Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2012, 14:04   #2921
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Indien er niks gemaakt is, is er niks om geaborteerd te worden.

Tjah?!

Integendeel. Precies omdat ik menslijk leven respecteer, ben ik tegen abortus dat aan menselijk ven een einde maakt.

Ik stel anders alleen mar vast dat bij u ek medeleven ontbrekt voor het ongeboren kind. Het mag naar goeddunken als afval beshouwd worden van u.

Paulus.
voil�* Paulus dus waarover maak jij je druk, als je niks maakt hoef jij je geen zorgen te maken. Nu nog enkel kunnen aanvaarden dat andere mensen op een andere manier met hun keuzes omgaan.
U kent dat wel é, respect hebben voor elkanders overtuiging.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 14:06   #2922
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik 'strijd' voor onschuldige en onmondige mensen die legaal gedood mogen worden.

Mag ik?

Paulus.
the god delusion
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 14:08   #2923
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ze lopen niet,...
Nog niet. Net als baby's die je wel als volwaardig mens beschouwd. Sommige oudjes, kunnen het niet meer,..

non-argument dus.

Citaat:
hebben geen 10 vingers
Zijn mensen met meer of minder vingers dan geen mensen? Natuurlijk wel. Zeker als die nog zullen komen in een verdere ontwikkeling.

non-argument dus.

Citaat:
hebben geen hoofd
Hebben ze wel. In ontwikkeling weliswaar, maar hebben ze wel.

non-argument dus.

Citaat:
noch brein
Het brein is maar volgroeit rond18-jaar na de geboorte,...

non-argument dus.

Citaat:
noch geslachtsdelen
Jawel, van bij de conceptie staat hun geslacht reeds vast, uizonderingen daargelaten. De ontwikkeling start daar en eindigt na de puberteit.

non-argument dus.

Citaat:
. Ze eten niet
Toch wel. Alleen gebruiken ze hun spijsverteringsstelsel nog niet, want die is in ontwikkeling. Ook volwassen mensen krijgen in bepaalde omstandigheden voedel binnen langs andere wegen (infuus).

non-argument dus.

Citaat:
, hebben geen bloedsomloop
Jawel.

non-argument dus.

Citaat:
en zijn niet levensvatbaar
Jawel. Al wat leeft is levensvatbaar. De logica zelve.

non-argument dus.

Citaat:
Ze hebben geen enkel fysiek kenmerk dat een mens bepaalt
Jawel. Chromosomen, uniek menselijk DNA

non-argument dus.

Citaat:
Bovendien is hun bestaan voor 100% afhankelijk van een levende mens tot en met het moment van de geboorte.
Tot ver na de geboorte zijn zij afhankelijk van anderen. Ook na de geboorte kan dat voorvallen. Kijk maar op intensief care. Niemnd is daar minder mens om.

non-argument dus.

Citaat:
DNA is niet meer mens als de tekst in de forumpost waarin u die kenmerken beschrijft. Een foetus is niet meer mens dan de beschrijving van Boromir in de Lord of the Rings boeken.
DNA op zich is inderdaad niet gelijk aan de mens. Maar menselijk DNA is weldegelijk een objectief criterium om over een mens te kunnen spreken, gezien het alleen maar bij mensen voorkomt als fysische eigenschap. En dat is al aanwezig, lang voor de geboorte. Vanaf de conceptie.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 14:10   #2924
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
En wat gaat er met de vrouw gebeuren, als zij niet naar je luistert?

En dan toch abortus gaat plegen?
Dan zou zij, als ik het voor het zeggen had, de wet overtreden.

Paulus.
Oud 16 mei 2012, 14:11   #2925
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je het ongelijk JeeBee. Je weet dat ik een onheus verleden heb, lang geleden, nog voor ik ook maar over God nadacht,... We kennen ekaar al een tijdje.

En wees maar zeker. De dief die steelt hoort dat stemmetje wel. Alleen luistert hij daar niet naar en doet hij het zwijgen, met allerlei drogredens.

Na al die jaren blijf ik bij mijn conclussie. Onbaatzuchtige liefde is de enige volledig gerechtvaardigde motivatie van al ons handelen. Noem het 'juist', of noem het 'goed'. Dat is niet zo belangrijk.

Paulus.
Allemaal goed en wel Paulus, maar vind je zelf dat de allerpersoonlijkste ervaring van één man 35 eeuwen of zo (oosterse) filosofie kan wegvegen?
Oud 16 mei 2012, 14:13   #2926
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
En wat gaat er met de vrouw dan gebeuren?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 14:22   #2927
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
DNA op zich is inderdaad niet gelijk aan de mens. Maar menselijk DNA is weldegelijk een objectief criterium om over een mens te kunnen spreken, gezien het alleen maar bij mensen voorkomt als fysische eigenschap. En dat is al aanwezig, lang voor de geboorte. Vanaf de conceptie.
Nope. U begrijpt duidelijk niet hoe DNA werkt, waartoe het dient en op welke manier het uiterlijke kenmerken bepaalt. Enkele weetjes:
1/ wij delen meer dan 97% van ons DNA met onze naaste broers en zussen, namelijk chimpansees, urang-utangs en andere mensapen. Zijn zij 95% mens?
2/ er is zelfs procentueel meer verschillen in DNA tussen bepaalde mensen onderling dan met andere diersoorten.
3/ menselijk DNA heeft als allerbelangrijkste 46 chromosomen. Blijkt toch wel dat er ook mensen zijn met 44, 45, 47 en 48 chromosomen. Dat is een verschil van 4%, wat ze direct meer verschillend maakt van u dan van een chimpansee, en toch zijn ze mens.
4/ 60% van de concepties aborteert spontaan. God is blijkbaar niet pro-choice maar dwingt vrouwen tot abortus. Meervoudige god-abortussen kunnen aardig wat emotionele schade opwekken.
5/ zelfs man of vrouw staat niet vast. Er zijn ook intergender personen in een gigantisch spectrum (dat u ontkent voor zover ik uw anti-homo posts gevolgd heb)
6/ het overgrote deel van ons DNA heeft geen enkele functie en wordt gewoon weggeknipt. Deze heten introns. Wat daarin staat maakt ons noch mens, noch kakkerlak.
7/ een fruitvliegje heeft 2 zeer stabiele chromosomen, deze komen vrijwel 100% overeen met introns van mensen, namelijk kenmerken die wij niet meer hebben. Beweert u nu dat mensen inherent ook fruitvlieg zijn?

DNA bepaalt net niets, totdat er een gezonde baby geboren wordt. Het is een blauwdruk, meer niet. Een nieuwe auto uittekenen betekent niet dat deze auto automatisch bestaat, daartussen zit een proces waarin de grondstoffen volgens het plan gebouwd worden tot auto.
Niemand noemt een hoogover+plan een auto, maar de voorwaarden zijn er om ooit een auto te produceren. Net zomin betekent DNA+baarmoeder dat er al een kind is. De optie is er, meer niet.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 14:23   #2928
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ben ik blij dat u het niet voor het zeggen heeft. Ik zou liever niet in Iran leven. België is een vrij land, houden zo!

Laatst gewijzigd door Effect : 16 mei 2012 om 14:23.
Oud 16 mei 2012, 14:25   #2929
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Allemaal goed en wel Paulus, maar vind je zelf dat de allerpersoonlijkste ervaring van één man 35 eeuwen of zo (oosterse) filosofie kan wegvegen?
Vanzelfsprekend. Moraal is persoonlijk. Daarom dat noch u, noch Descartes, noch de staat, noch Paulus voor mij hoeft te bepalen wat goed en slecht is. Dat kan ik zelf ook wel.

Als iemand mijn zus verkracht en ze zou erdoor zwanger zijn, dan zou ik regelen dat ze een abortus kreeg mocht ze dat zelf willen. Die klootzak overleeft het ook niet. Geen van de 2 zie ik als moord.

Laatst gewijzigd door Effect : 16 mei 2012 om 14:26.
Oud 16 mei 2012, 14:25   #2930
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Denk jij JeeBee, dat als men morgen in het regenwoud nog een mensenstam zou aantreffen dat nog niet met de rest van de 'beschaving' in aanraking is geweest,..

... dat men daar mensen zou aantreffen zonder geweten?

Zoals je weet, is dat in het verleden al gebeurd. En deze mensen bleken vaak nog gewetenvoller te zijn dan hu ontdekkers.

Met een persoonlijkheid met grotere waardigheid en eergevoel, als gevolg daarvan.

En U?

Waarom mag ik niet met redelijke argumentatie tegen abortus zijn? Is dat niet omdat u vreest dat ik tegen het geweten van een aantal mensen aan het schoppen ben?

Kennen wij beide niet iemand van een ander forum die als vepleegster in een abortuskliniek werkt?

Zie dit niet als en perssonlijke aanval hé?! Ik wil je gewoon iets laten afwegen in je eerlijke conclusie. Ik denk dat je matuur genoeg bent om dat ook zo te zien. Sorry in het andere geval. Ik weet dat ik op het randje loop nu.

Maar vrienden moeten nu eenmaal iets meer tegen elkaar kunnen zeggen, dan forumkennissen, zonder dat zij zich beledigd voelen, vind ik.

Paulus.
Oud 16 mei 2012, 14:26   #2931
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanzelfsprekend. Moraal is persoonlijk. Daarom dat noch u, noch Descartes, noch de staat, noch Paulus voor mij hoeft te bepalen wat goed en slecht is.
Niet voor u, maar voor het kind.

Paulus.
Oud 16 mei 2012, 14:27   #2932
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet voor u, maar voor het kind.
Welk kind?
Oud 16 mei 2012, 14:28   #2933
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk kind?
Waarom vindt jij het zo relevant of het nu een kind of niet is?
Oud 16 mei 2012, 14:32   #2934
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry discussiepartners,...

Ik ga zwemmen met de kinderen.

Ik zeg het maar, uit beleefdheid, dat niemand nodeloos uren op een antwoord zou wachten.

Paulus.
Oud 16 mei 2012, 14:34   #2935
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zeg het maar, uit beleefdheid, dat niemand nodeloos uren op een antwoord zou wachten.

Paulus.
Veel plezier,
Oud 16 mei 2012, 14:44   #2936
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:

Veel plezier. Maar ik wacht nooit op een antwoord, dit forum beheerst m'n leven niet, het is gewoon een beetje afwisseling op een drukke dag Uw mening interesseert me niets, het interesseert me niet dat u kinderen heeft en het interesseert me niet dat u enkele uren weggaat. Hetzelfde geldt voor alle andere forumleden. Het enige doel dat jullie in mijn leven hebben is ontspannende mentale training, een beetje gelijk een schaakmatch spelen of een sudoku oplossen.
Oud 16 mei 2012, 14:46   #2937
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar menselijk DNA is weldegelijk een objectief criterium om over een mens te kunnen spreken, .
Menselijk dna is ook aanwezig in sperma en eicel
mij lijkt dus dat masturbatie verboden moet zijn (zoals de kerk claimt), condooms verboden moeten zijn, pil verboden moet zijn,...

er is overal menselijk dna aanwezig dus MOET het gebruik van deze zaken PER DEFINITIE volgens JOUW logica MOORD zijn.

ben wel blij in je consequentie
zoals elke geschifte religieuze ben je absoluut niet bereid om de vrouw ook maar Zeggenschap, rechten of inspraak te geven.
ze is tenslotte, volgens de bijbel, toch maar zoiets als vee.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 14:46   #2938
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel plezier. Maar ik wacht nooit op een antwoord, dit forum beheerst m'n leven niet, het is gewoon een beetje afwisseling op een drukke dag Uw mening interesseert me niets, het interesseert me niet dat u kinderen heeft en het interesseert me niet dat u enkele uren weggaat. Hetzelfde geldt voor alle andere forumleden. Het enige doel dat jullie in mijn leven hebben is ontspannende mentale training, een beetje gelijk een schaakmatch spelen of een sudoku oplossen.
Oud 16 mei 2012, 14:47   #2939
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom vindt jij het zo relevant of het nu een kind of niet is?
Het is niet relevant daar er geen kind ter sprake komt. In heel de abortusdiscussie zijn er geen kinderen. Daarom vraag ik constant waarom Paulus irrelevante dingen als kinderen, postkaarten of volleybal erbij haalt. Blijf bij de kwestie is alles wat ik zeg. Abortus, vrouw, foetus.

Het woord kind dient enkel om de discussie emotioneel te maken zodat rationele argumenten niet meer gebruikt hoeven te worden. Kinderen vermoorden is slecht, daar ben ik het mee eens, maar er zijn geen kinderen in de discussie. Daarom is het woord kind in deze discussie een oneerlijke redeneertechniek.
Oud 16 mei 2012, 14:48   #2940
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zeg dat het voor u anders is =) I dare ya
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be