Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 1 maart 2007, 11:14   #261
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Lol, de procureur weet zelfs nog van niks kerel. Ik heb nog nooit in mijn leven een boete gehad, nog voor flitsen nog voor fout parkeren...mmm, straf é. En niet omdat ik een goede chaffeur ben. Tja, als dat niet kan volgens jou en je perfecte wereldje...mij goed, dan zijn we uitgepraat é.
Jou manier van denken is typisch, je denkt dat iedereen op alle plaatsjes doet wat hij zou moeten doen volgens de wet. Lol, oogkleppen kerel.

En ik heb het hier nog maar over kleine onbenulligheden als overtredingen in het verkeer. Als je wil en je hebt de mogelijkheden samen met de juiste mensen krijg je alles gedaan kerel, met of zonder jou werking van het "gerecht". Lol. Hoe denk je bv dat bepaalde mensen een mooie villa zetten in laten we zeggen "De Grote Heide" in Neerpelt. Omdat jou gerechtssysteem zo waterdicht is...LOL
En nu op z'n Illwill's : BEWIJZEN, STUKKEN, ... of nog 'hoe kunnen we dat verifiëren?'

by the way: corruptie is een realiteit en er lopen geregeld (zeer geregeld zelfs, want niet alles haalt de gazet) sjoemelaars tegen de lamp. Als jij het al een grote prestatie vindt om een PV'tje te doen verdwijnen [�*ls er al één is opgesteld trouwens, want eens geregistreerd is dat niet meer zo evident], good for you. Ik durf wédden dat jij de eerste bent die staat de kankeren dat er wel iets niet in orde moet zijn met de vergunningen als je buurman een zwembad mag graven. Geen bewijs, maar des te meer geroddel... leuk !

Desiderius is offline  
Oud 1 maart 2007, 11:16   #262
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg nergens dat belastingen iets te maken heeft met het gerecht. Zowel...graag de quote.
Citaat:
Het ene heeft met het andere te maken dat het ene moet uitzoeken hoe het zit.

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 1 maart 2007 om 11:17.
Ozymandias is offline  
Oud 1 maart 2007, 11:23   #263
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
En nu op z'n Illwill's : BEWIJZEN, STUKKEN, ... of nog 'hoe kunnen we dat verifiëren?'

by the way: corruptie is een realiteit en er lopen geregeld (zeer geregeld zelfs, want niet alles haalt de gazet) sjoemelaars tegen de lamp. Als jij het al een grote prestatie vindt om een PV'tje te doen verdwijnen [�*ls er al één is opgesteld trouwens, want eens geregistreerd is dat niet meer zo evident], good for you. Ik durf wédden dat jij de eerste bent die staat de kankeren dat er wel iets niet in orde moet zijn met de vergunningen als je buurman een zwembad mag graven. Geen bewijs, maar des te meer geroddel... leuk !

Da's de deformatie die uiteindelijk ontstaat bij geboren sjoemelaars.

Zij raken vervreemd van de notie dat er wel degelijk nog eerlijke mensen bestaan.

Ik heb een heel sterk vermoeden dat Ilwill daarom zo te keer gaat. De hele wereld moet wel corrupt zijn, omdat ik het ben. En dan breekt elke logica op een muur van eeuwig wantrouwen, om het geen paranoïa te noemen.
Oud 1 maart 2007, 12:10   #264
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah, eindelijk. Nu zijn we er. Corruptie is er, en corruptie is nog de lichte vorm, er zijn zaakjes die nog veel verder gaan dan corruptie alleen. Geld is hiervoor al niet meer nodig, zal ik het zo maar zeggen.
Nu moet je weer niet de persoonlijke kant opgaan é, ik heb het nergens over gehad over mijn trots of iets dergelijks ivm het laten verdwijnen van boetes, heeft niets met de zaak te maken. Het ging er mij enkel om dat er heel wat dingen niet gebeuren zoals ze volgens jou zouden moeten gebeuren.
Hoe je erbij komt dat ik zou klagen indien mijn buurman een zwembad gaat zetten is mij een raadsel, mijn buurman laat mij trouwens koud en wat hij doet in zijn tuin ook.

Als je geld hebt en je bent bereid om bepaalde dingen te doen die niet legaal zijn geraak je al heel ver.

Kleine opmerking nog, je zegt indien het geregistreerd is is het al moeilijker zeg je. Euhm, geregistreerd waarin? Heb je hem nu nog steeds niet?
illwill is offline  
Oud 1 maart 2007, 12:12   #265
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Da's de deformatie die uiteindelijk ontstaat bij geboren sjoemelaars.

Zij raken vervreemd van de notie dat er wel degelijk nog eerlijke mensen bestaan.

Ik heb een heel sterk vermoeden dat Ilwill daarom zo te keer gaat. De hele wereld moet wel corrupt zijn, omdat ik het ben. En dan breekt elke logica op een muur van eeuwig wantrouwen, om het geen paranoïa te noemen.

Je verzint teveel kerel. Je kent mijn naam niet eens, laat staan hoe ik bepaalde dingen zie, waarom en wat ik dan wel illegaal doe of niet. Je hebt geen flauw idee.
illwill is offline  
Oud 1 maart 2007, 12:13   #266
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Oh my god.

Moet het gerecht niet uitzoeken hoeveel geld de belastingen hebben misgelopen?
illwill is offline  
Oud 1 maart 2007, 12:26   #267
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh my god.

Nope. Heb je dat nu nòg niet door?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 1 maart 2007, 12:42   #268
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nope. Heb je dat nu nòg niet door?
Dat kan niet é slimmeke, als men dit niet moet uitzoeken kan men hem moeilijk een boete geven van 45.000 euro. Waarvoor is die boete anders, ik hoor de uitspraak al, meneer Hiddinck, u moet 45.000 euro boete betalen voor iets wat wij niet hebben nagetrokken omdat het niet moet....
illwill is offline  
Oud 1 maart 2007, 12:44   #269
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raf
En toen werd het wel héél erg stil...
Citaat:
Kerel, het enkel posten om persoonlijke redenen begint echt te vervelen hoor.
Dat je iets hebt tegen mij, ok, dat je mijn mening niet deelt ok, dat je pist of bent om welke reden dan ook, ok, maar kun je nu gewoonweg na wat is het... meer dan een jaar stoppen met het enkel reageren om persoonlijke aanvallen te doen?
Ben je nu echt zulk klein kind of wat?

Als je over zijn verstandelijke vermogens spreekt, is het antwoord : JA !
Geertje is offline  
Oud 1 maart 2007, 12:51   #270
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan niet é slimmeke, als men dit niet moet uitzoeken kan men hem moeilijk een boete geven van 45.000 euro. Waarvoor is die boete anders, ik hoor de uitspraak al, meneer Hiddinck, u moet 45.000 euro boete betalen voor iets wat wij niet hebben nagetrokken omdat het niet moet....
Dat was je vraag niet. Je vraag was:
Citaat:
en het antwoord daarop is nee. Niet het gerecht, maar de belastingsinspectie moet dat uitzoeken. Aangezien je niet de geringste notie hebt waar je over spreekt, gooi je nu al een hele tijd compleet verschillende zaken en instanties op één onoverzichtelijke hoop. Informeer je eerst, voor je ergens een mening over probeert te formuleren.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 1 maart 2007, 12:57   #271
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh my god.

Illwill, wat kan jij doordrammen, zeg.
Jij zegt dat je nooit gezegd hebt dat het gerecht en de belastingen iets met elkaar te maken hebben. En dan toon ik je aan van wel. Dat was het enige, hoor. Het gerecht moet alleen uitzoeken of er belastingen zijn misgelopen, en waarschijnlijk ook hoeveel, om de strafmaat te bepalen (dit is gewoon boerenverstand, ik weet er ook niet bijster veel over). Maar het is echter niet het gerecht dat die achterstallige belastingen moet innen. Dat weet ik wel zeker. De boete en de achterstallige belasting is iets compleet anders. Wanneer ga je nu eens ophouden met spartelen ?
Ozymandias is offline  
Oud 1 maart 2007, 12:57   #272
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was je vraag niet. Je vraag was:

en het antwoord daarop is nee. Niet het gerecht, maar de belastingsinspectie moet dat uitzoeken. Aangezien je niet de geringste notie hebt waar je over spreekt, gooi je nu al een hele tijd compleet verschillende zaken en instanties op één onoverzichtelijke hoop. Informeer je eerst, voor je ergens een mening over probeert te formuleren.
En het gerecht vraagt niet aan de belastingsdienst om hoeveel geld het gaat? Dit navragen bij de belastingsdienst heet ook "uitzoeken".
illwill is offline  
Oud 1 maart 2007, 13:00   #273
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het gerecht vraagt niet aan de belastingsdienst om hoeveel geld het gaat? Dit navragen bij de belastingsdienst heet ook "uitzoeken".
Ja ventje. Jij krijgt van mij gelijk hoor. Nu blij?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 1 maart 2007, 13:04   #274
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je verzint teveel kerel. Je kent mijn naam niet eens, laat staan hoe ik bepaalde dingen zie, waarom en wat ik dan wel illegaal doe of niet. Je hebt geen flauw idee.
Het was maar een vermoeden hoor. Niet dat ik ook maar één moment heb gedacht dat je dat gelezen zou hebben.

Mocht het waar zijn, jij zult er meer last van ondervinden dan ik.
Oud 1 maart 2007, 13:05   #275
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Illwill, wat kan jij doordrammen, zeg.
Jij zegt dat je nooit gezegd hebt dat het gerecht en de belastingen iets met elkaar te maken hebben. En dan toon ik je aan van wel. Dat was het enige, hoor. Het gerecht moet alleen uitzoeken of er belastingen zijn misgelopen, en waarschijnlijk ook hoeveel, om de strafmaat te bepalen (dit is gewoon boerenverstand, ik weet er ook niet bijster veel over). Maar het is echter niet het gerecht dat die achterstallige belastingen moet innen. Dat weet ik wel zeker. De boete en de achterstallige belasting is iets compleet anders. Wanneer ga je nu eens ophouden met spartelen ?
Het begint idd afgezaagt te worden. Ik heb zelfs geen idee welk fout verband ik gemaakt heb tussen de 2. Jij denkt van wel...ok, jou probleem, niet mijn idee.

Idd, het is boerenverstand dat het gerecht dit moet uitzoeken, blijkbaar is onze vriend Raf nu hier om zelfs dit tegen te spreken, alé, hij is hier om mij tegen te spreken, maakt meer zin.
Ik heb nergens gezegt dat het gerecht de achterstallige belastingen moet innen. Ik spartel enkel voor de dingen die foutief in mijn schoenen worden geschoven. Indien dingen mis begrepen worden door mensen, tja daar kan ik niets aan doen, probleem is dat mensen erover blijven zagen indien ik duidelijk zeg dat dit niet mijn mening was, of wanneer ik aangeef dat dat een foute conclusie is gehaald uit wat ik gezegt heb. Indien ze de verkeerde boodschap eruit halen kan ik enkel maar zeggen dat ik dat niet bedoelde. Geloof je het dan niet en denkt men beter te weten dan mezelf wat ik bedoelde...tja dan houd het op é.
illwill is offline  
Oud 1 maart 2007, 13:07   #276
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ventje. Jij krijgt van mij gelijk hoor. Nu blij?
Nee, nu blij?

Och ja, je hebt weer effe vervelend kunnen doen é. Proficiat, zonder schelden of persoonlijke aanvallen deze keer. Doe zo verder en we geraken nog ergens.

Laatst gewijzigd door illwill : 1 maart 2007 om 13:10.
illwill is offline  
Oud 1 maart 2007, 13:09   #277
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Het was maar een vermoeden hoor. Niet dat ik ook maar één moment heb gedacht dat je dat gelezen zou hebben.

Mocht het waar zijn, jij zult er meer last van ondervinden dan ik.
Nogal logisch, tzou wel heel straf zijn indien jij meer last zou hebben van mijn buren dan ik.
illwill is offline  
Oud 1 maart 2007, 13:36   #278
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
blahblahblah...

Als je geld hebt en je bent bereid om bepaalde dingen te doen die niet legaal zijn geraak je al heel ver.

Kleine opmerking nog, je zegt indien het geregistreerd is is het al moeilijker zeg je. Euhm, geregistreerd waarin? Heb je hem nu nog steeds niet?
Ik heb geld. En leg mij nu eens uit waarom ik bepaalde dingen zou willen doen die niet legaal zijn.

Geregistreerd? Bewandel vooral d�*t paadje niet want je bent nu echt wel aan het bewijzen dat je uit je nek aan het kletsen bent...

Desiderius is offline  
Oud 1 maart 2007, 13:53   #279
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geld. En leg mij nu eens uit waarom ik bepaalde dingen zou willen doen die niet legaal zijn.

Geregistreerd? Bewandel vooral d�*t paadje niet want je bent nu echt wel aan het bewijzen dat je uit je nek aan het kletsen bent...
Ik heb ook geld, over dat soort geld heb ik het niet eens kerel. Hetgeen ik bedoel...onze rekeningen samen zijn zondagsgeld hiermee vergeleken. Iedereen heeft een prijs.

Ik bewandel wat ik wil kerel, jij hebt geen idee. Antwoord gewoon op de vraag, des te sneller zijn we eruit.
Geregistreerd in wat op wat, door wie?
illwill is offline  
Oud 1 maart 2007, 14:20   #280
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb ook geld, over dat soort geld heb ik het niet eens kerel. Hetgeen ik bedoel...onze rekeningen samen zijn zondagsgeld hiermee vergeleken. Iedereen heeft een prijs.

Ik bewandel wat ik wil kerel, jij hebt geen idee. Antwoord gewoon op de vraag, des te sneller zijn we eruit.
Geregistreerd in wat op wat, door wie?

Euh, nee... Ik zei: ik heb geld. Genoeg geld. Allez, een héél pak meer dan Guusje uit je voorbeeld. Dus ik herhaal m'n vraag: waarom zou ik daar iets illegaals mee willen doen? Ik betaal zowiezo al nagenoeg geen belastingen (volstrekt 100% legaal hoor) en hoef m'n kop voor niets of niemand te buigen. Leg nou eens uit waar je het precies over hebt.

Ah, jij wist dus niet dat PV's worden geregistreerd?

Desiderius is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be