![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2801 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga in op je on-topic post. Maar dat zag je niet? http://forum.politics.be/showthread....38#post5643738 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2802 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2803 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Samen zoeken naar wat de betekenis van aanzetten is, als aanzetten tot geweld, haat en discriminatie verboden is, is geen woordspelletje. Het is betekenis geven aan wat er bedoeld wordt en niet er een persoonlijke betekenis aan geven zoals jij doet.
Maar dat wil je niet omdat je zo door de mand valt. Je masker is afgevallen. Het is jou meer te doen om jou persoon en jou "gelijk halen", dan wel om samen de ware toedracht, zeg maar de waarheid te vinden. Citaat:
Eerder zei je ook al dat het over wat anders ging. Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2783 Nooit gedacht dat ik medelijden met je zou krijgen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2804 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2748 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2805 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
'ik wil geen vreemdelingen in mijn straat', is per definitie racistisch omdat het discriminatie inhoudt op basis van afkomst. Enkel racisten zullen dit betwisten. Citaat:
Mensen worden veroordeeld wegens aanzetten tot racisme, ook indien dit aanzetten mislukt. Citaat:
De wetgeving gaat boven het forumreglement, Paulus. Citaat:
De betekenis ligt redelijk vast. Dat sommige mensen woordspelletjes wensen te spelen terwijl die zaken eigenlijk al lang wettelijk vast liggen zegt meer over hen dan over 'aanzetten'.
![]() |
![]() |
#2806 | ||
|
![]() Citaat:
Synoniem: Citaat:
(vandale ligt plat) De subtiele verschillen zoeken tussen twee synoniemen is inderdaad een taalspelletje. Of zoals ge het zelf zo trollend omschrijft: 'de maskers vallen af'
![]() |
![]() |
#2807 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is het bijvoorbeeld niet correct om te stellen dat de drugdealers uit de Seefhoek te Antwerpen opgeroepen hebben om slaag te krijgen, maar is het wel juist om te zeggen dat hun irritant gedrag de aanzet was van het geweld tegen hen gebruikt. Gezien ik dit voorbeeld al een keer of vier aanbracht en jij als een mantra blijft herhalen dat aanzetten en oproepen toch hetzelfde zijn, wil ik je vragen eens te duiden wat je aan mijn voorbeeld uit de actualiteit of aan de verklaring uit de woordenboeken niet begrijpt. Tot zolang speel jij woordspelletjes om een eigen invulling, wars van woordenboeken en voorbeelden, te kunnnen volhouden. Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 augustus 2011 om 10:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2808 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2809 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik toch niet. Wanneer we in uw bron zoeken naar synoniemen van "aanzetten" waar het over ging, staat daat in geen geval "oproepen". Kijk maar naar uw eigen aangebracht bron: http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=aanzetten En dat is waar ik het wil over hebben. Als zeven pagin a's lang. Over "aanzetten". Omdat dit het woordje is die in de wetgeving staat. Waar ben jij eigelijk bang voor dat het zo lang moet duren? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 augustus 2011 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2810 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef het op.
Het is duidelijk dat een sereen gesprek onmogelijk blijkt. Na zeven pagina's pertinente weigering om het eens over de betekenis van het woordje "aanzetten" in de wetgeving te hebben die aanzetten tot haat geweld en discriminatie verbiedt, is het voor mij genoeg geweest. Dit heeft geen zin. Er is te veel onwil. Het te voorspellen natrappen kan beginnnen. Veel succes er mee. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2811 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Een mens kan zich door van alles en nog wat aangezet voelen, ook door zaken die een andere bedoeling in zich dragen. Oproepen daarentegen is actief gedrag (en ik kan oproepen tot vredelievend gedrag en dat wordt geïnterpreteerd als aanvalleeeeeeeuuh: hoe ver sta je dan?). Als jullie niet overeen kunnen komen over de inhoud van jullie gebruikte termen heeft discussie weinig zin hoor.
![]() |
![]() |
#2812 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Het zijn synoniemen.
![]() |
![]() |
#2813 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
@moderatie: Met excuses voor het gebruik van rood, maar gewoon vetjes bleek niet genoeg.
![]() |
![]() |
#2814 |
Banneling
|
![]() Dit racisme mag blijkbaar ook (uit een draad over Somalië):
Of misschien ook niet, want het gemiddelde IQ in die landen ligt rond de grens van debiliteit |
![]() |
![]() |
![]() |
#2815 | |
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2816 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2817 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 augustus 2011 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2818 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Hier nog even die uitspraak in de juiste context, inclusief de linkjes die in die uitspraak verwerkt zijn: Citaat:
![]() |
![]() |
#2819 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2820 |
|
![]() |