![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2881 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2882 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Is dat comfortabel iemand trol noemen omdat je hem of haar gewoon niet snapt? Jij strijdt voor het leven, mars voor leven. Maar ik zoek gewoon naar de consequentie waarmee je dat doet. Eet jij vlees? Wat doe je voor het milieu? Woon jij in Afrika, om daar die mensen te helpen? enz enz, volledig consequent kun je never wezen, maar enkel en alleen een mars lopen is wel heel mager hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2883 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje: bij de spartanen was de fysiek sterkste "goed" en slappelingen "kwaad". In het Oude Griekenland was degene die ergens in uitblonk, zijn eigen weg volgde en het onderscheid maakte door zijn virtuositeit "goed". Later werd deze waarden door het christendom omgekeerd: de bescheiden middelmatigheid, de nederigheid, het niet willen opvallen, zich dociel opstellen in kudde worden als "goed" beschouwd. Heb jij ooit Nietzsche gelezen, eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2884 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2885 |
Minister-President
|
![]() Het zou hier nogal een saaie boel worden als dit niet zo mogen.
![]() |
#2886 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2887 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo hebben onderzoekers ontdekt, dat baby,s al zo vroeg in hun ontwikkeling in staat zijn om wangedrag te herkennen, betekent dat dan dat het onderscheid maken tussen *goed en *slecht* gedrag aangeboren is? Dat baby’s aangeboren basiskennis hebben is niet uniek. Ze kunnen bijvoorbeeld ook op een heel primitieve manier tellen: als je twee poppetjes verstopt en er later één of drie weer opduiken, reageert een baby zeer verbaasd, terwijl dit bij twee poppetjes niet gebeurt. Volgens Bloom fungeert dit aangeboren gedrag als een soort *blueprint* die een kind uitrust met de nodige grondkennis. En deze basis is nodig om het nieuw geleerde te kunnen begrijpen en te kunnen verwerken. De basis is dus wel degelijk aangeboren, of in ieder geval al vroeg in de ontwikkeling kenbaar. En ik heb van Nietzsche verschillende citaten gelezen, en proberen te begrijpen. En ik ben bezig met het boek Also sprach Zarathustra, ik vind het alleen vrij moeilijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2888 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2889 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2890 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2891 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je beweert het niet direct inderdaad, maar wel degelijk indirect hoor,
Die hele mars voor het leven, is toch om te laten zien hoe heilig jullie wel niet zijn? Ik heb immers al verschillende keren mensen vanuit die mars horen roepen, dat mensen die abortus plegen moordenaars zijn enz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2892 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 mei 2012 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2893 |
Minister-President
|
![]() Wat als het kind een ziekte heeft waardoor hij erg zal lijden? Is het dan niet goed om te zorgen dat hij nooit met zo'n lijden geconfronteerd wordt?
![]() |
#2894 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer nodig moeten we die kunnen overwinnen, en dat is zeker het geval met abortus. De vrouw beslist, het zit in haar buik, logica des zelve. De rest is emotioneel gelul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2895 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2896 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo kun je iemand van alles laten beweren natuurlijk. Ik zal het dan maar eens duidelijk stellen: Ik ben niet beter en ik voel me ook niet beter dan andere mensen. Duidelijk genoeg? Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2897 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2898 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als het lijden slechts tijdelijk is doordat de ziekte genezen kan worden: nee. Ik heb ook een moeilijke vraag. Stel dat een kind wordt geboren met een ongeneeslijke en ondraaglijk pijnlijke ziekte die wel een paar jaar kan aanslepen,... ...maar de moeder wil het kind absoluut niet aborteren. Wettelijk gezien heeft zij immers beslissingsrecht.... Haar dat beslissingsrecht ontnemen of niet? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2899 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2900 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Goed en kwaad zijn relatieve begrippen die afhangen van de omstandigheden. En ook met ons 'geweten' zit het niet pluis. Een dief die steelt hoort geen stemmetje, dat komt pas wanneer hij gepakt wordt en het 'nooit meer zal doen'. dan komt de werkelijke aap uit de mouw: schaamte. Dat is het primaire gevoel. Wereldwijd. Maar doe rustig voort met nog 100 postings van hetzelfde. Een overtuigd man 'gelooft' anderen nooit. Die gelooft alleen de Stem, alias een of andere god die zegt wat goed en kwaad is. En nu terug hop in de pen: welles, nietes, welles, nietes, welles, nietes. Enzovoort. Enzovoort. Enzovoort.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 16 mei 2012 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |