ik weet trouwens uit ervaring dat op de E19 Antwerpen-Brussel de lichten uitgaan na een uur of 1 's nachts. - De minimumsnelheid is normaal gezien 70 per uur. Mijn eerste auto, een Skoda van 895 cc, haalde op de E411 ten hoogte van Waver amper 40 als hij over de top van die helling kwam gerocheld, ook al duwde ik hem eerst bergaf over de 120 om een aanloop te krijgen, hij had gewoon de kracht niet. Het is normaal dat zulke wagentjes tegenwoordig worden afgekeurd. Maar met een aanhangwagen met levende beesten erin wil je ook niet harder dan 100. En er zijn nogal wat oldtimerkes die het ook niet te snel kunnen doen. (Wij hebben er eentje op het oog en de maximumsnelheid van dat ding is 90...) - De reactiesnelheid is de beperking voor de mens: aan 130 heb je veel minder tijd om te reageren dan aan 100. Een treinmachinist heeft inderdaad heel wat meer massa achter zich hangen maar de gelijkenis blijft correct: hoe sneller een voertuig hoe slechter de reactietijd. Waarom rijdt een jonge vrouw haar wagen te pletter tegen een vuilniswagen die op dat moment op het verkeerde rijvak stond ? Hoe kan een vrachtwagenchauffeur op een file inknallen ? Waarom hing er vroeger op de E19 in de bocht voorbij de Craybeeckxtunnel richting Nederland zo vaak een auto in het decor ? Snelheid... - Weggecatapulteerd worden door aquaplaning/spoorvorming heeft niet zozeer te maken met uw snelheid maar alles met het fysieke feit dat ge veel minder controle over uw wagen hebt als er zoiets gebeurt. Hoe hoger uw snelheid hoe harder ge wegvliegt. Ik rijd altijd 80 als het zo hevig regent en de baan zo slecht is. Blijkbaar was ik zaterdagavond de enige, maar ja ik hang dan ook niet constant op de linkerbaan (waar minder spoorvorming was). - De wet is de wet en die dien je te respecteren. Zolang de wet niet veranderd is moet je je eraan houden. - 120 per uur mag dan misschien een arbitrair gekozen getal zijn, maar 180 per uur is veel dodelijker wanneer er iets misgaat dus is het verstandiger om de limiet op 120 te houden. Ik heb ooit foto's gezien van hoe mensen eruitzien nadat hun Porsche aan 200 per uur besloot om zich rond een lantaarnpaal te wikkelen. Daar helpt zelfs geen airbag meer... - "Sportief rijden" is misdadig. Zulke mensen moeten hun rijbewijzen inleveren. "Defensief rijden" is het beste maar zal nooit lukken aan 180 per uur.
![]() |
#266 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#268 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wel. Elke snelheid went ! -geloof me ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | ||||||||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#271 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#272 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#273 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is trouwens niets zo vervelend dan een autostrade, of het nu aan 120 of 180 km/u is. Nu geeft dat een rush, omdat de pakkans er is en je het niet te veel/lang kan doen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Partijlid
|
![]() Ik vraag mij af wat er toch mis is met sommigen hier.
Laat ik eens een andere hypothese maken. De maximumsnelheid blijft hetzelfde. Er komen wel adaptieve snelheden, maar da zijn enkel snelheidsverminderingen. Dus als het verkeer te druk is of er is regen of 10 km verder is er een ongeluk gebeurd, dan ziet ge de snelheid van 120 naar 100-90-80-50 gaan. Kunt ge u er dan in vinden? Dan moet Babeth nie meer slippen want ze zal weten hoe rap ze nog mag rijden. Nu, als de maximumsnelheid zo laag blijft gaat het merendeel van de mensen zich van heel da gedoe niksemedalle aantrekken. Met als gevolg da ge nog steeds in de staart van een file kunt komen aangevlogen. (wat nu ook gebeurt, zowel aan 120 als aan 180). Maar stel dat we experts aan het werk zetten en die berekenen dat de auto's van vandaag met de mensen van vandaag en de wegen van vandaag capabel zijn om 160 te rijden. Stel dan dat we die adaptieve snelheid ipv tussen 30 en 120 laten varieren tussen 30 en 160. WAAR DE VEILIGHEID GEGARANDEERD IS DOOR EXPERTEN DIE ER MEER VAN KENNEN DAN WIJ ALLEMAAL SAMEN. Dan gaat iedereen die geen total lunatic is wel begrijpen dat er rede achter die snelheid zit en dat ze er staat voor een reden. Bijgevolg gaan de mensen er naar luisteren en als er op hu schermke 90 komt zullen ze effectief 90 gaan rijden WAARDOOR DE VEILIGHEID OP ALLE VLAKKEN VERBETERT. Nu, zeg het eens. Wat is er mis mee? (en kom niet af met dingen die ik letterlijk anders zeg)
![]() |
#275 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#276 |
Minister
|
![]() ![]() Ook een glazen bol? Kijk, er zullen altijd mensen zijn die zich braaf aan de regels houden en mensen zoals uzelf die die regels belachelijk vinden. Verhoog de maximumsnelheid naar 160, maak die adaptief en er zullen mensen beginnen roepen dat ze 's nachts en bij droog weer 180 willen rijden. Wilt ge rap rijden, ga naar een circuit. Op de baan houdt ge u aan de regels, hoe belachelijk ook. PUNT.
![]() |
#277 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | ||
Partijlid