![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2841 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paulus, heb jij ooit een foetus/embryo in de buik horen zeggen: mama, ik wil eruit!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2842 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2843 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2844 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U hebt nog niet door dat enkel en alleen uw agressieve onverdraagzame houding tegenover ons mensen mij tot reageren verplicht. U valt ons aan, wij verdedigen. Uw post is alvast een goed begin op de zetel bij Sigmund.
![]() |
![]() |
#2845 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2846 |
Minister-President
|
![]() Er is geen kind, dus die kan ook niet de hoofdrol hebben. De hoofdrolspeler is de vrouw. En die mag van u blijkbaar niet kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2847 |
Minister-President
|
![]() En toch plaatste diegene die je negeert erg pertinente woorden in verband met je standpunt.
![]() |
#2848 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2849 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom eigenlijk? Het maakt toch vrij weinig uit hoe je het noemt?
Of het nu een embryo/foetus,klompje cellen of een kind is, het zit in moeders buik en dat is de enige relevantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2850 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp dat u alleen aan zichzelf denkt. Wat kan het ongebore kind u schelen? Het kan zich toch nog niet verdedigen. Is het niet? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2851 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als u de pas bevruchte eicel als volwaardig mens ziet, dan bent u degene die dit moet bewijzen, niet ik. De algemene politieke, religieuze, sociale en wetenschappelijke consensus is dat een mens zijn verjaardag viert op de dag dat hij geboren wordt, de dag dat zijn leven begon. Niet 9 maanden eerder.... Citaat:
U bent nogal eng in het definiëren van leven, ik zie dat eerder als iemand die ik lief kan hebben, het kind in mijn armen, de vrouw in mijn bed. Zij zijn belangrijker dan een hoopje DNA dat op dit moment nog geen mens is en helaas al eens ongewenst kan zijn. En laat het duidelijk zijn dat als dit hoopje DNA het leven van mijn partner bedreigt, ik geen seconde zal twijfelen om haar terug gezond te laten worden, koste wat kost. Citaat:
Nochtans heeft u daar alle reden toe. Want dan heeft u namelijk gelijk. Niet dus. Citaat:
Dit is een grijze discussie, en ik wil die grijze zone toelaten door daarin keuzevrijheid te laten. U wil enkel zwart en wit. De wereld is niet zwart-wit en er is niet 1 oplossing voor alle situaties. Abortus verbieden zou tot meer tragische situaties leiden, meer lijden voor zowel vrouw als ongewenst kind. Dit kan vermeden worden, waarbij ik de keuzevrijheid voor levende mensen belangrijker acht als die voor foetussen. Dat is mijn idee van moraal en menselijkheid. Vrijheid komt noiot gratis, en deze discussie is deel van de prijs die we betalen voor onze vrijheden. En misschien dat onder al die ongewenste babies die er nooit geweest zijn een nieuwe einstein was geweest. Dat maakt niet uit, daar we als maatschappij gekozen hebben vrije mensen te zijn. De prijs die we daarvoor betalen is dat levende mensen gelukkiger kunnen zijn ten koste van mensen die er nooit geweest zijn. In mijn ogen is dat meer dan aanvaardbaar.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 16 mei 2012 om 10:34. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2852 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paulus, heb jij ooit een foetus/embryo horen zeggen: mama ik wil leven!, ik wil eruit!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2853 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2854 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, de relevantie daarvan is, dat de foetus/embryo helemaal niets te willen heeft. Het kan namelijk niets duidelijk maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2855 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2856 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geslacht, DNA, chromosomen en de eigenschap om steeds verder te ontwikkelen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat zijn allemaal dingen die werden aangebracht, maar ook weerlegd werden. Precies omdat er ook mensen zijn, die deze dingen ook niet hebben, maar toch als volwaardig mens worde gerekend. Citaat:
... vind je nu zelf niet? Citaat:
Elke mens heeft een uniek menselijk DNA. Dat lijkt mij weldegelijk een argument om over mensen te kunen spreken. Geen enkel and leven wezen heeft dat. Alleen de mens. Citaat:
Maar maak je geen zorgen. Als het ongeboren kind, het leven van de moeder bedreigt, bijvoorbeeld bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dan hoeft u niet eens te beslissen. Dan MOET de dokter aborteren en dat is maar niet meer dan nomaal ook. Je laat een brandweerman ook niet in een brandend huis werken in een poging iemand te redden, als je zeker weet dat hij daarbij zelf zal sterven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Pas op. Ik begrijp dat er schrijnende situaties bestaan en in geval van verkrachting is dat zeker zo. Maar laten we wel wezen. Moord is erger. Citaat:
Maar geloof me. Mensen waarmee u geen band heeft, of oit zal (kunnen) hebben, zijn daarom niet minder mens. U redeneert enkel vanuit het standpunt van de vrouw. Zie de abortuskwestie ook eens vanuit het standpunt van het kind. Totaal onschuldig aan zijn bestaan en te onmondig om zich te kunnen verdedigen. Het kind laat u onterecht volledig buiten beschouwing, terwijl dat kind net de hoofdrolspeler is in het abortusverhaal. Zonder kind is er geen sprake van abortus. Paulus. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2857 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het maakt geen reet uit, of het nu een kind ,foetus/embryo of een klompje cellen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2858 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan geen kinderen maken, ik sta in deze zelfs compleet buiten beschouwing, ik ben tevreden met mijn plaats binnen ons menselijk wezen en ik reageer enkel omdat de antimenskliek de mens als wezen aanvalt. Jij wilt u moeien in het bestaan van onze vrouwen. En u denkt dat te kunnen verantwoorden met een gefantaseerd sprookje, en u kronkelt onderwijl al elfendertig pagina's te oreren over kinderen alhier en kinderen aldaar en u gaat ons een keer fotootjes laten zien van resten van 't een of 't ander want dat is toch wel schandelijk zeker rest die rondgestrooid worden en dergelijke emorommel en dat pagina na pagina na pagina. U slaagt er niet in 1 steekhoudend argument te plaatsen waarom u vrouwen minderwaardig vindt aan uw ingebeelde stem; u weigert zelfs te erkennen dat uw bepaling wat vrouwen mogen doen een zware inbreuk is op hun zijn. U weigert te erkennen dat menslievende mensen de mens accepteren voor wat het is en dat de discussie eigenlijk daarover handelt. U en de rest van de anti-mensen willen niet aanvaarden dat wij mensen leven maken en dat daar niks anders aan te pas komt en dat wij de enigen zijn die te bepalen hebben of wij nieuw leven maken of niet en dat wij die keuze allemaal voor onszelf mogen maken. Zolang u geen basisrespect kunt opbrengen voor ons mensen blijft u in het antikamp maar wat in onze vuilnis koteren en onze rekening uitpluizen. Elke mens met een humaan wetenschappelijke opleiding zal u kunnen zeggen wat zulk gedrag signaleert (of d?).
![]() |
![]() |
#2859 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop voor jou dat je nooit in zo'n situatie terechtkomt. Zeker als die toestand maar tijdeljk is. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 mei 2012 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2860 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |