![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat hij dit niet gedaan heeft, bewijst dat hij weer alleen maar uit is op schelden, en de inhoud hem zoals gewoonlijk niet interesseert. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hetgeen dat (denk ik) Pelgrim vooral stoorde aan het opnemen van een bewerkt citaat van hem in jouw handtekening, is dat je een totaal verkeerde indruk geeft. Laat mij even verduidelijken wat ik daarmee bedoel: als ik schrijf "ik ben tegen ongebreidelde migratie, omdat die enkel het grootkapitaal dient" dan ga je dat niet meteen opvatten als een rechts standpunt. Als jij daar nu van citeert "ik ben tegen (...) migratie" en dat opneemt in jouw handtekening, dan denkt elke nieuweling op dit forum meteen dat ik rechts, of zelfs extreem-rechts ben. Het is dat wat ik bedoelde met te zeggen dat één zin buiten zijn oorspronkelijke context, een totaal andere betekenis kan krijgen, en zeker als daar dan ook nog eens stukken uitgeknipt worden. De reden dat je knipt, doet op dat moment niet meer terzake. (uiteraard snap ik wel dat je in de handtekening geen plaats hebt voor een volledig citaat, als dat redelijk lang is). Het zou dan ook van respect, verstand en hoffelijkheid getuigen, om te verwijzen naar het oorspronkelijke bericht, zodat de lezer zelf kan checken in welke context die uitspraak gedaan is.
Belgicisme is een ziekte. Geen besmettelijke weliswaar, maar wel een levensbedreigende. Laatst gewijzigd door mcielen : 12 november 2007 om 02:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 november 2007 om 02:43. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het gaat om context, snap je dat niet? Als je iets citeert, geef dan toch tenminste een verwijzing naar de oorspronkelijke context, zodat iedereen kan zien wat de redenering achter die uitspraak is.
![]() |
![]() |
#265 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- liever voor het VB als voor de sp.a zou stemmen - te grote migratie als een bedreiging ervaart - tegen de multikul is
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als je een citaat bewerkt, zonder een verwijzing op te nemen naar het origineel, manipuleer je.
![]() |
![]() |
#267 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Manipuleren betekent mensen bewust op het verkeerde been zetten. Ik doe dat niet en geef een correct beeld, zoals je zelf hebt moeten toegeven.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Je geeft deels een correct beeld. Je manipuleert echter in die zin dat je mensen die dat citaat lezen een verkeerd beeld van Pelgrim geeft. De argumentatie achter de uitspraken is immers zeer belangrijk.
![]() |
#269 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet deels. Ik geef een volledig correct beeld, of tenminste een beeld dat volledig overeenstemt met het beeld dat jij hebt geschetst. Dus als ik manipuleer, dan manipuleer jij evenveel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een argumentatie die jij weglaat, waardoor de indruk kan ontstaan dat het vanuit rechts standpunt gebeurt.
![]() |
![]() |
#271 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg je dan zoveel door te stellen dat dit vanuit een 'links standpunt' gebeurt? Is er dan nog een consensus over wat links inhoudt?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Die consensus ontbreekt vaak omdat tegenwoordig door "de gewone man" de sp.a al als links gezien wordt. Dat betekent mi echter niet dat we ons daar moeten bij neerleggen.
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 12 november 2007 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan ik het oorspronkelijke citaat eens zien, Pelgrim?
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Mijn vraag: http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=89 Pelgrim's antwoord, inclusief het bijgewerkte citaat: http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=92 En het citaat zelve: Citaat:
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al dacht. Kallikles laat de nuances weg - die altijd vrij relevant zijn - maar de essentie blijft wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Vreemdeling
|
![]() sorry als ik iemands standpint herhaal, maar ik ben even te lui om die elf pagina's te lezen. op voorhand afgeschrikt door de titel van de draad. nationalisten hier te lande hebben namelijk mijn solidair vuur voor de baskische, catalaanse, bretoense ierse etc zaak bekoeld. maar na een klein spiekje zag ik waarover het ging en moet mijn hart toch weer wat kwijt. to spijt van wie 't leest en er groen van uitslaat
ik vind dat er hier in belgie veel meer minderheden wonen dan soms wat frans, nederlands of duitstaligen. Ik vind dat er in europa een hele hoop minderheden leven die geen van de officiele europese talen spreken. of toch niet als moedertaal. Ik vind daarenboven, en straks eindigen mijn vindingen en losse oordelen, dat die minderheden, net zoals de roma of de jiddisch sprekende joden die in europa wonen, maar er geen vaste verblijfplaats hebben, het statuut van minderheid moeten krijgen. Dat wil dus zeggen dat berbertaal sprekenden, arabisch sprekenden, turks, koerdisch, farsi, etc een nationaal statuut moeten krijgen in europa. De EU en alle landen die er deel van mogen uitmaken, hebben een sterke burgerlijke wetgeving waaraan ieder zich moet houden. En waarmee ieder zich kan verdedigen tegen de staat waarin hij leeft. Blijft wat mij betreft enkel de taal. Want moslim, christen of atheist ieder moet zich houden aan de monogamie en het respect voor ieder, man, vrouw, hetero of homo, meer of minder pigment. En wat dus met die taal, ik vrees dat ik maar één voorstel ken, en dat is de invoering van een lingua franca. en tot mijn spijt zal dat enkel engels kunnen zijn. en dan is aan de nederlandstaligen om hun cultuur niet te laten vervangen door die van de lingue france, zoals het voor iedere andere cultuur zal zijn. Maar vermits wij niet allen latijn spreken hoeft een lingua franca geen gevaar in te houden. het is gewoon een stel tekens die we gebruiken om elkaar te verstaan. er zullen nog een hele poos nieuwe turken en marokanen en wit-russen en oekraieners en polen en fillipijners toekomen in europa en in belgie. en voor hen zal het altijd gek zijn dat ze in antwerpen aan de slag kunne als havenarbeider als ze eerst nederlands leren, maar als er daarna geen werk meer is in antwerpen en ze wille naar le havre of hamburg daar weer iets heel anders moeten leren. vrij wandelen van kapitaal in europa (dat toch al engels spreekt) moet samengaan met vrije rondloop van, arbeid om het maar eens in die oude verguisde termen te stellen zo dat denkt bozegeus erover ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat komt dus neer op anglo-amerikaans kapitalistisch neoliberaal imperialisme.
|
![]() |
![]() |