Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2007, 12:46   #261
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Racisme is voor gestoorde achterlijke mensen.
Dus het is een racistische moord.
...dus zal zowat elke moord, wel een racistische moord zijn...

Laatst gewijzigd door Bob : 4 oktober 2007 om 12:47.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 14:04   #262
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...dus zal zowat elke moord, wel een racistische moord zijn...
Leuk geprobeerd. Maar neen: er werd afgevraagd of HVT een racist was OF geestesgestoord. Wel hij is geestesgestoord omdat hij racist is.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 4 oktober 2007 om 14:05.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 14:46   #263
PAJOT
Banneling

Standaard

en wie duikt er dan op als advocaat als ...

... diegene die altijd en altijd en overal racisme ziet : VANDERVELPEN ...

advocaat van de EXTREEM-LINKSE liga voor de rechten van de linkse en allochtone medemens.

Hulde aan die advocaten dat ze niet tegen hun eigen visie in willen pleiten !

Daar kan die mediageile clown Vermassen nog iets van leren.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 14:54   #264
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Van iemand die zulke daden op zijn kerfstok heeft is de achtergrond onbelangrijk, dit proces is overbodig, het interesseert me ook niet of hij toerekeningsvatbaar is, wie dat niet is hoort immers ook niet in de maatschappij, tegen de muur ermee en afknallen!!!

Wie stelt dat racisme een verzwarende omstandigheid is, ontpopt zichzelf tot een onmetelijke pervert want hij suggereert daardoor dat het afknallen van autochtonen een "minder zwaar" misdrijf is !

Wie zijn hier dan de racisten ? Juist ! De correct denkenden die in het kader van "verdraagzaamheid" en in totale rechtvaardigheid hun medemens die er een ander gedachtengoed op nahoudt met liefde de strot dichtknijpen !!

Noorman

Ik zie geen verschil tussen racistische moorden en andere zinloze moorden. Moeten de ouders van de slachtoffers van Dutroux zich nu troosten met de gedachte dat wat hun overkomen is, dan toch niet zo erg is ?

Moeten de ouders van Peter Mombaerts zich nu troosten met de gedachte dat hun zoon het toch getroffen heeft om het slachtoffer te zijn van een (officieel) 'gewone' moord?

Moet de echtgenote van Guido Demoor zich nu troosten met de gedachte dat wat haar echtgenoot overkomen is, toch niet zo erg is, omdat de media en progressieve wereld minder poeha maken over het juridisch etiket dat men erop kleefde.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 15:14   #265
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

Ik zie geen verschil tussen racistische moorden en andere zinloze moorden. Moeten de ouders van de slachtoffers van Dutroux zich nu troosten met de gedachte dat wat hun overkomen is, dan toch niet zo erg is ?

Moeten de ouders van Peter Mombaerts zich nu troosten met de gedachte dat hun zoon het toch getroffen heeft om het slachtoffer te zijn van een (officieel) 'gewone' moord?

Moet de echtgenote van Guido Demoor zich nu troosten met de gedachte dat wat haar echtgenoot overkomen is, toch niet zo erg is, omdat de media en progressieve wereld minder poeha maken over het juridisch etiket dat men erop kleefde.
Inderdaad: het is even onnozel om vermoord te worden voor 12 euro als om je huidskleur. Ik begrijp het incident tussen Songul Koc en haar advocaat wel, hoewel ik als haar advocaat daarvoor de zaak niet uit handen zou geven. Hier zit m.i. meer achter.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 15:36   #266
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Leuk geprobeerd. Maar neen: er werd afgevraagd of HVT een racist was OF geestesgestoord. Wel hij is geestesgestoord omdat hij racist is.
In elk geval niet volgens de advocaat van de Turkse vrouw.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 15:42   #267
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die is intussen ook in de Belgische ban geslagen, die zie je niet meer op TV.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 16:52   #268
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Waar ik wél zware problemen mee heb: Marokkaanse jongeren die bejaarden terroriseren en daar zelfs niet op aangesproken worden, laat staan dat iemand hen zou (durven) stoppen. Ik mag nog zo goede vrienden zijn met dat bovengenoemd koppel, dit moet ik niet aanvaarden. Die twee hebben niets met elkaar te maken.
Sterker nog: de man van dat koppel geeft mij gelijk omdat hij vindt dat zulk gespuis het algemene beeld van "de allochtoon" in diskrediet brengen.
Hij beseft heel goed dat het verzwijgen/in de doofpot steken/minimaliseren van die agressie alleen maar voedsel geeft aan racisme bij autochtonen in het algemeen.
Dus Edina, zolang jij en je "politiek correcte" vrienden en het beleid in wijde bochten rond bepaalde problematieken blijft lopen, zal er racisme zijn en zal het zelfs nog toenemen.
Wat is je mening hierover?
Autochtone jongeren mogen dat wel?

Laatst gewijzigd door driewerf : 4 oktober 2007 om 16:52.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 16:55   #269
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht

advocaat van de EXTREEM-LINKSE liga voor de rechten van de linkse en allochtone medemens.

Leuk dat jij inziet dat de rechten vand e ens verdedigen als een linkse attitude te zien. Nu nog Chipie ervan overtuigen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 17:14   #270
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina, ik heb al heel leuke ervaringen gehad met heel leuke allochtonen: om een vb te noemen: we nodigen een koppel vluchtelingen uit (moslims, ja je leest het goed) voor een BBQ. De man ziet mij staan "prutsen" en heeft mij leren barbecuen. De vrouw gaat met mijn vrouw de keuken in en ipv mijn vrouw te helpen met slaatjes maken, leert ze mijn vrouw slaatjes maken uit haar geboorteland. Wel, ten eerste het was heel lekker; ten tweede was het hartverwarmend om zo samen iets te doen. We zien elkaar nog regelmatig, ook al zijn ze nu verhuisd en wonen ze tamelijk ver.
Fijn dat te horen. Zo'n ervaringen heb ik regelmatig.

Citaat:
Met andere koppels heb ik dan minder goede ervaringen: de man die zijn vrouw gebruikt als huisslaaf en dekkoe. Nu, ik ga daar geen ruzie over maken, maar met zo mensen ga ik niet om. Dit wil niet zeggen dat ik die mensen daarom haat, maar ik heb er geen respect voor. Enfin, soit.
Ik heb zelfs in familie- en kenissenkring koppels waarbij de man zijn vrouw als huisslaaf gebruikt en behandelt. Dat vind je echt niet alleen bij moslims hoor...

Citaat:
Waar ik wél zware problemen mee heb: Marokkaanse jongeren die bejaarden terroriseren en daar zelfs niet op aangesproken worden, laat staan dat iemand hen zou (durven) stoppen. Ik mag nog zo goede vrienden zijn met dat bovengenoemd koppel, dit moet ik niet aanvaarden. Die twee hebben niets met elkaar te maken.
Niemand vraagt je dat te aanvaarden. Ik denk dat elk weldenkend mens daar een probleem mee heeft.

Citaat:
Sterker nog: de man van dat koppel geeft mij gelijk omdat hij vindt dat zulk gespuis het algemene beeld van "de allochtoon" in diskrediet brengen.
Hij beseft heel goed dat het verzwijgen/in de doofpot steken/minimaliseren van die agressie alleen maar voedsel geeft aan racisme bij autochtonen in het algemeen.
Veel allochtonen zullen je gelijk geven dat een minderheid van hen voor problemen zorgen. Maar dat wordt helemaal niet in de doofpot gestoken of geminimaliseerd. Het is alleen niet zo eenvoudig op te lossen dan jij het doet uitschijnen of meent.

Citaat:
Dus Edina, zolang jij en je "politiek correcte" vrienden en het beleid in wijde bochten rond bepaalde problematieken blijft lopen, zal er racisme zijn en zal het zelfs nog toenemen.
Er wordt helemaal niet met een wijde bocht rond die problematiek gelopen. Tenzij je de zaken in perspectief plaatsen (maw niet de hele bevolkingsgroep verantwoordelijk acht voor de misdrijven van sommigen) als dusdanig beschouwt en je liever meeheult met bepaalde partijen die die problematiek misbruiken om verdeeldheid te creëren tussen bevolkingsgroepen. Indien je een beetje logisch nadenkt, besef je ook wel dat dit laatste een veel grotere bijdrage levert tot racisme dan wat anders.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 17:16   #271
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dat is nu precies het grote verschil tussen ... heu ... onze generatie en de jongeren die nu tussen 10 en 20 jaar oud. Wij (onze generatie dus) zijn nauwelijks direct in contact gekomen met allochtonen, die in die tijd overigens nog niet opvielen door een bepaald onhandelbaar gedrag. Die jongeren moeten er meer een meer mee leven, op school, op straat , in het uitgaansleven...

En wat ze daar meemaken, maakt hen boos, hoewel ze - in mijn ervaring - van nature minder racistisch ingesteld zijn dan onze generatie.
Ik vrees dat we ons niet echt van dezelfde generatie kunnen noemen. Ik kom al van kindsaf regelmatig in direct contact met allochtonen. Al van in de kleuterklas. En ook toen al werden ze door sommigen met de vinger gewezen.
Oud 4 oktober 2007, 17:25   #272
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Pesten op school ??? De school in kwestie is volledig overgenomen...
Daar moet je even naar kijken , die school bewijst gewoon dat het hele migratie- en integratiebeleid een grandiose flop is , Allochtonen WILLEN niet samenleven met autochtonen ...

O , maar ik ken wel allochtonen hoor .. En wat blijkt , de achtergrond , het thuisland en het geloof zijn sterker dan het willen leven als een Vlaming in Vlaanderen . Ze blijven zich marokaan , turk , pool os wat dan ook voelen ... En dat is nu één van de grote problemen se , men verdeelt zo de maatschappij in tientallen aparte groepen ... Een beetje te vergelijken met bendes in Amerika , die leven ook naast elkaar , maar kunnen ook niet samenleven... En dat verdelen doen ze zelf , door zich niet aan te passen aan het land hier , en door hun cultuur en gewoonten hier te willen hebben ...
De meeste allochtonen willen wel degelijk samenleven met autochtonen. Het is niet omdat je jezelf nog Marokkaan, Turk, Pool of Italiaan voelt, dat je daarom niet met andere bevolkingsgroepen wil samenleven. En het is ook helemaal niet onlogisch dat je een band met je vaderland behoudt. Het zijn pas degenen die van hen verwachten dat ze zich assimileren, die niet willen samenleven.

En je kent toch ook wel de oorzaken van concentratiescholen mag ik aannemen? Daar zit geen bewuste strategie achter van "we gaan dat hier eens overnemen" achter hoor. Niet zelden worden allochtone leerlingen geweigerd in bepaalde scholen... of worden autochtone leerlingen door hun eigen ouders naar scholen gestuurd waar nauwelijks allochtonen zitten. Het is overigens niet onlogisch dat in wijken waar er veel vreemdelingen wonen er op de scholen ook meer allochtonen zitten. Net zoals dat in wijken waar vooral autochtonen wonen er vooral autochtonen op de scholen zitten. En de redenen van het bestaan van concentratiebuurten zijn al even complex. Het is niet onlogisch dat je in de buurt gaat wonen van familie of kenissen. OF denk je dat de westerse expats in het buitenland doorgaans niet samentroepen?
Oud 4 oktober 2007, 17:34   #273
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Van Themsche wou dood en in zijn dood een aantal mensen meenemen. Wat nogal wat Vlamingen niet begrijpen, is waarom het erger zou zijn als hij er gekleurde mensen uitpikt (en waarom dat dus als verzwarende omstandigheid moet benadrukt worden). Hij wou sowieso mensen doden. Als hij lukraak drie mensen had neergeknald, of er punkers had uitgepikt, of groenogigen, dan dan had dit proces wsch niet zoveel ophef gemaakt, en was er in elk geval geen extra aanklacht bovenop gekomen.

En dat stoot tegen de borst.
Hij wou niet zomaar een aantal mensen meenemen in de dood hé. Hij wou doelbewust vreemdelingen afknallen. Dat heeft hij ook herhaaldelijk zelf verklaard (voor en na zijn daad). Het racistische motief kan je hier moeilijk ontkennen. Dat betekent niet dat zijn daad an sich gemotiveerd was door racisme, maar zijn slachtofferkeuze was dat duidelijk wel. Je moet al van slechte wil zijn om dat niet te erkennen.

Verder is het perfect normaal dat er aan sommige misdrijven zwaarder wordt getild dan aan andere. Je kan een passionele moord bijvoorbeeld moeilijk vergelijken met wat er hier is gebeurd. Indien HVT een andere groep had uitgekozen, hadden zijn daden overigens even afschuwelijk geweest. Maar zijn motief bij de slachtofferkeuze was wellicht anders geweest. Ik snap niet goed waarom dit opeens een gegeven is dat niet meer ter sprake mag worden gebracht eigenlijk.

Geloof je nu werkelijk dat indien hij lukraak 3 mensen had neergeknald, deze zaak en het proces niet zoveel ophef had gemaakt? Dat is toch zever! Zo'n schietpartij kennen we van in de VS, niet van hier in België. Wie de slachtoffers ook waren geweest: de aandacht voor de zaak was dus hoe dan ook groot geweest.
Oud 4 oktober 2007, 17:37   #274
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, dat was wat ik wou zeggen, het enige dat nu duidelijk is, is dat het niet de schuld van de moslims is. Maar, de vraag blijft, wie zijn schuld is het dan wel?
Ik denk dat extremisten aan beide zijden daar een belangrijke verantwoordelijkheid voor dragen.
Oud 4 oktober 2007, 17:41   #275
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en als ge dat niet verstaat:
http://www.begrijpendlezen.nl/
Oh, maar ik kan heel goed begrijpend lezen, beste sn00py! Je vindt zo'n daden afschuwelijk, maar hoopt tegelijkertijd dat er nog eens een gek opstaat die mensen afknalt en acht dat zelfs nodig. Als dat dan gebeurt, kan je die daden ook weer veroordelen en afschuwelijk vinden. Ook al heb je er op gehoopt en vond je het nodig.
Oud 4 oktober 2007, 17:43   #276
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht

Ja, die Vermassen en Van der Velpen verdedigen hun cliënten zoals zij dat willen! Wat een schande hé!
Oud 4 oktober 2007, 18:00   #277
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
mmh, ik vind het toch ook raar hoor, dat die advocaat blijkbaar geen racisme ziet in de moorden.
Dat heeft hij helemaal niet gezegd. Typische verdraaiing.
Het zou trouwens nogal onnozel zijn om racisme te ontkennen, vermits HVT daar zélf openlijk voor uit is gekomen tijdens zijn verhoor.

Overigens staat het een cliënt toch volledig vrij om voor een andere advocaat te kiezen?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 18:04   #278
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Helemaal niet waar. En dat weet u zelf ook.

Laatst gewijzigd door drosophila : 4 oktober 2007 om 18:04.
Oud 4 oktober 2007, 18:06   #279
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Die is intussen ook in de Belgische ban geslagen, die zie je niet meer op TV.
'de Belgische ban'???? hoezo???
Oud 4 oktober 2007, 18:08   #280
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik denk dat extremisten aan beide zijden daar een belangrijke verantwoordelijkheid voor dragen.
In dit geval is het wel duidelijk dat 'de allochtonen' slachtoffer zijn en dat de dader 'eigen volk' is (uit een pikzwart VlaamsBelangnest).

Laatst gewijzigd door drosophila : 4 oktober 2007 om 18:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be