Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2006, 11:45   #261
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Na het debacle B-H-V en de zogezegde splitsing er van als er een deelname was van N-VA in de vlaamse regering heeft toen al de geloofwaardigheid van deze partij serieus aangetast want oh neen ze zouden nooit in het parlement blijven als B-H-V niet werd gesplitst. ten puntje bij paaltje kwam bleek het postje belangrijker dan de idealogie waarmee ze de kiezer warm maakte.

Nu met veel tam tam halen ze jmd binnen totdat grote broer CD&Vzich gaat moeien en alweer gaan de postjes voor de idealogie

conclusie: de geloofwaardigheid en kwaliteit van de N-VA is een dikke 0.
De enige die hier weer goed uitkomt is het VB want deze lachwekkende toneelvertoning zal er weer voor zorgen dat het VB meer stemmen krijgt van ontevreden N-VA'ers.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 11:46   #262
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De nagel op de kop, Kaal!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 11:48   #263
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Na het debacle B-H-V en de zogezegde splitsing er van als er een deelname was van N-VA in de vlaamse regering heeft toen al de geloofwaardigheid van deze partij serieus aangetast want oh neen ze zouden nooit in het parlement blijven als B-H-V niet werd gesplitst. ten puntje bij paaltje kwam bleek het postje belangrijker dan de idealogie waarmee ze de kiezer warm maakte.

Nu met veel tam tam halen ze jmd binnen totdat grote broer CD&Vzich gaat moeien en alweer gaan de postjes voor de idealogie

conclusie: de geloofwaardigheid en kwaliteit van de N-VA is een dikke 0.
De enige die hier weer goed uitkomt is het VB want deze lachwekkende toneelvertoning zal er weer voor zorgen dat het VB meer stemmen krijgt van ontevreden N-VA'ers.
Dej�* VU....
Oud 11 december 2006, 11:50   #264
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kijk hoe dan ook uit naar de volgende peilingen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 12:14   #265
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Allemaal goed en wel....
Maar wat gezegd over de brave idealistische en goedmenende NVA-militant die zich ten aanschouwe van gans het politieke en vlaams-vijandige journaille WEERAL door zijn idolen in zijn reet heeft moeten laten pakken en nu verweesd, verkracht, belogen en bedrogen achterblijft....en dit voor een paar BELGICISTISCHE postjes...

Geef deze mensen een steun in de rug en neem ze met héél veel liefde op in die andere vlaams nationalistische partij die nog nooit iemand heeft verraden en daarvoor met alle zonden van Israël is overladen...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 11 december 2006 om 12:15.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 12:29   #266
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Allemaal goed en wel....
Maar wat gezegd over de brave idealistische en goedmenende NVA-militant die zich ten aanschouwe van gans het politieke en vlaams-vijandige journaille WEERAL door zijn idolen in zijn reet heeft moeten laten pakken en nu verweesd, verkracht, belogen en bedrogen achterblijft....en dit voor een paar BELGICISTISCHE postjes...

Geef deze mensen een steun in de rug en neem ze met héél veel liefde op in die andere vlaams nationalistische partij die nog nooit iemand heeft verraden en daarvoor met alle zonden van Israël is overladen...
komaan hé Fi,
vergevingsgezindheid heeft z'n grenzen hé ... dit is tegenstelling tot de naiviteit van dergelijke creaturen, blijkbaar ... voor de zoveelste keer ... die simpele zielen zou je wellicht beter van hun taak verlossen door opheffing van de stemplicht. ... zelfs nu blijven die oenen BdW ophemelen (cfr reacties DSforum)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 12:30   #267
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Allemaal goed en wel....

Ik vrees dat het cordon sanitaire voor heel wat mensen al veel te diepe sporen heeft getrokken om welk steuntje in de rug dan ook (publiekelijk) te durven aanvaarden.
De perverse gevolgen van het CS reiken nu eenmaal tot ver buiten de partijpolitieke grenzen.
Oud 11 december 2006, 12:35   #268
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
Heel heel veel heel heel goede stuurlui aan de wal hier....
mensen toch, hou even rekening met de realiteiten van de samenleving, opgebouwd in eeuwen en decennia...
men voert geen beleid in en voor die samenleving met een "hond in het kegelspel" mentaliteit...
het ACW en de standen, kortom het establishment schakelt men niet zomaar uit...
vooral wanneer het coommunautair en racistisch geblaf en gemem niet toelaten een samenving met miljoenen mensen te regelen en te laten functioneren... dat kunnen noch de enkele tientallen getalenteerden in het VB (de rest zijn meelopers en eveneens "postjes" bezetters onder de mom van mandatenbekleders... FWM, Annemans en enkelen anderen kunnen geen alternatief laten functioneren, laat staan succesvol te maken.... de arbeiders in de syndicaten, de organisaties van heren en of madammen, de boerenbond, etc... die zeggen het hoe het moet en kan... de rest is apekool.... en een windhaan als JMDD onder de mom van van alles en nog wat is enkel en alleen een "hond in het kegelspel", die als hij te ambetant wordt, weggejaagd wordt...
en de anti conformisten en anti-establishment aanklevers... nooit sterk genoeg om de boel te laten volledig in het honderd lopen....
gelukkig maar....
laat ze hun zegje doen, laat ze hun spelleke spelen, laaat ze hun subversieve showkes opvoeren... en voor de rest is het goed dat er een met verantwoordelijkheidszin beladen meerderheid de zaak in goede banen blijft leiden... nu eens met centrum-linkse en dan eens met centrum-rechtse preponderantie... maar altijd de best mogelijke gemeenschappelijke delers om te zorgen dat wij het nog zo slecht niet hebben hier te lande en in onze Westerse samenleving...
mensen toch... brood en spelen... da's wat de samenleving drijft...
de rest is prullerij...

Men schakelt het ook niet uit door ze in de kont te blijven kruipen, zoals de NVA nu doet, ze zijn weer gezwicht voor de gemakelijkheids oplossing...

Hadden ze nu eens 5 minuutjes politieke moed gehad, en getoond wat ze waard waren, ze hadden een hele boel kiezers kunnen overtuigen en het establishment kunnen tonen wat ze waard waren...

Het had ons iets op kunnen leveren, of misschien bevestigen dat het establishment inderdaad niet zal buigen tot het barst...

In elk geval, had men iets kunnen doen, nu heeft men niks gedaan is men terug in zijn schelpke gekropen, en staan onze NVA erkes met hun broek op hun schoenen, wie kan daar nu nog respect voor hebben of geloof in hebben ? ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 12:45   #269
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wie kan daar nu nog respect voor hebben of geloof in hebben ? ...
Steenbokse!

BDW is volgens immers hem iemand met gezond verstand en verantwoordelijkheidszin.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:08   #270
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

NV-A Het is nog altijd de oude VU die ik bezig zie, zich prostituëren met de groten om toch maar mee aan de vetpot te kunnen zitten, zij draaien nog altijd als de wind en huilen met de wolven in het bos. Een grote muil opzetten, de splitsing BHV of wij stappen niet mee in de regering, en wat hebben we gezien, denken zij dat CD-V er mee zullen aan gaan werken, vergeet het, zij zijn in 150 jaar nog niet voor de vlaming geweest, waarom nu wel.
Boppa47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:21   #271
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Volgens de deckerer in de standaard heeft vandelanotte en de koning het kartel doen springen nadat dedecker bij de nv-a zou blijven.

interview met dedecker
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:48   #272
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Maar aan de communautaire onderhandelingstafel gaat de N-VA zich NIET laten misbruiken, hoor....
De spijker op zijn kop. Hoe kun je nu verwachten dat iemand die zwicht voor maar een beetje chantage wél stevige punten op tafel legt op communautair vlak?

En tóch heb ik de idee dat Bart de Wever zich deze week behoorlijk eenzaam heeft gevoeld. Het was inderdaad niet niks waartussen hij moest kiezen. Heeft die man geen goede adviseurs?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 15:16   #273
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
komaan hé Fi,
vergevingsgezindheid heeft z'n grenzen hé ...
Een vlaams nationalist mag van mij al wat meer hé...

En daarbij...zelfs de hoogst intelligente mensen laten zich in het leven al eens "tjeven" hé...ik weet waarover ik spreek....

het wordt pas echt pathetisch als zij zich dat A/ voor de derde keer laten doen B/ verwachten dat andere intellectuelen hiervoor gaan applaudiseren
Oud 11 december 2006, 15:46   #274
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Liep jij ook zo hoog op met Hugo Schiltz?

In de blauwe gazet wordt namelijk deze vergelijking getrokken:
met geen enkele van destijds VU, daarna VB en VU, daarna NVA,Spirit en VB,
mijn mening is en blijft wat ze was....
en ik weet heel goed waarom...
maar jij neemt dat niet aan...
your choice...

de staat kan enkel functioneren met een establishment dat functioneert en beleid voert...
de rest mag er zijn en zal ergens wel wat invloed hebben...
maar enkele blaaskaken en profeten kunnen de boel niet draaiend houden...

laat die dus maar anti establishment foert stemmen...
folklore... niet meer of niet minder....

noch VU en daarna al de afgeleiden hebben gezorgd dat wij het goed hebben... maar wel het establishment....
Oud 11 december 2006, 20:08   #275
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ik vind dat ik nu wel excuses verdien van al degenen die mijn nva-baschen hebben verweten en voor het vuil van de straat hebben uitgemaakt. Ik had al altijd gelijk.
Je blijft hoe dan ook een partijslaafje.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:24   #276
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ik vind dat ik nu wel excuses verdien van al degenen die mijn nva-baschen hebben verweten en voor het vuil van de straat hebben uitgemaakt. Ik had al altijd gelijk.
Nee. Ik vind u een partijslaaf *knip* Schelden is niet toegestaan!
Waarom zou ik mij moeten excuseren tegenover een willoze pop die maar ja knikt op alles wat zijn partij hem influistert?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door Diatonos : 12 december 2006 om 16:07.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:28   #277
ilfalco
Minister-President

Standaard

n-va heeft niet veel kiezers dus kan jer er ook niet veel meer van binnen halen. Ik hoopdat er wat rechtse cdenv'ers hun ogen zijn open gegaan;

Maar ik vrees dat die blind zullen blijven.

maar de tsjeven zijn nu wel een fout aan het maken; Ze vernederen de n-va helemaal ; Eerst Leterme die zegt dat het een mooie dag is en dat het nu duidelijk is dat ze de bass zijn; En dan vandeurzen die zegt dat er niets vernaderd is , ook geen nieuwe afspraken.

Wat een arrogantie. Zij zijn blijkbaar vergeten dat het juist de n-va is die hun gereanimeerd heeft toen ze kinish dood waren.

ik hoop dat de rechtgeaarde cdenv'ers dit niet slikken. Dit is de oude CVP.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 21:06   #278
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De spijker op zijn kop. Hoe kun je nu verwachten dat iemand die zwicht voor maar een beetje chantage wél stevige punten op tafel legt op communautair vlak?

En tóch heb ik de idee dat Bart de Wever zich deze week behoorlijk eenzaam heeft gevoeld. Het was inderdaad niet niks waartussen hij moest kiezen. Heeft die man geen goede adviseurs?
Kleine dictatortjes weten alles zelf beter en zijn daarom niet eens gediend van adviseurs.
Bart De Wever verschuilt zich achter de partijraad die zogenaamd beslist, terwijl het de partijraad is waarvoor de wil van De Wever wet is.

De Wever is een gehaaide manipulator die er geen graten in ziet de waarheid te verdraaien als hem dat goed uitkomt. Dit ondervond ik de eerste keer toen De Wever op een van de forumsessies van Politics.be liet uitschijnen dat hij pro directe democratie was maar dat zijn partij ertegen. In een latere forumsessie bleek dat het Matthias Storme was die pro directe democratie gepleit had en Bart De Wever tegen. De Wever haalde het, zij het eerder nipt.

Ik vermoedde al voor het uitkwam dat de keuze die de partijraad maakte om met de CD&V verder te gaan en De Decker te laten vallen op een gelijkaardige manier tot stand was gekomen. De Wever beweerde aanvankelijk dat hij de partijraad niet bespeeld had voor de beslissing moest vallen. We weten vandaag beter. De Wever deed dat dit wél en de partijraad volgde hem, zoals altijd.
Oud 11 december 2006, 21:08   #279
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Volgens de deckerer in de standaard heeft vandelanotte en de koning het kartel doen springen nadat dedecker bij de nv-a zou blijven.

interview met dedecker
Dat ie nog niet zegt dat het de Illuminati waren.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 21:19   #280
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Liep jij ook zo hoog op met Hugo Schiltz?

In de blauwe gazet wordt namelijk deze vergelijking getrokken:
Citaat:
Er is in deze affaire een gespletenheid in de N-VA aan het licht gekomen, die doet denken aan de Volksunie, met Bart De Wever als hoofd van de realo's in veel te vergelijken met Hugo Schiltz tegenover de hardliners.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
met geen enkele van destijds VU, daarna VB en VU, daarna NVA,Spirit en VB,
mijn mening is en blijft wat ze was....
...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok

Bart De Wever: iemand met gezond verstand en verantwoordelijkheidszin...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be