Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2007, 19:36   #261
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit blijft dat de individuele verschillen tussen individuën van een etnische groep groter blijken te zijn dan individuële verschillen tussen mensen onafgezien van hun zogenaamd "ras"..
heel uw uitleg valt of staat met de waarde die je aan het begrip "ras" wenst te geven.

Het feit dat aziaten een probleem hebben met zuivelproducten is gewoon te wijten aan de eeuwenlange afwezigheid van zuivel in hun eetpatroon. Indien U uw adoptiekind van kleinsaf met het noord-europees zuivelrijk dieet heeft geconfronteerd kan het dus best zijn dat ze zich heeft kunnen aanpassen. Meestal lukt dit echter niet (meer).

Hetzelfde bij die bepaalde indianenstam die generaties lang op een zéér minimaal dieet hebben moeten leren overleven: de rijkere (en dan spreek ik niet over de mactoestanden) westerse eetwijze waarmee ze geconfronteerd worden is voor die mensen dus gewoonweg dodelijk.

Ik vrees dat enkel mensen die geïndoctrineerd zijn met een negatieve connotatie over het begrip "ras" en probleem hebben met die opdeling. Maar ik vermoed dat de indianenstam waar ik over spreek daar dus wel gelukkig mee zullen zijn: hun "ras" zal dus overleven als ze zich aan een ander dieet houden, en ik denk niet dat die mensen daar zwaar aan zullen tillen!

Een heleboel dingen zijn veel complexer dan we ondertussen reeds weten. Door als onnozele struisvogels je kop in het zand te steken gaat je niet veel verder geraken. Of willen de anti-ras-adepten nu ook gaan beweren dat je bloedgroepen A, B en O door mekaar mag gebruiken?
(enfin, nu blijken ze recent iets gevonden te hebben om van alle bloedgroepen tenminste O te maken, anders zat ik steeds in de shit).
Maar blijkbaar hebben de anti-ras-adepten daar geen enkel probleem mee.
Het begrip "ras" en de negatieve connotatie daartegenover zit dus enkel tussen HUN oren, niet tussen de mijne. (en evenmin tussen hopen wetenschappers die er weldegelijk ernstige onderzoeken naar verrichten).

Maar niks hoor: blijven jullie maar rustig in jullie poco indoctrinatie zitten. Let er echter wel op dat je geen verkeerde bloedtransfusie krijgt: kan je je leven kosten, zelfs als is alle bloed gelijk omdat alle mensen gelijk zijn nietwaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 april 2007 om 19:39.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 20:05   #262
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
heel uw uitleg valt of staat met de waarde die je aan het begrip "ras" wenst te geven.

Het feit dat aziaten een probleem hebben met zuivelproducten is gewoon te wijten aan de eeuwenlange afwezigheid van zuivel in hun eetpatroon. Indien U uw adoptiekind van kleinsaf met het noord-europees zuivelrijk dieet heeft geconfronteerd kan het dus best zijn dat ze zich heeft kunnen aanpassen. Meestal lukt dit echter niet (meer).

Hetzelfde bij die bepaalde indianenstam die generaties lang op een zéér minimaal dieet hebben moeten leren overleven: de rijkere (en dan spreek ik niet over de mactoestanden) westerse eetwijze waarmee ze geconfronteerd worden is voor die mensen dus gewoonweg dodelijk.

Ik vrees dat enkel mensen die geïndoctrineerd zijn met een negatieve connotatie over het begrip "ras" en probleem hebben met die opdeling. Maar ik vermoed dat de indianenstam waar ik over spreek daar dus wel gelukkig mee zullen zijn: hun "ras" zal dus overleven als ze zich aan een ander dieet houden, en ik denk niet dat die mensen daar zwaar aan zullen tillen!

Een heleboel dingen zijn veel complexer dan we ondertussen reeds weten. Door als onnozele struisvogels je kop in het zand te steken gaat je niet veel verder geraken. Of willen de anti-ras-adepten nu ook gaan beweren dat je bloedgroepen A, B en O door mekaar mag gebruiken?
(enfin, nu blijken ze recent iets gevonden te hebben om van alle bloedgroepen tenminste O te maken, anders zat ik steeds in de shit).
Het begrip "ras" en de negatieve connotatie daartegenover zit dus enkel tussen HUN oren, niet tussen de mijne. (en evenmin tussen hopen wetenschappers die er weldegelijk ernstige onderzoeken naar verrichten).

Maar niks hoor: blijven jullie maar rustig in jullie poco indoctrinatie zitten. Let er echter wel op dat je geen verkeerde bloedtransfusie krijgt: kan je je leven kosten, zelfs als is alle bloed gelijk omdat alle mensen gelijk zijn nietwaar?
nu dat ge over die bloedgroepen begint, daar valt mij iets te binnen dat ik een tijd geleden las:bepaalde bloedgroepen komen meer voor bij bepaalde rassen.Eerst moet u weten dat de O veel in Europa voorkomt, en de oudste bloedgroep is.Bloedgroepen kunnen namelijk veranderen, en dit door de voeding.Pakt wel ettelijke eeuwen tijd dus...Mensen die uit het midden oosten afkomstig zijn, waar men reeds vroeg met het verbouwen van graan begon, hebben dikwijls de AB groep.Dat wil zeggen, de Semieten, joden & arabieren.
Komaan, wie heeft er hier AB?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 20:17   #263
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb O!

Normaal zeker? MOET dus aan iedereen geven maar kan van niemand krijgen.

blond en blank en blauwe ogen! het zal me leren!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 april 2007, 20:30   #264
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit artikel gaat specifiek over jou! Met al je theorieën!
Weerleg het eens!!
Leeshier
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 20:42   #265
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
ik vroeg me al wanneer het lactose-intollerantie argument van stal gehaald werd.

[/color]
Niet beperkt tot Azië dus. Oops.

Wat betreft die zwarten en hartziekten. Ik las onlangs een interessante studie die aantoonde dat dit vooral een probleem was van Afro-Amerikanen, en niet van de zwarten in Afrika. Zijn Afro-Amerikanen nu ook een ander ras? Het kan hoor, hun oorspronkelijk genetisch materiaal is nogal wat bezoedelt met het genetisch materiaal van hun meesters...

En native amerikans, zijn dat dan ook een apart ras? Die toevallig ook lactose-intollerant zijn, en dan eigenlijk behoren tot het aziatische ras? Zo verwarrend allemaal...
je hebt er écht geen kaas van gegeten hé?

"native" americans zijn NATUURLIJK aziaten!

en het feit dat die Afro-americans wèldegelijk hartproblemen hebben is (god forbid voor de anti-ras-adepten) misschien wel wéér eens een duidelijk teken dat de westerse (blanke) leefwijze voor die zwarten nu eens NIET zo aanvaardbaar zou kunnen zijn?

Maar nee hoor! die anti-ras-adepten vinden dat iedereen aan HEN gelijk moet zijn, terwijl het niks met gelijkheid te maken heeft uiteindelijk (maar dat is voor de antirasadepten waarschijnlijk te moeilijk om te bevatten).

Het aziatische adoptiekindje hier net vermeld door de o zo niet-racistische adoptieouder, MOET dus weldegelijk gelijk zijn en ZAL verdomme MELK kunnen drinken! Stel je voor zeg dat het kind NIET gelijk zou zijn?

Stel je voor dat het kind NIET gelijk zou zijn..... dan zijn jullie blanke anti-racisten natuurlijk ALTIJD beter zeker hé? want iets anders krijg je dus niet in jullie anti-racistische blanke Ueberras kopke heb ik de indruk

Laatst gewijzigd door circe : 3 april 2007 om 20:43.
Oud 3 april 2007, 20:58   #266
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb O!

O negatief.Lichtbruin haar , blauwe ogen.Kan aan iedereen geven, enkel van eigen groep ontvangen...Zou dat kloppen, die co-relatie tussen bloedgroepen en rassen?
Oud 3 april 2007, 21:01   #267
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
klopt niet

Precies volgens diezelfde maatstaven is het duidelijk dat mensenrassen niet bestaan. Informeer u. Tegenwoordig is dat poepsimpel, maar omdat u zelf de moeite niet wil doen, geef ik u graag een zetje:

Ras

Van Wikipedia

Het woord ras heeft in het Nederlands veel betekenissen:
  • De rassen van gedomesticeerde diersoorten, ontstaan door selectie door de mens, zie dierenras,
  • De rassen van planten, eveneens ontstaan door selectie door de mens, zie cultivar en plantenras
  • De rassen van mensen, die biologisch gezien weinig betekenis hebben. Zie: menselijk ras
En het is niet omdat u iets niet begrijpt, dat u idioterie moet verkopen.
In dat geval...kunnen de kamelen de paarden bevruchten en de apen de dolfijnen en de apen...welja kruip dan met een aap in uw bed want die is ook zo goed als mens verklaart.
Oud 3 april 2007, 21:02   #268
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
O negatief.Lichtbruin haar , blauwe ogen.Kan aan iedereen geven, enkel van eigen groep ontvangen...Zou dat kloppen, die co-relatie tussen bloedgroepen en rassen?
zeker gerelateerd aan grote immigratiestromingen (dus voor mijn part idd rasgebonden).
oost-europa is meer "O" dacht ik, west meer "A"

Oud 3 april 2007, 21:04   #269
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In dat geval...kunnen de kamelen de paarden bevruchten en de apen de dolfijnen en de apen...welja kruip dan met een aap in uw bed want die is ook zo goed als mens verklaart.
niet onbeleefd worden tegen die apen hé!Arme beestjes...
Oud 3 april 2007, 21:08   #270
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb O!

Ik heb ook O en toch... maar ik ben dan ook "maar een poco" en geen "pinco" (politiek incorrecte) als jij circe, de pinco

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 april 2007 om 21:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 21:08   #271
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[/b]niet onbeleefd worden tegen die apen hé!Arme beestjes...
Ik ben niet onbeleefd, als ze zeggen dat er geen rassen bestaan dan bestaan er geen rassen.
Wel dat ze dan met een aap gaan slapen. Die is voor 99 en een stukske ook hetzelfde als een mens...van dna.
Dus als dat klein stukske in de weg zit dan noem ik hun daarmee dan ook RACIST! Als ze niet bij die aap willen liggen
Oud 3 april 2007, 21:11   #272
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
citeerde hij de zoofiel...

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 april 2007 om 21:33.
Oud 3 april 2007, 21:21   #273
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb ook O en toch... maar ik ben dan ook "maar een poco" en geen "pinco" (politiek incorrecte) als jij circe, de pinco
ja, maar het is niet omdat ge de goede bloedgroep hebt dat er met uw hersens niets kan schelen hé.Vooral dat ge waarschijnlijk niet helemaal raszuiver bent Of mischien hebt ge ooit eeens een zwaar ongeluk gehad? Blijvend hersenletsel?...
Oud 3 april 2007, 21:23   #274
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, maar het is niet omdat ge de goede bloedgroep hebt dat er met uw hersens niets kan schelen hé.Vooral dat ge waarschijnlijk niet helemaal raszuiver bent Of mischien hebt ge ooit eeens een zwaar ongeluk gehad? Blijvend hersenletsel?...
Oh, overkwam je d�*t? Deelneming en kracht, ventje

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 april 2007 om 21:23.
Oud 3 april 2007, 21:24   #275
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet onbeleefd, als ze zeggen dat er geen rassen bestaan dan bestaan er geen rassen.
Wel dat ze dan met een aap gaan slapen. Die is voor 99 en een stukske ook hetzelfde als een mens...van dna.
Dus als dat klein stukske in de weg zit dan noem ik hun daarmee dan ook RACIST! Als ze niet bij die aap willen liggen
ja, eigenlijk is dat wel discriminerend voor die apen, om zo uit de hoogte bekeken te worden , enkel om dat halve percentje genenverschil!?Wanneer mag men eindelijk met een aap trouwen?Vraag me af of de Wouter daar akkoord mee zou zijn?
Oud 3 april 2007, 21:26   #276
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, overkwam je d�*t? Deelneming en kracht, ventje
ben je weer op de "al wat je zegt ben je zelf " toer, Flo?Kleuterniveau...
Oud 3 april 2007, 21:27   #277
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, eigenlijk is dat wel discriminerend voor die apen, om zo uit de hoogte bekeken te worden , enkel om dat halve percentje genenverschil!?Wanneer mag men eindelijk met een aap trouwen?Vraag me af of de Wouter daar akkoord mee zou zijn?
Je klinkt echt aangeslagen! Mijn beste wensen alvast.
Oud 3 april 2007, 21:31   #278
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
ben je weer op de "al wat je zegt ben je zelf " toer, Flo?Kleuterniveau...
Oops, je hebt gelijk, je kon het als schelden opvatten en dat is jou voorbehouden?
Ja, jouw kleuterniveau is soms wat minder vlot bij mij
Oud 3 april 2007, 21:32   #279
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Je klinkt echt aangeslagen! Mijn beste wensen alvast.
En wanneer gaan ze apen aannemen bij de politie, en in het onderwijs?Dat word ook tijd!
Oud 3 april 2007, 21:38   #280
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet te enthousiast, carl, je gaat nu ook nog eens last krijgen met Gaia, mijn gedacht

Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 april 2007 om 21:38.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be