![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je moet als bedrijfsleider altijd de vrijheid van keuze hebben ivm de werknemers die je kiest, er zijn nu onlangs wel wat wetjes op gekomen en sommige (ik kijk effe naar de Lijn) denken daar goed mee te doen, maar uiteindelijk leiden zo'n zaken alleen maar tot een groter onderscheid in de bevolking.
![]() |
![]() |
#263 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
C heeft zich daar wel mee te moeien, aangezien dit de essentie is van het CGKR. Zij moeten ervoor zorgen dat iedereen gelijke kansen krijgt. Als dat niet gebeurt, moeten zij ingrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, ik ga niet kijken naar punten aangezien dat absoluut niets zegt over het al dan niet met een heftruck kunnen rijden. Dat doen zou juist een teken zijn, van op selectie op basis van de verkeerde argumenten. Je bent uiteindelijk inderdaad verplicht ook op basis van subjectieve punten te gaan selecteren. Citaat:
Wie betaalt me dan de verloren tijd en wie zorgt voor een goede integratie? Jij kan hier wel doodleuk gaan stellen dat het geen verloren tijd is, het is wel degelijk verloren tijd en die tijd gaat uit mijn zak. Het zou daar zelfs niet over discriminatie gaan, het zou gewoon een simpele kosten-baten analyse zijn. Een niet-moslim kost mij minder, dus neem ik hem aan. Zoals ik al zei, een werkgever moet niemand aannemen; hij kan mensen aannemen en als hij dat doet op basis van kost doet hij dat zelfs op basis van objectieve argumenten. Citaat:
Het is idd je taak om de groep te laten functioneren als groep. Je antwoordt is er opnieuw eentje dat zo uit de boekjes komt, maar dat de toets van de realiteit niet doorstaat. Als je die kerel toch aanneemt, dan mag je er gif op innemen dat die absoluut niet in de groep gaat liggen; gevolg daarvan is dat de groep minder gemotiveerd is en ze dus slechter presteren, dat hij minder gemotiveerd is en de kans dus groot is dat hij binnen no time ziek is (kosten voor mij) en na verloop het zelf opstapt (opnieuw kost voor mij aangezien ik hem voor niets opleid en aangezien ik opnieuw op zoek mag gaan). Opnieuw: wie gaat mijn kosten betalen? Citaat:
Dat is gewoon op een andere manier zegge dat ik kies wie ik uitnodig. Citaat:
Een theoretisch betoog, geen praktisch betoog. Als ik tussen een evenwaardige man en vrouw de man kies omdat de vrouw aangeeft toch wel aan kinderen te willen beginnen, dan discrimineer ik niemand maar neem ik een simpele afweging tussen kosten en baten. Als ik een Turk niet aanneem om bovenstaande redenen, dan doe ik dat evenzeer. Citaat:
En zoals hier ook al vaker is gezegd: met zulk repressief beleid krijg je enkel het omgekeerde. Je moet niemand aannemen, je kiest wie je aanneemt en daarbij zijn subjectieve criteria niet altijd te vermijden. Maar als je met een geruster hart slaapt, omdat je de verkeerde maatregelen treft, laat dat je dan vooral niet tegenhouden. Citaat:
Op basis van competenties, datgene waarvan jij zegt dat dat en enkel en alleen dat het selectiecriterium mag zijn, zijn ze precies dezelfde. Het feit dat je mij al dan niet ligt, heeft niets met competentie te maken, net zomin als je gezondheidstatus je fit in de groep of het feit dat je wel eens zou kunnen doorgroeien naar andere functies. Citaat:
Als je me wil aantonen dat niemand hetzelfde is, dan moet je in de eerste plaats jouw selectiecriteria uitbreiden. Maar als ik je zo hoor mag ik niet naar religie of kleur kijken, wel naar geslacht, gezondheid en karakter? Citaat:
Je wil dus gaan bepalen wie ik moet aannemen, en daar ga je in de fout. Citaat:
Ik heb genoeg ervaring met Chinezen, om te weten hoe ze denken en doen; dat is geen vooroordeel, dat is pure ervaring. En opnieuw, je zegt dat ik hem mag selecteren op basis van diegene die me het beste ligt, wat is er dan op tegen dat ik de Chinees niet neem? Ik geef trouwens zelf aan dat het opnieuw geijkwaardige mensen zijn; ze zijn dus al op gesprek geweest. Maar ook daar: ik moet dus iemand aannemen, puur op basis van goodwill en als blijkt dat ik ondanks dat hogere ideaal toch gelijk had en toch mijn eerste zin had moeten doen, dan moet ik hem maar aan de kant schuiven? Ga jij dat betalen? Ik ben geen liefdadigheidsinstelling maar een bedrijf. Citaat:
Discriminatie is discriminatie. Iemand positief discrimineren houdt inherent in dat er elders iemand negatief gediscrimineerd wordt. Ook daartegen zou je dus moeten zijn. En het mag dat niet utopisch zijn een wet te laten naleven, het is wel utopisch een utopische invulling van de wet te laten naleven. Citaat:
En waarom zou dat niet kunnen? Enig idee? Citaat:
Nee, je lost problemen op door oorzaken aan te pakken, niet door gevolgen aan te pakken. Als ik als bedrijf geen allochtonen aanneem, omdat mijn klanten niet door die mensen bediend willen worden, dan zit er een probleem in de samenleving, niet bij mij. Mijn bedrijf aanpakken, lost je probleem in de samenleving niet op; je creëert enkel meer werkloosheid. Citaat:
Je kan mensen ook niet verplichten iets te doen, wanneer ze daar alleen maar slechter van worden. Citaat:
Een bedrijf heeft als sociale functie het verschaffen van werk. Niet meer, niet minder. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe je het ook draait of keert, uiteindelijk komt het op je laatste zin neer. Je geeft het bedrijf carte blanche om zoveel mogelijk winst te draaien (want daar mag ik niet aan tornen, aan het geld of aan de 'verloren' tijd), zonder dat het zich iets moet aantrekken van zijn sociale omgeving. Dat klopt volgens mij niet. En daar ligt het verschil tussen onze stellingen. Ik voel aan dat jij discriminatie niet goedkeurt, maar het verschil tussen ons beiden is dat ik het niet goedkeur, ook al kost het het bedrijf dan geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Minister-President
|
![]() Dus een bedrijf mag economische schade leiden doordat ze een keuze maakten die hun best leek? Lijkt me wel bizar. Oké ik geef toe die mail was mss niet zo lief, maar om daarvoor een gans bedrijf in discredit te brengen gaat te ver. Wat ga je doen mocht dit bedrijf veroordeeld worden, z'n klanten verliezen en de deuren moet sluiten? 'k Ben benieuwd hoever je dan nog komt met je discrimantie standpunt... nee dit geeft enkel nog meer segregatie, het enige wat ik als bedrijfsleider wel zou doen is die Turk een morele schadevergoeding toekennen omdat die nu het slachtoffer is van een apolitiek steekspel, tevens zou Eurolock zich daarmee iets menswaardiger opstellen.
![]() |
#267 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een bedrijf mag inderdaad economische schade leiden doordat ze een foute keuze gemaakt hebben. Die leek hun het best, maar was niet alleen *niet* het best, het was ook nog eens een *illegale* keuze. Dat klinkt al heel wat anders, niet ? Het lijkt hier wel of de portefeuille het hoogste goed is. Kom daar alsjeblieft niet aan... Als dit bedrijf veroordeeld wordt, heeft het dat aan zijn bedrijfsleider te danken. Wat de gevolgen daarvan zijn, daar had die bedrijfsleider aan moeten denken voor hij de wet overtrad. Ga je ook zo een bedrijf verdedigen dat fraudeert ? De bedrijfsleider wou enkel de beste keuze maken voor zijn bedrijf. Hij wou alleen nog meer winst maken. Dat dit gebeurt door fraude, is toch maar bijzaak ? En als ze veroordeeld worden, gaan ze nog economische schade lijden ook... Arme sukkeltjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Werkgever moet nog steeds baas blijven over wie hij in dienst neemt. Laatst gewijzigd door chris k : 10 januari 2007 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De door CGKR ingediende klacht tegen Eurolock is bijgevolg onterecht omdat de klacht tegen de natuurlijke persoon moet zijn gericht.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 11 januari 2007 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Daar is geen handschrift, geen handtekening, niets dat de authenticiteit waarborgt en die interne mail die er bij was geplaatst is zo te maken: copy en paste.... Volgens mij geen punt om op te staan.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Minister
|
![]() Citaat:
'Dat is tenminste een bedrijf dat we kunnen vertrouwen.' Zou dan kunnen gedacht worden, door andere bedrijven die racist zijn en geen vreemdelingen aan hun beveiliging willen. Ik zou wel eens willen zien, hoe die correcte bedrijven gaan reageren als er wel een allochtoon hun beveiliging komt op punt stellen... ![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk bvb aan de wet die jobs moest openstellen aan zowel mannen als vrouwen, ook als een bedrijfsleider liever een man of een vrouw wou. Gevolg: de advertentie moest M/V vermelden. Dus als het bedrijf een man wou, waren er ontelbare vrouwen, die voor niets hun cv opstuurden en vice versa. Allicht moet het bedrijf dan ook nog een aantal mannen uitnodigen, om toch maar niet de indruk te geven dat ze een vrouw wouden. Gevolg: tijdverlies voor zoveel mannelijke sollicitanten en tijdverlies voor het bedrijf dat toneel moet spelen. En uiteraard draai je dit gewoon om: tijdverlies voor vrouwelijke sollicitanten omdat men een man wou.... Uiteindelijk gevolg: veel geniepigheid, want de wet laat open kaart niet meer toe.
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit komt van de site van kif kif. .... Caliskan, die van Turkse afkomst is, maakte de 'racistische' mail bekend bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en het interculturele platform Kif Kif.... Laatst gewijzigd door alberto : 11 januari 2007 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik geloof dat men met alle wetten op de wereld het hart van een mens niet veranderd. Discrimineren zit in onze genen, bij alle culturen bij alle volkeren, of we dat nu goed vinden of niet. Het is niet meer dan normaal dat je op de eerste plaats kaart trekt voor eigen volk, dat doe je onbewust, zelfs de grootste linkiewinkie zou eens diep in zijn hart moeten kijken.
Deze natuurlijke drang gaan criminaliseren werkt averechts. In plaats van dat mensen nu van migranten gaan houden, gaat men ze zeker als concurrentie vrezen, met alle gevolgen van dien. Mij maakt het niet uit welke afkomst iemand heeft, eerder welke (beroeps)ethiek hij er op nahoudt. Als je komt solliciteren met een kauwgum in je mond en meteen je voeten op tafel legt, is het volgens mij niet omwille van je uiterlijk of afkomst dat je niet aangenomen wordt. Ik geloof dat een Belg die met zulke houding naar een eventuele toekomstige baas stapt, minder kans maakt dan een migrant die zich keurig gedraagt. Hoe komt het trouwens dat het altijd dezelfde groep van migranten zijn die maar niet aan een job geraken? Huidskleur? Ik geloof dat het gros van de Turken en Marokkanen niet veel donkerder is dan de Spanjaarden en Italianen, waar we geen problemen mee hebben. Er zijn er zelfs met blond haar en blauwe ogen, die je op het eerste zicht amper van een Belg kan onderscheiden. Dus het uiterlijk lijkt me een drogreden. Ik denk nog steeds dat de voorkeur van een baas een rol speelt, maar de houding van de sollicitant wel eens de doorslag kan geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En natuurlijk gaat het niet om de donkerheid van de huid, maar om de connotaties die die donkere huid met zich meebrengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem je het openbare vervoer dan discrimineer je de auto of je fiets Neem je de tram dan discrimineer je de bus of trein Neem je de trein dan discrimineer je de tram of de bus Ga je bij de turkse bakker dan discrimineer je de vlaamse ga je bij de vlaamse groenteboer dan discrimineer je de marokkaanse vul verder maar aan en maak jezelf geen blaaskes wijs.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je iemand niet aanneemt omwille van zijn afkomst, dan discrimineer je. Nie onnozel doen eh. |
|
![]() |
![]() |