Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 31 juli 2007, 15:35   #261
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is de besnijdenis (van vrouwen) louter symbolisch in Indonesie. Er zijn zelfs Indonesiers die deze rituele besnijdenis gaan promoten in Afrika als humaan alternatief.
Visjnu is offline  
Oud 31 juli 2007, 15:52   #262
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Volgens mij is de besnijdenis (van vrouwen) louter symbolisch in Indonesie. Er zijn zelfs Indonesiers die deze rituele besnijdenis gaan promoten in Afrika als humaan alternatief.
het betreft inderdaad niet de vorm zoals toegepast in Egypte en andere Afrikaanse landen.

Ze volgen waarschijnlijk die befaamde hadith waarin Mohammed zegt dat het aan te bevelen is maar niet te diep te snijden (wat natuurlijk zéér vatbaar voor interpretatie is: wat is "te diep").

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 31 juli 2007, 15:53   #263
Breinsmurf
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breinsmurf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
1.eerst en vooral ik loop niet een ganse dag met stront tussen mijn billen... , ik was mij met water na/tijdens een toilet bezoek...

2. danku dat u ze nogmaals opzegd, inderdaad ik zou het niet beter kunnen zeggen. uiteindelijk word een moslim het gewoon steeds weer aangevallen te worden en zich te moeten verdedigen tegen die absurde argumentatie...

ik zou de eerste nog moeten tegenkomen die ... alles wat hier word geschreven in mijn gezicht durft te zeggen...
Achter hun PC hebben ze allemaal een grote mond... lol
terwijl de meeste gewoon nerds zijn die zelfs bang zijn van een vlieg...
blaffende honden bijten niet... ik blaf niet, ik bijt!

try me...
Vooral dat laatste (try me... ) wordt maar al te vaak gebruikt door slappe nerds met een grote muil die niet vanachter hun PC'tje durven te komen...
Oud 31 juli 2007, 15:54   #264
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik kerf een beetje.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 31 juli 2007, 15:57   #265
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ene zulu is wat weinig hé.

Wat was ook alweer de datum van die massale moslim invasie in indonesie, met daaropvolgende massabesnijdenis van alle vrouwen ?

Good posting !!!

ze kronkelen zich in allerlei hoeken en bochten..
Het heeft geen zin om met hun een "normale" discussie aan te gaan.
Ze zijn zo overtuigd van hun argumenten dat ze zelfs bij zwart en wit zouden durven beweren dat de aarde plat is, zolang ze de islaam maar kunnen beschimpen.

spherelike mijn respect heb je in ieder geval verdient

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline  
Oud 31 juli 2007, 15:59   #266
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breinsmurf Bekijk bericht
Vooral dat laatste (try me... ) wordt maar al te vaak gebruikt door slappe nerds met een grote muil die niet vanachter hun PC'tje durven te komen...

laat ons ergens afspreken met je grote mond...
laat zien dat je lef hebt........

ik zal er zijn... maar of jij er zal zijn is een andere vraag....

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline  
Oud 31 juli 2007, 16:05   #267
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Starkan : 31 juli 2007 om 16:05.
Starkan is offline  
Oud 31 juli 2007, 16:07   #268
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Over welke pre-islamitische cultuur heb je het hier?
Hoelang is Indonesie islamitisch? een paar eeuwen? Over welke cultuur heb je het dan? confucius? boeddhisme? hinduisme?
Vrouwenbesnijdenis kwam reeds voor in het Oude Egypte en wordt vermeld door de geschiedschrijver Herodotos. Voor zover ik weet waren de Farao's geen moslims. Voor het overige is vrouwenbensnijdens gelijk aan vrouwenverminking en volstrekt verwerpelijk.

Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2007 om 16:08.
system is offline  
Oud 31 juli 2007, 16:09   #269
Breinsmurf
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hygiëne was zelfs een deel van de opleiding van de gewone soldaat bij Genghis Khan. Terwijl men hier nog met plagen als pest en colera zat, waren deze totaal onbekend in het oosten.

En het waren de Chinezen die het naar Amerika hebben meegenomen.

Daarvoor wasten de Europeanen zich zelfs amper en gebruikte de adel reuk om hun eigen stank te kunnen blijven verdragen.

De badkuip vind trouwens ook zijn oorsprong in het Oosten en Zuiden.

Het was geen toeval hoor, dat de meeste wasserijen en eerste badhuizen in Amerika door Chinezen en Arabieren werden uitgebaad.

De Europeaan was tot voor WW2 eigenlijk een vuil vies manneke, dat zich zelfs vaak enkel rond feestdagen waste.
En vaak zijn kleren meer dan een week aan hield.

Er zijn nu idd veel zaken veranderd en sommige zaken zijn ginder verslechterd door het communisme dat er heeft geheerst en door de misbruiken die de geloofvoorgangers hebben gepleegd.

Het is ook door het verschil in hygiëne dat de Chinezen en de Arabische volkeren lang voor ons de wereld konden rondreizen op schepen.

Zij hadden geen last van de ziektes door gebrek aan hygiëne zoals de Europeaan.

Veel zaken zijn in de oosterse en Arabische landen ook verloren gegaan en verslechtert tijdens het Europese bewind in die landen.
Die latrines en badhuizen in de Griekse & Romeinse steden zijn waarschijnlijk ook aangelegd door Arabieren/Chinezen?

Net zoals in de Arabische wereld is het badhuis daar ingevoerd door diezelfde Romeinen en Grieken.
Al in de middeleeuwen was hier de variant van het badhuis bekend, in Finland en de meer noordelijke delen van Scandinavië (toch nog steeds Europa neem ik aan?) is zo eeuwen geleden de saunacultuur ontstaan.

Manneke toch, als je graag naar het verleden verwijst, probeer het dan toch een beetje op een correcte manier te doen.

Toegegeven hygiëne en regelmatig baden was in Europa lange tijd enkel weggelegd voor de rijkeren, maar dat zal in de Arabische/Chinese wereld niet zo veel anders geweest zijn.
Maar beweren dat tot pakweg 1945 onze voorouders zich in hun eigen vuil wentelden is zwaar overdreven. (Ik weet uiteraard niet uit wat voor soort familie jij komt). De bekendste industriële familiezeep (Sunlight) uit België werd in 1888 op de markt gebracht. Let wel het gaat hier om industriêle vervaardiging van een toen al populair product. Wat deden ze dan met die zeep? Opeten? uitvoeren naar de Maghreb?

Jij bent echt wel een hilarisch exponent van de westerling die op alles ammr een antwoord heeft 'het in onze schuld! Wij vuile verdorven westerlingen hebben de hele wereld om zeep geholpen!' (pni)
Oud 31 juli 2007, 16:10   #270
Breinsmurf
Burger

Standaard

Citaat:
laat ons ergens afspreken met je grote mond...
laat zien dat je lef hebt........

ik zal er zijn... maar of jij er zal zijn is een andere vraag....
Graag hoor.

Maar wel alleen komen he, niet je hele familie meebrengen

Afspraak kan via pb.
Oud 31 juli 2007, 16:14   #271
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Sebiet gaan we ontkennen dat de Bijbel een paar keer is herschreven.
Herschreven is misschien overdreven, wel hier en daar aangevuld. Kwestie van het evangelie wat 'up to daten'. Zo weten we bijvoorbeeld dat de Marcus in de Codex Sinaïticus die dateert uit +/-330-360 (één van de oudste codexen die we bezitten) de heropstanding van Jezus niet vermeldt. Vergeten te vermelden? Geen tijd meer om het verhaal van de opstanding van Jezus in de codex op te tekenen? Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Later er aan toegevoegd? Waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2007 om 16:22.
system is offline  
Oud 31 juli 2007, 16:17   #272
Breinsmurf
Burger

Standaard

Citaat:
het betreft inderdaad niet de vorm zoals toegepast in Egypte en andere Afrikaanse landen.

Ze volgen waarschijnlijk die befaamde hadith waarin Mohammed zegt dat het aan te bevelen is maar niet te diep te snijden (wat natuurlijk zéér vatbaar voor interpretatie is: wat is "te diep").
Goh, vrouwenbesnijdenissen is niet bepaald een moslimpraktijk. Ga maar eens na, de meeste besnijdenissen gebeuren in Afrikaanse landen (meer bepaald de landen in de Hoorn) zoals Somalië, waar het een uiting is van een een cultuur die al bestond voor de komst van de islam.

Beste bewijs: ook christelijke meisjes worden er besneden.
In landen zoals Soedan en Jemen is het een wijdverspreid gebruik dat zowel christelijke als islamitische meisjes besneden worden. (bron: Wikipedia)

Of is dat plots ook een gebruik uit de Bijbel
Oud 31 juli 2007, 16:22   #273
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vrouwenbesnijdenis kwam reeds voor in het Oude Egypte en wordt vermeld door de geschiedschrijver Herodotos. Voor zover ik weet waren de Farao's geen moslims. Voor het overige is vrouwenbensnijdens gelijk aan vrouwenverminking en volstrekt verwerpelijk.
Ha ja! en Egypte grenst aan Indonesie zeker?

hoeveel maal moet ik herhalen dat ik WEET (ik WEET ik WEET ik WEET ik WEET ik WEET ik WEET ik WEET ik WEET ik WEET ) dat de besnijdenis een pre-islamitisch animistisch gebruik is uit Afrika. maar dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt

en in Indonesie is het ZUIVER gebaseerd op dat instand houden door islam OMDAT ZE DAAR VERDOMME GEEN AFRIKAANSE PRE-ISLAMITISCHE CULTUUR KENDEN!

amai zeg!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 31 juli 2007, 16:29   #274
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha ja! en Egypte grenst aan Indonesie zeker?

hoeveel maal moet ik herhalen dat ik WEET (ik WEET ik WEET ik WEET ik WEET ik WEET ik WEET ik WEET ik WEET ik WEET ) dat de besnijdenis een pre-islamitisch animistisch gebruik is uit Afrika. maar dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt dat islam het ondertussen in stand houdt

en in Indonesie is het ZUIVER gebaseerd op dat instand houden door islam OMDAT ZE DAAR VERDOMME GEEN AFRIKAANSE PRE-ISLAMITISCHE CULTUUR KENDEN!

amai zeg!
Of de hele islam dat in stand houdt denk ik niet. Inwoners uit bepaalde islamitische landen (en ook in Indonesië, maar niet in alle islamitische landen) houden het in stand, dat is juist.

Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2007 om 16:31.
system is offline  
Oud 31 juli 2007, 17:22   #275
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen dwazen kunnen met zekerheid beweren dat er geen moslims in een bepaald land leven. De rest zijn uw simplistische doch verkeerde conclusies
Ik heb het over "meerderheid" of "belangrijke minderheid".

Citaat:
Het is uw argument, dus jij bewijst.
Zet even voor AL deze landen het geschatte % moslims naast het geschatte % besnijdenissen, en zie of uw stelling overal opgaat. Dat zal dan mogelijks een argument zijn, nu is het een losse flodder.
Met dat lijstje heb ik voldoende bewijs geleverd. In al die landen is een meerderheid of een belangrijke minderheid van de bevolking onderworpen aan de mohammedaanse leer.

[
Citaat:
Ik heb zowat een halve eeuw contact met moslims, dus doe gerust superieur.
Proficiat.

Citaat:
Weet u dan ook dat in 2006 in egypte een fatwa uitgesproken is tegen vrouwenbesnijdenis, door eveneens hooggeleerde moslims ? Helpt allemaal niet, net zoals die vermeende goedkeuring die via via via door de profeet zou zijn gegeven. Het gebruik is niet godsdienstig van oorsprong, maar eerder sosiocultureel. Jammer voor de moslim-bashers, maar er is echt geen één op één relatie tussen islam en vrouwenbesnijdenis
Weet je ook bij welke gelegenheid die fatwah is uitgesproken. En wat er nadien gebeurd is?

En niet zo neerbuigend doen over die via via s.v.p. Dat zal u niet door de mensen die vast in de leer zijn in dank worden afgenomen. Isnads zijn een heel serieus iets.

Citaat:
Ik heb niets anders beweerd, en meer en meer moslimleiders willen het gebruik bannen. Het is dus een achterhoedegevecht om vrouwenbesnijdenis puur aan islam toe te schrijven.
Er is al heel lang een beweging aan de gang die wil terugkeren tot de "zuivere" mohammedaanse leer, en spijtig genoeg zijn daar nogal wat mensen bij die FMG als iets van de pure leer zien. In 2001 werden nog duizenden vrouwen in Indonesië verplicht bekeerd en terloops ook nog geëxciseerd.

Citaat:
Ik vrees van niet, anders zou ze allang met enig bewijs op de proppen gekomen zijn. Ze gebruikt dit al maanden zoniet jaren om te proberen islam als oorzaak van vrouwenbesnijdenis aan te tonen.
Het waren dus niet de zoeloes.

Citaat:
Een eigen redenering, die best waar zou kunnen zijn, maar voor tot beschuldiging over te gaan moet je wel bewijzen verzamelen. Tot zolang is het niet meer dan laster.
Het is inderdaad onmogelijk te ontkennen dat in die wereld (niet overal, maar wel op vele plaatsen die zich bevinden tussen West-Afrika en Indonesië, en meer en meer ook in de diaspora in het Westen) het gebruik niet kan uitgeroeid worden omdat het toegestaan wordt door het "geloof".
Oud 31 juli 2007, 17:25   #276
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze zijn zo overtuigd van hun argumenten dat ze zelfs bij zwart en wit zouden durven beweren dat de aarde plat is, zolang ze de islaam maar kunnen beschimpen.
Een 'normale ' discussie aangaan met moslims is inderdaad niet mogelijk. Ze zijn daartoe intellectueel niet in staat. Ze zijn dermate gehersenspoeld door hun verachtelijke godsdienst/ideologie, dat normaal redeneren er - helaas - niet meer in zit voor hen. In feite heb ik medelijden met hen, de meesten zijn namelijk slachtoffers van één der ergste vormen van kindermishandeling die ouders hun kinderen kunnen aandoen : hersenpoeling met de islamitische ideologie. Het zal je maar overkomen...

Het grappige is dat moslims uit onmacht afkomen met argumenten als 'ze zouden durven beweren dat de aarde plat ...', terwijl het net hun achterlijke ideologie is die nog steeds volhoudt dat de zon ondergaat in een ... plas.

Als ze even eerlijk zijn en de rondkijken in de islamitische wereld, moeten ze bekennen dat hun ideologie niet veel soeps heeft voortgebracht. Gelukkig hebben ze hier en daar een beetje olie, anders bengelden ze zelfs achter Afrika aan.
Online is offline  
Oud 31 juli 2007, 17:27   #277
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Good posting !!!

ze kronkelen zich in allerlei hoeken en bochten..

spherelike mijn respect heb je in ieder geval verdient
Als je met die "ze" de mohammedaanse schriftgeleerden bedoelt heb je ook al mijn respect, Hoogmoed.

Heb je nog andere feiten of gegronde meningen over dit onderwerp?
Oud 31 juli 2007, 17:54   #278
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Jawel, Djimi. Ik heb enkele zeer goede Alevi vrienden. Een ervan beschouw ik als mijn broer.

Soefi's zijn er niet zo veel meer -- het is een bedreigde soort geworden binnen de steeds zuiverende mohammedaanse wereld.

Kazi Nasrul Islam is op tijd een natuurlijke dood gestorven. Alhoewel hij misschien de voorkeur zou gegeven hebben aan een andere dood?
Dus, u was zelf een ex moslim als ik me niet vergis ??
Oud 31 juli 2007, 18:28   #279
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Een 'normale ' discussie aangaan met moslims is inderdaad niet mogelijk. Ze zijn daartoe intellectueel niet in staat. Ze zijn dermate gehersenspoeld door hun verachtelijke godsdienst/ideologie, dat normaal redeneren er - helaas - niet meer in zit voor hen. In feite heb ik medelijden met hen, de meesten zijn namelijk slachtoffers van één der ergste vormen van kindermishandeling die ouders hun kinderen kunnen aandoen : hersenpoeling met de islamitische ideologie. Het zal je maar overkomen...

Het grappige is dat moslims uit onmacht afkomen met argumenten als 'ze zouden durven beweren dat de aarde plat ...', terwijl het net hun achterlijke ideologie is die nog steeds volhoudt dat de zon ondergaat in een ... plas.

Als ze even eerlijk zijn en de rondkijken in de islamitische wereld, moeten ze bekennen dat hun ideologie niet veel soeps heeft voortgebracht. Gelukkig hebben ze hier en daar een beetje olie, anders bengelden ze zelfs achter Afrika aan.
Een discussie aangaan met sommige niet-moslims is anders ook zeer moeilijk. En pas op, ik ben geen moslim.
system is offline  
Oud 31 juli 2007, 18:36   #280
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breinsmurf Bekijk bericht
Die latrines en badhuizen in de Griekse & Romeinse steden zijn waarschijnlijk ook aangelegd door Arabieren/Chinezen?

Net zoals in de Arabische wereld is het badhuis daar ingevoerd door diezelfde Romeinen en Grieken.
Al in de middeleeuwen was hier de variant van het badhuis bekend, in Finland en de meer noordelijke delen van Scandinavië (toch nog steeds Europa neem ik aan?) is zo eeuwen geleden de saunacultuur ontstaan.

Manneke toch, als je graag naar het verleden verwijst, probeer het dan toch een beetje op een correcte manier te doen.

Toegegeven hygiëne en regelmatig baden was in Europa lange tijd enkel weggelegd voor de rijkeren, maar dat zal in de Arabische/Chinese wereld niet zo veel anders geweest zijn.
Maar beweren dat tot pakweg 1945 onze voorouders zich in hun eigen vuil wentelden is zwaar overdreven. (Ik weet uiteraard niet uit wat voor soort familie jij komt). De bekendste industriële familiezeep (Sunlight) uit België werd in 1888 op de markt gebracht. Let wel het gaat hier om industriêle vervaardiging van een toen al populair product. Wat deden ze dan met die zeep? Opeten? uitvoeren naar de Maghreb?

Jij bent echt wel een hilarisch exponent van de westerling die op alles ammr een antwoord heeft 'het in onze schuld! Wij vuile verdorven westerlingen hebben de hele wereld om zeep geholpen!' (pni)
Het si een feit dat het in de arabische wereld inderdaad veel beter was.

Bolsjewiek is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be