![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#28021 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ja, er is wat wederzijds onbegrip tussen Vlamingen en Nederlanders, maar dat ligt aan beide partijen. Zoals gewoonlijk ligt de waarheid weer ergens in het midden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28022 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28023 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In het verleden hebben wij altijd klaar gestaan voor het zuiden, de opvang in de 16 en 17 eeuw van andersdenkenden vanuit het zuiden, de opvang van meer dan een miljoen vluchtelingen in de eerste wereldoorlog. Vooral dat laatste was een logistieke nachtmerrie. En wat hoor ik dan verkapt weergegeven op dit forum? Als het ware dat ze niet een vijfsterrenhotel kregen... Terwijl wij toen een armlastig volkje waren. En dan ook nog vlak na de eerste wereldoorlog de dreiging van Leopold II om de zuidelijke delen van Nederland, Brabant en Limburg in te annexeren, en na hem ook nog eens in 1918 omdat we neutraal waren geweest moesten wij een prijs betalen...En dan sommigen op dit forum met de dreiging om de Westerschelde in te lijven, wanneer er niet onbeperkt wordt uitgediept. En dan nu ook nog verkeersbelemmeringen opwerpen met een vignet, zodat de Zeeuws Vlamingen niet tegen dezelfde prijs als de Vlamingen vrij naar hun eigen Nederland kunnen komen via Belgisch grondgebied. Wij hebben jarenlang de Belgen gezien als onze vriendelijke buren. Maar als ik op dit forum en ook elders kijk, schrik ik behoorlijk! Kunt u zich dat voorstellen? Nogmaals, ik ben nadrukkelijk voor samenwerking, maar het wordt ons noorderlingen knap lastig gemaakt!
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 april 2013 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28024 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar als we naar het heden kijken, neen, dan merk ik niet zo veel van de haat die u beschrijft van Vlamingen t.o.v. Nederlanders. Er wordt al eens met elkaar gelachen, soms begrijpen we elkaar niet goed en er heerst wel een gevoel van competitie. Maar verder dan dat reikt het toch allemaal niet denk ik. Al is dit forum daar wellicht niet het beste voorbeeld van. Als ik naar mijn eigen omgeving kijk: er zijn massa's mensen die graag daguitstapjes (of vakanties) naar Nederland maken, mensen als Hans Teeuwen of Theo Maassen zijn ook hier immens populair, hollandse smartlappen worden ook hier nog vaak op de radio gespeeld, Baantjer wordt erg veel bekeken en ga zo maar door... Omgekeerd net hetzelfde, denk aan Bart Peeters, Urbanus en Wim Helsen, Deus of Triggerfinger, Paul de Leeuw op VTM,... Het water is volgens mij lang niet zo diep als jij wil laten uitschijnen. Laatst gewijzigd door JBM : 30 april 2013 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28025 |
Minister-President
|
![]() Veel Vlamingen koesteren minachting voor Nederland(ers). Jij kunt dat als Vlaming misschien niet goed beoordelen. Maar ik heb het vaak genoeg meegemaakt. Ik heb het wel eens getest door me voor te doen als niet-Nederlandse engelssprekende toerist. Toen werd ik wel normaal behandeld. Maar zodra sommige Vlamingen aan je accent horen dat je uit Nederland komt, werpen ze je meteen zo'n rare blik toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28026 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28027 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ja, er zullen wel eens Vlamingen ambetant doen tegen Nederlanders. Omgekeerd gebeurt dat ook. Onlangs, in Maastricht dan nog, zijn twee vriendinnen van mij aangevallen enkel en alleen omdat ze Vlaming waren. In de McDonalds. Maar gemiddeld genomen geloof ik dus echt niet dat "DE" Vlaming een probleem heeft met "DE" Nederlander of omgekeerd. Zie terug mijn vorige post. Laatst gewijzigd door JBM : 30 april 2013 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28028 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij dat jij diegene bent die problemen heeft met Vlamingen, niet andersom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28029 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28030 |
Staatssecretaris
|
![]() Helemaal niets in feite, ze zaten gewoon met hun tweetjes aan een tafeltje hun hamburgers op te eten en wat te praten. Tot er ineens een vijftal jongeren aan hun tafel opdoken die hen uit het niets begonnen uit te maken voor Vlaamse kutwijven, dat ze moesten oprotten enz... Het ging zelfs zover dat de meisjes een klap kregen en hun eten door de hele zaak vloog.
En dat zijn dus 2 doodbrave, ja zelfs lichtjes seutige, jonge moeders he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28031 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28032 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28033 |
Staatssecretaris
|
![]() Die vraag had ik wel verwacht, maar het waren wel degelijk autochtonen.
Laatst gewijzigd door JBM : 30 april 2013 om 16:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28034 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat maakt één en ander duidelijk. Laatst gewijzigd door JBM : 30 april 2013 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28035 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij toch wel héél vreemd voor Maastricht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28036 |
Staatssecretaris
|
![]() Mij ook, ik kom er namelijk zelf heel vaak. En toch is het echt gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28037 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28038 |