![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat wil daarmee nog niet zeggen dat het om christelijke symbolen gaat. Christelijke symbolen zoals kruisen bijvoorbeeld, zijn weldegelijk ook verboden op plaatsen met een openbare dienstverlening. Het is helemaal niet zo dat christelijke symbolen anders behandeld worden als islamitische zoals de moslima's willen laten doorschijnen. Nog een beetje en Carnaval en Sinterklaas moeten er ook aan geloven. Waar gaan we naartoe zeg? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Paaseiren: Pasen staat voor de herrijzing van diezelfde Jezus
![]() |
![]() |
#264 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik vragen welke?
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Zie hierboven Citaat:
Citaat:
Paulus.
![]() |
![]() |
#266 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 augustus 2007 om 11:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paaseieren: Pasen, de dag waarop Jezus verrees
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is toch onmiddellijk opgelost als men met pasen gewoon geen paaseitje aanbiedt aan de moslims? Uit beleefdheid gewoon, zodat ze zich niet geschoffeerd moeten voelen.
Om kerstbomen en kerstverlichting te ontlopen kunnen ze gewoon gedurende die periode op verlof naar hun heimweelanden gaan. Lijkt me ook eenvoudig op te lossen. Van Peel heeft al een verbod op het zetten van een kerststal uitgevaardigd. Daarvoor moet je natuurlijk lid zijn van de Christelijke Volkspartij. Nochtans ... buiten een os en een ezel staat in mijn kerststal ook een kameel met drie koningen waarvan twee met een tulband en één extra zwarte kamelenknecht (ik heb dan ook een antieke kerststal, het zou nu door Jozef Leblanc vast uit de markt worden gehaald). Het zou zo'n mooi mulicultureel spektakel kunnen zijn nietwaar? maar nee: VERBOTEN! Nu nog de kerstverlichting en de kerstbomen uit het straatbeeld verwijderen en we zijn er bijna.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=93618&page=5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kerstboom, diir de moffen in 14-18 ingevoerd als gebruik en staat tevens symbool voor het leven (groene naalden dat overwint van de winter (dood) Citaat:
Laatst gewijzigd door Vorenus : 23 augustus 2007 om 12:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Burger
|
![]() Ik EIS dat Moslima's zich eindelijk eens gaan scheren !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kerstboom gaat terug op een voor-christelijk, ook wel "heidens" vruchtbaarheidssymbool. De groenblijvende boom vertegenwoordigt daarin de vernieuwing van het leven. Citaat:
De traditie komt voort uit heidense lenterituelen. Nog een prettige dag verder. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 augustus 2007 om 12:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#278 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#279 |
Burger
|
![]() Daar zijn ze het mee eens in het oog van de media. Eens op de mansarde en rond de muntthee is dat verhaal toch iets anders. Moslim's zijn de beste toneelspelers ter wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vindt u dat pakweg de Australiërs die het niet zien zitten om poedelnaakt en enkel gewapend met een boomerang op kangoeroejacht te gaan dan maar allemaal hun koffers moeten pakken en terug naar hier komen? Of geldt hier plots een 'andere' redelijkheid? En nu verder 'on topic' : Voor mijn part mogen die Moslima's (en uiteraard ook de Vlamingen/de Walen/de Brusselaars/de homo's/de skinheads/de neo-nazi's/de anders-validen/de politie-agenten/de werkgevers/de Kabouter Plop-fans/de visverkopers/...) eisen wat ze willen, en zo vaak/zo luid/zo poëtisch/zo verbaal agressief/zo watofhoedanook ze willen. Dat is namelijk een zéér waardevol privilege, waarvan iedereen die hier woont kan (of toch zou moeten kunnen) genieten. En het is een privilege dat ik ONDER GEEN ENKELE OMSTANDIGHEID/VOORWAARDE ingeperkt of (nog veel erger) afgeschaft wil zien. Of op al die eisen ook moet worden ingegaan is een heel andere zaak. Ik zou geneigd zijn te antwoorden : uiteraard niet ! Maar ik heb, net als ieder ander hier in dit land, ook maar één stem, dus beslis ik in het beste geval samen met anderen mee over wat hier al dan niet kan/mag/moet gebeuren. Zolang wie dan ook zijn eisen onderwerpt aan de collectieve beoordelings- en beslissingsmacht van onze democratische samenleving (ik vond geen betere term, sorry), zie ik geen enkel probleem. Wie zijn/haar eisen kracht wil bijzetten door over te gaan tot onwettige/onwettelijke acties (chantage, stalking, omkoping, geweld, ...) moet in verhouding tot de actie gestraft worden. En die straffen mogen wat mij betreft best wel indrukwekkend zijn, zonder discriminatie en zonder de mogelijkheid 'verzachtende omstandigheden' in te roepen. Hieraan wil ik nog toevoegen dat het een essentieel kenmerk van onze wetgeving is dat ze NIET voor eeuwig vastligt (het zijn geen 'stenen tafelen', ze is niet het resultaat van een 'openbaring'). Ze zijn veranderbaar, en dat is m.i. geen slechte zaak. Helaas blijkt dat veranderlijke karakter van onze wetten niet overal gewaardeerd te worden! Laatst gewijzigd door djimi : 23 augustus 2007 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |