Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 27 februari 2004, 14:47   #261
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Dat had moeiteloos vermeden kunnen worden door een voorafgaand overleg met alle oppositiepartijen. Maar ja, het Vlaams Blok dat zijn de bozen natuurlijk, de baarlijke duivel in partijvorm...
Met wat voor petaters zitten jullie daar dan eigenlijk in de kamer?
Moet je daar zo slim voor zijn om te weten dat je tegen moet stemmen als de splitsing BHV geweigerd wordt en er een kiesdrempel wordt ingevoerd?
Het schoonste was toe Annemans op het einde zij dat zijn fractie zich vergist had.
Daaruit kan ik een ding op uitmaken:

1 er zijn maar 3 mandatarissen die iets mogen zeggen en beslissen in de kamer, de anderen moeten van het Blok hun klep houden en doen wat hun gezegd wordt van de heilige 3 vuldigheid.

2 Ze hiermee een poging hebben ondernomen om hu bewuste onthouding te verdoezelen!
Beste,

Het Vlaams Blok heeft zich enkel onthouden in de stemming over de kiesdrempel, maar heeft alle amendementen buiten twee m.b.t. Brussel-Halle-Vilvoorde goed te keuren. Het is schrijnend hoe sommige mensen valabele en correcte informatie ombuigen, én het partijbelang vooropstelt. Daar waar de N-VA haar Vlaams-nationale principes heeft overboord gegooid, haar achterban én haar electoraat heeft bedrogen! Want, men had immers de onafhankelijke koers aanvaard op het congres van 1 februari te Hasselt.

Hoe kan men in godsnaam met een partij samenwerken?

die mede de faciliteiten heeft ingevoerd
Brussel tot derde gewest heeft gemaakt
de taalwetten in Brussel met de voeten treedt
de ongelijkwaardige behandeling in Brusselse openbare instellingen aanvaardt
de ondervertegenwoordiging van de Vlamingen in het Belgische Parlement tolereert...

Zulk bedrog had zélfs de VU, dat haar bestaansreden volledig verloor na het Egmont-pact, nooit durven plegen.

Een regelrechte schande...

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 27 februari 2004, 14:49   #262
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daaruit zou u maar één ding kunnen uitmaken: dat u met de andere leden van de oppositie moet leren praten en niet in de val trappen die de machtspartijen indertijd hebben gespannen met het invoeren van het "cordon". Nu doet u daar lustig aan mee en doet u alsof het Vlaams Blok niet bestaat... U had beter moeten weten.

Over de rest moeten we niet ingaan, daar het gaat om een gebruikelijk potje laster van de N-VA die het blijkbaar niet kan verkroppen dat er een grotere en krachtiger Vlaamsnationalistische partij naast hen bestaat. Ja, "naast", niet "tegen". Maar jullie zijn zo gebiologeerd om toch maar politiek correcter te zijn dan de politiek correcten dat jullie er "tegen" van gemaakt hebben. Jammer.
yo praten?? Ik zou daar niet over moeten praten met anderen om te weten hoe ik moet stemmen.

Een krachtiger Vlaamsnationalistische partij Die zich onthouden heeft bij de splitsing van BHV
Die verantwoordelijk is dat onze leeuwenvlag voor ZEER lang in een verdomd hoekje is geduwt! Waar maar 3 mensen mogen spreken in de kamer (dan nog maar zwijgen over wat ze zoal zeggen, je moet maar eens de vragen en commentaren bekijken van het Blok op www.dekamer.be en die eens naast die leggen van Geert)
giserke is offline  
Oud 27 februari 2004, 14:57   #263
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Citaat:

Met wat voor petaters zitten jullie daar dan eigenlijk in de kamer?
Moet je daar zo slim voor zijn om te weten dat je tegen moet stemmen als de splitsing BHV geweigerd wordt en er een kiesdrempel wordt ingevoerd?
Het schoonste was toe Annemans op het einde zij dat zijn fractie zich vergist had.

1 er zijn maar 3 mandatarissen die iets mogen zeggen en beslissen in de kamer, de anderen moeten van het Blok hun klep houden en doen wat hun gezegd wordt van de heilige 3 vuldigheid.

2 Ze hiermee een poging hebben ondernomen om hu bewuste onthouding te verdoezelen!
Beste,

Het Vlaams Blok heeft zich enkel onthouden in de stemming over de kiesdrempel, maar heeft alle amendementen buiten twee m.b.t. Brussel-Halle-Vilvoorde goed te keuren. Het is schrijnend hoe sommige mensen valabele en correcte informatie ombuigen, én het partijbelang vooropstelt. Daar waar de N-VA haar Vlaams-nationale principes heeft overboord gegooid, haar achterban én haar electoraat heeft bedrogen! Want, men had immers de onafhankelijke koers aanvaard op het congres van 1 februari te Hasselt.

de ondervertegenwoordiging van de Vlamingen in het Belgische Parlement tolereert...

Zulk bedrog had zélfs de VU, dat haar bestaansreden volledig verloor na het Egmont-pact, nooit durven plegen.

Koen Vermant
het blok heeft zich onthouden in de totaal stemming van de WET. en daarmee vervallen alle vorige stemmingen van de amendementen.
Leer eens hoe een wet eruitziet!

N-VA heeft haar leden niet bedrogen omdat het de leden zijn + de Vlaamse beweging die zijn beginnen pushen om alsnog in kartel te gaan. Om kost wat kost het gedachtegoed van N-VA in het parlement te houden.
Geert en Bart De Wever zijn dus bezweken onder druk van de Vlaamse beweging en haar leden!

Want trouwens de leden waren stom verbaasd dat bij de eerste kartelbesprekingen het is afgesprongen. Want toen hebben de leden in verschillende gesloten ledenvergaderingen al laten blijken dat we in kartel moesten gaan.
giserke is offline  
Oud 27 februari 2004, 15:05   #264
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Beste,

Je zou beter moeten weten. Ooit al eens een volledige plenaire vergadering gevolgd? Dan zou men moeten weten dat de volledige Vlaamse oppositie zéér actief is, terwijl de regeringspartijen de helft van de tijd niet aanwezig zijn. Ministers en staatssecretarissen die niet komen opdagen. De politiek-correct denkenden die steeds spreken over het 'ondemocratische' Vlaams Blok, terwijl zij gedogen dat Uw partij, de N-VA in feite recht heeft op 5 �* 6 zetels, maar er slechts 1 krijgt. Nogmaals het Blok heeft zich niet onthouden in de stemming rond B-H-V! Zéér spijtig op welke wijze u dergelijke desinformatie zonder schroom en principeloos overnement. U zou zich naar mijn mening dan ook beter richten tot de anti-Vlaamse paarse regering, i.v.p. het Blok steeds tot kop van Jut te verkiezen. Vele Vlaams-nationalisten binnen de N-VA denken er net zo over, alleen spijtig dat het hier enkel én alleen de rechter-vleugel betreft.

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 27 februari 2004, 15:11   #265
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Beste,

Koen Vermant
het blok heeft zich onthouden in de totaal stemming van de WET. en daarmee vervallen alle vorige stemmingen van de amendementen.
Leer eens hoe een wet eruitziet!

N-VA heeft haar leden niet bedrogen omdat het de leden zijn + de Vlaamse beweging die zijn beginnen pushen om alsnog in kartel te gaan. Om kost wat kost het gedachtegoed van N-VA in het parlement te houden.
Geert en Bart De Wever zijn dus bezweken onder druk van de Vlaamse beweging en haar leden!

Want trouwens de leden waren stom verbaasd dat bij de eerste kartelbesprekingen het is afgesprongen. Want toen hebben de leden in verschillende gesloten ledenvergaderingen al laten blijken dat we in kartel moesten gaan.
Dan zou ik wél eens willen weten, in welke afdelingen dit het geval was. Alvast niet op de arrondissementsraden in Antwerpen. Daar pleitte men steeds voor een totaal onafhankelijke partijkoers. Enkelen hebben inderdaad gepleit voor een kartel met CD&V, maar dit was een geïsoleerde minderheid. Zélfs Marie-Rose Morel stond niet negatief tegenover samenwerking met het Blok. Zij maakte de terechte opmerking dat 80% van beide programma's exact overeenkomt.

Wat de stemming rond B-H-V betreft. Ik zou u toch durven aanraden om verslag 046 op www.dekamer.be nog eens te consulteren. Voor de splitsing van B-H-V werden verscheidene amendementen ingediend, die ook afzonderlijk gestemd werden. Dus als men zich onthoudt in één artikel, vervalt niet de gehele wet, juist dat artikel.

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 27 februari 2004, 15:16   #266
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste,

Je zou beter moeten weten. Ooit al eens een volledige plenaire vergadering gevolgd? Dan zou men moeten weten dat de volledige Vlaamse oppositie zéér actief is, terwijl de regeringspartijen de helft van de tijd niet aanwezig zijn. Ministers en staatssecretarissen die niet komen opdagen. De politiek-correct denkenden die steeds spreken over het 'ondemocratische' Vlaams Blok, terwijl zij gedogen dat Uw partij, de N-VA in feite recht heeft op 5 �* 6 zetels, maar er slechts 1 krijgt. Nogmaals het Blok heeft zich niet onthouden in de stemming rond B-H-V! Zéér spijtig op welke wijze u dergelijke desinformatie zonder schroom en principeloos overnement. U zou zich naar mijn mening dan ook beter richten tot de anti-Vlaamse paarse regering, i.v.p. het Blok steeds tot kop van Jut te verkiezen. Vele Vlaams-nationalisten binnen de N-VA denken er net zo over, alleen spijtig dat het hier enkel én alleen de rechter-vleugel betreft.

Koen Vermant
hoeveel keer zullen we het nog moeten uitleggen.
Als je alle amendementen goedkeurt vb ivm BHV en tegen de kiesdrempel maar tijdens de eindstemming onthoud ge u dan VERVALLEN al uw vorige stemmingen van de amendementen.

Wanneer de allerbelangrijkste amendementen werden afgekeurd die door de oppositie werden ingediend, door de meerderheid zoals de splitsing BHV en de kiesdrempel, dan mag je in de eindstemming zich NIET onthouden maar moet je tegen de globale wetswijziging stemmen.
giserke is offline  
Oud 27 februari 2004, 15:34   #267
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, de erfgenaam van de VU maakt weer dezelfde fout als de VU indertijd. Eens te meer reikt ze de hand aan een partij die Vlaanderen eerder onrecht aandoet dan iets anders.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 februari 2004, 15:40   #268
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Inderdaad, de erfgenaam van de VU maakt weer dezelfde fout als de VU indertijd. Eens te meer reikt ze de hand aan een partij die Vlaanderen eerder onrecht aandoet dan iets anders.
weet je wat het probleem is met oudere mensen? ze worden oud en leven in het verleden.
giserke is offline  
Oud 27 februari 2004, 15:43   #269
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
kijk naar de cijfers... zwart op wit !

verslag van de VRT dat is een referentie van neutraliteit zeker
Alsof de VRT het stembord van de kamer kan vervalsen
Vlaamse democraat is offline  
Oud 27 februari 2004, 15:50   #270
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
weet je wat het probleem is met oudere mensen? ze worden oud en leven in het verleden.
Weet je wat het probleem is: een aantal mensen zijn niet meer op de hoogte van wat er vroeger gebeurde. Laat het u alvast een troost zijn: ik behoor niet tot die oude of oudere mensen. Ik heb wel het gelukt gehad met vele mensen uit de Vlaamse Beweging te spreken, oud als jong. De ouderen hebben me echter veel bijgebracht. Uit het verleden moet men leren. De N-VA maakt dezelfde fouten als de VU indertijd. Jammer.
Oud 27 februari 2004, 15:56   #271
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Citaat:
Beste,

Koen Vermant
Afdeling Brussel is zowat de meest linkse afdeling die de N-VA heeft maar is totnogtoe de enige die zich openlijk heeft verzet tegen het kartel. Consequent Vlaams-nationalisme heeft niks met links of rechts zijn te maken!!!!
Oud 27 februari 2004, 15:59   #272
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Citaat:

De zogenaamde 'drie' leden van afdeling brussel zijn alledrie dertigers. Ik weet niet hoe oud u bent maar ik voel me op mijn drieëndertigste geen oudere mens
Ik voel me alleen niet te oud om te leren uit het verleden...
Oud 27 februari 2004, 16:00   #273
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Weet je wat het probleem is: een aantal mensen zijn niet meer op de hoogte van wat er vroeger gebeurde. Laat het u alvast een troost zijn: ik behoor niet tot die oude of oudere mensen. Ik heb wel het gelukt gehad met vele mensen uit de Vlaamse Beweging te spreken, oud als jong. De ouderen hebben me echter veel bijgebracht. Uit het verleden moet men leren. De N-VA maakt dezelfde fouten als de VU indertijd. Jammer.
Blijkbaar weet je zoveel niet, want dan zou je weten wat er toen is gebeurt, niks meer te maken heeft met de huidige generatie in de CD&V en N-VA.

Dan zou je weten dat de CD&V zich niet moet verantwoorden tov Franstalige kiezers.

Dan zou je moeten weten dat het de CD&V is die als eerste België opgesplitst heeft in gewesten. En dat onder de laatste 2 regeringen Dehaene steeds meer bevoegdheden zijn opgesplitst sedert 1995. Maar mensen die nog altijd zitten te neuten over de CVP in de jaren 60 en 70 kan je niet weten wat er in die partij geëvolueerd is in de jaren 90.
giserke is offline  
Oud 27 februari 2004, 16:02   #274
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

De Blokkertjes geloven alleen de BLOK rioolpers.

Wat ze lezen op www.dekamer.be zijn volgens de Blokkers allemaal leugens.

Dat de VRT vertelt in hun nieuwsberichten zijn volgens de Blokkers allemaal leugens.

Alle niet-blokkers op dit forum zijn natuurlijk leugenaars.

Alleen het Blok liegt NIET.

Dat wilt het BLOK ons natuurlijk doen geloven.
Clemens is offline  
Oud 27 februari 2004, 16:03   #275
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse democraat
Citaat:

De zogenaamde 'drie' leden van afdeling brussel zijn alledrie dertigers. Ik weet niet hoe oud u bent maar ik voel me op mijn drieëndertigste geen oudere mens
Ik voel me alleen niet te oud om te leren uit het verleden...
µ

als jullie maar met 3 zijn die niet akkoord zijn met de partijstrategie zou ik mij vragen stellen
giserke is offline  
Oud 27 februari 2004, 16:07   #276
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zou je moeten weten dat het de CD&V is die als eerste België opgesplitst heeft in gewesten.
De gewesten waren een Waalse eis, geen Vlaamse. Reeds in de geschriften van Destrée komt dat idee voor om aldus een dam op te werpen tegen het steeds groter worden numeriek overwicht van de Vlamingen. En ik meen dat een echte Vlaamsnationalist de huidige constructie niet echt moet verdedigen: die federalisering is er niet gekomen om Vlaanderen te dienen, maar om België nog te laten overleven.

Een N-VA'er die de vroegere politiek van de CVP verdedigt... Waar gaan we naar toe??? Hun geloofwaardigheid is nu bij mij tot ver onder nul gedaald.
Oud 27 februari 2004, 16:08   #277
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan van de Berghe
Dat had moeiteloos vermeden kunnen worden door een voorafgaand overleg met alle oppositiepartijen.
Jan

Zijn de Blokkers dan zo onbekwaam dat ze NIET weten hoe ze moeten stemmen ????????????

De 18 Blokkers kunnen in het vervolg vragen aan Geert Bourgeois
hoe ze moeten stemmen, want zelf zijn ze er schijnbaar NIET bekwaam voor.
Clemens is offline  
Oud 27 februari 2004, 16:12   #278
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
De Blokkertjes geloven alleen de BLOK rioolpers.

Wat ze lezen op www.dekamer.be zijn volgens de Blokkers allemaal leugens.

Dat de VRT vertelt in hun nieuwsberichten zijn volgens de Blokkers allemaal leugens.

Alle niet-blokkers op dit forum zijn natuurlijk leugenaars.

Alleen het Blok liegt NIET.

Dat wilt het BLOK ons natuurlijk doen geloven.
Wat is nu eigenlijk uw punt? Waar hebben wij gezegd dat er op de webstek van de Kamer iets staat dat niet klopt?

Alleen is het zo dat de wet er toch was gekomen, ongeacht of het Vlaams Blok nu tegen had gestemd of zich onthouden. Door de onthouding van de CdH was er immers als een 2/3-meerderheid. Of niet soms?

In ieder geval, nu is het te laat om met drek naar het Vlaams Blok te gooien. U had beter moeten weten en voor de stemming afspraken moeten maken met het Vlaams Blok. Maar ja, dat wou de N-VA natuurlijk niet. Met de "bozen van het blok" wordt niet gesproken.
Oud 27 februari 2004, 16:15   #279
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
De 18 Blokkers kunnen in het vervolg vragen aan Geert Bourgeois
hoe ze moeten stemmen, want zelf zijn ze er schijnbaar NIET bekwaam voor.
Blijkbaar ontgaat u het woord "stemafspraak". Een "stemafspraak" is geen raad, maar een akkoord tussen partijen.
Oud 27 februari 2004, 16:17   #280
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De CDV van de jaren 90 is inderdaad verandert ten opzichte van die van dejaren 60 en 70.

het zijn gewoon andere namen die de leiding hebben van een partij die nog altijd het koningshuis ondersteunt bvb.

Al wil ik graag toegeven dat de CVP op Vlaams gebied een beter palmares kan voorleggen dan de VLD en de SPa. Das juist. Maar ik had even goed kunnen schrijven een minder slecht palamares.

Was het trouwens ook niet de CVp die in de jaren 90 (96 ?) mee een 10 puntenlijstje ingediend had ? Dat was het minimum waaraan de volgende Federale regering moest voldoen op Vlaams gebied.

Hoeveel punten werden opgeofferd door de CVP en hoe heette die andere partij die meehielp om dat akkoord er door te krijgen. Ik geloof dat ze niet meer bestaat.

Als men een schaal van Vlaamsgezindheid zou hebben dan zou men kunnen zeggen dat VLD en SPA 0 scoren, CDV 1,5 op 10.

allez das mijn subjectieve interpretatie. Maar ik zit er gewoonlijk niet ver naast.

Het kan 0.5 punt zijn dat ik er naatst zit.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be