Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2013, 22:00   #28621
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
indien je de symboliek ervan niet snapt
http://www.civas.nl/pageid=68/produc...chologie_.html
Het hondje wacht op de werkelijke terugkeer van zijn baas....
Een andere betekenis ken ik helaas niet.
Oud 17 mei 2013, 22:08   #28622
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Dit is jouw repliek??..
Ik vroeg om een internationale wet die het verbied dat 2 landen samenkomen tot het vormen van een nieuwe staat..

Die is er niet..
En dat weet jij donders goed..

Al de rest is pure bangmakerij, wat vergelijkbaar is met hoe eurofielen in debat gaan met eurocritici..
Stem pro Eu,.. anders gaat het licht uit, en komt er oorlog..

Laag zeer laag..
Zielig ook!..

Ja de goede man leeft nog..
Ik zei; geen enkele hoogleraar onderschrijft jouw stelling, over een politicus heb ik het niet gehad..

Deze man heeft rechten en geschiedenis gestudeerd, en over dit onderwerp zeer uitvoerig geschreven..
Maar jij wuift hem weg, want meneer is geen "politicus van belang.."

Tja...
Alsof ik met system/Het oosten is discussie ben gegaan..
Is zeker lang geleden dat je in een collegezaal bent geweest?..

Maar aan jou als nog de kans..
Om een internationale wet hetzij verdrag aan te komen zetten, die het verbied dat landen samensmelten via democratische weg.

En natuurlijk een hoogleraar die jouw stelling onderschrijft..
Want met dit soort simplistische platitudes overtuig je mij niet mee..

Jeff
Wat is het verschil indien het met wapengekletter zou gaan?
Uit elkaar met wapens en wij vallen ze bij om Vlaanderen in handen te krijgen.

Ja, samensmelten, nadat Vlaanderen onafhankelijk zou zijn geworden, maar is wel een geheel andere zaak dan je er tegenaan bemoeien,
politieke druk uitoefenen (expansie politiek), tijdens zulk een proces.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 22:19   #28623
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Wat is het verschil indien het met wapengekletter zou gaan?
Uit elkaar met wapens en wij vallen ze bij om Vlaanderen in handen te krijgen.

Ja, samensmelten, nadat Vlaanderen onafhankelijk zou zijn geworden, maar is wel een geheel andere zaak dan je er tegenaan bemoeien,
politieke druk uitoefenen (expansie politiek), tijdens zulk een proces.
Wat is dit nu weer voor system/Het oosten repliek?!?..
Jij komt toch met een stelling aanzetten dat het rampzalig is voor Nederland, en dat het internationaal niet wordt geaccepteerd.. en ook de UN haalde je erbij..

Ook ter verduidelijking.. Nederland en Vlaanderen hebben al een confederatie met elkaar op gebied van taal en cultuur.. en economisch is nog in de maak..
Dus wij zijn al betrokken...

Ik vroeg om een Hoogleraar die jouw stelling onderschrijft, en om internationale wetteksten hetzij verdragen die het verbieden dat 2 landen via democratische weg tot elkaar komen..

Meer niet...
Over oorlog heb ik het niet gehad..

Tot nu toe ben je behoorlijk zwak in je repliek...
Slechte dag ofzo?..

Jeff
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 23:13   #28624
Adrian M

Standaard

Citaat:
Wat is dit nu weer voor system/Het oosten repliek?!?..
Jij komt toch met een stelling aanzetten dat het rampzalig is voor Nederland, en dat het internationaal niet wordt geaccepteerd.. en ook de UN haalde je erbij..

Ook ter verduidelijking.. Nederland en Vlaanderen hebben al een confederatie met elkaar op gebied van taal en cultuur.. en economisch is nog in de maak..
Dus wij zijn al betrokken...

Ik vroeg om een Hoogleraar die jouw stelling onderschrijft, en om internationale wetteksten hetzij verdragen die het verbieden dat 2 landen via democratische weg tot elkaar komen..

Meer niet...
Over oorlog heb ik het niet gehad..

Tot nu toe ben je behoorlijk zwak in je repliek...
Slechte dag ofzo?..

Jeff
Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat zoiets wel mogelijk is, na een eventuele onafhankelijkheid, maar niet tijdens zulk een proces, waarbij nog steeds sprake is van een soeverein land.

Dan ben je bezig om politieke invloed uit te oefenen, ofwel expansie politiek
Wat "vergelijkbaar" is met een oorlog voeren ... op politiek niveau.

De Walen het huidige België aanhouden, de Vlamingen er uitstappen en wij ze politiek daarin 100% steunen om bij ons aan te sluiten.
Hoe denk jij dat zoiets opgevat gaat worden? Je grootje als je denkt dat je daarmee geen flinke grote problemen gaat krijgen.

Je denkt toch zeker niet dat zulk een soort politiek, gericht op gebiedsuitbreiding, zomaar goed gevonden gaat worden?

Een onafhankelijk Vlaanderen ..Misschien? Samen, bij lange na (nog) niet.

Stel je bent Duits politicus, dan wel Frans of Brits. Wil jij een politiek machtiger, maar vooral flink economischer machtiger blok zien ontstaan?
Ik niet. Als je me uitkomt kan het handig zijn, maar de ellende die ik van je heb, als het me niet uitkomt, is veel groter.
Twee aparte landjes hou ik makkelijker in de hand dan uitgegroeid tot een flink gezamenlijk blok.

Hoe lang moet dat wel niet gaan duren voordat er ook maar iets als een eenheid gegroeid zal zijn? 100 jaar?
Je krijgt er een bevolkingsgroep bij die zich op voorhand, terecht of niet terecht, achtergesteld zal voelen wat een hoop ellende op gaat leveren.
Als je dit al zou willen heeft het een hele lange tijd nodig vooral eer er zelfs maar aan te beginnen.
De geschiedenis heeft flink z'n werk gedaan, 183 jaar overbrug je niet even in een handomdraai.

Taal en cultuur? Het lijkt er meer op dat we uit elkaar drijven, met name wat het Vlaams aangaat.
Sinds 2000 zijn de verhoudingen verslechterd geraakt, plus gezien de Westerschelde, volgende verdieping, zal het er niet beter op worden.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 17 mei 2013 om 23:30.
Oud 17 mei 2013, 23:20   #28625
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
.
Zeg Edwin, snap jij wat ik Pinda probeer duidelijk te maken?
Geef anders even aan waarin jij denkt welke haken en ogen er aan mijn redenering zitten.
Oud 17 mei 2013, 23:29   #28626
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat zoiets wel mogelijk is, na een eventuele onafhankelijkheid, maar niet tijdens zulk een proces, waarbij nog steeds sprake is van een soeverein land.

Je denkt toch zeker niet dat zulk een soort politiek, gericht op gebiedsuitbreiding, zomaar goed gevonden gaat worden?

Stel je bent Duits politicus, dan wel Frans of Brits. Wil jij een politiek machtiger, maar vooral flink economischer machtiger blok zien ontstaan?
Ik niet. Als je me uitkomt kan het handig zijn, maar de ellende die ik van je heb, als het me niet uitkomt, is veel groter.
Twee aparte landjes hou ik makkelijker in de hand dan uitgegroeid tot een flink gezamenlijk blok.

Hoe lang moet dat wel niet gaan duren voordat er ook maar iets als een eenheid gegroeid zal zijn? 100 jaar?
Je krijgt er een bevolkingsgroep bij die zich op voorhand, terecht of niet terecht, achtergesteld zal voelen wat een hoop ellende op gaat leveren.
Als je dit al zou willen heeft het een hele lange tijd nodig vooral eer er zelfs maar aan te beginnen.
De geschiedenis heeft flink z'n werk gedaan, 183 jaar overbrug je niet even in een handomdraai.

Taal en cultuur? Het lijkt er meer op dat we uit elkaar drijven, met name wat het Vlaams aangaat.
Sinds 2000 zijn de verhoudingen verslechterd geraakt, plus gezien de Westerschelde, volgende verdieping, zal het er niet beter op worden.
absoluut en de onzin en idioterie die jullie hier op dit forum posten dragen daar nog meer aan bij
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 23:35   #28627
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik begrijp dus dat je geen Hoogleraar weet te vinden die jouw stelling onderschrijft, en geen internationale wetteksten hetzij verdragen die het verbieden dat 2 landen via democratische weg tot elkaar komen kan vinden?..

Tja..
Dan ben je snel uitgeluld zoals we dat in Amsterdam zouden zeggen..

De rest van je tekst bevat wederom een hoop veralgemeningen en ook wederom een koffiedik kijken gehalte..
Ja daar kan ik niks mee...

Overigens de patstelling België Nederland op het zelfde vlak zetten als Vlaanderen Nederland, is hetzelfde als appels met peren vergelijken..
Intellectueel gezien een oneerlijke discussie..

Op de webpagina van de Baarlewerkgroep staan een aantal uitgewerkte scenario's over de Nederlands/Vlaamse toekomst..
Misschien zou je daar eens kunnen kijken, of wat werken van Andries Postma op dit onderwerp erover nalezen..

Want je bent op dit moment zeer ongeloofwaardig, van het niveau system/het oosten..

Jammer,
Jeff
Oud 17 mei 2013, 23:37   #28628
Adrian M

Standaard

Citaat:
absoluut en de onzin en idioterie die jullie hier op dit forum posten dragen daar nog meer aan bij
Oh, er is dus geen sprake van Vlaams-Nederlands, Vlaamse dialecten etc?
Oud 17 mei 2013, 23:37   #28629
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg Edwin, snap jij wat ik Pinda probeer duidelijk te maken?
Geef anders even aan waarin jij denkt welke haken en ogen er aan mijn redenering zitten.
Citaat:
He,.. hij begrijpt je wel..
Nou heb je toch nog iemand mee...

Sterkte allebei...
Jeff
Oud 17 mei 2013, 23:38   #28630
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, er is dus geen sprake van Vlaams-Nederlands, Vlaamse dialecten etc?
Oud 17 mei 2013, 23:50   #28631
Adrian M

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dus dat je geen Hoogleraar weet te vinden die jouw stelling onderschrijft, en geen internationale wetteksten hetzij verdragen die het verbieden dat 2 landen via democratische weg tot elkaar komen kan vinden?..

Tja..
Dan ben je snel uitgeluld zoals we dat in Amsterdam zouden zeggen..

De rest van je tekst bevat wederom een hoop veralgemeningen en ook wederom een koffiedik kijken gehalte..
Ja daar kan ik niks mee...

Overigens de patstelling België Nederland op het zelfde vlak zetten als Vlaanderen Nederland, is hetzelfde als appels met peren vergelijken..
Intellectueel gezien een oneerlijke discussie..

Op de webpagina van de Baarlewerkgroep staan een aantal uitgewerkte scenario's over de Nederlands/Vlaamse toekomst..
Misschien zou je daar eens kunnen kijken, of wat werken van Andries Postma op dit onderwerp erover nalezen..

Want je bent op dit moment zeer ongeloofwaardig, van het niveau system/het oosten..

Jammer,
Jeff
Je kletst een eind raak.

"Geen internationale wetteksten hetzij verdragen die het verbieden dat 2 landen via democratische weg tot elkaar komen kan vinden"
Nee natuurlijk zijn die er niet, meer dan logisch en is geen enkel bezwaar, wat ik overigens ook aangeef ... na een splitsing.

Vooraf kom je echter politiek in de problemen daar je nog steeds met een op dat moment nog steeds soeverein land hebt te maken .... waar je in gaat zitten kloten.
Hoe dan ook krijg je daar gelazer mee met andere landen.
Oud 17 mei 2013, 23:57   #28632
Adrian M

Standaard

Citaat:
He,.. hij begrijpt je wel..
Nou heb je toch nog iemand mee...

Sterkte allebei...
Jeff
Geen idee of hij me begrijpt, dat hoor ik wel van hemzelf.
Mee hoef ik hem niet te hebben. Wil wel van hem horen hoe hij erover denkt en waar hij zwakke of onterechte argumenten ziet?
Zeker wel bereid om bij te stellen, maar mij heb je nog niet overtuigd.

Even goede vrienden verder hoor, verschil van mening moet er kunnen zijn.
Oud 17 mei 2013, 23:59   #28633
Adrian M

Standaard

Citaat:
Ook weer opgelost dan, er bestaat geen Vlaams en er bestaan geen Vlaamse dialecten
Oud 18 mei 2013, 00:06   #28634
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook weer opgelost dan, er bestaat geen Vlaams en er bestaan geen Vlaamse dialecten
wat een fantastisch forum is politics.be waarbij de vlamingen getuige kunnen zijn van de onzin en grosteke idioterie van de kaaskoppen waarbij de beeldvorming die de vlamingen over hollanders hebben steeds bevestigd word..
doe zo vooral zo verder....
Oud 18 mei 2013, 00:10   #28635
Adrian M

Standaard

Citaat:
wat een fantastisch forum is politics.be waarbij de vlamingen getuige kunnen zijn van de onzin en grosteke idioterie van de kaaskoppen waarbij de beeldvorming die de vlamingen over hollanders hebben steeds bevestigd word..
Om maar even aan te halen waar je op reageert

Vraag: Oh, er is dus geen sprake van Vlaams-Nederlands, Vlaamse dialecten etc?

Nvalid: absoluut en de onzin en idioterie die jullie hier op dit forum posten dragen daar nog meer aan bij
Oud 18 mei 2013, 00:12   #28636
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Om maar even aan te halen waar je op reageert

Vraag: Oh, er is dus geen sprake van Vlaams-Nederlands, Vlaamse dialecten etc?

Nvalid: absoluut en de onzin en idioterie die jullie hier op dit forum posten dragen daar nog meer aan bij
helemaal goed dat je het de hele tijd niet doorhebt..
doe vooral zo verder...
Oud 18 mei 2013, 00:21   #28637
Adrian M

Standaard

Citaat:
helemaal goed dat je het de hele tijd niet doorhebt..
doe vooral zo verder...
Misschien dat een Belg het snapt, maar die wartaal van jou gaat me boven m'n pet.
Oud 18 mei 2013, 00:22   #28638
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien dat een Belg het snapt, maar die wartaal van jou gaat me boven m'n pet.
tja cultuurverschil he...
maar blijf vooral zo verder doen...en dat geld ook voor die andere halve indo studente kaaskop

Laatst gewijzigd door Nvalid : 18 mei 2013 om 00:26.
Oud 18 mei 2013, 12:17   #28639
Adrian M

Standaard

Citaat:
Zeg leuteraar, kom dan maar eens aan met onderbouwde repliek op:
Nederlandse politici houden zich verre van "interne Belgische politieke ontwikkelingen" en wat de redenen daarvan zouden kunnen zijn?
Oud 18 mei 2013, 12:59   #28640
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij doet de Vlamingen anders ook geen eer aan.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be