Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2008, 16:57   #281
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Hij stuurde de profeet Natan naar David toe om hem het volgende te vertellen: ‘Er woonden eens twee mannen in dezelfde stad, een rijke en een arme. De rijke man had heel veel geiten, schapen en runderen, de arme man had niet meer dan één lammetje kunnen kopen. Hij koesterde het en het groeide bij hem op, samen met zijn kinderen. Het at van zijn brood en dronk uit zijn beker en sliep in zijn schoot; hij had het lief als een dochter. Op zekere dag kreeg de rijke man een gast op bezoek. Hij kon het niet over zijn hart verkrijgen om de reiziger een van zijn eigen geiten, schapen of runderen voor te zetten. Daarom nam hij het lammetje van de arme man en zette dat zijn gast voor.' David ontstak in woede over de rijke man en zei tegen Natan: ‘Zo waar de HEER leeft, de man die zoiets doet verdient de dood. Viervoudig moet hij het lam vergoeden, omdat hij zich zo harteloos heeft gedragen.’ Toen zei Natan: ‘Die man, dat bent u! Dit zegt de HEER, de God van Israël: Ik was het die je zalfde tot koning van Israël,

Het geschiedde nu na deze dingen, alzo Naboth, een Jizreeliet, een wijngaard had, die te Jizreel was, bij het paleis van Achab, den koning van Samaria.

Dat Achab sprak tot Naboth, zeggende: Geef mij uw wijngaard, opdat hij mij zij tot een kruidhof, dewijl hij nabij mijn huis is; en ik zal u daarvoor geven een wijngaard, die beter is dan die; of, zo het goed in uw ogen is, zal ik u in geld deszelfs waarde geven.

Maar Naboth zeide tot Achab: Dat late de HEERE verre van mij zijn, dat ik u de erve mijner vaderen geven zou!
Surat; De kinderen van Israel vers 3 tot en met vers 9:

Citaat:
3. "O, nageslacht dergenen die Wij met Noach (in de Ark) droegen! Hij was inderdaad een dankbare dienaar."

4. En Wij maakten aan de kinderen van Israël in het Boek bekend: "Voorwaar, tweemaal zult gij op de aarde verderf teweeg brengen en voorzeker zult gij uitermate aanmatigend worden."

5. Toen dan ook de tijd voor de eerste van de twee bedreigingen kwam, zonden Wij Onze dienaren, toegerust met grote macht tegen u uit, die de huizen binnendrongen; dit was een belofte die in vervulling ging.

6. Nadien gaven Wij u macht over hen en Wij hielpen u met rijkdommen en kinderen, en maakten u groter in getal.

7. (Zeggende) "Indien gij goed doet, doet gij goed voor uzelf; en indien gij kwaad doet, is het tegen uzelf. En toen de tijd was gekomen voor de tweede (bedreiging), zonden Wij (andere volkeren) om u met schande te treffen zodat zij de Moskee zouden binnendringen zoals zij er de eerste keer binnen gingen om alles wat zij veroverd hadden te verwoesten."

8. "Het kan zijn dat uw Heer u barmhartigheid zal tonen; doch indien gij terugkeert, zullen Wij ook terugkeren en Wij hebben de hel tot een kerker voor de ongelovigen gemaakt."

9. Voorzeker, deze Koran voert tot datgene wat juist is; en geeft aan gelovigen die goede werken verrichten de blijde tijding, dat zij een grote beloning zullen ontvangen.
Oud 27 januari 2008, 17:20   #282
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wie de HEERE gehoorzaamt doet geen kwaad, en zal onmiddellijk beloont worden met land van zij die nog even op hun beloning kunnen wachten.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 17:27   #283
Lincoln

Standaard

Citaat:
Wie de HEERE gehoorzaamt doet geen kwaad, en zal onmiddellijk beloont worden met land van zij die nog even op hun beloning kunnen wachten.
Idd, maar de verleiding is groot om de HEERE niet te gehoorzamen !

...we gaan dus nog eventjes wachten ,en dan kunnen we beginnen met het zootje op te ruimen !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 januari 2008 om 17:28.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 17:57   #284
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht

...we gaan dus nog eventjes wachten ,en dan kunnen we beginnen met het zootje op te ruimen !
Dit soort religieus gelul heeft de ellende veroorzaakt en staat nog steeds in de weg bij een vreedzame oplossing.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 18:13   #285
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dit soort religieus gelul heeft de ellende veroorzaakt en staat nog steeds in de weg bij een vreedzame oplossing.
Oud 27 januari 2008, 18:26   #286
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Die verleiding is alleen maar groot in religies en culturen waar verwarring heerst. In een ernstige cultuur is het duidelijk wie de broek draagt en is er geen verleiding tot ongehoorzaamheid meer. Wie uit een veroverde cultuur komt draagt een verwarde geschiedenis met zich mee.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98044
Oud 27 januari 2008, 18:38   #287
Lincoln

Standaard

Citaat:
Die verleiding is alleen maar groot in religies en culturen waar verwarring heerst. In een ernstige cultuur is het duidelijk wie de broek draagt en is er geen verleiding tot ongehoorzaamheid meer. Wie uit een veroverde cultuur komt draagt een verwarde geschiedenis met zich mee.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98044
Tja, zo'n een zelfvertrouwen aan je eigen berekening(en) kan ik enkel maar toejuichen, vroeg of laat zul je toch vragen aan jezelf moeten stellen !
Oud 27 januari 2008, 19:18   #288
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Tja, zo'n een zelfvertrouwen aan je eigen berekening(en) kan ik enkel maar toejuichen, vroeg of laat zul je toch vragen aan jezelf moeten stellen !
Ik haal mijn antwoorden enkel bij de HEERE. Wachten, treuzelen, twijfelen en 'jezelf vragen stellen' dat zijn allemaal symptomen van veroverde culturen zonder leiderschap, zonder visie, zonder waarheid. Die culturen zijn vervallen tot een sofistenbal. De HEERE is de waarheid, wie daaraan twijfelt is ziek.
Oud 27 januari 2008, 19:31   #289
Pavolini
Banneling

Standaard

Het zou mooi zijn mocht een islamitisch kernwapen terecht komen op tel Aviv (en nog eentje op Washington erbij).
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 19:32   #290
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Het zou mooi zijn mocht een islamitisch kernwapen terecht komen op tel Aviv (en nog eentje op Washington erbij).
Menslievend.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 20:20   #291
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
In de vorm van een Stuurloze Amerikaanse spionagesatelliet zodat iedereen denkt dat het een inside job was.
Oud 27 januari 2008, 20:44   #292
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En voor eeuwig gratis heroine voor de overlevenden.
Oud 28 januari 2008, 00:36   #293
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De voorliefde voor moslims door extreem-rechts is reeds gekend. Uw reactie is dus overbodig.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 01:04   #294
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Ik snap trouwens niet dat Flaminganten en Vlaams-nationalisten, ik weet niet of u bij die groep behoort maar dat even terzijde, aan de ene kant het feit aanklagen van dat Franstaligen zich niet aanpassen in Vlaanderen m�*�*r het wél normaal vinden dat de Joden grond afpakken van de Palestijnen om er kolonies op te bouwen. Iets wat nog een véél agressievere vorm van imperialisme is.
Ik pleit de joodse nederzettingen absoluut niet goed en vroeger had ik heel wat sympathie voor het palestijnse volk.

Tot dat ik geconfronteerd werd met beelden van een volk dat geen speelpleinen, maar wel kalashnikovs en bommengordels geeft aan zijn kinderen. Ik vind dat ziekelijk, en het toont aan dat we aan die kant alleszins niet met redelijke mensen te maken hebben.

Daar zit voor mij het grote verschil. Israel begaat fouten, akkoord, maar het is tenminste toch nog een beschaving waar ouders het beste voor hebben met hun kroost en niet 1 waar kinderen worden geindoctrineerd met haat en een missie om dood en vernieling te zaaien in naam van Allah.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 02:08   #295
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
En voor eeuwig gratis heroine voor de overlevenden.
Wat die heroïne betreft doen ze al hun best in Afghanistan.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 02:09   #296
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
De voorliefde voor moslims door extreem-rechts is reeds gekend. Uw reactie is dus overbodig.
Ah ja? Ik vind niet dat het VB zoveel voorliefde heeft voor moslims...
Oud 28 januari 2008, 02:14   #297
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik pleit de joodse nederzettingen absoluut niet goed en vroeger had ik heel wat sympathie voor het palestijnse volk.

Tot dat ik geconfronteerd werd met beelden van een volk dat geen speelpleinen, maar wel kalashnikovs en bommengordels geeft aan zijn kinderen. Ik vind dat ziekelijk, en het toont aan dat we aan die kant alleszins niet met redelijke mensen te maken hebben.

Daar zit voor mij het grote verschil. Israel begaat fouten, akkoord, maar het is tenminste toch nog een beschaving waar ouders het beste voor hebben met hun kroost en niet 1 waar kinderen worden geindoctrineerd met haat en een missie om dood en vernieling te zaaien in naam van Allah.
Ik heb Palestina bezocht, hetgeen je op tv te zien krijgt zijn altijd de uitersten, de meeste Palestijnen zijn heel normale mensen met dagdagelijkse bekommernissen. maar ze strijden wel voor hun eigen land, en soms vertaalt zich dat in excessen. (trouwens even goed aan Israelische kant, die kolonisten brengen hun leven en dat van hun familie in gevaar voor puur ideologische redenen).
Oud 28 januari 2008, 15:55   #298
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik haal mijn antwoorden enkel bij de HEERE. Wachten, treuzelen, twijfelen en 'jezelf vragen stellen' dat zijn allemaal symptomen van veroverde culturen zonder leiderschap, zonder visie, zonder waarheid. Die culturen zijn vervallen tot een sofistenbal. De HEERE is de waarheid, wie daaraan twijfelt is ziek.
Idd, maar die twijfel bestaat ook, hoe je het ook draait of keert !
Oud 28 januari 2008, 17:31   #299
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Idd, maar die twijfel bestaat ook, hoe je het ook draait of keert !
Men kan u draaien en keeren tot ge niet meer weet wat twijfel is. Een cultuur waarvan leiderschap, visie en richting ontnomen werd door een verovering, die gaat beginnen twijfelen en zich verdelen. De eensgezinde stoicijnse veroveraars zitten ondertussen al drie culturen verder en zien de waarheid van hun visie en leiderschap elke dag bevestigd. Als het elke dag oorlog en overwinning is, dan is er geen twijfel meer mogelijk. Wie de eigen geschiedenis en spiritualiteit in de hand heeft, die bepaalt ook het heden en de toekomst, het lot. Profetieen spelen daarin een belangrijke rol. Wie zijn voorspellingen kan waarmaken heeft zijn macht verzekerd. Stel dat ik 10 onvoorstelbaar waanzinnige voorspellingen doe, maar dat die allemaal uitkomen. Ga je dan nog twijfelen aan mijn 11de waanzinnige voorspelling?
Oud 28 januari 2008, 17:38   #300
Lincoln

Standaard

Citaat:
Men kan u draaien en keeren tot ge niet meer weet wat twijfel is. Een cultuur waarvan leiderschap, visie en richting ontnomen werd door een verovering, die gaat beginnen twijfelen en zich verdelen. De eensgezinde stoicijnse veroveraars zitten ondertussen al drie culturen verder en zien de waarheid van hun visie en leiderschap elke dag bevestigd. Als het elke dag oorlog en overwinning is, dan is er geen twijfel meer mogelijk. Wie de eigen geschiedenis en spiritualiteit in de hand heeft, die bepaalt ook het heden en de toekomst, het lot. Profetieen spelen daarin een belangrijke rol. Wie zijn voorspellingen kan waarmaken heeft zijn macht verzekerd. Stel dat ik 10 onvoorstelbaar waanzinnige voorspellingen doe, maar dat die allemaal uitkomen. Ga je dan nog twijfelen aan mijn 11de waanzinnige voorspelling?
En welke 11° "waanzinnige" voorspelling heeft de markt vandaag te bieden, beste Ramon ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be