Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2010, 03:34   #2841
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Belgen zijn zo gelukkig ,dat het percentage suicides het hoogst is.
Hoe verklaart u dat?
Ten gevolge van die suïcides zijn de ongelukkige Belgen allemaal dood.
Oud 8 januari 2010, 08:22   #2842
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
het zijn er zeker te weinig, maar over kwaliteit hoeven wij niets te leren van onze gerespecteerde zuiderburen.

als je van Frankrijk naar Nederland rijdt klinkt dat (met respect) zo:

zzzzzzzzzzzzffffffffffBONKEBONKEBONKEBONKEBONKEzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzfffffff

en dan ligt Brussel ergens bij de middelste BONK.
Kom, kom, Hollander, een dergelijke posting belast onze goede relaties en samenwerking met Belgen als Alboreto nodeloos.

Ik rij regelmatig over de E19 van Breda naar Antwerpen. Er hebben daar wegwerkzaamheden plaatsgevonden. Er stonden lange tijd oranje borden met teksten als "werfverkeer". De kwaliteit van de desbetreffende autosnelweg was over de gehele lengte uitstekend. Van een grensovergang is niets te merken, net alsof die grens er helemaal niet is ...

Voor het overige roep ik iedereen op discussies over verkeerszaken en de kwaliteit van het wegdek in de Lage Landen te voeren in het thema verkeersveiligheid, elders in dit forum, want:
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 09:57   #2843
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Voor het overige roep ik iedereen op discussies over verkeerszaken en de kwaliteit van het wegdek in de Lage Landen te voeren in het thema verkeersveiligheid, elders in dit forum, want:
Alles over mobiliteit en verkeersveiligheid.
http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210
Oud 8 januari 2010, 10:40   #2844
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom, kom, Hollander, een dergelijke posting belast onze goede relaties en samenwerking met Belgen als Alboreto nodeloos.
Dat is uiteraard niet de bedoeling. Komt bij dat ik met liefde ettelijke miljarden in onze zuiderburen infrastructuur zou willen pompen in het geval van (innige) samenwerking. Hoe dan ook, ik vind dit geen nodeloze willekeurige kritiek, het is een eerlijke constatering die weinigen zullen betwisten. (behalve systenri1)

Citaat:
Ik rij regelmatig over de E19 van Breda naar Antwerpen. Er hebben daar wegwerkzaamheden plaatsgevonden. Er stonden lange tijd oranje borden met teksten als "werfverkeer". De kwaliteit van de desbetreffende autosnelweg was over de gehele lengte uitstekend. Van een grensovergang is niets te merken, net alsof die grens er helemaal niet is ...
Die weg is inderdaad een stuk verbeterd de laatste jaren. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik geneigd ben daar harder te rijden dan toegestaan. Gewoon omdat de weg zo lekker is.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 11:00   #2845
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is uiteraard niet de bedoeling.
Wat een opluchting.

Citaat:
Komt bij dat ik met liefde ettelijke miljarden in onze zuiderburen infrastructuur zou willen pompen in het geval van (innige) samenwerking. Hoe dan ook, ik vind dit geen nodeloze willekeurige kritiek, het is een eerlijke constatering die weinigen zullen betwisten. (behalve systenri1)
Ja, maar. Ja, maar ... - en u weet wel wie ik parafraseer - sommigen hebben dienaangaande (te) lange tenen daarvoor.

Citaat:
Die weg is inderdaad een stuk verbeterd de laatste jaren. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik geneigd ben daar harder te rijden dan toegestaan. Gewoon omdat de weg zo lekker is.
Inderdaad.
Oud 8 januari 2010, 11:07   #2846
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een opluchting.

Ja, maar. Ja, maar ... - en u weet wel wie ik parafraseer - sommigen hebben dienaangaande (te) lange tenen daarvoor.

Inderdaad.
System en ikzelf kunnen er echt niets aan doen dat we de visie van de doorsnee vlamingen belichamen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 11:11   #2847
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Inderdaad. Het valt steeds op hoe slecht de Belgische wegen zijn als je vanuit Frankrijk of Nederland België binnen rijdt. We hebben dan ook erg veel weg om te onderhouden. Hoog tijd dat we er taksen op beginnen te heffen. Dan betalen de buitenlandse gebruikers te minste mee voor ons duur wegennetwerk.
Betalen Belgen taks in Nederland op de snelweg? Betalen Europeanen tol op de Duitse autobahn? Nu, dát is nog eens een groot wegennet dat die van Belgische dwergt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 11:13   #2848
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
System en ikzelf kunnen er echt niets aan doen dat we de visie van de doorsnee vlamingen belichamen.
Daar zegt u wat. U nodigt hiermee wel de onvermijdelijke reacties uit van de 'doorsnee-Vlaming'. U kunt erop wachten, denk ik. Ik gun u uiteraard de pret.
Oud 8 januari 2010, 11:13   #2849
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
System spreekt met 2 (of drie) tongen. Hij is een Vlaming wanneer het hem uitkomt, een Belg wanneer het hem uitkomt en een Limburger wanneer het hem uitkomt. U bent niet veel anders. Nu, als u de visie van een doorsnee Vlaming belichaamt, mag ik dan aannemen dat Vlamingen massaal aan een oogaandoening lijden? Het zal de dioxine zijn, precies.
Oud 8 januari 2010, 11:15   #2850
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zegt u wat. U nodigt hiermee wel de onvermijdelijke reacties uit van de 'doorsnee-Vlaming'. U kunt erop wachten, denk ik. Ik gun u uiteraard de pret.
Waar halen zij het lef vandaan om zichzelf tot spreekbuis van de Vlamingen te kronen?
Oud 8 januari 2010, 11:15   #2851
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De hamvraag is of dit forum gefrequenteerd wordt door doorsnee vlamingen.
U denkt van wel, ik weet van niet.

Dit forum wordt voor de overgrote meerderheid gefrequenteerd door vlaams nationalisten.
U trekt uw eigen conclusies maar.
Oud 8 januari 2010, 11:16   #2852
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
System spreekt met 2 (of drie) tongen. Hij is een Vlaming wanneer het hem uitkomt, een Belg wanneer het hem uitkomt en een Limburger wanneer het hem uitkomt. U bent niet veel anders. Nu, als u de visie van een doorsnee Vlaming belichaamt, mag ik dan aannemen dat Vlamingen massaal aan een oogaandoening lijden? Het zal de dioxine zijn, precies.
Op vlamingen/belgen kakken siert U uitermate.
Oud 8 januari 2010, 11:17   #2853
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op vlamingen/belgen kakken siert U uitermate.
Neen, ik kak op u en uw acolieten. Een miniem deel der Vlamingen (ook wel landsverraders).
Oud 8 januari 2010, 11:23   #2854
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 11:27   #2855
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Inderdaad. Het valt steeds op hoe slecht de Belgische wegen zijn als je vanuit Frankrijk of Nederland België binnen rijdt. We hebben dan ook erg veel weg om te onderhouden. Hoog tijd dat we er taksen op beginnen te heffen. Dan betalen de buitenlandse gebruikers te minste mee voor ons duur wegennetwerk.
Dat buitenlanders de Belgische wegen kapot rijden blijf ik een buitengewoon vreemd verwijt vinden. Het Nederlandse wegennet wordt zwaarder belast dan het Belgische asfalt. En toch liggen de Nederlandse wegen er beter bij. Dat kan maar twee dingen betekenen: Of de Belgen weten niet hoe je een weg moet aanleggen en onderhouden, of inkomsten uit de verkeersbelasting worden niet gebruikt om gaten in de weg maar gaten elders in de Belgische begroting te dichten. In het eerste geval kan Nederlanders beter wegenbouwers sturen ipv geld. En in het tweede geval lijkt het me onrechtvaardig om buitenlanders te laten betalen voor de failliete Belgische staat.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 11:34   #2856
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd van wel. Die vraag had u dus uzelf moeten stellen, want het gedonder begint nu al, vermoed ik.

Citaat:
Dit forum wordt voor de overgrote meerderheid gefrequenteerd door vlaams nationalisten.
U trekt uw eigen conclusies maar.
Iemand die - met de nodige overdrijving, maar toch - weet dat dit forum wordt bevolkt door 'Vlaams-nationalisten' en tegelijkertijd boude beweringen op dit forum spuit, mag in zekere zin toch een waaghals genoemd worden. Mag ik u een stuntman noemen?
Oud 8 januari 2010, 11:53   #2857
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Is Belgie een prettig land om in te wonen als je gepensioneerd bent? Zeker! Frankrijk ook en Italie ook en toch zeker ook Nederland. Het ligt er natuurlijk aan wáár en hóe.
Maar wat nog meer meetelt is je persoonlijke perceptie. Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld de Franse cultuur een slappe kopie van de Italiaanse en zou liever in Italie leven dan in Frankrijk. Het is allemaal gevoelsmatig want rationeel gezien is de Franse cultuur zeker niet ''minder'' dan de Italiaanse. Ik zou het dan ook niet in mijn hoofd halen de Franse cultuur lager te beoordelen. En juist d?*t principe is in dit onderzoek wel gehanteerd.
Dat klopt. Zeker, de Franse cultuur (en vooral haar literatuur) is bewonderenswaardig. Maar er is iets aan de perceptie van die cultuur dat haar meer toebedeelt dan haar normaal toekomt. Om te beginnen door de Fransen zelf, met hun legendarisch chauvinisme. En verder ook in Vlaanderen waar, onder invloed van de Belgische Francofonie, bij sommigen de overtuiging heerst dat alles wat mooi, bekoorlijk en fascinerend is noodzakelijkerwijs uit la France moet komen. Alsof er ten zuiden van de Alpen en de Pyreneeën slechts een culturele woestenij te vinden is. In werkelijkheid is het zo dat zeer veel facetten van de cultuur die aan Frankrijk worden toegeschreven eigenlijk uit Italië afkomstig zijn. Dat dit dikwijls miskend wordt is vooral toe te schrijven aan het feit dat, vanaf de 16e eeuw de politieke invloed van Frankrijk op het Europees continent duidelijk veel groter was dan die van Italië dat het slachtoffer was van een staatkundige versnippering.
Oud 8 januari 2010, 11:54   #2858
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd van wel. Die vraag had u dus uzelf moeten stellen, want het gedonder begint nu al, vermoed ik.
Als je naar dit topic kijkt, dan zie je dat de uitslag niet overeenkomt met de daadwerkelijke uitkomst van de verkiezingen. CD&V haalt hier nauwelijks stemmen terwijl ze in werkelijkheid de grootste partij zijn. En SPA is in werkelijkheid ook groter dan NVA en VB. Dus nee, op dit forum vertoeven geen doorsnee Vlamingen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 11:59   #2859
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1

U trekt uw eigen conclusies maar
.
Bent u nog niet tot de overweging gekomen dat de Vlaams nationalisten ook buiten dit forum wel eens véél talrijker zouden kunnen zijn dan u ooit verwacht had?
Oud 8 januari 2010, 12:17   #2860
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Als je naar dit topic kijkt, dan zie je dat de uitslag niet overeenkomt met de daadwerkelijke uitkomst van de verkiezingen. CD&V haalt hier nauwelijks stemmen terwijl ze in werkelijkheid de grootste partij zijn. En SPA is in werkelijkheid ook groter dan NVA en VB. Dus nee, op dit forum vertoeven geen doorsnee Vlamingen.
Volgens VRT-teletekst kan N-VA op 30 % van het electoraat rekenen. Het is niet zozeer een verschuiving van Vlaanderen op het politieke spectrum, alhoewel dat mooi meegenomen is, maar het zegt meer over de communautaire kwestie. Een groter wordend aantal Vlamingen heeft genoeg van België en durft dat nu ook kenbaar te maken in het stemhokje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be