![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zouden scholen beter af zijn ZONDER religie? | |||
Ja, GEEN religie in ons onderwijs. |
![]() ![]() ![]() |
38 | 64,41% |
Nee, alle officieel erkende religies in ons onderwijs, zoals nu het geval is. |
![]() ![]() ![]() |
19 | 32,20% |
Geen idee, ik heb hier nog nooit deftig over nagedacht. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,39% |
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Eva u moet dringend eens dit verhaal lezen waar ik u voor een stuk in herken. Ook ken ik iemand persoonlijk in uw situatie en heb er diep medelijden mee en bid ervoor.
"Suikermoslima's zijn luxemoslima's:" http://forum.politics.be/showthread.php?t=89958 Uit uw antwoord op mijn vorige psoting druipt de domheid of wellicht onwetendheid eraf. Anderen hebben er u al op gewezen zoals Jan van den Berghe. Citaat:
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Partijlid
|
![]() 'k Zou het niet weten. Het maakt mij ook niet uit. Als kind rammelde ik in de zondagsmis ook een lang gebed in het Latijn af, waar ik geen jota van begreep. Of het nu Latijn is of Arabisch, dat speelt voor ons geen rol.
Het was misschien goed dat dat gebed in het Latijn was tijdens mijn kinderjaren, want als ik nu zie wat daar allemaal instaat, dan heb ik niet veel zin meer om dat nog te herhalen. Als aaneenschakeling van nietszeggende klanken was het aanvaardbaarder. 'k wist toch niet wat ik zei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Partijlid
|
![]() Ik heb geen probleem. Het zijn de mensen die in de islam willen leggen wat ze in zichzelf kwijt willen zijn die een probleem hebben, en die ook een probleem zijn voor de samenleving. Ik ben tevreden met mezelf zoals ik ben, en heb geen onschuldige slachtoffers nodig om er mijn demonen in te projecteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Mohammed daarentegen heeft wel degelijk echt bestaan. Maar voor de machthebbers in Europa werd hij als een bedreiging aanzien, wegens te liberaal. Het werd hem kwalijk genomen dat hij teveel rechten toekende aan vrouwen en aan slaven. Daarom is men leugens over hem gaan vertellen, is men hem gaan demoniseren. Men wou niet dat het plebs zou openstaan voor wat Mohammed te vertellen had. Dat zou wel eens heel vervelend hebben kunnen uitpakken voor de machthebbers, en de uitbuiters van het volk. Ik ben een vrijdenker, en ik sta erop mijn eigen baas te zijn. Het spreekt dus vanzelf dat ik mij aangetrokken voel tot Mohammed. Overigens herneemt Mohammed de ideeën van Hillel, die door de christenen aan jezus werden toegeschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je reinste onzin. Jezus wordt vermeld in Joodse én Romeinse bronnen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 8 juni 2007 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
|
![]() Jij vertelt hier de grootste onzin. Mohammed liberaal?
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() Ja de eigen (christelijke) joodse bronnen (evangelies, handelingen) spreken over Jezus. Maar Philo van Alexandrië, die het had kunnen weten, spreekt nergens over Jezus. Zelfs Paulus spreekt niet over de historische Jezus. En iedere wetenschapper gaat akkoord dat de passage bij Josephus Flavius vervalst is door copiisten, terwijl Suetonius spreekt over 'Chrestos', maar nergens over Jezus van Nazareth. Toch een beetje nuanceren als het effe kan.
Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2007 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
|
![]() Citaat:
Wat je zei over Flavius Josephus klopt niet. De toegevoegde (of vervalste) regels gingen over het feit dat Josephus beweerde dat Jezus de Christis was. Wat NIET vervalst is, is het feit dat Jezus gekruisigd was, en een rondtrekkende leraar was.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 8 juni 2007 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lucianus van Samosata (125-185) : "De christenen hebben de goden van Griekenland verlaten voor een gekruisigde sofist en een magiër, die nieuwe mysteries invoerde en er zich op toelegde zijn volgelingen te overtuigen dat hem alleen alle eer toekwam. De christenen, zo wilden het de geruchten, vereerden de kop van een ezel en aten tijdens hun initiatieriten kinderen op. (...) De medeplichtigheid aan zulke misdaden garandeert geheimhouding." Dezelfde redenering geldt voor Plinius, landvoogd van Bithynia in 112. Hij wordt geconfroneerd met christenen die weigeren de Romeinse goden eer te bewijsen of die (valselijk?) beschuldigd worden van godslastering of andere dingen. Hij vraagt aan de keizer of hij deze christenen moet straffen of niet. Maar dat zegt niets over het historisch bestaan van Jezus. Tot nu toe hebben we geen enkel bewijs dat Jezus echt heeft bestaan, alhoewel ik wel neig naar de mening dat hij wél heeft bestaan. Maar helemaal zeker ben ik toch niet. Volgens Vermeiren is Jezus een fictie. Volgens Krijbolder en Carotta ook. Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2007 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Flavius Josephus, in zijn boek 'De oude geschiedenis' (Testamentium Flavianum) schrijft het volgende over Jezus: 'Omstreeks die tijd verscheen een wijze man die Jezus heette - als we in dit geval kunnen spreken van een man - want hij verrichtte verbazingwekkende dingen en genas mensen die gretig luisterden naar alles wat zij wilden geloven. Hij wist vele Joden en vele Grieken over te halen... Deze was nu de messias...' en zo gaat de tekst verder. Als er één persoon is geweest die dat laatste zeker niet zou gezegd hebben, dan is het wel Josephus. Deze passage over Jezus (ingeklemd in de beschrijving van Pilatus) is jarenlang als een vervalsing door christelijke kopiisten afgedaan, maar hedendaagse onderzoekers raken er steeds meer van overtuigd dat hij op sommige punten authentiek kan zijn, en dan met name waar Jezus wordt omschreven als 'een 'wijze man', een 'wonderdoener' en een genezer van eenvoudige en goedgelovige mensen Maar over een rondreizend leraar lees ik hier toch niets. Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2007 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2007 om 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2007 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() In plaats van de leerlingen de 10 geboden uit de bijbel te leren, zouden ze hen beter de 10 maatschappelijke geboden leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merkwaardig trouwens dat het u "niet uitmaakt" als het om een onverstaanbaar Arabisch gebed gaat, maar dat u "niet veel zin meer" heeft een onbegrijpbaar Latijns gebed op te zeggen. Duidelijk weer die twee maten en gewichten. Net als bij uw oordeel over evangelie en koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, Eva, ik merk dat u blijkbaar mijn opmerkingen uit de weg blijft gaan en ze netjes onbeantwoord laat. Voor een vrijdenker als u - mmm, dat beweert u toch - zou het toch niet moeilijk moeten wezen om uw eigen gedachtegang te toetsen. Blijkbaar blijkt dat toch iets moeilijker te zijn.
Hier vindt u het nodige: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=238 |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waardoor ik mij erg (historisch)ongemakkelijk voel in heel de zaak van de historische Jezus, is het feit, dat de oudstste historische bron van het christendom, de enkele brieven van Paulus, niets significants zeggen over Jezus. Dit is voor mij een heel 'ontgoochelende factor', als ik me zo mag uitdrukken. U zult repliceren dat Paulus geen geschiedenis schrijft en zo van die dingen, of dat Paulus 'herderlijke brieven schrijft', maar ik heb dat al zo vaak gehoord. Dat overtuigt me in geen mate. Iemand die zo enthousiast overkomt over Jezus en er niets weet te vertellen over de m(M)eester zelf ... Neen, het klopt niet. En dan is er nog iets wat misschien niet klopt. Nazareth. Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2007 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zelfs dat doet Paulus niet. Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2007 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |