Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2010, 20:25   #2941
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je hebt het nu toch gelezen. Kan je het ook nog onthouden?

Wat er moet gebeuren?
1 preventie : Nagaan wat de factoren zijn die leiden tot criminaliteit; en er oplossingen voor zoeken.
"De islam is mogelijk een van de oorzaken van delinquent gedrag van Marokkaanse jongeren. Dat oppert Corine de Ruiter, hoogleraar forensische psychologie in Maastricht die - samen met anderen - in opdracht van het ministerie van Justitie de aanpak van criminele Marokkaanse jongeren in kaart heeft gebracht. Volgens De Ruiter hebben Marokkaanse (en Turkse) jongeren een ‘achterstand in hun morele ontwikkeling’.

Zo’n achterstand is één van de factoren die crimineel gedrag kunnen veroorzaken: wetenschappelijk is aangetoond dat delinquenten vaak een verminderde gewetensfunctie, minder empathisch vermogen en minder agressiecontrole hebben. Dit minder goed ontwikkelde ‘moreel redeneren’ van Marokkaanse en Turkse jongeren is volgens De Ruiter en haar medewerkster Kim van Oorsouw te verklaren uit de islamitische achtergrond van deze minderheidsgroepen."

http://www.binnenlandsbestuur.nl/%E2...9.116582.lynkx

Welke oplossing zie jij hiervoor zitten ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 27 mei 2010 om 20:27.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 20:32   #2942
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Als jij het niet zegt vul ik het zelf in. Moet je maar leren volledig zijn.
Ik was volledig. Jij moet niets aanvullen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 20:34   #2943
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik was volledig. Jij moet niets aanvullen.
Volledig? Het deel NA de straf lees ik nochtans nergens dus zeg ik ==> terug land van herkomst OF dat van de 2de nationaliteit.
Belg is Belg. Belg+Maroc kan niet ...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 20:37   #2944
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
"De islam is mogelijk een van de oorzaken van delinquent gedrag van Marokkaanse jongeren. Dat oppert Corine de Ruiter, hoogleraar forensische psychologie in Maastricht die - samen met anderen - in opdracht van het ministerie van Justitie de aanpak van criminele Marokkaanse jongeren in kaart heeft gebracht. Volgens De Ruiter hebben Marokkaanse (en Turkse) jongeren een ‘achterstand in hun morele ontwikkeling’.

Zo’n achterstand is één van de factoren die crimineel gedrag kunnen veroorzaken: wetenschappelijk is aangetoond dat delinquenten vaak een verminderde gewetensfunctie, minder empathisch vermogen en minder agressiecontrole hebben. Dit minder goed ontwikkelde ‘moreel redeneren’ van Marokkaanse en Turkse jongeren is volgens De Ruiter en haar medewerkster Kim van Oorsouw te verklaren uit de islamitische achtergrond van deze minderheidsgroepen."

http://www.binnenlandsbestuur.nl/%E2...9.116582.lynkx

Welke oplossing zie jij hiervoor zitten ?
Thanx DR.
Dat was het artikel wat ik in gedachte had.

Een andere cultuur. Zo verrijkend....Gaat ons wat kosten al die looney op te vangen.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 20:42   #2945
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Volledig? Het deel NA de straf lees ik nochtans nergens dus zeg ik ==> terug land van herkomst OF dat van de 2de nationaliteit.
Belg is Belg. Belg+Maroc kan niet ...
Dat is jouw mening; niet de mijne.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 20:52   #2946
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
"De islam is mogelijk een van de oorzaken van delinquent gedrag van Marokkaanse jongeren. Dat oppert Corine de Ruiter, hoogleraar forensische psychologie in Maastricht die - samen met anderen - in opdracht van het ministerie van Justitie de aanpak van criminele Marokkaanse jongeren in kaart heeft gebracht. Volgens De Ruiter hebben Marokkaanse (en Turkse) jongeren een ‘achterstand in hun morele ontwikkeling’.

Zo’n achterstand is één van de factoren die crimineel gedrag kunnen veroorzaken: wetenschappelijk is aangetoond dat delinquenten vaak een verminderde gewetensfunctie, minder empathisch vermogen en minder agressiecontrole hebben. Dit minder goed ontwikkelde ‘moreel redeneren’ van Marokkaanse en Turkse jongeren is volgens De Ruiter en haar medewerkster Kim van Oorsouw te verklaren uit de islamitische achtergrond van deze minderheidsgroepen."

http://www.binnenlandsbestuur.nl/%E2...9.116582.lynkx

Welke oplossing zie jij hiervoor zitten ?
Ook uit je artikel
"Binnen de islam ligt de nadruk op gehoorzaamheid aan en respect voor de ouders. Individualisme en onafhankelijkheid worden minder belangrijk gevonden - en dit zijn juist de eigenschappen die de morele ontwikkeling tot een hoger niveau kunnen brengen’"

Ik wist al dat gehoorzaamheid; regels en discipline nergens goed voor zijn; nu blijken ze zelfs schadelijk te zijn.
We moeten dus ook het gebod "vader moeder zult gij eren" schrappen.

Wat vind je van dit artikel?
http://users.belgacom.net/jacobs/criminaliteit.htm
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 21:14   #2947
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ook uit je artikel
"Binnen de islam ligt de nadruk op gehoorzaamheid aan en respect voor de ouders. Individualisme en onafhankelijkheid worden minder belangrijk gevonden - en dit zijn juist de eigenschappen die de morele ontwikkeling tot een hoger niveau kunnen brengen’"

Ik wist al dat gehoorzaamheid; regels en discipline nergens goed voor zijn; nu blijken ze zelfs schadelijk te zijn.
We moeten dus ook het gebod "vader moeder zult gij eren" schrappen.

Wat vind je van dit artikel?
http://users.belgacom.net/jacobs/criminaliteit.htm
Nuanceren en empathie was jij toch goed in dacht ik?
Al bij stil gestaan dat "gehoorzaamheid" hier eerder een slaafse gehoorzaamheid is naar de vader toe en dit nogal verschilt met onze moderne opvoedingsmethode waar (pas ik toe) je altijd uitlegt aan een kind wat hij fout doet zodat hij er van LEERT en ZELFVERTROUWEN kweekt?

Het is maar een veronderstelling en ik hoor graag andere meningen.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 21:15   #2948
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is jouw mening; niet de mijne.
Ik wacht nog altijd op jouw "mening" van de procedure na de straf.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 21:54   #2949
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.951
Standaard



Votron (Fortis)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Volgens De Ruiter hebben Marokkaanse (en Turkse) jongeren een ‘achterstand in hun morele ontwikkeling’.



Glaasje water Corine?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 27 mei 2010 om 21:56.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 22:01   #2950
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wanneer je mensen die iets misdaan hebben gewoon in de gevangenis dumpt; en daarna in een/de maatschappij is de kans op recidivisme zeer groot.
Onwaar.

Als ik me goed herinner hebben deze discusssie al eens gevoerd, desalniettemin hecht ik eraan wederom op te merken dat bij een levenslange gevangenisstraf de kans op recidivisme gelijk is aan 0.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 22:03   #2951
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ook uit je artikel
"Binnen de islam ligt de nadruk op gehoorzaamheid aan en respect voor de ouders. Individualisme en onafhankelijkheid worden minder belangrijk gevonden - en dit zijn juist de eigenschappen die de morele ontwikkeling tot een hoger niveau kunnen brengen’"
Idd, een streng islamitische opvoeding weerhoudt net die morele ontwikkeling, om ook met niet-moslims even respectvol om te gaan.

Citaat:
Ik wist al dat gehoorzaamheid; regels en discipline nergens goed voor zijn; nu blijken ze zelfs schadelijk te zijn.
We moeten dus ook het gebod "vader moeder zult gij eren" schrappen.
Waarom zou het ene het andere moeten uitsluiten, volgens jou ?
Maar kom, hier karikaturiseer je weeral datgene, wat je liever niet wenst te begrijpen of toe te geven, as usual.

Citaat:
Wat vind je van dit artikel?
http://users.belgacom.net/jacobs/criminaliteit.htm
Dat het al meer dan 10 jaar oud (van '99) is en dus eigenlijk niet meer voldoet aan de hedendaagse situatie, maar om je een plezier te doen citeer ik een stukje eruit, waarin de heer Jacobs zichzelf nogal deftig tegenspreekt:

"Ten derde is er een oververtegenwoordiging van jonge allochtonen in de criminaliteitscijfers door processen van selectiviteit. Politiemensen hebben de tendens jonge allochtonen sneller als verdachten te beschouwen en er is een grotere aangiftebereidheid van delicten als de dader een allochtoon is, wat tot een systematische vertekening van officiële cijfers leidt.

Marokkaanse en Antilliaanse jongeren nemen in Nederland, zelfs als rekening wordt gehouden met sociaal-economische achtergrond, woonomgeving en leeftijd, toch nog een buitenproportioneel deel van bepaalde delicten voor hun rekening. Het is onduidelijk of dat volledig aan selectiviteit te wijten is."


?? Blijkbaar weet meneer Jacobs zelf niet zo goed waar de klepel hangt.

Anyway, heb je anders een iets recentere studie van hem daarover, die de eerdere bevindingen van Corine de Ruiter, hoogleraar forensische psychologie ontkrachten ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 22:13   #2952
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Thanx DR.
Dat was het artikel wat ik in gedachte had.
, Het artikel dat je eerder postte, wind er dan ook geen doekjes om:

http://www.depers.nl/binnenland/4795...-verdacht.html

Conclusie:
"Het eindoordeel. De door PVV-leider Wilders gedane uitspraken in het spotje zijn waar."

Pech dus, voor het grote gelijk van Arti & de multi-poco gang.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 27 mei 2010 om 22:15.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 22:22   #2953
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

http://www.islamwijzer.nl/forums/vbn...bij-marokkanen

Hoe zou dat nou toch komen ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 22:27   #2954
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

En nog een mooi complimentje voor de linkse islampijpers:

Joost Zwagerman: 'Links is schizofreen'

"Wees kritisch over christenen in de politiek en je hebt de kortste weg naar eer, roem en literaire prijzen, maar wees kritisch over een nieuwe godsdienst in Nederland en je wordt in de hoek van de xenofoben gezet. Dat is inconsequent."

http://www.intermediair.nl/artikel/d...hizofreen.html

1+1=
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 23:11   #2955
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Nagaan wat de factoren zijn voor criminaliteit..preventie...daar komt het weer!
Die jongeren zijn kansarm, zijn socio economisch achtergesteld, hun vaders werden uitgebuit, het onderwijs discrimineert, en de werkgever..kortom; het ligt aan u en mij!
Niet aan die jongens hoor! Niet aan hun ouders!Neen, aan u en mij! Mooi geregeld alweer!

Laatst gewijzigd door alice : 27 mei 2010 om 23:12.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 23:31   #2956
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
...oververtegenwoordiging van jonge allochtonen in de criminaliteitscijfers ....


...buitenproportioneel deel van bepaalde delicten voor hun rekening...
En nu maar hopen dat een aantal geachte Forumdeeelnemers het (grote) verschil kennen tussen 1)criminaliteitscijfers (zoals worden geregistreerd) en 2)criminaliteit.

Tipje van de sluier: ad 1) deze cijfers hebben slechts betrekking op dat wat er door de overheid wordt opgemerkt/opgespoord, en vervolgd (maar niet noodzakelijkerwijs gesanctioneerd, want dit is Belgie).
ad 2) alle wetsovertredingen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 27 mei 2010 om 23:32.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 05:10   #2957
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik wacht nog altijd op jouw "mening" van de procedure na de straf.
Na de straf moet je hen niet terug dumpen in de onderlaag van de maatschappij. (ideaal is om een maatschappij op te bouwen die geen onderlaag (nodig) heeft)

Na de straf moet je ervoor zorgen dat die mensen kunnen "meedraaien" in onze maatschappij. Dat ze een leven kunnen opbouwen.

Ik wacht ook nog altijd op jouw antwoord.
http://forum.politics.be/showthread....01#post4759401
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 05:49   #2958
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; dat bedoel ik niet. Je leest nu al de berichten; maar blijkbaar nog niet altijd helemaal.

Ik schreef
1 preventie : Nagaan wat de factoren zijn die leiden tot criminaliteit; en er oplossingen voor zoeken.
2 bestraffing : niet (enkel) in de gevangenis dumpen en na een tijd weer in de maatschappij dumpen.

Wanneer je mensen die iets misdaan hebben gewoon in de gevangenis dumpt; en daarna in een/de maatschappij is de kans op recidivisme zeer groot.
En het was toch de bedoeling om minder misdaad te bekomen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Onwaar.

Als ik me goed herinner hebben deze discusssie al eens gevoerd, desalniettemin hecht ik eraan wederom op te merken dat bij een levenslange gevangenisstraf de kans op recidivisme gelijk is aan 0.
Waarom zou mijn stelling onwaar zijn.
Het ene sluit het andere niet uit.

Ik herinner me de "discussie"
Ik herinner me vooral dat je me een en ander niet wilde uitleggen.
http://forum.politics.be/showthread....71#post4542271
http://forum.politics.be/showthread....09#post4542309
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 08:40   #2959
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Ach, ach, je zou eens moeten weten hoeveel dingen ik jou niet wil uitleggen, Artisjok!
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 08:45   #2960
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Ik acht de islam an sich niet direct verantwoordelijk voor de verhoogde allochtone criminaliteit...( moslimextremisme daarentegen wel)

Het is een groep marginale ongeletterden die hun centjes willen verdienen op de enige manier die ze kennen, en dat is criminaliteit...daarbij zichzelf verantwoordend door het zogezegde conflict tussen de westerse waarden en hun geloof ( dat ze overigens maar in theorie aanhangen en waar ze zelfs geen notie van hebben )

Ze laten zich wat opnaaien door falaistische radicale websites...
http://static.rnw.nl/migratie/www.we...ren-redirected

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 28 mei 2010 om 08:46.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be