![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit. Als de productiviteit gigantisch is, dan kan je belastingen vrijwillig maken. Indien niet, dan is het niet productief. Toch niét in die mate dat ze belastingen legitimeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We zullen voortaan telkens wachten op een rijk, onbaatzuchtig individu die telkens ALLE kosten op zicht neemt, telkens als we willen een nieuwe woonwijk plannen, een wet maken, een crimineel arresteren, een kerk restaureren, een vaccinatieprogramma opstarten, een rampgebied ontruimen, enz enz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als een overheidsbedrijf dan wel winst maakt is het diefstal,maken ze geen winst zijn het profiteurs. Als je niet wil dat ambtenaren tegen uw blauw gedachtengoed ingaan moet ge ook openstaan voor hun,en hun steeds niet kleineren.
![]() |
![]() |
#264 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel heb je er nog niet van begrepen, hé?
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou er wel problemen mee hebben als 1. er een wettelijk monopolie is (delijn en nmbs) 2. er ook nog eens belastingsgeld naartoe ging anders; geen enkel probleem, hoor! Dan mag de staat gerust winst maken. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mag je zelfs in je handtekening zetten van mij.
Eerlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() De ambtenaar zijn wedde is wel degelijk mijn zaak als belastingsbetaler. 't Is immers de belastingbetaler die hem betaalt. De kritiek is dus volkomen terecht; de opmerking dat onze ambtenaar geen belasting betaalt, blijft staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dankje.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Minister-President
|
![]() das uw opvatting,niet de mijne en net zoals u heb ik recht op een mening
![]() |
#273 |
Minister-President
|
![]() Wat hebben jullie trouwens tegen ambtenaren?
Die mensen doen toch niks ![]()
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niks tegen ambtenaren. ik heb zelfs vrienden die ambtenaar zijn. Nog beter, mijn vader is er eentje nu. Een hardwerkende manus van alles voor het Willebroekse OCMW. Een post te danken aan zijn jarenlange inzet voor de lokale sossen. Waar ik wel een hekel aan heb is ambetantenaren die wentelen in eigen lof. Terug tot de basis, het ambtenarenpensioen. Mijn vader, als manusje van alles, verdient met moeite €1000 netto. Zijn pensioen, na 51 jaar werken, zal om en nabij de €800 bedragen. Mijn oom, ingenieur bij TotalElfFina in Antwerpen, verdiend nu "€XXXX", en zijn pensioen volgend jaar, zal van staatswegen €1600 bedragen, zowat de max die iemand uit de privé kan hebben. Ook hij heeft 46 jaar werken achter de rug dan (avondschool voor 25 jaar helpt). Toch is mijn ooms inkomen meer dan het 2voudige van dat van mijn vader, en draagt hij in verhouding ook meer af (de belastingsschalen hebben nog steeds die leuke verschuivingen). Durft 1 van de ambtenaartjes hier zijn gegevens of "om en nabij de waarheid" vrijgeven? Het niet gelimiteerd zijn van de pensioenen van ambtenaren is vijgen na pasen voor de lagere echolons. DWZ "benoemde" leraars, platsoendienstwerkers,OCMW kuisvrouwen, NMBS werkmensen, enzoverder. Het is daarentegenover een groffe schande te horen wat hoger bureaucratische ambtenaren binnenrijven als pensioen. Niet geplafoneerd nietwaar.
![]() |
![]() |
#276 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Denkt ge nu echt dat ze de belasting zullen laten zakken als er geen ambtenaren meer zijn? ze zullen dan privefirma's inschakelen zoals er nu al veel zijn en die zijn zeker niet goedkoper maar wel beter werkbaar omdat ze daar vanaf kunnen als ze het zelf willen.
![]() |
![]() |
#277 | ||
Banneling
|
![]() sinds daardoor linkse ideëen de weg gevonden hebben naar beleid.
Citaat:
allez, heb toch eens wat lef. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het pensioen van de ambtenaar is wel degelijk geplafonneerd.
Maar inderdaad, het plafond ligt nogal hoog. (ik ben het juiste bedrag vergeten, maar als het je echt interesseert, geef dan enkele simulaties in op www.kenuwpensioen.be en ge komt er direkt op uit. Voor de rest, als ambtenaar met univ. diplom, heb ik me al vergeleken met mensen die vergelijkbaar in de privé werken. En ik ben tegen de meesten van hen een sukkelaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ambtenaren en co mogen zich met de nieuwjaarsdagen eens vergenoegen in het feit dat ze van alle lonen en de nu uitbetaalde nieuw jaar centjes er de helft van hebben gekregen.
Als dat geen geschenk is? Zomaar, gewoon afgehouden ...paf weg. Van de één zijn rekening naar jullie rekening. Staat op de briefjes...de helft weg. Voor jullie pensioen en zo van die dingen. Of voor jullie elfendertigst reis naar het zonnige zuiden. Als ze eens bij toeval geen ziekteverlof tussendoor nemen tenminste.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 20 december 2007 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |