![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Ik wil het hebben over de boodschap en niet over de boodschapper. Deze voorstellen van Verhofstadt worden hier verguisd omdat ze van Verhofstadt zijn, niet omdat het slechte voorstellen zouden zijn. Laat ons het hebben over de bal en niet over de man. Er zijn punten waarin ik me kan vinden, er zijn punten waarin ik me niet kan vinden. Ik vind het wel een goede basis voor verdere onderhandelingen. Vind jij het goede voorstellen?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 10 januari 2008 om 13:51. |
||
![]() |
![]() |
#282 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben afkomstig van de Rand, heb er familie en vrienden en kom er alle dagen. Die ervaring leert me dat de meerderheid van de Vlamingen - en tegenwoordig zelfs nogal wat Franstaligen - tenzeerste bekommerd zijn over de verfransing, de splitsing van het kiesarrondissement en de bedreiging met annexatie door het Brussels Gewest. Dat hun politici zoals Michel Doomst of Leo Peeters er al jaren een zaak van maken, zou een aanduiding moeten zijn. En het zijn niet de mensen uit de provincie die moeten komen vertellen wat ons hier in de Rand interesseert of niet. Dat bepalen we zelf. Laatst gewijzigd door Kortaf : 10 januari 2008 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
#283 |
Europees Commissaris
|
![]() Als het alleen maar papier is, waarom maak je er dan zo'n spel van? VHS is passé en zo is alles wat hij zegt. Laten we overgaan tot de belangrijke zaken.
|
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() Dezelfde betogen kan je er horen als u er begint over 'de vreemdelingen' de 'poletiek'...
Begin echter niet over 'doppers' te discussieren aan den toog... want dan word je persoonlijk. |
![]() |
![]() |
#285 |
|
![]() Inderdaad, zoals de voorstellen die op papier staan.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
#286 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De vraag was: zou jij mijn voorstel nog bekijken of in overweging nemen, nadat het duidelijk is dat ik jouw geld enkel maar verbras. Gesteld dat ik met een mooi een aanlokkelijk bod afkom. Zo moeilijk is de vraagstelling nu toch niet ... |
||
![]() |
![]() |
#287 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom wil jij per sé een staatshervorming en de inwilliging van Vlaamse eisen?
|
![]() |
![]() |
#288 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wil jij dat niet?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 10 januari 2008 om 13:58. |
||
![]() |
![]() |
#289 |
Europees Commissaris
|
![]() Non.
Het uitgangspunt is verkeerd. |
![]() |
![]() |
#290 |
|
![]() Welk uitgangspunt? Dat België niet zal barsten?
![]() ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 10 januari 2008 om 13:58. |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo heb ik al zoveel dat soort verkondigingen weten maken, jaren na elkaar en die zijn nog steeds aan het roken. Als je vertrekt van het standpunt dat het nu nog niet zal lukken, dan zal het ook niet lukken. Men heeft nu de verkiezingsuitslag niet gerespecteerd, wat doet U geloven dat men na de volgende verkiezingen de uitslag WEL zal respecteren? De Vlamingen moeten eindelijk eens leren dat met kakelen alleen niets zal bereikt worden. Wachten tot de volgende verkiezingen is dus geen oplossing. Men zal NU moeten handelen en EISEN dat het resultaat van de verkiezing gerespecteerd wordt, zo niet zal er NOOIT, maar dan ook NOOIT iets hier veranderen. |
|
![]() |
![]() |
#292 | |
|
![]() Citaat:
![]() En leer toch eens een onderscheid te maken tussen de woorden "Vlaams" en "Vlaams-nationalistisch". ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#293 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat België moet versterkt worden. Wie daarvan uitgaat, sluit zichzelf uit.
|
![]() |
![]() |
#294 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#295 |
|
![]() Leterme en de CD&V gingen daar nochtans ook van uit.
![]() |
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
Spaar uw keel maar voor dan. |
|
![]() |
![]() |
#297 |
|
![]() Neen, Leterme en het ACV gingen daar vanuit, daarom moest men ze een aantal keer terugfkuiten. Daarom is er geen regering.
|
![]() |
![]() |
#298 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan zijn, maar in elk geval heb ik van hen nergens voorstellen in die zin gelezen. Zij krijgen dus het voordeel van de twijfel.
Maar zeg eens, waarom wil jij zo per sé meer autonomie voor de regio's ? Om België te versterken? |
![]() |
![]() |
#299 | ||
|
![]() Citaat:
Als Verhofstadt zijn nota per fax naar Leterme had gestuurd en Leterme had ze uitgegeven, dan zou je hier waarschijnlijk staan juichen. Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 10 januari 2008 om 14:06. |
||
![]() |
![]() |
#300 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als nederige ingeweken kempenaar buig ik dus nederig het hoofd en verontschuldig ik me... Pas toch maar op met wat die meerderheid in de rand denkt, of uw kindjes zullen later wel eens ver kunnen reizen om naar een nederlandstalige school te gaan. |
|
![]() |