![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beweer jij dat de personeelsverantwoordelijke voor de stad Mechelen, bij de aanwerving van personeel bepaalde mensen discrimineert? Het antwoord is redenlijk simpel. Een 'ja' of een 'neen' volstaat. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Partijlid
|
![]() Zo simpel is dat antwoord toch niet hoor. Het is namelijk niet de personeelsverantwoordelijke van een stad die de beslissingen neemt omtrent aanwervingen, maar wel de gemeenteraad. En zelfs dan nog: hebben de opeenvolgende gemeenteraden van Mechelen in het verleden doelbewust gediscrimineerd, of hebben ze gewoon geen aandacht gehad voor het creëren van gelijke kansen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Inderdaad, redelijk simpel.
![]() |
![]() |
#266 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat ik niet begrijp is dat je een hogere kans op tewerkstelling voor autochtonen een nadeel vindt voor allochtenen, maar een hogere kans voor allachtonen, geen nadeel vindt voor autochtonen....? Wie discrimineert hier eigenlijk en wie wordt er gediscrimineerd met dergelijke onlogische redeneringen? Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ook geen reden om die 50% voor allochtonen te reserveren.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zolas hjet nu is, zijn de jobs helemaal niet daadwerkeljk voor iedereen. Er is sprake van een voorbehoud op basis van afkomst. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelijke kansen moet je niet creëren. Die zijn er al. Het is niet omdat de allochtone bevolking kansen laat liggen, dat zij er niet zijn. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
met het oog op gelijkere verdeling. Ik kan best begrijpen dat u bepaalde groepen achtergesteld wil houden ten voordele van uw eigen positie, tot uw spijt moet ik u echter mede delen dat we hier ondertussen in een land wonen waar moeite gedaan wordt om iedereen deel te laten nemen.
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het nu niet over de vakantiejobs in Mechelen die weldegelijk voorbehouden waren, maar over jobs in het algemeen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 17 juli 2007 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Partijlid
|
![]() Nee, dat beweer ik niet. Misschien is het beter voor de kwaliteit van het gesprek dat we elkaar geen uitspraken toeschrijven die er nooit geweest zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet helemaal niet discrimineren met het oog op de gelijke verdeling. Men moet de jobs verdelen volgens de bekwaamheid en geschiktheid, zonder rekening te houden met de afkomst van de kandidaat. Anders is men racistisch bezig. Het zijn de allochtonen zelf die zich in die mate moeten integreren dat zij inderdaad evenwaardige kandidaten zijn. Als het kan, nog beter. Ze krijgen daar ook alle kansen toe. Zo worden alle jobs automatisch gelijk verdeeld. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat een zware aantijging en het is dan ook niet meer dan normaal dat ik in vraag stel wie daar verantwoordelijk voor zou kunnen zijn. De Dat is iets anders dan elkaar uitspraken toeschrijven. Wie is er dan verantwoordelijk voor die ongelijke verdeling van kansen zoals u beweert? Het gaat immers om strafbare feiten. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de tienpuntenvraag is wel, waarom degenen die zonodig positief moeten gediscrimineerd worden, blijkbaar nergens anders aan den bak komen, of willen komen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Partijlid
|
![]() Ik heb in een van mijn eerste berichten in dit onderwerp al aangegeven dat die verhouding volgens mij niet klopt en dat een verhouding 80/20 de werkelijkheid waarschijnlijk meer benadert. Maar nogmaals: ik heb geen probleem met de maatregel op zich.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Partijlid
|
![]() Dat zullen er waarschijnlijk wel wat zijn, maar dat vind ik geen reden om geen maatregelen te nemen. Ontevredenen zullen er altijd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |