![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nog liever 'la petite Belgique' met daar naast een onafhankelijk Vlaanderen dan deze nachtmerrie. Tijd dat het Belang ook een 'Nieuwe Marsrichting' doet.
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Franstalig Belgique zet er nog liever zélf een punt achter dan zich door de Vlamingen te laten besturen. Voor hen is besturen immers hetzelfde al domineren.
![]() |
#263 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het risico te groot, en de garantie dat we winnen wat we denken te zullen winnen te zwak.
|
![]() |
![]() |
#264 |
Europees Commissaris
|
![]() Precies.
|
![]() |
![]() |
#265 | |
Europees Commissaris
|
![]() Van de strategie die ik voorstel eis je een perfectie die je niet eist van de strategie die je zelf voorstaat.
Je hebt zelf zeer overtuigend beschreven waarom er geen meerderheid voor onafhankelijkheid is en er waarschijnlijk niet snel zal komen. "Als" geldt dus evengoed voor onafhankelijkheid. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen Kortaf. Belgique valt hoe dan ook uit elkaar omdat het onbestuurbaar is. Jij weet evengoed als ik waarom het onbestuurbaar is. En dat zal NOOIT veranderen zolang Belgique bestaat. Dan mogen jij en ik nog op onze kop gaan staan.
#267 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar als we bij een ongecontroleerd uiteenvallen zoveel verliezen als we denken te zullen willen, zal het liggen aan de weigering van de doorsnee Vlaming om zijn democratische meerderheid te gebruiken en daarmee dit land in te richten naar zijn wens. Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 december 2007 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
#268 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben niet zo want ik heb niet zoveel geld. Mijn (en geloof mij, niet alleen mijn) ervaring is dat hoe meer geld iemand heeft hoe meer geld hij wil hebben. En zoals gewoonlijk "de uitzonderingen bevestigen de regel" Kijk maar naar die duizenden werkgevers die je proberen wijs te maken dat zij voor het welzijn van u zorgen terwijl er tegelijk duizenden, meestal holle, wetten nodig zijn om ze een beetje tot de orde te dwingen.
![]() |
#269 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook Vlamingen die belang (financieel of psychologisch) hebben bij het voortbestaan van dit België. Alleen al de linkerzijde en allerhande politieke correcten vormen al een kwart vd bevolking. Om het eenvoudig te stellen : 75 % van 60% geeft geen meerderheid in België.
![]() |
#270 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mag ik u vriendelijk vragen mij uit te leggen waarom u zo'n pessimistische houding aanneemt ? Of begrijp ik u verkeerd ? Dank bij voorbaat voor uw antwoord, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#272 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed voor Wallonië, maar voor het bijeenblijven van België brengt het nauwelijks iets bij. Volle acceptatie van de deelstaatgrenzen is wel essentieel, evenals acceptatie van de democratische meerderheid van Vlaanderen. En op dat punt zijn de zeer recente belangenconflicten en alarmbellen dodelijk voor de Belgische eenheid.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 december 2007 om 14:55. |
![]() |
![]() |
#275 |
Minister-President
|
![]() Ik ontmoet in WL alsmaar meer mensen die in hun uitspraken alsmaar "Vlaamser" denken en willen vooruitgaan .
|
![]() |
![]() |
#276 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, zolang ze het FDF blijven steunen en "belangenconflicten" blijven stemmen tegen perfect normale maatregelen van de Vlaamse meerderheid op Vlaams grondgebied, is het allemaal boter aan de galg.
|
![]() |
![]() |
#277 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu moeten we zoveel mogelijk inwoners, indien mogelijk alle Vl en Wl ervan overtuigen om alle grendels en belemmeringen op de democratie op te geven, dan kan er in dit land weer beslist worden en bestuurd. |
|
![]() |
![]() |
#278 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De pessimistische houding van Knuppel is namelijk voor 100 % gerechtvaardigd. Wat stellen we vast na meer dan 6 maanden oeverloos "regeringsoverleg"? Dat we nergens staan, niet omdat de Vlamingen zich onredelijk zouden opgesteld hebben, wél omdat de Franstaligen nogmaals bewezen hebben dat in dit apenland niet meer op een deftige manier over de staatshervorming kan gediscussiëerd worden. Gevolg : een interimregering waarin de verliezers van de verkiezingen het voor 3 maanden voor het zeggen krijgen, met absoluut geen zicht op een deftige staatshervorming erna. Denk je nu werkelijk dat we dit blijven slikken? Dat er geen eind komt aan ons geduld? De volgende regering zal er alles voor over hebben de communautaire problemen op de lange baan te schuiven en alles toespitsen op de economische problemen waar de mensen zogezegd van wakker liggen, daarbij uit het oog verliezend dat de grote problemen niet kunnen losgekoppeld worden van het communautaire. Ik heb de CD&V en de N-VA een zeker krediet gegeven tot nu toe. Wel ik waarschuw hen : indien ze ons opnieuw gaan verkopen binnen een paar maanden wacht ze bij de volgende verkiezingen een afstraffing die ze zelf zullen veroorzaakt hebben. Leterme zal er alles voor overhebben premier te worden van deze rotstaat, maar ik hoop nog dat de ogen van De Wever op tijd zullen opengaan. Dit land heeft afgedaan en ik zou het een schande vinden indien de N-VA er niet zou bijdragen wat de nationalisten en separatisten van de N-VA eisen en verwachten, namelijk de verwezenlijking van een onafhankelijk Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
#279 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat de meerderheid van de Vlamingen betreft, heb ik echter op dit punt niet genoeg aanwijzingen om te oordelen. Jij wel? Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 december 2007 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
#280 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De omgekeerde richting kan niet. Dat is al een slecht uitgangspunt om een discussie te starten. |
|
![]() |