Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2007, 20:08   #261
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dynamics Bekijk bericht
Meneer Feremans, u ontkent evengoed realiteit als de mensen van het VB. Er gaan zaken mis met de intaractie tussen Vlamingen en allochtonen. Omdat de ene de Vlaamse cultuur als hoogste goed ziet en voor anderen een migrant niets mis kan doen. U kan niet ontkennen dat er zich problemen vormen als en migrantenfamilie per se aan haar stricte religieuze waarden wil vasthouden, en dat gebeurt wel eens. Aan de andere kant is er het VB dat elk islamitisch gebruik als potentieel terroristische actie ziet. Beide kanten zijn even onconstructief.
U fantaseert.
Waaruit leidt u af dat ik stel dat migranten niets mis kunnen doen?
Dit is je reinste inbeelding.
Waar haalt u de pretentie om dit zomaar te stellen?
U daarentegen wil doen alsof de racisten en degenen die dit bestrijden even onozel zijn.
Dit plaats u op een bijzondere positie: die van een fantastisch kieken.

Immers: indien ik zeg dat ik hardrijders wil aanpakken, wil dat dan zeggen dat ik andere verkeersovertreders goedpraat?
Waar, oh waar, heb ik ooit laten blijken dat ik vindt dat islamieten, joden, eskimo's, blondjes of Argentijnen een voorkeursbehandeling behoeven, of verschillend moeten worden behandeld dan anderen?
Ga je me nu nog verwijten, zoals bepaalde leeghoofden van het blok, dat ik een racist ben omdat ik me tegen racisten verzet?

Gelieve in het vervolg eens een beetje na te denken, niet veel: een beetje is voldoende.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 maart 2007 om 20:12.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 09:22   #262
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
U fantaseert.
U daarentegen wil doen alsof de racisten en degenen die dit bestrijden even onozel zijn.

Immers: indien ik zeg dat ik hardrijders wil aanpakken, wil dat dan zeggen dat ik andere verkeersovertreders goedpraat?
Waar, oh waar, heb ik ooit laten blijken dat ik vindt dat islamieten, joden, eskimo's, blondjes of Argentijnen een voorkeursbehandeling behoeven, of verschillend moeten worden behandeld dan anderen?
Ga je me nu nog verwijten, zoals bepaalde leeghoofden van het blok, dat ik een racist ben omdat ik me tegen racisten verzet?

Gelieve in het vervolg eens een beetje na te denken, niet veel: een beetje is voldoende.

Feremanske, uw schrijfsels staan bol van pampering van de vreemdelingen en ook uw schertspartij "spirit" bezondigt zich aan dit fenomeen. En nu komt u hier het tegendeel beweren, wat een grap zeg en mag ik u aanraden van eens na te denken vooraleer u zulke onzin de wereld instuurt!!!! Inderdaad de vreemdelingen kunnen in uw ogen niets slecht doen, dingen verzwijgen hé Feremanske komt de vreemdelingen soms ook goed uit hé. Die moslims vreemdelingen in Middelkerke hebben ook niets verkeerd gedaan zeker?!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 10:18   #263
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zowel de Koning Boudewijnstichting als de islamieten zelf beweren dat het er maar vier procent zijn. En dan is dat nog ruim gerekend: alle mensen die uit een overwegend islamitisch land komen worden als islamiet bestempeld.

Ik zie die zogenaamde islamieten hier pinten pakken, in monokine over het strand lopen, en plat antwerps klappen. Ik zie er weinig in moskeeën en nog minder om de paar uur bidden. Ik heb er eigenlijk nog nooit één zien bidden op straat, op het werk, in een openbare plaats. Dat geeft toch te denken: als islamiet zijn ze hiertoe verplicht.

Ik hoor ook nooit iets over de islam, of over islamieten. Behalve dan vanwege de zotten van het VB. Die daar dan ook om het even wat over vertellen, zodat ik daar geen bal meer van geloof.

Ik zie dus dat de islamieten overrompeld worden door het Vlaamse en niet omgekeerd. Ik zie ook dat ze dat plezant vinden.

Feremanske, gij gelooft die Boudewijnstichting? Gij gelooft die vreemdelingen islamieten die hier rondlopen? Mag ik u ervan op de hoogte stellen dat die stichting gestuurd wordt door de rooien en aanhangsels en bijgevolg zullen ze gemanipuleerde cijfers op de markt brengen om de bevolking trachten op het verkeerde been te zetten en om hun machtsbasis te versterken!!

Wist u niet dat islamieten géén pinten mogen pakken en, dat ze 4 keer per dag met hun kont omhoog in de richting van Mekka tot hunne “god” moeten bidden. Gij ziet al niet goed ook, hun gebedshuizen lopen alle dagen vol, wegens onderlinge controle durven ze niet anders dan naar hun gebedshuis te trekken met of zonder goesting!!! En ja Feremanske ik heb al islamieten hun matten zien uitrollen en bidden in het openbaar (verleden jaar tijdens onze vakantie in het zuiden van Frankrijk), de reactie van de mensen daar was er ook naar hoor!!!

Dat gij niets hoort over de islam verwondert mij niet Mag ik u aanraden de islamitische verzen te lezen die aanzetten tot geweld tegen andersgelovigen voor hen ongelovigen, vooraleer uw onzin hier te spuien doordrongen door haatgedachten tegenover het Vlaams Belang en z’n kiezers!! Doe uw oogkleppen af en wil de realiteit aanschouwen en stop met discriminatie van de eigen bevolking!!!
Oud 23 maart 2007, 11:05   #264
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Feremanske, gij gelooft die Boudewijnstichting? Gij gelooft die vreemdelingen islamieten die hier rondlopen? Mag ik u ervan op de hoogte stellen dat die stichting gestuurd wordt door de rooien en aanhangsels en bijgevolg zullen ze gemanipuleerde cijfers op de markt brengen om de bevolking trachten op het verkeerde been te zetten en om hun machtsbasis te versterken!!

Juist! Behalve dan dat het een beetje te eenvoudig zou zijn voor het Vlaams Blok om dat te weerleggen, niet ? Als dit waar was, konden ze dat rode nest al lang geleden hebben aangepakt, niet ?
Of zijn de enige betrouwbare cijfers die van het Vlaams Blok ? Of die die jij verzint ? Want je moet de rooien niet geloven, deze stichting niet, de moslims zelf niet... Alleen jou
Argument is null and void.

Citaat:
Wist u niet dat islamieten géén pinten mogen pakken en, dat ze 4 keer per dag met hun kont omhoog in de richting van Mekka tot hunne “god” moeten bidden. Gij ziet al niet goed ook, hun gebedshuizen lopen alle dagen vol, wegens onderlinge controle durven ze niet anders dan naar hun gebedshuis te trekken met of zonder goesting!!! En ja Feremanske ik heb al islamieten hun matten zien uitrollen en bidden in het openbaar (verleden jaar tijdens onze vakantie in het zuiden van Frankrijk), de reactie van de mensen daar was er ook naar hoor!!!
Of misschien is het wel hun geloof, en hebben ze er zoveel voor over dat ze
zelfs gaan als ze géén goesting hebben. Is dat al eens bij je opgekomen ? Omdat jij niks hebt waar je zo gepassioneerd over bent, geldt dat nog niet voor de rest van de wereld. Zelfs in het openbaar, als ze beschimpt worden door achterlijken, verloochenen ze hun geloof nog niet. Dat vind ik lovenswaardig.

Citaat:
Dat gij niets hoort over de islam verwondert mij niet Mag ik u aanraden de islamitische verzen te lezen die aanzetten tot geweld tegen andersgelovigen voor hen ongelovigen, vooraleer uw onzin hier te spuien doordrongen door haatgedachten tegenover het Vlaams Belang en z’n kiezers!! Doe uw oogkleppen af en wil de realiteit aanschouwen en stop met discriminatie van de eigen bevolking!!!
Mag ik je dan ook aanraden je een beetje te verdiepen in geloofsteksten en exegese voor je zelf volkomen persoonlijke en ongegronde interpretaties gaat maken van een ingewikkeld boek waar al duizend jaar over gefilosofeerd wordt ? Of denk je dat jij dat zomaar even kan door alles eventjes te lezen. Dan weet je wel hoe de islam in elkaar zit, hè ? Dat lijkt me een erg kortzichtige en arrogante houding.
En hoe draagt de notie "gelijke rechten" bij aan de discriminatie van de eigen bevolking ?

Er schiet niet veel over van je betoogje, behalve wat schuimbekkend geroep.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 11:21   #265
ericferemans

Standaard

Citaat:
Feremanske, uw schrijfsels staan bol van pampering van de vreemdelingen en ook uw schertspartij "spirit" bezondigt zich aan dit fenomeen. En nu komt u hier het tegendeel beweren, wat een grap zeg en mag ik u aanraden van eens na te denken vooraleer u zulke onzin de wereld instuurt!!!! Inderdaad de vreemdelingen kunnen in uw ogen niets slecht doen, dingen verzwijgen hé Feremanske komt de vreemdelingen soms ook goed uit hé. Die moslims vreemdelingen in Middelkerke hebben ook niets verkeerd gedaan zeker?!
Naam: xyzvuil.jpg
Bekeken: 193
Grootte: 96,5 KB

Zelf bij het VB lig jij waar je hoort !

Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 maart 2007 om 11:35.
Oud 23 maart 2007, 11:50   #266
Dynamics
Burger

Dynamics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U fantaseert.

Meneer, uw reacties zij soms zo onnozel dat ik mij afvraag of u niet voor het VB werkt, sommige linksen zien zelf niet in dat ze wandelende reclame voor VB zijn. Ja, natuurlijk kan je bewijzen dat ze gebakken lucht verkopen (en het is zeker niet de enige partij di zich daarmee inlaat). Het is idd zo dat veel van hun standpunten overeenkomen met bepaalde standpunten van het verleden, maar als u daar eeuwig over wil blijven doorbomen,... U ziet zelf niet in dat u met elke post zoveel vuur geeft aan hen.

Waarom allochtonen niets mis kunnen doen. U ziet zoveel allochtonen die zonder problemen onze cultuur overnemen. U ontkent dus dat u als u in Antwerpen rondloopt met een aantrekkelijke blondine en paar groepjes jongere marrokanen tegenkomt, er geen seksueel getinte opmerkingen gemaakt zullen worden. Ik verkies nu éénmaal realiteit boven naïviteit. Waarmee ik niet wil zeggen dat alle marokkanen zo reageren, maar ontkennen dat dat probleem cultuurgericht is...? En dit is een even erge vorm van racisme als een groepje blanke jongeren dat vuile makak naar iemand roept. Is het zo erg van mij om te verwachten dat de allochtoonse gemeenschap zelf ook wat moeite doet dit soort problemen aan te pakken, wij steken toch ook veel tijd in het aanleren van gedragsregels vanuit respect voor elkaar in onze maatschappij, wat inhoudt dat je niet zomaar naar iemand roept omdat je weet dat de macht van de grootte van je groep in jouw voordeel speelt. Maar met dat soort racisme houdt u zich blijkbaar niet zo bezig.Hadden mensen als u vroeger eens wat eerder geluisterd naar anderen in plaats van in je dogmawereldje te blijven zitten, het VB had nooit zo groot geworden. Ja U, Eric Feremans bent zeker mede verantwoordelijk voor de groei van het VB. Erg hè.

Zo, dat vinD ik van u.

Laatst gewijzigd door Dynamics : 23 maart 2007 om 12:17.
Dynamics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 11:55   #267
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Juist! Behalve dan dat het een beetje te eenvoudig zou zijn voor het Vlaams Blok om dat te weerleggen, niet ? Als dit waar was, konden ze dat rode nest al lang geleden hebben aangepakt, niet ?
Of zijn de enige betrouwbare cijfers die van het Vlaams Blok ? Of die die jij verzint ? Want je moet de rooien niet geloven, deze stichting niet, de moslims zelf niet... Alleen jou
[/color] Argument is null and void.

Of misschien is het wel hun geloof, en hebben ze er zoveel voor over dat ze
zelfs gaan als ze géén goesting hebben. Is dat al eens bij je opgekomen ? Omdat jij niks hebt waar je zo gepassioneerd over bent, geldt dat nog niet voor de rest van de wereld. Zelfs in het openbaar, als ze beschimpt worden door achterlijken, verloochenen ze hun geloof nog niet. Dat vind ik lovenswaardig.

Mag ik je dan ook aanraden je een beetje te verdiepen in geloofsteksten en exegese voor je zelf volkomen persoonlijke en ongegronde interpretaties gaat maken van een ingewikkeld boek waar al duizend jaar over gefilosofeerd wordt ? Of denk je dat jij dat zomaar even kan door alles eventjes te lezen. Dan weet je wel hoe de islam in elkaar zit, hè ? Dat lijkt me een erg kortzichtige en arrogante houding.
En hoe draagt de notie "gelijke rechten" bij aan de discriminatie van de eigen bevolking ?

Er schiet niet veel over van je betoogje, behalve wat schuimbekkend geroep.

Ik denk begot dat u aan het schuimbekken bent!

Dit Belgisch gerecht wordt gestuurd door de linksen en bijgevolg ga jij maar eens bewijzen dat hun cijfers juist zijn en dus gemanipuleerd zijn, neen ik ben er zeker van dat u géén bewijslast zal vinden. Dus het Vlaams Belang doet er zeer goed en verstandig aan om dit niet voor dit ondemocratisch gerecht te brengen. Ik ben er bijna zeker van dat cijfers gemanipuleerd worden en dit door alle partijen. Het Vlaams Belang is zo verstandig zo weinig mogelijk cijfers aan te brengen, enkel wanneer ze onomstotelijk vast staan en de Politiek correcten doen dit niet omdat ze die cijfers moeten uitbrengen en enkel oog hebben om hun macht niet te veel te schaden en dat is realiteit en maakt de politiek in het algemeen zo smerig en hard!!!

De islam is nu eenmaal een agressieve, oorlogsgodsdienst (religie) die tegen al wat westers aandoet gekant is, al zijn er al wat scherpe kantjes afgeschaft gedurende de laatste jaren, zelfs hun “schriftgeleerden” komen steeds meer terug van hun oorlogsreligie tegen ongelovigen en pleiten voor een zekere integratie t.o.z. van andere meer verdraagzame godsdiensten. Ze mogen gerust van mij hun godsdienst belijden maar dan liefst zo onopzichtelijk als mogelijk en moeten hun religieuze hoofddoeken en schapenslachterij achterwege laten en volledig integreren ofwel ophoepelen vanwaar ze komen!!!

Laatst gewijzigd door MisterXYZ : 23 maart 2007 om 12:18.
Oud 23 maart 2007, 12:32   #268
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dynamics Bekijk bericht
Meneer, uw reacties zij soms zo onnozel dat ik mij afvraag of u niet voor het VB werkt, sommige linksen zien zelf niet in dat ze wandelende reclame voor VB zijn.
Dit argument wordt door twee soorten politici gehuldigd:
- Het VB zelf. Dit zou je aan het denken moeten zetten. Indien er een mogelijkheid toe bestaat natuurlijk ;
- Bepaalde lamme politici als Stevaert, die niet pienter genoeg zijn, of te laf, of te lui om het VB van antwoord te dienen. De redenering "er tegen praten (mee debatteren, ze van repliek dienen) is er reklame voor maken.
DIt is een onverantwoordelijk standpunt. Het gaat in tegen de basis van de parlementaire democratie (parler=spreken), het gaat het debat en de discussie uit de weg enerzijds en geeft het VB de kans om te zeggen "ziede wel, ze kunnen daar niet op antwoorden: we hebben dus gelijk!".

Citaat:
Ja, natuurlijk kan je bewijzen dat ze gebakken lucht verkopen (en het is zeker niet de enige partij di zich daarmee inlaat)
Ben jij een tjeef of zo? Die kunnen ook geen uitspraken doen door daar meteen wollige paradoxen bij te voegen om vooral niet duidelijk hun gezicht te laten zien. Het VB verkoopt overigens geen gebakken lucht: ze verkopen oerstevige fascistoïde praat lijnrecht tegen de mensenrechten in.

.
Citaat:
Het is idd zo dat veel van hun standpunten overeenkomen met bepaalde standpunten van het verleden, maar als u daar eeuwig over wil blijven doorbomen,... U ziet zelf niet in dat u met elke post zoveel vuur geeft aan hen.
Wie dit verleden, dat van het uitmoorden van een deel van de Europese bevolking (niet alleen Joden hé!) gaat bagatelliseren is zoals de filosoof het zegt: wie geen verleden kent heeft geen toekomst.
Citaat:
Waarom allochtonen niets mis kunnen doen. U ziet zoveel allochtonen die zonder problemen onze cultuur overnemen. U ontkent dus dat u als u in Antwerpen rondloopt met een aantrekkelijke blondine en paar groepjes jongere marrokanen tegenkomt, er geen seksueel getinte opmerkingen gemaakt zullen worden. Ik verkies nu éénmaal realiteit boven naïviteit.
Weerom leg je me een manier van denken in de mond die niet klopt.
Het gaat niet eens over het maken van opmerkingen tegenover mooie meisjes. Het gaat over lastig vallen, pikken van portefeuilles en afsleuren van handtassen. Door een kleine minderheid. Deze kutmarokkaantjes moeten aangepakt worden omdat ze enorm bedreigend zijn voor gewone mensen. Net zoals terroristen dat zijn. EN ik ben de eerste om daar zwaar aan te tillen: het is een schande dat men hier te weinig aan doet.
Maar dat is geen fundamentele oplossing, die gasten oppakken en wegsteken. Daarnaast moet MEER gebeuren: het aanpakken van de armoede, van de verloederde wijken. Het moet gedaan zijn met te doen alsof we mensen pamperen terwijl dit juist niet zo is: ze worden niet voldoende opgevangen in onze scholen want ze slagen er duidelijk niet in om aan een diploma te geraken. Ik wil niet enkel zitten klagen en afzeiken maar de problemen oplossen. Het VB wil dat niet: die willen alleen met het vingertje wijzen. Die willen eigenlijk die mensen niet helpen maar verstoten.
Dat is unfair.
Ondertussen voeg ik er aan toe dat die kutmarokkaantjes, die als kleine makkaken een zeer beperkt aantal dorpspleinen onveilig maken een zeer klein probleem zijn in getalsterkte. Dat ze daarenboven helemaal niet model staan voor de gemiddelde allochtoon, wat het VB ons wil laten geloven.
Vroeger werden onze deftige dames nagefloten door bouwvakkers en vondt men dat Hell's Angels, "Blousons noirs" of hippies onze straten onveilig maakten. Dat is natuurlijk nonsens. Een kleine groep vereenzelvigen met de hele groep is zever. Het VB verkoopt die zever: aan jou om daaaaar op te wijzen. Niet op het feit dat ik door de bomen het bos niet zie: jij doet dit!

Citaat:
Waarmee ik niet wil zeggen dat alle marokkanen zo reageren, mar ontkennen dat dat probleem cultuurgericht is...?
Het is het gevolg van immigratie. Immigratie die slecht is voorbereid, die niet goed is ingeschat. Het is het gevolg van onze grote onverschilligheid gedurende jaren om de armoede te bestrijden. Het is het gevolg van tientallen factoren die we stilletjesaan door hebben en waar nog een paar tiental jaren werk aan is. De Amerikanen hebben slaven ingevoerd. Dat was nog een ietsje straffer dan wat wij hebben gedaan. Het heeft hen tweehonderd jaar gekost om de boel op orde te krijgen, en het is nog niet in orde. Bij ons gaat het rapper. We zijn dan ook een veel rijker land dan Amerika honderd jaar geleden. Maar we moeten er met zijn allen aan werken. EN niet enkel zitten zeiken, klagen, zagen en vuurke stook spelen.

Citaat:
En dit is een even erge vorm van racisme als een groepje blanke jongeren dat vuile makak naar iemand roept
Racisme heeft niets te maken met racistische kreten. Het gaat over het onderdrukken van mensen en dat nog normaal vinden ook. Als ik in volle Pelikaanstraat "Vuile Jood" mag roepen tegen een vriend van mij die Rabbijn is en dus in volle klederdracht rondloopt is dat omdat hij dat plezant vind: zijn medeburgers' reactie. Ik doe dat eigenlijk niet graag, ik voel me daar heel beschaamd bij. Maar hij heeft er zo'n lol in dat ik het maar doe.
Ben ik nu een racist? Is hij dat? Het gaat niet over het maken van Marokkanen moppen, ze lachen daar zelf ook mee. Maar om het feit dat er nog altijd mensen zijn dat een Marokkaan per definitie een dief, een luiaard en een imbeciel is. Dat is racisme. En dat helpt niet om met mekaar samen te leven: dat schept vijandschap.

Citaat:
. Maar met dat soort racisme houdt u zich blijkbaar niet zo bezig.
Het gaat dus verder dan dat. En ik zie niet in hoe een minderheid een meerderheid kan discrimineren. Het is zoals Patrick Janssens die tijdens een voetbalmatch, wanneer de enige blanke speler van een voetbalploeg een tegengoal maakte uitriep: "VOile Wiete!"

Citaat:
Hadden mensen als u vroeger eens wat eerder geluisterd naar anderen in plaats van in je dogmawereldje te blijven zitten, het VB had nooit zo groot geworden. Ja U, Eric Feremans bent zeker mede verantwoordelijk voor de groei van het VB. Erg hè.
Je schrijft me nu al dogma's toe: benoem ze eens? Ik daag je uit!
Jij bent zo bekrompen dat je het nodig vind om een karikatuur van me te maken die totaal niet gelijkt en daar dan over te gaan klagen.
De fout zit bij jou, vriend!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 maart 2007 om 12:38.
Oud 23 maart 2007, 13:02   #269
Dynamics
Burger

Standaard

Jonge jonge. Geen dogma's. Uw threads zelf al eens gelezen. Moet ik er soms een enquete van maken hoeveel VB-ers op die partij gaan stemmen zijn omdat de politici realiteit ontkennen, zich als idioot behandeld voelden en uiteindelijk voor die partij zijn gaan stemmen. Cijfers is één ding, maar pakweg 10 jaar geleden werd met geen woord over kutmarrokaantjes gerept. In Borgerhout woonden toen veel ouderen. Die merken hoe hun buurt verandert (want de integratie is totaal niet goed begeleid, altijd dat paternalistische model, hadden de politici in die tijd de dialoog met migrantengemeenschap wat beter aangegaan, om hun noden gevraagd, maar tegelijkertijd ook zelf uitgelegd welke factoren uit hun cultuur voor wrijving zorgen, er had ons heel wat ellende bespaard). Zo iemand die vroeger in die buurt woont ziet met haar of zijn eigen ogen dat er wat aan de hand was, maar kreeg van politici (die overigens toen weinig in Borgerhout kwamen, en nu nog niet denk ik) te horen dat het allemaal inbeelding is, ze zich aanstellen, grote racisten zijn.... En dan is het raar dat zo iemand verbitterd wordt en zich richt naar het VB? Eigen verantwoordelijkheid ook durven zien hè. Ik kom trouwens zelf graag in Borgerhout, is tegenwoordig een hele gezellige buurt. Jammer genoeg duurt het lang voordat een buurt die een slechte naam heeft gekregen daarvan af raakt.

Ik zie zeker het gevaar van het VB in in het kader van vroeger en hun raakpunten met standpunten van die andere partij uit het verleden. Polarisering leidt altijd tot destructie, zo simpel is het. Moeilijk hè, iemand die je niet direct in een kamp kan stoppen, mensen zijn moeilijker dan je denkt hoor.

Nog even over dat probleem naroepen meisjes of zich macho opstellen marginaal is, komt u ooit in Antwerpen? Maar ja, de Berberse gemeenschap in Antwerpen is ook niet zoals die van andere steden. De mate van bereidheid tot integratie heeft ook vaak te maken met sekseverschillen, van welke streek afkomstig.... Maar in ieder geval, ik heb altijd met marokkanen overweg gekunnen. En wat ik altijd uit gesprekken onthou is: Ze vinden VB-ers lachen, maar eveneens al die Belgen die alles wat zij doen goedpraten hoor. Ik ben dan ook nooit op de aanteiging: Bent gij racist of wa? ingegaan. Waarbij ik vroeger veel leraars door die opmerking in hun schulp zag kruipen. Zou je zelf respect kunnen opbrengen voor iemand die zo reageert. Ik lag altijd plat hoe die woorden sommige Belgen direct uit het lood slaan, en geloof me, de meeste allochtonen ook.

Het is leuk voor u dat u al die feiten van de geschiedenis kent. Jammer genoeg leven we in een democratie waarin iedereen dus stemrecht heeft. De meeste mensen hebben totaal geen boodschap aan al die geschiedenisfeiten (vooral mensen die SP aan VB is kwijtgeraakt), en willen gerust in discussie gaan, maar voor die mensen was vroeger geen discussie mogelijk, door het gegoochel van cijfers en termen van politici. De algemene teneur was: mensen die problemen met buitenlanders ondervinden zijn te dom om cijfers te zien, om te begrijpen. Is het niet normaal dat die mensen zich beledigd voelen?

En dat stuk over: racisme is iets anders? Ik geef een vb hè. Ik begrijp echt niet wat uw gewauwel over een Rabbijn erbij komt zien. Of nee, wacht, ik heb het. Die meisjes vinden dat natuurlijk keileuk nageroepen te worden. Die vinden daar niks bedreigend aan.

En ik zie niet in hoe een minderheid een meerderheid kan discrimineren. Dat heeft er eigenlijk weinig mee te maken, zoals meer dingen die u post. Maar ik geef een vb: In de VSA worden de blanken dus gediscrimineerd door de zwarten?

Oh, en dat argument bekrompen. Iets zegt me dat dat één van uw favoriete stopwoorden is in een discussie.

Moet ik er een enquete van maken? Weten we ineens hoeveel VB-ers van politics om die reden naar VB zijn overgestapt. Kan u de schade opmeten.

Laatst gewijzigd door Dynamics : 23 maart 2007 om 13:25.
Oud 23 maart 2007, 13:21   #270
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk begot dat u aan het schuimbekken bent!

Nee, jij!

Citaat:
Dit Belgisch gerecht wordt gestuurd door de linksen en bijgevolg ga jij maar eens bewijzen dat hun cijfers juist zijn en dus gemanipuleerd zijn,neen ik ben er zeker van dat u géén bewijslast zal vinden.

Dus, samenvattend: Na de stichting, de rooien en de moslims, mag je nu ook het gerecht niet meer geloven. Enkel het Vlaams Blok.
En als het gerecht nu gestuurd wordt, heeft dat niks te maken met het vinden van bewijslast. Die kan nog altijd gevonden worden. Of is de politie en recherche ook door links gestuurd, en niet geloofwaardig ?

Citaat:
Dus het Vlaams Belang doet er zeer goed en verstandig aan om dit niet voor dit ondemocratisch gerecht te brengen. Ik ben er bijna zeker van dat cijfers gemanipuleerd worden en dit door alle partijen. Het Vlaams Belang is zo verstandig zo weinig mogelijk cijfers aan te brengen, enkel wanneer ze onomstotelijk vast staan en de Politiek correcten doen dit niet omdat ze die cijfers moeten uitbrengen en enkel oog hebben om hun macht niet te veel te schaden en dat is realiteit en maakt de politiek in het algemeen zo smerig en hard!!!
En leestekens zijn uitgevonden voor een reden. Maar goed. Het Blok, zo weinig mogelijk cijfers ? Wat met de verkiezingsnederlaag ? Met het aantal allochtonen hier ? Het aantal allochtonen in de cel ? Zijn allemaal cijfers waar ze hier elke dag mee zwaaien. Het is zoals het spreekwoord zegt: Met cijfers kan je alles bewijzen.

Citaat:
De islam is nu eenmaal een agressieve, oorlogsgodsdienst (religie) die tegen al wat westers aandoet gekant is, al zijn er al wat scherpe kantjes afgeschaft gedurende de laatste jaren, zelfs hun “schriftgeleerden” komen steeds meer terug van hun oorlogsreligie tegen ongelovigen en pleiten voor een zekere integratie t.o.z. van andere meer verdraagzame godsdiensten. Ze mogen gerust van mij hun godsdienst belijden maar dan liefst zo onopzichtelijk als mogelijk en moeten hun religieuze hoofddoeken en schapenslachterij achterwege laten en volledig integreren ofwel ophoepelen vanwaar ze komen!!!
Zo, Koning XYZ heeft gesproken. Geen discussie mogelijk .

En je zegt zelf dat de schriftgeleerden naar integratie toegaan ? Is dat niet goed, dan ? Waarom moeten ze onopzichtelijk hun godsdienst belijden ? Is het niet lovenswaardig dat ze het doen zélfs als ze ervoor uitgescholden worden ?

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 23 maart 2007 om 13:21.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 13:33   #271
Dynamics
Burger

Standaard

Aan den Eric.

Zie post hierboven. Doordat er in het verleden niet goed gereageerd is denken ze nu dus dat het VB hen het licht zal laten zien. Ik weet ook wel dat die partij nog uit de grootste leugenaars bestaat. Maar zonder dialoog, en door het constant naast elkaar praten gaan mensen zich extreem op hun eigen kamp richten, maakt niet uit of het links of rechts is.

Een gewone beleider van de islam wordt fundamentalist. Over een Christen zie ik het ze nog niet zo snel zeggen (ze zullen niet meer weten hoeveel aanslagen die gepleegd hebben). En de islam is per definitie een agressieve godsdienst (ik kan ook passages uit bijbel halen om aan te geven dat christendom een enorm bloeddorstige godsdinst is) volgens hen, het hangt er gewoon vanaf op welke passages je je concentreert. Ze verdraaien de Koran op dezelfde manier als moslimfundmentalisten. Allemaal het gevolg van jaren naast elkaar praten.

Laatst gewijzigd door Dynamics : 23 maart 2007 om 13:40.
Oud 23 maart 2007, 15:52   #272
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, jij!

Dus, samenvattend: Na de stichting, de rooien en de moslims, mag je nu ook het gerecht niet meer geloven. Enkel het Vlaams Blok.
En als het gerecht nu gestuurd wordt, heeft dat niks te maken met het vinden van bewijslast. Die kan nog altijd gevonden worden. Of is de politie en recherche ook door links gestuurd, en niet geloofwaardig ?

En leestekens zijn uitgevonden voor een reden. Maar goed. Het Blok, zo weinig mogelijk cijfers ? Wat met de verkiezingsnederlaag ? Met het aantal allochtonen hier ? Het aantal allochtonen in de cel ? Zijn allemaal cijfers waar ze hier elke dag mee zwaaien. Het is zoals het spreekwoord zegt: Met cijfers kan je alles bewijzen.

Zo, Koning XYZ heeft gesproken. Geen discussie mogelijk .

En je zegt zelf dat de schriftgeleerden naar integratie toegaan ? Is dat niet goed, dan ? Waarom moeten ze onopzichtelijk hun godsdienst belijden ? Is het niet lovenswaardig dat ze het doen zélfs als ze ervoor uitgescholden worden ?

Jonge jonge toch gij zijt wéér aan het schuimbekken, is het misschien omdat gij een islamiet zijt van het ergste soort nl een fundamentalist, dat ge zo aan het schuimbekken bent!!

Neen ik kan nog moeilijk geloof opbrengen voor dit gestuurd gerecht, en zeker niet voor de rooien en aanhangsels na al de kapriolen dat ze al uitgehaald hebben. Het Vlaams Belang is de meest geloofwaardige partij. Gij zult géén bewijslast meer vinden, want die is onzichtbaar gemaakt en kan nooit nooit méér gevonden worden daar zullen ze wel voor gezorgd hebben en onder deze omstandigheden een gerechtszaak aanspannen is zelfmoord plegen en zal de rooien en aanhangsels doen schaterlachen van plezier, alsook de andere correcten zullen niet achterblijven met het uiten van de genoegens dat het Vlaams Belang weer eens ondemocratisch voor schut is gezet!!!

Het Vlaams Belang heeft GEEN nederlaag geleden, integendeel ze hebben vele stemmen gewonnen!!!
Het aantal vreemdelingen loopt de spijgaten uit, men heeft onlangs nog toegegeven dat men op enkele tienduizenden na niet kan schatten hoeveel vreemdelingen hier rondlopen en vooral hoeveel illegalen hier zoal rondlopen nog veel minder, die helemaal niet verontrust worden en zonder geldige papieren hier zomaar een woning kunnen huren en zomaar zwartwerk kunnen verrichten. Volgens een wetenschappelijke studie gaan we weldra de 2.000.000 vreemdelingen mogen begroeten en das een heel pak méér dan dat jullie de bevolking tracht wijs te maken. Ik weet wel dat je met cijfers veel onzin kan bewijzen, maar niettemin zal dit cijfer wel het dichtste bij de waarheid liggen. Dat wetenschappers mekaar bij dit item mekaar tegenspreken zegt veel en doet het ongeloof in cijfers stijgen uitgebracht door de machtshebbers

Dat islamieten hunne religie beleven op zo’n oorverdovende manier, met zoveel uiterlijke kwats en liggen te bidden met hun kont de lucht in moeten ze hier niet komen doen, maar wel in hun herkomstlanden, ze moeten zich met andere woorden aanpassen aan de autochtone bevolking of anders moeten ze opkrassen!!!

Er zijn geen groter leugenaars dan de rooien en aanhangsels die ons allerlei ondemocratische regelgeving door de strot willen duwen, is dat ook niet langs mekaar praten soms?
Inderdaad daardoor zie jij het verschil niet méér tussen fictie en realiteit, wil jij niet zien dat er teveel vreemdelingen rondlopen, wil jij niet méér zien dat er zovele illegalen rondlopen, wil jij niet zien dat er ondemocratische discriminerende wetten gemaakt worden, wil jij niet zien dat onze sociale zekerheid naar de haaien aan het gaan is door al die vreemdelingen.

U kan niet ontkennen dat de islam een veroveringsreligie is, die zeer agressief uit de hoek komt in z’n geschriften van de profeet. Door die agressiviteit zijn de kruistochten op poten gezet om die moslims een beetje in te tomen. Het Christendom is bij verloop van jaren ook ingetoomd geworden en is nu geëvolueerd naar een aanvaardbare religie, wat niet kan gezegd worden van de islam die vele punten in hun programma staan hebben die totaal onaanvaardbaar zijn voor ons westerlingen en ongelovigen beschouwen als beesten. Zie de 3 moslims in Middelkerke die hun juistheid van handelen uit de islam haalden om een meisje een jaar lang te verkrachten en wat is er nog zoal gebeurd, want met een moslim meisje hadden ze het niet gedaan, zeggen ze zelf!!!!! Dus wat een religie die islam.

Laatst gewijzigd door MisterXYZ : 23 maart 2007 om 16:06.
Oud 23 maart 2007, 16:34   #273
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Bron: Website van het Vlaams Belang

Vorige week maakte Frans Crols in het weekblad Trends het proces van de multiculturele samenleving en hekelde hij de verstikkende politieke-correctheid. Enkele citaten willen we u niet onthouden. “Wie Turkse en Marokkaanse neo-Belgen beknort, is een racist en wordt gejend tot hij of zij overweegt te stemmen voor Vlaams Belang” steekt Crols van wal. “De duizenden kinderen van de Chinese, Vietnamese en Indonesische restauranthouders in België bemerkt u niet. (…) De interim-kantoren zuchten over het onprofessionele gedrag van veel van hun immigrantenuitzendkrachten. Zij lopen weg na drie dagen, komen te laat en vertrekken te vroeg, ruziën om een pruts, zijn ziek, gaan op reis, presteren ondermaats. De goeden boeten voor talrijke slechten.”

Frans Crols is evenmin te spreken over de Belgische “integratiediensten”: “Hun ambtenaren worden gewikt, gekozen en geduld in functie van hun talent om te horen, te zien en te zwijgen. Zij mogen van hun politieke broodheren de multiculturele mythe zeker niet verstoren. Onder hun ogen en onder de ogen van de medeplichtige verkozenen des volks groeit een apartheid van moslims in Vlaanderen die misprijzend kijken naar de ongelovigen: de christenhonden en de geseculariseerde ex-christenhonden. Het zotte is dat links in Vlaanderen bedgenoot is van de reactionaire stroming onder Vlaamse moslims.” Een vlijmscherpe analyse, waar wij niets aan toe te voegen hebben
Oud 26 maart 2007, 00:27   #274
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat dus verder dan dat. En ik zie niet in hoe een minderheid een meerderheid kan discrimineren.
Welke idiote stelling is me dat weer.
Zeggen Zuid - Afrika en het toenmailge Congo jou niets?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 00:33   #275
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik je dan ook aanraden je een beetje te verdiepen in geloofsteksten en exegese voor je zelf volkomen persoonlijke en ongegronde interpretaties gaat maken van een ingewikkeld boek waar al duizend jaar over gefilosofeerd wordt ? Of denk je dat jij dat zomaar even kan door alles eventjes te lezen.

Bron: GvA.

De gesloten en principiële geloofsbeleving van de jonge moslims is moeilijk te verzoenen met die Vlaamse vrijheid van denken. Amper één jonge moslim op de vijf in het onderzoek zegt dat zijn of haar kinderen zelf hun geloof mogen kiezen .De helft vind dat de koran letterlijk moet worden gevolgd en één op de drie vindt moslims betere mensen dan niet-moslims.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2007, 12:23   #276
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Bron: GvA.

De gesloten en principiële geloofsbeleving van de jonge moslims is moeilijk te verzoenen met die Vlaamse vrijheid van denken. Amper één jonge moslim op de vijf in het onderzoek zegt dat zijn of haar kinderen zelf hun geloof mogen kiezen .De helft vind dat de koran letterlijk moet worden gevolgd en één op de drie vindt moslims betere mensen dan niet-moslims.

Dit beloofd voor de toekomst van onze kinderen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be