![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok heeft zich enkel onthouden in de stemming over de kiesdrempel, maar heeft alle amendementen buiten twee m.b.t. Brussel-Halle-Vilvoorde goed te keuren. Het is schrijnend hoe sommige mensen valabele en correcte informatie ombuigen, én het partijbelang vooropstelt. Daar waar de N-VA haar Vlaams-nationale principes heeft overboord gegooid, haar achterban én haar electoraat heeft bedrogen! Want, men had immers de onafhankelijke koers aanvaard op het congres van 1 februari te Hasselt. Hoe kan men in godsnaam met een partij samenwerken? die mede de faciliteiten heeft ingevoerd Brussel tot derde gewest heeft gemaakt de taalwetten in Brussel met de voeten treedt de ongelijkwaardige behandeling in Brusselse openbare instellingen aanvaardt de ondervertegenwoordiging van de Vlamingen in het Belgische Parlement tolereert... Zulk bedrog had zélfs de VU, dat haar bestaansreden volledig verloor na het Egmont-pact, nooit durven plegen. Een regelrechte schande... Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
||
![]() |
![]() |
#262 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een krachtiger Vlaamsnationalistische partij ![]() ![]() Die verantwoordelijk is dat onze leeuwenvlag voor ZEER lang in een verdomd hoekje is geduwt! Waar maar 3 mensen mogen spreken in de kamer (dan nog maar zwijgen over wat ze zoal zeggen, je moet maar eens de vragen en commentaren bekijken van het Blok op www.dekamer.be en die eens naast die leggen van Geert) |
||
![]() |
![]() |
#263 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Leer eens hoe een wet eruitziet! N-VA heeft haar leden niet bedrogen omdat het de leden zijn + de Vlaamse beweging die zijn beginnen pushen om alsnog in kartel te gaan. Om kost wat kost het gedachtegoed van N-VA in het parlement te houden. Geert en Bart De Wever zijn dus bezweken onder druk van de Vlaamse beweging en haar leden! Want trouwens de leden waren stom verbaasd dat bij de eerste kartelbesprekingen het is afgesprongen. Want toen hebben de leden in verschillende gesloten ledenvergaderingen al laten blijken dat we in kartel moesten gaan. |
||
![]() |
![]() |
#264 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Beste,
Je zou beter moeten weten. Ooit al eens een volledige plenaire vergadering gevolgd? Dan zou men moeten weten dat de volledige Vlaamse oppositie zéér actief is, terwijl de regeringspartijen de helft van de tijd niet aanwezig zijn. Ministers en staatssecretarissen die niet komen opdagen. De politiek-correct denkenden die steeds spreken over het 'ondemocratische' Vlaams Blok, terwijl zij gedogen dat Uw partij, de N-VA in feite recht heeft op 5 �* 6 zetels, maar er slechts 1 krijgt. Nogmaals het Blok heeft zich niet onthouden in de stemming rond B-H-V! Zéér spijtig op welke wijze u dergelijke desinformatie zonder schroom en principeloos overnement. U zou zich naar mijn mening dan ook beter richten tot de anti-Vlaamse paarse regering, i.v.p. het Blok steeds tot kop van Jut te verkiezen. Vele Vlaams-nationalisten binnen de N-VA denken er net zo over, alleen spijtig dat het hier enkel én alleen de rechter-vleugel betreft. Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
![]() |
![]() |
#265 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat de stemming rond B-H-V betreft. Ik zou u toch durven aanraden om verslag 046 op www.dekamer.be nog eens te consulteren. Voor de splitsing van B-H-V werden verscheidene amendementen ingediend, die ook afzonderlijk gestemd werden. Dus als men zich onthoudt in één artikel, vervalt niet de gehele wet, juist dat artikel. Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
||
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je alle amendementen goedkeurt vb ivm BHV en tegen de kiesdrempel maar tijdens de eindstemming onthoud ge u dan VERVALLEN al uw vorige stemmingen van de amendementen. Wanneer de allerbelangrijkste amendementen werden afgekeurd die door de oppositie werden ingediend, door de meerderheid zoals de splitsing BHV en de kiesdrempel, dan mag je in de eindstemming zich NIET onthouden maar moet je tegen de globale wetswijziging stemmen. |
|
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#268 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#269 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#271 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#272 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Ik voel me alleen niet te oud om te leren uit het verleden... |
|
![]() |
![]() |
#273 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan zou je weten dat de CD&V zich niet moet verantwoorden tov Franstalige kiezers. Dan zou je moeten weten dat het de CD&V is die als eerste België opgesplitst heeft in gewesten. En dat onder de laatste 2 regeringen Dehaene steeds meer bevoegdheden zijn opgesplitst sedert 1995. Maar mensen die nog altijd zitten te neuten over de CVP in de jaren 60 en 70 kan je niet weten wat er in die partij geëvolueerd is in de jaren 90. |
||
![]() |
![]() |
#274 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De Blokkertjes geloven alleen de BLOK rioolpers.
Wat ze lezen op www.dekamer.be zijn volgens de Blokkers allemaal leugens. Dat de VRT vertelt in hun nieuwsberichten zijn volgens de Blokkers allemaal leugens. Alle niet-blokkers op dit forum zijn natuurlijk leugenaars. Alleen het Blok liegt NIET. Dat wilt het BLOK ons natuurlijk doen geloven. |
![]() |
![]() |
#275 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
als jullie maar met 3 zijn die niet akkoord zijn met de partijstrategie zou ik mij vragen stellen |
||
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een N-VA'er die de vroegere politiek van de CVP verdedigt... Waar gaan we naar toe??? Hun geloofwaardigheid is nu bij mij tot ver onder nul gedaald. |
|
![]() |
![]() |
#277 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zijn de Blokkers dan zo onbekwaam dat ze NIET weten hoe ze moeten stemmen ???????????? De 18 Blokkers kunnen in het vervolg vragen aan Geert Bourgeois hoe ze moeten stemmen, want zelf zijn ze er schijnbaar NIET bekwaam voor. |
|
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is het zo dat de wet er toch was gekomen, ongeacht of het Vlaams Blok nu tegen had gestemd of zich onthouden. Door de onthouding van de CdH was er immers als een 2/3-meerderheid. Of niet soms? In ieder geval, nu is het te laat om met drek naar het Vlaams Blok te gooien. U had beter moeten weten en voor de stemming afspraken moeten maken met het Vlaams Blok. Maar ja, dat wou de N-VA natuurlijk niet. Met de "bozen van het blok" wordt niet gesproken. |
|
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#280 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De CDV van de jaren 90 is inderdaad verandert ten opzichte van die van dejaren 60 en 70.
het zijn gewoon andere namen die de leiding hebben van een partij die nog altijd het koningshuis ondersteunt bvb. Al wil ik graag toegeven dat de CVP op Vlaams gebied een beter palmares kan voorleggen dan de VLD en de SPa. Das juist. Maar ik had even goed kunnen schrijven een minder slecht palamares. Was het trouwens ook niet de CVp die in de jaren 90 (96 ?) mee een 10 puntenlijstje ingediend had ? Dat was het minimum waaraan de volgende Federale regering moest voldoen op Vlaams gebied. Hoeveel punten werden opgeofferd door de CVP en hoe heette die andere partij die meehielp om dat akkoord er door te krijgen. Ik geloof dat ze niet meer bestaat. Als men een schaal van Vlaamsgezindheid zou hebben dan zou men kunnen zeggen dat VLD en SPA 0 scoren, CDV 1,5 op 10. allez das mijn subjectieve interpretatie. Maar ik zit er gewoonlijk niet ver naast. Het kan 0.5 punt zijn dat ik er naatst zit.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |