Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2003, 13:41   #261
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trans Am
Citaat:
Ik speel even de advocaat van de duivel.
Deze werden daar gelegt om de politieagent in te dekken
Wanneer men o.a.geen vingerafdrukken vindt van het slachtoffer op dit wapen,dan heeft u geen bewijzen.
Wanneer u voor mijn rechtbank stond mocht u vertrekken.
Ook al vinden ze geen vingerafdrukken van de jongen op één der wapens (wat me sterk zou verwonderen) zijn deze wapens gebruikt tijdens de overval. Dan is hij volgens de wet minstens medeplichtig aan een gewapende overval (in het bijzijn van onschuldige mensen op de koop toe).

Dat die wapens daar gelegd zouden zijn om de agent in te dekken, dat gelooft u zelf toch niet...
Bewijzen a.u.b.dat die het exact deze vuurwapens waren,die voor de gewapende overval gebruikt werden(u heeft geen bewijzen).
Over bewijzen gesproken ... waar zit je met die brief die je als bewijs aan me ging bezorgen?
Ik heb u gezegt dat ik geen scanner heb Klaas.
Ik ben bereid om deze brief te copieëren,en om deze per post te bezorgen.
Uit uw opmerking bleek dat u mij niet vertrouwd,waarom zou ik u dan informeren over interne aangelegenheden.
Spendeer uw tijd nuttig(zwangere vriendin).
Het heeft niet echt veel vmet vertrouwen te maken, maar met voorzichtigheid.

Kan je hem niet overtippen en me per PB sturen?

Dank je voor de opmerking over men vriendin, en tmoet gezegd worden dat ik het plezierig vind dat je dit nog weet! Een gemeende dankjewel!
Mijn opmerking was dan ook oprecht Klaas.
Wanneer ik een vriendin had die zwanger zou zijn,ik zou al mijn vrije tijd aan haar spenderen,en niet aan Peter De Ryck.
Ik wil is komen uitleggen hoe ik mijn vriendin heb zwanger gemaakt. Dan kan je het ook proberen

Is de brief te lang om over te tipen?
Geachte Klaas,privé of e-mail a.u.b.
Wij beperken ons hier tot de inhoud van het onderwerp.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 13:42   #262
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trans Am
Citaat:
Ik speel even de advocaat van de duivel.
Deze werden daar gelegt om de politieagent in te dekken
Wanneer men o.a.geen vingerafdrukken vindt van het slachtoffer op dit wapen,dan heeft u geen bewijzen.
Wanneer u voor mijn rechtbank stond mocht u vertrekken.
Ook al vinden ze geen vingerafdrukken van de jongen op één der wapens (wat me sterk zou verwonderen) zijn deze wapens gebruikt tijdens de overval. Dan is hij volgens de wet minstens medeplichtig aan een gewapende overval (in het bijzijn van onschuldige mensen op de koop toe).

Dat die wapens daar gelegd zouden zijn om de agent in te dekken, dat gelooft u zelf toch niet...
Bewijzen a.u.b.dat die het exact deze vuurwapens waren,die voor de gewapende overval gebruikt werden(u heeft geen bewijzen).
Over bewijzen gesproken ... waar zit je met die brief die je als bewijs aan me ging bezorgen?
Ik heb u gezegt dat ik geen scanner heb Klaas.
Ik ben bereid om deze brief te copieëren,en om deze per post te bezorgen.
Uit uw opmerking bleek dat u mij niet vertrouwd,waarom zou ik u dan informeren over interne aangelegenheden.
Spendeer uw tijd nuttig(zwangere vriendin).
Het heeft niet echt veel vmet vertrouwen te maken, maar met voorzichtigheid.

Kan je hem niet overtippen en me per PB sturen?

Dank je voor de opmerking over men vriendin, en tmoet gezegd worden dat ik het plezierig vind dat je dit nog weet! Een gemeende dankjewel!
Mijn opmerking was dan ook oprecht Klaas.
Wanneer ik een vriendin had die zwanger zou zijn,ik zou al mijn vrije tijd aan haar spenderen,en niet aan Peter De Ryck.
Ik wil is komen uitleggen hoe ik mijn vriendin heb zwanger gemaakt. Dan kan je het ook proberen

Is de brief te lang om over te tipen?
Geachte Klaas,privé of e-mail a.u.b.
Je mag het per PB of je mag het sturen naar [email protected]

Ik wacht ongeduldig en indien ik zal lezen wat jij schrijft, heb ik me in jou vergist!
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 13:42   #263
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
K9, zoals ge zelf zegt :
Een gewapende overvaller moet ook niet afkomen met : jamaar hij is gewapend en hij schiet.

Had die overvaller zijn wapen maar moeten thuislaten. Of neen hij had gewoon GEEN overval moeten plegen. Daar is het beginnen fout lopen.
Daar gaat het hem helemaal niet over het gaat hier niet over de levensloop van de overvaller maar over de vraag of hij een dreiging was voor de politie op het moment dat hij doodgeschoten word.

De meeste hier geven er hier precies niet om dat de wet met de voeten getreden word zolang als het slachtoffer maar een crimineel was de meeste hier proberen wanhopig alles op die crimineel te steken. Wel ALS (let op het woordje als) de politieagent in de fout ging dan moet die bestraft worden hoe crimineel die crimineel ook was.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 13:51   #264
Tegendradigaard

Standaard

K9, 'k denk dat ge teveel naar de feuilletons op TV kijkt.
Als ge als politieagent in uwen combi zit en ge krijgt een oproep : GEWAPENDE overval in Mac Donald. Ge zijt daar juist om het hoekske en ge vliegt de parking op.
Op die moment weet ge 2 dingen : de overvallers zijn gewapend en met 3 personen. (via de politieradio doorgegeven) Ge begeeft U naar die Macdonald met getrokken wapen (zoals het aangeleerd is) en ge loopt naar een deur. Die agent kan niet weten, op geen enkele manier dat die overvallers hun wapens zouden weggelegd hebben. Hij mag dus gerust veronderstellen dat hij tegenover 3 GEWAPENDE OVERVALLERS staat. Dat is het enige wat hij kan veronderstellen, voor hem is dat wetenschap of wiskunde (1+1=2) op dat ogenblik. Vanuit die veronderstelling-wetenschap is zijn leven ALTIJD in gevaar.

Hij moet dus met getrokken wapen lopen, anders zou hij de rgels overtreden. Dat dan per ongeluk die overvaller door die deur naar buiten loopt en tegen die agent opbotst is dan een jammerlijke samenloop van omstandigheden. Zeker als door de botsing tussen beiden een kogel wordt afgeschoten.

Volgens het politieboekje deed die agent eigenlijk alles zoals het hoort. De botsing tussen twee personen is niet te voorzien in het politieboekje.
De agent heeft enkel gedaan wat hem geleerd is. Hij heeft dat uitgevoerd volgens de instructies die men agenten aanleert. Dus als U dat niet goed zou vinden moet men de minister van BZ aanklagen want het opstellen en goedkeuren van de opleiding van agenten is dacht ik zijn bevoegdheid.

Maar 't is altijd eenvoudiger om de kleine garnaal even aan te pakken he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 13:52   #265
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

k9 LEES jij niet? of geraakt het niet in je BOLLEKE?

de agent heeft [size=6]NIET VRIJWILLIG GESCHOTEN!!!!! [/size]

Het wapen ging af omdat de [size=7]OVERVALLER ERTEGENAAN BOTSTE!![/size]

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 13:54   #266
Tegendradigaard

Standaard

en ik hem het al enkele keren geschreven en zal het nog eens zeggen :

alle ellende had vermeden kunnen worden indien die overvallers de overval niet gepleegd hadden.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 21 november 2003, 13:56   #267
k9

Standaard

Citaat:
K9, 'k denk dat ge teveel naar de feuilletons op TV kijkt.
Integendeel in die feuilletons schieten ze ze altijd neer. Ik denk juist dat jij wat teveel daarnaar kijkt als je neerschieten normaal vind.

Citaat:
Volgens het politieboekje deed die agent eigenlijk alles zoals het hoort. De botsing tussen twee personen is niet te voorzien in het politieboekje.
De agent heeft enkel gedaan wat hem geleerd is.
dat moet het onderzoek dus uitmaken, wat jij hier languit zegt is gewoon speculatie .

Citaat:
Maar 't is altijd eenvoudiger om de kleine garnaal even aan te pakken he.
?

Ja het hele politieapparaat is zoveel kleiner dan een 17jarige jonge crimineel.
Oud 21 november 2003, 13:58   #268
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
k9 LEES jij niet? of geraakt het niet in je BOLLEKE?

de agent heeft [size=6]NIET VRIJWILLIG GESCHOTEN!!!!! [/size]

Het wapen ging af omdat de [size=7]OVERVALLER ERTEGENAAN BOTSTE!![/size]
Jij was erbij zeker?

En ik zou zeggen leer je lezen nooit heb ik gezegd dat die politieagent bewust die crimineel doodschoot.
Oud 21 november 2003, 13:59   #269
Tegendradigaard

Standaard

wat doet ne minderjarige trouwens zo laat nog op straat ? 'k hem ne zoon van die leeftijd en die loopt zo laat nie op straat.

en moest die zoon van mij gewapende overvallen plegen, dan mag hij hopen dat hij getroffen wordt door ne politiekogel, want anders zou ik hem eens ne keer onder handen nemen.

'k slaag mijn kinderen nie, maar dan zou 'k hem verdorie een patat geven dat zijn hersenen terug op hun plaats zouden zitten.

Oud 21 november 2003, 14:01   #270
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
K9, zoals ge zelf zegt :
Een gewapende overvaller moet ook niet afkomen met : jamaar hij is gewapend en hij schiet.

Had die overvaller zijn wapen maar moeten thuislaten. Of neen hij had gewoon GEEN overval moeten plegen. Daar is het beginnen fout lopen.
Daar gaat het hem helemaal niet over het gaat hier niet over de levensloop van de overvaller maar over de vraag of hij een dreiging was voor de politie op het moment dat hij doodgeschoten word.

De meeste hier geven er hier precies niet om dat de wet met de voeten getreden word zolang als het slachtoffer maar een crimineel was de meeste hier proberen wanhopig alles op die crimineel te steken. Wel ALS (let op het woordje als) de politieagent in de fout ging dan moet die bestraft worden hoe crimineel die crimineel ook was.

K9 in dit geval ging het om een ongeval, crimineeltje is vlak op dat pistool van dien agent gelopen, en daardoor is het afgegaan, meer moete achter deze zaak niet zoeken.

Verder, als u zich geroepen voelt tot het beroep van gangster, gelden er een aantal risico's, mensen zoals ik zijn zo'n risico, ik heb vuurwapens in huis en zal niet aarzelen ze te gebruiken als iemand anders mij of mijn huisgenoten bedreigd. Ik zal geen vragen stellen, of waarschuwen, gewoon doorladen en de trekker overhalen, ...

Van de moment da ge mijn deur ongenodigd opentrekt zijde gewoon wild waar ik op jaag, met welke middelen en afloop dan ook.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 14:05   #271
Tegendradigaard

Standaard

K9 stap buiten op straat en spreek een agent aan en vraag hem hoe de instructies zijn wat ze moeten doen bij een gewapende overval. Pas wel op dat ze U nie oppakken op verdenking van voorbereiden van ne gewapende overval.

'k hem het gedaan, want voor mij is het maar een telefoontje naar ne vriend, en die heeft mij gezegd hoe het zit en hoe het geleerd wordt. En dat heb ik hier in het kort neergeschreven.
Das geen speculatie, dat is hetgeen onderwezen wordt op de politieschool.

En voor zover hetgeen bekend is via de media heeft die agent gedaan wat hem geleerd is.

voor de rest ben ik van mening dat ge beter geen overvallen pleegt. Veel minder miserie en veel minder gezever.

Oud 21 november 2003, 14:05   #272
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Het gaat er hem alleen over of hij een bedreiging was . jij kan omogelijk weten of hij tijdens de overval gewapend was.
Wel, u weet dat evenmin.

Het blijft dan ook merkwaardig dat u met de moed der wanhoop de overvallers probeert vrij te pleiten en de agent als schuldige aan te wijzen.
Wanneer u had vernomen dat het om een autochtone crimineel ging Mijnheer Van Den Berghe,had u dan de politieagent met dezelfde moet der wanhoop blijven verdedigen
Deze vraag kunnen wij aan meerdere forumleden stellen.
Een crimineel is en blijft een crimineel. Blauw of grijs, ze moeten gestopt worden. En zoals Louis van Leuven zegt. "Met alle middelen".
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 14:10   #273
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick

K9 in dit geval ging het om een ongeval, crimineeltje is vlak op dat pistool van dien agent gelopen, en daardoor is het afgegaan, meer moete achter deze zaak niet zoeken.
Weet je dus niet dat zal het onderzoek uitmaken.

Citaat:
Verder, als u zich geroepen voelt tot het beroep van gangster, gelden er een aantal risico's, mensen zoals ik zijn zo'n risico, ik heb vuurwapens in huis en zal niet aarzelen ze te gebruiken als iemand anders mij of mijn huisgenoten bedreigd. Ik zal geen vragen stellen, of waarschuwen, gewoon doorladen en de trekker overhalen, ...

Van de moment da ge mijn deur ongenodigd opentrekt zijde gewoon wild waar ik op jaag, met welke middelen en afloop dan ook.
Hopelijk doe je dat nooit want het gerecht zal je vervolgen jaag die gewoon buiten dat zal je moeite en problemen besparen .
Oud 21 november 2003, 14:14   #274
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En van de inhoudelijke punten is juist dat punt: bent u nu lid van LA of niet? Werd u geschorst en werd u daarna ook het lidmaatschap ontzegd? Of werd u in uw lidmaatschap hersteld zoals u beweert? U heeft trouwens zelf gezegd dat u de brief later ter sprake zou brengen. Nu echter krabbelt u terug.

Laat ons gewoon besluiten: u bent geen lid maar van LA.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 14:16   #275
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Een crimineel is en blijft een crimineel. Blauw of grijs, ze moeten gestopt worden. En zoals Louis van Leuven zegt. "Met alle middelen".
Inderdaad. Het maakt gewoon niets uit wie de misdadiger is of waar die ergens uit komt gekropen. Gewoon: laat de politie haar werk doen en stop eens met die hetze tegen die politiemensen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 14:18   #276
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Inderdaad. Het maakt gewoon niets uit wie de misdadiger is of waar die ergens uit komt gekropen. Gewoon: laat de politie haar werk doen en stop eens met die hetze tegen die politiemensen.
Mensen berechten is niet de taak van de politie.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 14:20   #277
k9

Standaard

Citaat:
Alle wettelijke middelen, toch wel een verschil.
Oud 21 november 2003, 14:22   #278
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Lowie heeft wel duidelijk gezegd "met alle middelen" (wat ook de illegale impliceert!)!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 14:26   #279
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
K9, dat is toch wel een hondenstiel he!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 14:27   #280
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Citaat:
Lowie heeft wel duidelijk gezegd "met alle middelen" (wat ook de illegale impliceert!)!
Dat zeg ik juist
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be