Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2007, 13:09   #261
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Héwel: ik zeg het toch juist: omdat dezen tot een MINDERHEID behoren die dus niet kunnen discrimineren (volg de link naar het artikel - zie ook het derde artikel in geval van conflict tussen twee gediscrimineerde minderheden).

Je mag als blanke racist echter wèl zeggen: ik val niet voor blondjes (ook wel minderheid, maar vermits ze blank zijn telt het niet) of ik val niet voor brunettes!
Toch de gek voor woorden, over smaak valt niet de praten lijkt me.
Om dit als racistisch af te doen is mij een brug te ver.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 2 maart 2007 om 13:10.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 13:13   #262
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Toch de gek voor woorden, over smaak valt niet de praten lijkt me.
Om dit als racistisch af te doen is mij een brug te ver.
Er zijn vele dingen die tegenwoordig een brug tever zijn!

Ik vind Denzel Washington de knapste man: dus ben ik geen racist
Ik ben totaal niet aangetrokken tot blonde mannen: maakt niks uit want ik ben ook blond, dus ben ik geen racist.

Je moet de spelregels eens wat beter leren kennen Jurgen. Het dhimmie statuut is reeds een feit hoor, jij hebt dat precies nog niet door.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 13:35   #263
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat sommigen op dit forum dit zo interpreteren.
Ah ja? Wie bijvoorbeeld? Ik heb een dergelijke interpretatie alleszins nog nooit gehoord, zèlfs niet op dit forum...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 13:36   #264
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blah blah blah... Het dhimmie statuut is ... blah blah blah.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 2 maart 2007, 13:40   #265
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik zou bijna geneigd zijn te zeggen dat discussiëren met Paulus een beetje is als een potje schaken, maar dat zou hem net iets teveel eer aandoen.
Het lijkt eerder op een spelletje tikkertje met een kleine van 6 jaar, die gaandeweg de regels uitvindt om steeds het spel te winnen.

Van een organisatie die teksten publiceert waarin onder andere staat te lezen dat voor vreemdelingen verkrachting de meest intieme vorm van integratie is kan je wel gaan beweren dat die organisatie zich niet schuldig maakt aan het aanzetten tot racisme, maar dan leef je volgens mij in een heel eigen wereldje dat niet in verband staat met de realiteit.
Iemand die niet wil inzien dat de zinssnede, dat voor vreemdelingen verkrachting de meest intieme vorm van integratie is, ironisch bedoelt is, getuigt dan wel van hééééle slechte wil.

Laten we dus maar in het midden houden wie hier in een eigen wereldje leeft dat niet in verband staat met de realiteit. Zeker als dat niet alleen uit dat ene zinnetje zo blijkt, maar ook uit de gehele context.

Ik vraag me af wie de grootste dwaas is. Hij die niet wil of hij die niet kan begrijpen. Maar dat is naast de kwestie.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 maart 2007 om 13:44.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 13:41   #266
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het racisme als ik als blanke enkel maar verliefd wordt op blanke meisjes/mannen?
Dus mij niet aangetrokken voel tot anders-gekleurden.
Neen dat is kleurofobie.

Paulus.
Oud 2 maart 2007, 13:52   #267
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Iemand die niet wil inzien dat de zinssnede, dat voor vreemdelingen verkrachting de meest intieme vorm van integratie is, ironisch bedoelt is, getuigt dan wel van hééééle slechte wil.

Laten we dus maar in het midden houden wie hier in een eigen wereldje leeft dat niet in verband staat met de realiteit. Zeker als dat niet alleen uit dat ene zinnetje zo blijkt, maar ook uit de gehele context.

Ik vraag me af wie de grootste dwaas is. Hij die niet wil of hij die niet kan begrijpen. Maar dat is naast de kwestie.

Paulus.
Maar ach ja natuurlijk! Het is allemaal ironisch bedoeld! Hoe kon ik nu toch zo blind zijn! Eigenlijk is het VB gewoon een club voor stand-up comedians, en al die uitlatingen waarvoor ze zijn veroordeeld zijn eigenlijk gewoon ironisch bedoelde grappen die door die verzuurde WAALSE rechter verkeerd begrepen zijn.

Bedankt voor deze verheldering Paulus, wat zou ik zonder jou beginnen. (Wees gerust, ook dat is ironisch bedoeld hoor.)
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 14:23   #268
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ach ja natuurlijk! Het is allemaal ironisch bedoeld! Hoe kon ik nu toch zo blind zijn! Eigenlijk is het VB gewoon een club voor stand-up comedians, en al die uitlatingen waarvoor ze zijn veroordeeld zijn eigenlijk gewoon ironisch bedoelde grappen die door die verzuurde WAALSE rechter verkeerd begrepen zijn.

Bedankt voor deze verheldering Paulus, wat zou ik zonder jou beginnen. (Wees gerust, ook dat is ironisch bedoeld hoor.)

Citaat:
Oud 2 maart 2007, 15:54   #269
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is duidelijk dat je:

1 de context van het zinnetje niet gelezen hebt
2 inderdaad van héééle slechte wil bent.

Want de zin die je als voorbeeld hebt aangehaald is weldegelijk ironisch bedoelt. Dat is nog duidelijker dan de ironie van jou posting. Alsof het Vlaams Blok of wie dan ook, zou menen dat groepsverkrachting een vorm van integratie is. Maar dat is buiten Doki gerekend natuurlijk.

Gezien je ironisch bedoelde zinnen, bewust als voor ernstige uitlatingen gaat nemen, bewijst dat alleen maar hoe hopeloos zwak je staat met je argumentatie.

Als je je aan valse strohalmen moet vasthouden in een poging geloofwaardig over te komen, bewijst dat alleen maar dat je eigenlijk nergens staat.

Bedankt om het zo mooi te illustreren.

Paulus.
Oud 2 maart 2007, 16:30   #270
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat je:

1 de context van het zinnetje niet gelezen hebt
2 inderdaad van héééle slechte wil bent.

Want de zin die je als voorbeeld hebt aangehaald is weldegelijk ironisch bedoelt. Dat is nog duidelijker dan de ironie van jou posting. Alsof het Vlaams Blok of wie dan ook, zou menen dat groepsverkrachting een vorm van integratie is. Maar dat is buiten Doki gerekend natuurlijk.

Gezien je ironisch bedoelde zinnen, bewust als voor ernstige uitlatingen gaat nemen, bewijst dat alleen maar hoe hopeloos zwak je staat met je argumentatie.

Als je je aan valse strohalmen moet vasthouden in een poging geloofwaardig over te komen, bewijst dat alleen maar dat je eigenlijk nergens staat.

Bedankt om het zo mooi te illustreren.

Paulus.
Ik ben blij dat je me niet langer negeert schattebol. Het was eenzaam zonder jou.

Je definitie van ironie is blijkbaar al even innovatief als je definitie van homoseksualiteit. Dat het VB niet écht denkt dat verkrachting door vreemdelingen als de meest intieme vorm van integratie wordt beschouwd, dat mag ik hopen, anders zijn ze daar allemaal rijp voor het gesticht. Maar ironie kan je dit met de beste wil van de wereld niet noemen. Ik zou het eerder ranzige vuilschrijverij noemen.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 16:38   #271
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat je me niet langer negeert schattebol. Het was eenzaam zonder jou.

Je definitie van ironie is blijkbaar al even innovatief als je definitie van homoseksualiteit. Dat het VB niet écht denkt dat verkrachting door vreemdelingen als de meest intieme vorm van integratie wordt beschouwd, dat mag ik hopen, anders zijn ze daar allemaal rijp voor het gesticht. Maar ironie kan je dit met de beste wil van de wereld niet noemen. Ik zou het eerder ranzige vuilschrijverij noemen.
Daar kan ik inkomen. Er zijn inderdaad betere methoden om iets aan te klagen dan aan vuilbekkerij te doen. Ik moet je daarin gelijk geven.

Paulus.
Oud 2 maart 2007, 16:44   #272
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik houd wel van cynisme moet ik zeggen.

Maar blijkbaar is deze vorm van humor ondertussen verboden in dit land.

Een verkrachting (groepsverkrachting, marokkaanse loverboys, etc...) als ultieme vorm van "integratie" bestempelen is uiteraard een zeer cynische manier om bepaalde feiten te melden.

Het is dus verboden zoals we ondertussen weten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 maart 2007 om 16:45.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:17   #273
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens zien:

Een partij die
1) zoveel mogelijk vreemdelingen buiten wil, en
2) dus een klimaat wil waarin vreemdlingen niet meer welkom zijn, en
3) systematisch hamert op crminialiteit, en
4) vooral de criminaliteit gepleegd door de vreeemdelingen graag belicht, en
5) ook nog de traditionele familiewaarden beklemtoont (of het verdwijnen ervan), en
6) schrijft dat voor vreemdelingen verkrachting de meest intieme vorm van integratie is
,
die partij schrijft de laaste zin louter ironisch?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 18:09   #274
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Iemand die niet wil inzien dat de zinssnede, dat voor vreemdelingen verkrachting de meest intieme vorm van integratie is, niet ironisch bedoeld is, maar past in de ppropaganda die het VB constant voert getuigt dan wel van hééééle slechte wil.
citeren we nogmaals de rechter:
Citaat:
[FONT=&quot]Er wordt in de aldus naar het groot publiek toe gevoerde propaganda permanent een hatelijk beeld van de ‘vreemdelingen’ opgehangen, teneinde bij de bevolking (al dan niet latent reeds aanwezige) gevoelens van vreemdelingenhaat aan te wakkeren, te onderhouden en op de spits te drijven, met als achterliggende bedoeling het behalen van stemmen [/FONT]
Citaat:
[FONT=&quot]De door het Vlaams Blok hierbij aangebrachte feiten, cijfermatige gegevens en statistisch materiaal strekken er duidelijk niet toe de bevolking louter te infomeren of op te komen tegen bepaalde wantoestanden, hetgeen uiteraard is toegelaten, doch wel degelijk, gelet op de systematische en eenzijdige wijze waarop deze gegevens worden aangebracht en op de daarbij gehanteerde slogantaal of sarcasme, de bevolking aan te zetten tot vreemdelingenhaat en deze ook warm te maken voor de voorgestelde discriminerende maatregelen[/FONT]
Citaat:
Deze hatelijke beeldvorming van de ‘vreemdelingen’ is ook een permanent gegeven in de door het Vlaams Blok gevoerde propaganda. Het beeld wordt daadwerkelijk ingehamerd bij de bevolking. In bepaalde krantjes wordt daar haast op ieder blad en/of zelfs meerdere malen per blad opnieuw op teruggekomen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 18:39   #275
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik houd wel van cynisme moet ik zeggen.

Maar blijkbaar is deze vorm van humor ondertussen verboden in dit land.

Een verkrachting (groepsverkrachting, marokkaanse loverboys, etc...) als ultieme vorm van "integratie" bestempelen is uiteraard een zeer cynische manier om bepaalde feiten te melden.

Het is dus verboden zoals we ondertussen weten.
Je bedoelt dat dat verkrachten verboden is?
Oud 2 maart 2007, 18:42   #276
willem1940NLD

Standaard

Is in het "licht" van alle geposte definitie-probeersels voor het woord "racisme", eigenlijk het monogaam huwelijk (m/v) nog wel gedoogbaar?

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 2 maart 2007 om 18:42.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 19:43   #277
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Eens zien:

Een partij die
1) zoveel mogelijk vreemdelingen buiten wil, en
2) dus een klimaat wil waarin vreemdlingen niet meer welkom zijn, en
3) systematisch hamert op crminialiteit, en
4) vooral de criminaliteit gepleegd door de vreeemdelingen graag belicht, en
5) ook nog de traditionele familiewaarden beklemtoont (of het verdwijnen ervan), en
6) schrijft dat voor vreemdelingen verkrachting de meest intieme vorm van integratie is
,die partij schrijft de laaste zin louter ironisch?
Het is duidelijk dat je het partijprogramma van het Vlaams Belang niet kent.

Paulus.
Oud 2 maart 2007, 19:48   #278
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Iemand die niet wil inzien dat de zinssnede, dat voor vreemdelingen verkrachting de meest intieme vorm van integratie is, niet ironisch bedoeld is, maar past in de ppropaganda die het VB constant voert getuigt dan wel van hééééle slechte wil.
citeren we nogmaals de rechter:
We weten dat de rechter van mening is dat bepaalde uitlatingen van het Vlaams Belang zouden aanzetten tot racisme.

Maar of ze dat ook echt doen is maar zeer de vraag. Ken jij misschien iemand die racist is geworden door de aangebrachte bewijsstukken te lezen? Ik in alle geval niet.

Paulus.
Oud 2 maart 2007, 19:56   #279
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

't Zal om het geweldige economische programma zijn dat zoveel mensen op het Vlaams Blok stemmen zeker?

Natùùrlijk zet het Vlaams Blok aan tot racisme. Alleen een Vlaams Blokker tracht dat in twijfel te trekken...

Citaat:
Oud 2 maart 2007, 20:02   #280
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
We weten dat de rechter van mening is dat bepaalde uitlatingen van het Vlaams Belang zouden aanzetten tot racisme.

Maar of ze dat ook echt doen is maar zeer de vraag. Ken jij misschien iemand die racist is geworden door de aangebrachte bewijsstukken te lezen? Ik in alle geval niet.

Paulus.
Hoe valt dat te controleren? Ik kan ook niet bewijzen dat iemand racist kan zijn geworden door het lezen van (bijvoorbeeld) de koran.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be