![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=system;4259524]
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 augustus 2009 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() Limburgers wel natuurlijk.
Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Minister
|
![]() [quote=system;4259524]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Banneling
|
![]() Tja, dat laat ik dan maar voor uw rekening.
Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Banneling
|
![]() Ja zeker, temeer dat het vak geschiedenis in het Nederlands onderwijs vrij stiefmoederlijk behandeld wordt. En er is het vermoeden juris tantum dat de salonfähige Oranje-geschiedenis op uw scholen ook wel met een duchtige korrel zout te nemen is.
Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
|
![]() Ach, kwa geschiedsvervalsing kunnen wij nog een voorbeeld nemen aan onze zuiderburen. Die denken nog immer dat de rellen van 1830 een spontane Volksopstand waren.
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() Een geschiedsvervalsing lijkt me eerder de stelling dat de Orangisten konden bogen op wijdse bijval in het Zuiden. Behalve enkele grondeigenaars, fabriekseigenaars en rijke handelaars die meegraaiden in de Oranje-vetpotten, en wat adel, die smachten naar een verlicht despoot zoals Willem en een hekel hadden aan de verlichte Franse denkbeelden, was er maar bitter weinig aanhang en weinig enthousiasme voor de Hollandse bewindvoerders.
Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() Als er één hier is die een gekleurde mening heeft, dan bent u het toch. En ik zal u zelfs zeggen van welke kleur uw mening nu precies is. Oranjekleurig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
|
![]() Ik mag dat, want ik woon in het hartland van Holland. U daarentegen woont hier niet en hebt toch een afkeer van ons. Het lijkt me logischer dat UW mening wordt bekeken. Ik trek uw limburgs gevoel toch ook niet in twijfel? Dat is uw goed recht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
|
![]() Hmm, opvallend. Wat kunnen we daaruit leren?
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() U bent veel te vlug op uw teentje getrapt. Moest ik elke keer verontwaardigd zijn wanneer een poster iets lelijks over België zou zeggen, dan zou ik dat vaak moeten zijn. Neen, ik neem dat relativerend op en geef een repliek. En u zou dat ook moeten doen, wanneer u zich zwaar aangevallen voelt mbt tot Holland, Nederland, Willem I, Beatrix, en noem maar op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
|
![]() Citaat:
Maar u zult wel niet willen zoeken.
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() Ik spreek niet over u. Ik spreek over 'een poster'. En dat kan om het even wie zijn. Maar dat neemt toch niet weg dat ik mijn mening over Nederland of Holland, of de WIC, of Willem de Zwijger, of de Calvinisten, of Wilders, of Balkenende, enz, enz. Dat het u niet altijd aanstaat, kan ik begrijpen. Mij staat het ook niet altijd aan wat men hier vertelt, maar we moeten dat erbij nemen en niet zo vlug kleinzerig doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"De revolutionairen waren niet mals voor Belgische militairen die de koning trouw bleven, wanneer ze die te pakken kregen. In Mechelen slaagden ze erin om kolonel Gaillard gevangen te nemen. Hij was afkomstig van Luik, maar diende de koning." Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2009 om 06:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Terwijl daarvoor elk bewijs ontbreekt! de laatste echte taaltelling in ons land gebeurde in 1960-1961 dit is nu reeds 50jaar geleden (een halve eeuw) Jullie gaan er steeds weer vanuit dat VL-en Wl en Brussel mono-en duo-talig zijn. De waarheid is echter anders iedereen die zich in belgië verplaatst kan zich daarvan vergewissen. Er wonen nederlandstaligen duitstaligen franstaligen en engelstaligen aan de kust. Enorm veel nederlanders in de ardennen en brussel is een waar Babylon geworden. Niets eenvoudiger dan een talentelling bij de bevolking om de grootste leugen van uw anti-belgisch pleidooi te ontsluieren. Maar precies deze telling wordt sedert 50 jaar niet meer uitgevoerd. Waarom niet? De waarheid kwetst zeker! |
|
![]() |
![]() |