Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2007, 16:18   #261
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Naar het schijnt hebben bouwvakkers, vooral wegenwerkers, het gevaarlijkste beroep.
En de grote meerderheid van de mensen sterven in een bed: denk eraan voor je erin kruipt: risicoplaats, statistisch bewezen
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 16:18   #262
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En als straf neemt u zijn leven. Dat is dom en/of immoreel (afhankelijk van hoe u dat verantwoordt - wat u nog niet hebt gedaan)

Een inbreker heeft maar één recht. Het recht om afgeknalt te worden.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 16:20   #263
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
jeezes,hoe oud is die zaak Mombaerts niet altijd dat ene feit terughalen,die man zijn dood politiek uitbuiten voor racistische doeleinden,
dat is pas ziek,laat de doden rusten.
... zegt iemand die van een verongelukte crimineel een vermoord slachtoffer probeert te maken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 16:21   #264
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jeezes,hoe oud is die zaak Mombaerts niet altijd dat ene feit terughalen,die man zijn dood politiek uitbuiten voor racistische doeleinden,
dat is pas ziek,laat de doden rusten.
Als we jullie mogen geloven is iedere allochtoon met een MP-3 een moordenaar...

In onze buurt hebben ze alle straten opnieuw aangelegd,voetpaden, wegen,al het vuilste werk en iedere dag op weg naar huis stel ik vast dat dit allemaal allochtonen zijn die dat vuil zwaar werk opknappen.
Geen ene blanke zat er tussen, geen ene !
Vreselijk dat die mensen voor het grootste vuiligheid worden uitgemaakt !
Hoe oud is de zever waar u hier mee komt aandraven, "allochtonen doen het zwaar en vuil werk", zeker nog nooit een fabriek van binnen gezien, nooit mensen zien werken in de bouw. Ik persoonlijk vind allochtonen maar een klein probleem, een probleem dat zichzelf oplost van het moment dat de maatschappij komaf maakt met personen als een marlientje, drolopsila, mitgard en hetgeen er verder zoal zich aanbiedt als allochtoonse spreekbuis.

Hetgeen men ook over het hoofd ziet is, dat zulke personen als een marlientje mede de aanzet zijn voor daden gepleegd als die door HVT. Maar dat zal haar zeker ook niet raken aangezien criminele en zo dus ook een HVT haar symphatie en haar liefde krijgen. Het zijn alleen maar de autochtone die braaf en hard werken, die zich aan de wet houden en deze respecteren die voor een marlientje en aanverwanten een doorn in het oog zijn.

En als u vindt dat men de doden moet laten rusten aangezien verjaard en niet politiek mogen worden misbruikt, wat dan met de verwijzingen naar 62 jaar terug om bepaalde personen en partijen proberen te nekken? daar bent u dan toch ook niet vies van hé marlientje. Maar wanneer bepaalde slachoffers voor u in uw "haatcampagne" niet bruikbaar zijn behoren ze tot het verleden en moet men ze laten rusten. Uw gedachtengoed hoe zwakzinnig ook moet men bestrijden met alle mogelijke middelen zonder erbarmen. Hetgeen waar geestelijk gestoorde personen op rekenen is een anarchie te verkrijgen door middel van groepen tegen elkaar uit te spelen, in deze hebben we al meer kunnen ondervinden dat het (ge)misbruik van allochtonen jullie zeker niet stoort integedeel. Een allochtoon is in linkse kringen een wegwerp artikel dat men (ge)misbruikt en na het verkregen doel wegwerpt, zoals bewezen door een links boegbeeld p.janssens.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 16:21   #265
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Amen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 16:21   #266
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U herhaalt uzelf. U moet uitleggen WAAROM dat zo zou zijn. Zolang u dat niet doet, hou ik het bij 'dom'
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 16:23   #267
Marlientje
Banneling

Standaard

Er zitten hier heel wat kinderen, pistoolkes,afknallen,kinderpraat en durf wedden dat wanneer zo een Pool voor hen staat dat ze heel hunne pamper volpiesen of proberen vluchten,maar verlamd geraken van de angst.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 16:26   #268
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
U herhaalt uzelf. U moet uitleggen WAAROM dat zo zou zijn. Zolang u dat niet doet, hou ik het bij 'dom'
Omdat je nu eenmaal niet aan iemands eigendom zit en ik beziet een inbreker als een bedreiging voor mijn veiligheid en toekomstgewijs gezin. Ik heb de morele plicht om mijn huishouden te beschermen.
Oud 9 december 2007, 16:27   #269
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zitten hier heel wat kinderen, pistoolkes,afknallen,kinderpraat en durf wedden dat wanneer zo een Pool voor hen staat dat ze heel hunne pamper volpiesen of proberen vluchten,maar verlamd geraken van de angst.
Geen schrik van. (militaire ervaring)
Oud 9 december 2007, 16:29   #270
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat je nu eenmaal niet aan iemands eigendom zit en ik beziet een inbreker als een bedreiging voor mijn veiligheid en toekomstgewijs gezin. Ik heb de morele plicht om mijn huishouden te beschermen.
Lees nog eens goed waarover het hier gaat. NIET over eigen of familiale lijfelijke veiligheid of leven. Het gaat over het DODEN van een inbreker die op de vlucht is. Als u het onderscheid niet kunt maken, zullen we het - alweer - op 'dom' moeten houden..
Oud 9 december 2007, 16:32   #271
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees nog eens goed waarover het hier gaat. NIET over eigen of familiale lijfelijke veiligheid of leven. Het gaat over het DODEN van een inbreker die op de vlucht is. Als u het onderscheid niet kunt maken, zullen we het - alweer - op 'dom' moeten houden..

Zelfs voor een inbreker die vlucht. Op het moment dat een inbreker mij bedreigt door zijn/haar actie is ie voor mij vogelvrij.
Oud 9 december 2007, 16:32   #272
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zelfs voor een inbreker die vlucht. Op het moment dat een inbreker mij bedreigt door zijn/haar actie is ie voor mij vogelvrij.
okee, genoteerd
'dom' dan maar...
Oud 9 december 2007, 16:35   #273
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
okee, genoteerd
'dom' dan maar...

Wel een domme die zich niet onderwerpt aan krapuul. Liever dom zijn en tenminste nog trotse waardigheid bezitten. dan pseudo-intellectueel en de waardigheid van een slaafse stoephoer.
Oud 9 december 2007, 16:36   #274
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kleine toelichting a.u.b, waar is er in dit geval sprake van het "DODEN" van een inbreker die op de vlucht is? Staan de feiten in de morgen en den humo anders vermeld?

Heb u hier ergens de moraal ridder/ster zien spelen, u zien zeggen dat men moet weten waar men over spreekt. Slaagt dit alleen op andere of geldt dit ook voor u? aangezien ge me al enkele maanden een antwoord schuldig blijft op zulke zaken als deze. Moraal, en weten waar ge over spreekt. Of zou het kunnen dat uw geheugen u hier in de steek laat.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 9 december 2007 om 16:37.
Oud 9 december 2007, 16:38   #275
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel een domme die zich niet onderwerpt aan krapuul. Liever dom zijn en tenminste nog trotse waardigheid bezitten. dan pseudo-intellectueel en de waardigheid van een slaafse stoephoer.
I pity you.
Oud 9 december 2007, 16:40   #276
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Heb ooit eens een zaak gepleit voor een man die z'n honden afstuurde op een inbreker. Die verloor er een oor bij en vorderde schadeloosstelling. We hebben gewonnen (tegen mijn intuïtie in, moet ik bekennen); zelfs de schadeclaim die we hebben ingesteld omdat de inbreker de honden zou 'getraumatiseerd' hebben.

Om maar te zeggen: af en toe kom je nog eens een rechter tegen met een stukje 'rechtvaardigheidsgevoel'. Ze zijn ondertussen wel vrij zeldzaam geworden...

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 16:48   #277
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Heb ooit eens een zaak gepleit voor een man die z'n honden afstuurde op een inbreker. Die verloor er een oor bij en vorderde schadeloosstelling. We hebben gewonnen (tegen mijn intuïtie in, moet ik bekennen); zelfs de schadeclaim die we hebben ingesteld omdat de inbreker de honden zou 'getraumatiseerd' hebben.

Om maar te zeggen: af en toe kom je nog eens een rechter tegen met een stukje 'rechtvaardigheidsgevoel'. Ze zijn ondertussen wel vrij zeldzaam geworden...
Bij mijn broer een paar huizen verder, een inbreker is rustig zijn werk aan het doen als die mensen thuiskomen. Die loopt buiten in de tuin en begint van tuin naar tuin te springen, totdat hij bij mijn broer binnenspringt waar drie Rotweilers in de tuin lopen.

Was niet zijn beste dag.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 16:52   #278
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
En marlientje, u zult zeker zo'n stoere criminele Pool wel zien zitten hé. Vluchten zult gij zeker niet doen hé, hij moest u eens niet kunnen pakken wat een telleurstelling dan hé marlientje.

Oud 9 december 2007, 17:18   #279
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd hoe jij nu plots wel inziet dat een inbraak psychologische trauma's teweegbrengt en niet enkel draait rond wat materiële zaken...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 17:34   #280
Marlientje
Banneling

Standaard

Zo werken ze niet,ze doen eerst grondige prospectie. Onderschat hen ook niet. In dit geval was het slechts een kleine zelfstandige.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be