Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2016, 23:34   #2841
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als men wil gokken, gok dan maar op waterstof.

Veel beter.
En dats gaat hun benzine stations nu daar aan aanpassen.
Oud 30 maart 2016, 11:57   #2842
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Tesla model 3 bij voorrang aan eigenaars modellen S en X geleverd: http://www.autoweek.nl/nieuws/36602/...ng-bij-model-3

Het "budgetmodel" bij voorrang verkopen aan de welstellende eigenaars van hun dure topmodellen. Tesla is goed bezig voor de popularisering van elektrische voertuigen .
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 16:11   #2843
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Tesla model 3 bij voorrang aan eigenaars modellen S en X geleverd: http://www.autoweek.nl/nieuws/36602/...ng-bij-model-3

Het "budgetmodel" bij voorrang verkopen aan de welstellende eigenaars van hun dure topmodellen. Tesla is goed bezig voor de popularisering van elektrische voertuigen .
Daar lees ik niets van op andere bronnen, of het zal wel onbelangrijk/belachelijk zijn om dat extra te vermelden, bvb zoals in deze bron staat er niets van te lezen:
http://www.auto-motor-und-sport.de/n...e-8466073.html

Maar het zou wel kunnen volgens andere bronnen, en dan ? :
https://www.teslamotors.com/blog/reserving-model-3

En moest het echt zo zijn dat duurt de voorvreugde bij het wachten -op de allereerste Tesla dan- gewoon x-maanden langer, het zal sowieso minstens 1,5 jaar wachten/bijsparen zijn, dat steekt het niet op 3-6 maanden, integendeel zelfs, dan heeft men bouwjaar 2018 ipv 2017 en dan ?

Deze 19-jarige (momenteel Toyota Corolla) lijkt het alleszins niet het minste te interesseren hoelang hij nog moet wachten/sparen? op zijn Tesla III
(hij krijgt extra tijd, of tot ~ 2 jaar voor zijn Tesla-garage te bouwen) :

Citaat:
http://www.teslarati.com/first-aussi...tesla-model-3/

Andreas Stephens lines up at the Tesla Store in Sydney days before the official Model 3 reservation opening [Source: ETFM]

Andreas Stephens is determined to be the first person in Australia to reserve a Tesla Model 3. According to Australian website EFTM, Stephens is now the proud owner of a Toyota Corolla. In fact, he doesn’t even have a garage to park his Model 3 in. “I’ve got two years to build one,” he says.
Stephens credits his 19 year old son for putting him up to this. No doubt, his son assumes Dad will let him drive the car when it finally arrives. That won’t be for a while. Stephens knows that current Tesla owners and those that order fully optioned cars will get priority in the order queue but that hasn’t deterred him from his plans to be first in the queue. He figures the car he orders will cost between $65,000 and $70,000 AUD by the time it arrives in Australia. None of that bothers him.
Stephens figures his decision to camp out 48 hours before the 8am local opening time will be a great story to tell his grandchildren, if nothing else. And with the durability people expect from Tesla automobiles, those grandkids may be driving that Model 3 some day.
The Tesla store has already treated him to a test drive in a Model S. The staff are keeping him supplied with hot coffee and words of encouragement. Stephens’ enthusiasm for the Model 3 is why some people think Tesla could book as many as 100,000 reservations in the first 24 hours. For the next 48 hours, Andreas Stephens is praying it doesn’t rain in Sydney.
Photo credit: EFTM

Read more at http://www.teslarati.com/first-aussi...74HI7sxe5hI.99
Ben toch echt benieuwd naar die 100.000 bestellingen/1e dag...

Laatst gewijzigd door Micele : 30 maart 2016 om 16:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 10:37   #2844
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Het thuisladen blijkt ook een probleem, op een normaal stopcontact -zoals dus bij de meeste gezinswoningen- laadt je amper "15 kilometer rijden" per uur op. Wagens bleken echter na een nachtje laden het al na gemiddeld 83 kilometer voor bekeken te houden.
Laden aan 15 km/u volstaat volgens mij voor 99,99% van de Belgen, namelijk zij die minder dan 250 km per dag nodig hebben om te pendelen of om een uitstapje te maken, 's avonds rond 17-18 u. thuis komen, de wagen in de garage parkeren, inpluggen en hem vergeten tot 's morgens 7-8 u. De wagen heeft dan voldoende tijd gehad om 210 km erbij te nemen.

En met een beetje laadpunt �* la Powerdale Nexxtender, bijvoorbeeld, maak je van die 15 km/u probleemloos 32 km/u op één fase, tot zelfs 100 km/u op drie fase...

Maar waar jij die "gemiddelde 83 km" vandaan haalt, is mij een compleet raadsel... Ik ben dan ook maar een simpele ervaringsdeskundige...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2016, 13:49   #2845
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Winst? Trololo. Het verlies in Q4 ligt 3 keer zo hoog als vorig jaar http://www.wsj.com/articles/teslas-f...les-1455140842
Lijkt mij eigenlijk weinig relevant. Gezien de investeringen voor pakweg de Gigafactory lijkt het mij vrij normaal dat het een hele tijd duurt vooraleer Tesla break-even komt. Maar als je investeerders hebt als Sergey Brin & Larry Page, dan kan je wel tegen een stootje...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2016, 19:10   #2846
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mij de rapide dan aub. Prachtige stroomlijn, magnifiek interieur en geweldige prestaties met bijhorende klank. Een dikke V12 motor waar je bij het starten alleen al een kippenvel moment krijgt.

De Tesla S P90D Ludricous is dan weer een mooie reclame van hoe Amerikanen het kunnen. De wagen heeft "slechts" effectief gemeten 539PK, wel een monsterkoppel van 967Nm -wat onbruikbaar is bij het minste regenweer- en een theoretische actieradius van max. 505km. Het pakket ludricous kost wel een dikke 10.000 euro extra en blijkt niet meer te zijn dan een software ingreep. In praktijk blijkt de actieradius bij sportief gebruik te halveren en bij volle belasting gaat de software tegen verhitting van de batterijen al na minder dan 3 minuten in beveiliging. Het thuisladen blijkt ook een probleem, op een normaal stopcontact -zoals dus bij de meeste gezinswoningen- laadt je amper "15 kilometer rijden" per uur op. Wagens bleken echter na een nachtje laden het al na gemiddeld 83 kilometer voor bekeken te houden.

Tesla is wel het merk dat ons naar de toekomst van elektrisch rijden heeft geholpen. Maar zoals in veel automagazines wordt geschreven : vergeet niet dat Tesla's equivalent van de iPhone nog moet komen, ogende naar de Porsche mission-E waar nu al massale belangstelling is (en bijhorende blanco bestelbons voor zijn ondertekend).
Je installeert een laadpunt thuis ? De meeste huizen hebben 3-fasen binnen liggen.

En die Porsche E dinges, die kan jij als falliete ondernemer toch niet betalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2016, 19:50   #2847
dpg
Banneling

Standaard

Een porsche freak die een Ford V12 motor zit op te hemelen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 14:43   #2848
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je installeert een laadpunt thuis ? De meeste huizen hebben 3-fasen binnen liggen.

En die Porsche E dinges, die kan jij als falliete ondernemer toch niet betalen.
Meeste huizen 3-fasen? Eerder uitzondering ja. Welk gewoon gezin heeft nu 3-fasen nodig Gewoon 220V net met een max. van 40A ja.

En ik moet die E-mission niet hebben. Ik blijf bij de echte wagens met een benzinemotor. En wat ik al dan niet kan betalen is mijn zaak. Maar het zal pakken meer zijn dan een gewone werknemer met een master dilpoma"ke of wat dan ook (en hier staan momenteel enkele oldtimers die zelfs de aankoop van een 918 spyder overtreffen. Maar dat is officieel en zo zot ben ik niet meer). En ik heb mijn onlangs geleverde nieuw turbo'ke nog voor dagelijks gebruik
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 14:46   #2849
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Een porsche freak die een Ford V12 motor zit op te hemelen.
Leren lezen beste want een Porsche stond niet in zijn lijstje. Ik schreef duidelijk als ik dan toch zou moeten kiezen. Maar acht ja het leven is aan de simpelen der aarde zeker

En wie zegt dat ik een porschefreak ben? Buiten 1 porsche heb ik geen andere porsches meer staan. Twee Italianen en een andere Duiste oldtimer maar geen porsche.
Oud 8 april 2016, 18:05   #2850
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Leren lezen beste want een Porsche stond niet in zijn lijstje. Ik schreef duidelijk als ik dan toch zou moeten kiezen. Maar acht ja het leven is aan de simpelen der aarde zeker

En wie zegt dat ik een porschefreak ben? Buiten 1 porsche heb ik geen andere porsches meer staan. Twee Italianen en een andere Duiste oldtimer maar geen porsche.
Inderdaad, als je mocht kiezen , koos je voor een Ford V12 motor.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 10:36   #2851
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard 100 kW Versie voor Tesla S

100 kW versie voor Tesla S blijkbaar voor binnenkort:

http://www.theverge.com/2016/4/10/11...100kwh-battery

maar nog niet officieel.

Wat wel officieel is dat de instapversie Model X nu 75 kW wordt:
http://www.teslarati.com/tesla-model...rice-increase/
Oud 14 april 2016, 11:39   #2852
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht

Eigenlijk toch wel. Hun politiek is daar natuurlijk niet op gericht. Zij zijn geen liefdadigheidsinstelling en doen het voor het geld, so whatt?

Maar in het grote plaatje blijven zij wel degenen die bewijzen dat een competitieve wagen met serieuze prestaties én een redelijk bereik aan steeds comparatievere prijzen geleverd kan worden. Hun evolutie daar is zonder meer positief.
Bovendien zijn zij ook niet vies om op andere vlakken de ecologische kaart uit te spelen. Hun promotie van de 'huisbatterij' gecombineerd met ecologische energie mag er ook zijn.
Azijnpissers brengen nooit vooruitgang. Tesla doet dat wel...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 11:45   #2853
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Wat Micele eens moet zoeken voor mij is hoelang duurt het vooraleer de batterij op 80% van zijn capaciteit zit en als 'dood' gecatalogeerd wordt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 12:07   #2854
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wat Micele eens moet zoeken voor mij is hoelang duurt het vooraleer de batterij op 80% van zijn capaciteit zit en als 'dood' gecatalogeerd wordt
Ook dat is nog steeds een momentopname. Een feit is dat de oplaadtijden voor batterijen afnemen en hun levensduur toeneemt. En het einde van die evolutie is nog niet in zicht.
Persoonlijk ben ik trouwens niet zo een grote fan van Tesla. Ik zie meer in gedurfdere ideeën. Zoals het idee om het openbaar vervoer in de stad gedeeltelijk te vervangen door een aanbod van kleine, lichtgewicht elektrische voertuigen. Een combinatie van velomobiel en elektrische fiets met laadruimte. Voorzien van enerzijds zonnecellen op het dak en anderzijds van een aansluiting om ze aan laadpalen te zetten. Elke standplaats die nu in het fietsverhuursysteem staat zou zo een laadpaal kunnen zijn...
Een voordeel hier is bvb dat dit systeem 24/24 ter beschikking kan staan zonder één enkele chauffeur, controleur, bewaker...
Natuurlijk kan je dit idee simpel afbreken. Dat kan je met elk idee. Daar tegenover staat dat het systeem dat we nu kennen door iedereen onderuit gehaald wordt... en terecht...

Ook voor privégebruik zie ik meer voordeel in lichtere voertuigen dan wel in zwaardere batterijen. Meer dan 140 per uur moet het snelste voertuig in België niet halen (veiligheidsmarge, kunnen manoeuvreren bij hoge snelheid is wel zo handig) en een bereik van 250 kilometer is voor 99,99% van de privéverplaatsingen genoeg.

Nog een idee voor vrachtvervoer is de combinatie van voertuig op rails met voertuig op luchtbanden. Stel je voor dat je het vrachtvervoer op de belangrijkste internationale verbindingen gewoon op een extra spoor langs de snelwegen zetten (veiliger, in principe mits een beetje automatisering kan de chauffeur van hier tot op de bestemming slapen, uitrangeren via een afrittensysteem in de grote steden en enkel de laatste stukken nog op openbare weg. Indien het systeem in toekomstige aanleg van snelwegen en grote herstellingsoperaties opgenomen wordt kan er binnen 10 �* 15 jaar al een hoofdnet liggen tussen alle belangrijke steden. Breng je de besparing aan files en ongevallen met schade aan de weg in rekening betaalt het nagenoeg zichzelf.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 13:25   #2855
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Maar in het grote plaatje blijven zij wel degenen die bewijzen dat een competitieve wagen met serieuze prestaties én een redelijk bereik aan steeds comparatievere prijzen geleverd kan worden.
Comparatievere prijzen??? Jeetje! Wat zou hiermee bedoeld worden?
Misschien een beetje competitiever worden in het vinden en gebruiken van de juiste woorden?
Oud 14 april 2016, 15:33   #2856
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zit 8 jaar garantie op, dus 8 jaar lang heb je al zekerheid.

Ik vermoed dat je er (veel) meer als 10 jaar mee kan doen vooraleer je aan de 80 % mee zit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 20:35   #2857
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat duurt wslk een héél tijdje zie post hierboven. (hangt van een paar factoren af die jij niet preciseert, zoals kms/jaar en hoe behandel je jouw accupack qua duurzaamheid enz..)

In NL heeft iemand (nickname Go4IT) nu al 165.000 km en zit nu op 92,66 %. Bron databank Tesla forum. Rijdt dagelijks, laadt zelfs dagelijks op tot 100%, laadt gemiddeld 2 keer per maand aan een Supercharger, rijdt enkele keren per jaar tot restrijbereik 8 km of lager. ca. 66.000 km/jaar rijden is natuurlijk enorm, de gemiddelde Belg haalt geen 15.000 km/jaar.

Dit sinds 10 sept 2013, laatste data-update 05 april 2016. Dit met een P85, haalt nu nog een typical range van +370 km, nieuw was het 400 km, gemiddeld verbruik 211 Wh/km.

En waarom zou überhaupt een accu die nog 80 % van zijn oorspronkelijke capaciteit heeft als ´dood´ gecatalogeerd worden?

Een Tesla 85 kW die echt op 80 % zit is nog altijd bijna evengoed als een Tesla 70 kW die splinternieuw is. Een 90 kW heeft dan zelfs nog 72 kW.
Men heeft ook Telsla versie 60 kW nieuw verkocht, is die dan al ´dood´ bij aankoop?

Volgens de grafiek is het capaciteitsverlies relatief snel tot ~ 96-95 % gedaald de eerste 50.000-60.000 km, maar vanaf dan daalt het veel trager.

vb Go4IT zat na 67.000 km (19 sep 2014) aan 96,25 %, na 165.000 bij 92,66 %

Indien men niet meer tevreden is wacht men best op een nieuwe generatie accutechniek, en dan doet men een serieuze upgrade, zoals de eerste Tesla Roadsters (2008) naar upgrade 3.0 vandaag kunnen doen, dit naar de duurzamere accutechniek van het huidige Model S. Alles te vinden op www. : http://ecomento.tv/2015/02/18/tesla-...ntauglichkeit/

Laatst gewijzigd door Micele : 14 april 2016 om 21:04.
Oud 15 april 2016, 08:44   #2858
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vermoed dat je er (veel) meer als 10 jaar mee kan doen vooraleer je aan de 80 % mee zit.
Het beste is kijken naar de realiteit. En na meer dan 2 jaar e-rijden, kan ik alleen maar vaststellen dat er nog zo goed als NIETS van het bereik afgegaan is. Bij 90% laden kan ik nog steeds 360 km ver raken, en dat was in het begin ook ongeveer zoiets...

Wat er mij doet aan denken: men beweerde destijds iets gelijkaardigs over zonnepanelen. Ik heb het zelfs nog staan in mijn offerte: elk jaar zou er 5 �* 10% kunnen afgaan, dus "opbrengst wordt niet gegarandeerd".
Wel, we hebben nu al 8 jaar PV-panelen liggen, en elk jaar verslaan die het record van het voorgaande jaar wat de opbrengst betreft! Met andere woorden: die panelen brengen de laatste jaren méér op dan in de beginjaren!

Voil�*, ga het nu maar eens uitleggen allemaal...
Oud 15 april 2016, 10:49   #2859
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook op het www zijn er testen te vinden van Tesla´s met > 150.000 km die amper capaciteitsverlies hebben:

Hier een vb van een 445 km trip tegen de tijd tussen een Toyota Mirai (op H2) en 2 Tesla´s, waarvan een oudje met 180.000 km op de teller die niet mocht bijladen zoals de Mirai. Kwestie van eens uit te testen of een korte Suc-stop op een gemiddeld lange trip van 445 km toch aan tijdwinst kan brengen. De Mirai als brandstofcelwagen deed mee, want die heeft een normrijbereik tot 500 km.

Citaat:
http://www.manager-magazin.de/untern...1060277-8.html

14.05 Uhr: Von Berlin aus sind es 445 Kilometer bis ins bayerische Geiselwind - wo wir eine von deutschlandweit 20 Wasserstoff-Tankstellen finden und unsere Tesla-Begleiter einen Schnelllader. Diese Entfernung stellt den Mirai auf eine Probe: Um diese Distanz zu schaffen, müssen wir unser Autobahntempo ziemlich drosseln und fahren mit 90 km/h. Hansjörg Gemmingens Tesla Model S hat bereits 180.000 Kilometer abgespult, seine Batterie ist also nicht mehr ganz frisch - und soll noch 450 Kilometer mit voller Ladung schaffen. Fabian Becker darf mit seinem Model S einmal an einem Supercharger zwischenladen.

14 Uhr: Ein Blick in unsere Live-App zeigt: Der Toyota Mirai und der Tesla von Hansjörg von Gemmingen ("Tesla P") liegen ungefähr gleichauf. Der Tesla von Fabian Becker ("NoMieV") hat sich abgesetzt. Allerdings wird der NoMiE-Tesla auch zwischenladen, und wir haben gute Chancen, ihn beim Boxenstopp wieder einzuholen.
Dus zelfs 450 km rijbereik zijn mogelijk met een niet-vers-Tesla-accupack, natuurlijk dan aan aangepaste snelheden. De oude Tesla kwam 22 minuten later aan als de Tesla die wel tussendoor een snelle laadstop deed en natuurlijk veel sneller kon rijden. De legende en uitslag staat op de routekaart:

- De verse Tesla die aan de Suc mocht, won (logisch) in 4h 40´ reistijd.

- De oude Tesla zonder laden deed er 5h 02´over. (is de ´recordTesla´ die van Z-Spanje naar Noordkaap reed)

- En als de Mirai (mocht ook niet H2-bijtanken) -nog gelijkop met de oude Tesla bij de eindsprint - niet de laatste afrit gemist had dan was die wslk even snel daar geweest of ook ~ 5 hr. Helaas afrit gemist en 20 km meer moeten afleggen, dus helaas 21´ na oude Tesla aangekomen om 19h08.

Relaas en Timeline van 17h10 tem aankomst 19h08(van onder naar boven):
http://www.manager-magazin.de/untern...1060277-6.html

Tevreden Paul?

Laatst gewijzigd door Micele : 15 april 2016 om 11:16.
Oud 15 april 2016, 12:49   #2860
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Het beste is kijken naar de realiteit. En na meer dan 2 jaar e-rijden, kan ik alleen maar vaststellen dat er nog zo goed als NIETS van het bereik afgegaan is. Bij 90% laden kan ik nog steeds 360 km ver raken, en dat was in het begin ook ongeveer zoiets...

Wat er mij doet aan denken: men beweerde destijds iets gelijkaardigs over zonnepanelen. Ik heb het zelfs nog staan in mijn offerte: elk jaar zou er 5 �* 10% kunnen afgaan, dus "opbrengst wordt niet gegarandeerd".
Wel, we hebben nu al 8 jaar PV-panelen liggen, en elk jaar verslaan die het record van het voorgaande jaar wat de opbrengst betreft! Met andere woorden: die panelen brengen de laatste jaren méér op dan in de beginjaren!

Voil�*, ga het nu maar eens uitleggen allemaal...
Dat sommigen wel een hele rijke fantasie hebben
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be