Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2010, 23:31   #2821
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook niet.

Ik leg me liever toe op academische bronnen als een Encyclopedia Britanica bijvoorbeeld. Dat is een werk dat opgesteld is door deskundigen en vervolgens ook nog eens door andere academici werd getoetst en nagekeken.

Wikipedia blijft in mijn ogen slechts een grabbelton voor wie vlug vlug vlug wat gegevens bij elkaar wil harken. Ik zeg daarbij niet dat alle bijdragen waardeloos zijn, maar de kwalitatieve hoogte en degelijkheid is niet gewaarborgd, juist omdat er geen academische toetsing is. Iedereen kan immers iets schrijven in Wikipedia.
Wikipedia:Errors in the Encyclopædia Britannica that have been corrected in Wikipedia

en

uit het toonaangevende nature: http://www.nature.com/nature/journal...l/438900a.html
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 23:33   #2822
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

De EB wordt tegenwoordig permanent bijgewerkt, daar waar dat bij de papieren versie niet mogelijk was. De vraag is dan altijd: welke versie van de EB heeft men gebruikt om de vergelijking te maken? De laatste, digitale versie zoals ik er een hebt (en met gebruiksrechten waardoor ik ook updates kan krijgen)? Of een of andere gedateerde, papieren versie?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 23:33   #2823
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Bedankt!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 23:34   #2824
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Bedankt!
Waarop ik stelde:

Citaat:
De EB wordt tegenwoordig permanent bijgewerkt, daar waar dat bij de papieren versie niet mogelijk was. De vraag is dan altijd: welke versie van de EB heeft men gebruikt om de vergelijking te maken? De laatste, digitale versie zoals ik er een hebt (en met gebruiksrechten waardoor ik ook updates kan krijgen)? Of een of andere gedateerde, papieren versie?
Oud 14 december 2010, 23:36   #2825
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

En die zeggen wat anders over homoseksualiteit in de Romeinse wetgeving als wat Jan beweert?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 23:38   #2826
Steve_M

Standaard

Citaat:
Waarop ik stelde:
Het ging om de online versie van de EB.

http://www.nature.com/nature/britannica/index.html
Oud 14 december 2010, 23:39   #2827
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En die zeggen wat anders over homoseksualiteit in de Romeinse wetgeving als wat Jan beweert?

Paulus.
Jan's opmerking ging dan ook niet specifiek en uitsluitend over de entry over homosexualiteit in de romeinse wetgeving, beste paulus. Maar een verdienstelijke poging van je, moet ik toegeven
Oud 14 december 2010, 23:39   #2828
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging om de online versie van de EB.

http://www.nature.com/nature/britannica/index.html
Deze online versie komt niet overeen met de digitale versie die u kunt kopen (op een schijfje) die actueler is. Daarenboven stel ik vast dat er bij bepaalde zaken sprake is van betwisting.
Oud 14 december 2010, 23:41   #2829
Steve_M

Standaard

Citaat:
Deze online versie komt niet overeen met de digitale versie die u kunt kopen (op een schijfje) die actueler is. Daarenboven stel ik vast dat er bij bepaalde zaken sprake is van betwisting.
Het is goed, je hebt gelijk. Het onderzoek dat in Nature gepubliceerd werd is waardeloos, jij weet het beter.
Oud 14 december 2010, 23:41   #2830
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Jan's opmerking ging dan ook niet specifiek en uitsluitend over de entry over homosexualiteit in de romeinse wetgeving, beste paulus. Maar een verdienstelijke poging van je, moet ik toegeven
Nu, men mag gerust eens bij de EB nagaan wat er over dat onderwerp wordt gezegd.

Ik blijft het verbazend vinden dat de homolobby afkomt met zoiets als een of andere homoseksuele legale verbintenis onder de naam "afrèrement" (in het Frans een scheepsterm!), daar waar er geen enkele verwijzing te vinden is in de EB.
Oud 14 december 2010, 23:42   #2831
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is goed, je hebt gelijk. Het onderzoek dat in Nature gepubliceerd werd is waardeloos, jij weet het beter.
U heeft mijn opmerking dus niet begrepen. Jammer, maar het illustreert eens te meer hoe moeilijk jullie het hebben met begrijpend lezen zodra jullie in de hoek gedrumd worden.
Oud 14 december 2010, 23:42   #2832
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
grappig. Je schermt met de academische toetsing bij EB, en wanneer dan een academische vergelijking plaatsvindt en beiden op gelijke hoogte plaatst doe je alle moeite van de wereld om dat gegeven te minimaliseren.
Oud 14 december 2010, 23:45   #2833
Steve_M

Standaard

Citaat:
U heeft mijn opmerking dus niet begrepen. Jammer, maar het illustreert eens te meer hoe moeilijk jullie het hebben met begrijpend lezen zodra jullie in de hoek gedrumd worden.
Ja, die tactiek kennen we. Doe maar wat verder uit de hoogte. Maar dan wel tegen jezelf.
Oud 14 december 2010, 23:48   #2834
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
grappig. Je schermt met de academische toetsing bij EB, en wanneer dan een academische vergelijking plaatsvindt en beiden op gelijke hoogte plaatst doe je alle moeite van de wereld om dat gegeven te minimaliseren.
De vergelijking die gemaakt wordt, is niet correct. De online versie van de EB is een oudere versie (heel begrijpelijk, want waarom zou men anders nog in een nieuwe uitgave investeren en op de markt brengen). Alleen al die vergelijkingsmethode wijst erop dat men niet ernstig te werk gaat.
Oud 14 december 2010, 23:49   #2835
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, die tactiek kennen we. Doe maar wat verder uit de hoogte. Maar dan wel tegen jezelf.
De waarheid kwetst, niet?! 't Is immers geen zaak van tactiek, maar van inhoud.
Oud 15 december 2010, 00:00   #2836
Steve_M

Standaard

Citaat:
De waarheid kwetst, niet?! 't Is immers geen zaak van tactiek, maar van inhoud.
Hou je pedante praatjes voor in de klas. Daar maken ze misschien indruk.

Maar bij nader inzien zou de waarheid inderdaad wel eens kunnen kwetsen. De waarheid is immers dat hoeveel pagina's jij hier ook vult over finaliteit, complementariteit, Romeins recht en andere niet ter zake doende nonsens, holebi's toch gewoon kunnen trouwen. En het ziet er niet naar uit dat veel politici zich willen verbranden door dat opnieuw te verbieden.

Ik zal je trouwens alvast voor zijn: nu antwoord jij dat je tegenstanders geen argumenten hebben. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Jij bepleit immers een verandering en een terugkeer naar een uitzonderingstoestand. Jij bent dus diegene die met argumenten moet komen. Het argument 'finaliteit' is voor vele mensen (ik schat een meerderheid) volstrekt irrelevant. Dat dan eindeloos blijven herhalen verandert daar niets aan.
Oud 15 december 2010, 00:07   #2837
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hou je pedante praatjes voor in de klas. Daar maken ze misschien indruk.

Maar bij nader inzien zou de waarheid inderdaad wel eens kunnen kwetsen. De waarheid is immers dat hoeveel pagina's jij hier ook vult over finaliteit, complementariteit, Romeins recht en andere niet ter zake doende nonsens, holebi's toch gewoon kunnen trouwen. En het ziet er niet naar uit dat veel politici zich willen verbranden door dat opnieuw te verbieden.

Ik zal je trouwens alvast voor zijn: nu antwoord jij dat je tegenstanders geen argumenten hebben. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Jij bepleit immers een verandering en een terugkeer naar een uitzonderingstoestand. Jij bent dus diegene die met argumenten moet komen. Het argument 'finaliteit' is voor vele mensen (ik schat een meerderheid) volstrekt irrelevant. Dat dan eindeloos blijven herhalen verandert daar niets aan.
Of dat voor "veel mensen" relevant of irrevelant is, doet er eigenlijk weinig toe. Deze redeneeroefening is geen volksraadpleging.

Nu, los van dit gegeven, komt er bij mij de vraag op of een bestaande toestand dus geen verantwoording vraagt. U stelt immers dat alleen wie naar verandering streeft, met argumenten moet komen. Merkwaardig. Schijnbaar een beetje zoals in de politiek: wie voor België is, moet geen argumentatie aandragen. Nu, zo werkt het natuurlijk niet. Zowel voor behoud als voor verandering is argumentatie noodzakelijk. Dat eenrichtingsverkeer werkt nu eenmaal niet.
Oud 15 december 2010, 00:15   #2838
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou verdienstelijker zijn moest je op de vraag antwoorden. Ik herhaal ze even:

Zegt EB wat anders over homoseksualiteit in de Romeinse wetgeving als wat Jan beweert?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 december 2010 om 00:20.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 00:20   #2839
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Stel -ik zeg wel "stel"- dat het inderdaad om een homohuwelijk ging,...
Stel daarbij ook nog dat Jan het mis heeft met zijn Romeinse wetgeving, (maar hij heeft het niet mis)...

Dan lijkt het me toch nog altijd maar heel magertjes om de stelling te onderbouwen dat homohuwelijken ooit en normaliteit zouden zijn geweest.

Onvoldoende en falikant gebuisd.

Paulus.
Heb ik ergens gezegd dat het een "normaliteit" zou zijn? Aangezien het aanneembaar is dat ook in het verleden hetero's in de meerderheid waren, is het ook aanneembaar dat huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht de meest voorkomende vorm van het huwelijk was. Wat dus niet wil zeggen dat huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht in het verleden nooit bestaan hebben.

En stel dat er tot 2001 inderdaad nooit huwelijken zouden bestaan hebben tussen personen van hetzelfde geslacht, dan is dat feit op zich nog geen reden om het nu niet toe te staan.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 00:22   #2840
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Wat dus niet wil zeggen dat huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht in het verleden nooit bestaan hebben.
Alleen zijn er daar geen bewijzen voor aangebracht. Wel een paar vage verwijzingen en halve citaten, maar geen concrete, samenhangende elementen uit het verleden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be