![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zet ook aan tot discriminatie van de vrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() Wat kom jij hier over het Belang neuzelen?? Ga liever Olivier Mangain nog wat opvrijen. Daar ben je echt goed in. (En vergeet je condoom niet).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier, het boezemvriendje van de linkse kerk, roept in naam van zijn vredelievende religie op om niet-gelovigen te vermoorden. Waar blijven de reacties van de anders toch hysterische anti-racismegillers ? Waar blijven de reacties, laat staan klachten, van onze Human Right Watchers, Amnesty International of andere vrede-, mensenrechten- of antiracisme organisaties? Waar blijven de reacties van die zogenaamd overgrote meerderheid van gematigde moslims? Zijn die weer ineens spoorloos in het heelal verdwenen? En waar zit het CGKR? Blijkbaar is er al zo veel gewenning aan de racistische oproepen tot geweld op ongelovigen, dat de linkse kerk volledig in een lethargische slaap gesukkeld is. .... Tot Geert Wilders ermee dreigt een filmpje te maken over de koran en andere racistische islamitische geschriften die aanzetten tot geweld. Dan zijn ze weer hun hysterische politiek correctheid zelve. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 24 maart 2008 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=273 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees het nog eens aandachtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Banneling
|
![]() Ja, en? Heb je nu al een bericht gevonden waarin ik zeg dat een moslim iets mag doen omdat de christenen dit deden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verschil wordt uitgelegd tussen de letterlijke tekst van een heilig boek en de godsdienstbeleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Excuseer voor het late antwoord Floppy, ik was er even niet.
Citaat:
Nog een keer: jouw bezorgdheid was dat de islam een impact zou hebben op de democratisch verworven vrijheden in ons land. Je moet daar een strikt onderscheid maken tussen privé-aangelegenheden (zoals het spaarvarken van Fortis of de hoofddoek) en publiek recht. Ik zie nergens een voorbeeld in ons land waar de islam een impact heeft op de wetgeving. En ik wil van jou graag een tegenargument horen of een voorbeeld van waar dat wel zo is, en niet van Circe. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De koran stelt dat de mannen VOOGDEN zijn over hun vrouw. Dit is volgens jou géén overtreding van het gelijkheidsbeginsel van de Belgische Wet? De koran stelt dat mannen vier vrouwen tegelijk kunnen huwen. Dit is volgens jou géén overtreding van de wet op polygamie? (dit komt letterlijk van Circe). Als u uw ogen sluit voor wat Circe 'uitkraamt' hoeft u mijn schrijfsels ook niet te lezen. Ik kan mij nu eenmaal god vinden in wat Circe schrijft. Volgens mij kunt u Circe geen extremisme verwijten, maar hoogstens dat ze zich vastbijt in een topic en niet meer loslaat en de tegenstander met valabele argumenten om de oren slaat. Voor mij is dat geen verwijt. Voor haar tegenstanders die zich verbaal niet kunnen weren, is het dat misschien wel, maar ik denk dat u het dan eerder over machteloosheid moet hebben. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb al gezegd dat er wel degelijk islamieten zijn die bijvoorbeeld hun vrouw niet de vrijheid gunnen waar zij recht op heeft en dit trachten te justifiëren vanuit hun geloof, en die misbruiken moeten met alle legale middelen bestreden worden, maar dat wil nog niet zeggen dat onze wetgeving onder invloed van de islam deze misbruiken goedkeurt. Dat is pertinent niet zo. Kort gezegd, in de Koran (en ook in andere boeken) mogen allerlei dingen staan die in strijd zijn met onze wetten, daar is absoluut niets op tegen. Die boeken zijn namelijk historische documenten en hebben absoluut geen kracht van wet in ons land. Ik vraag het je dus nog een keer, hopend op een antwoord deze keer: Noem mij een voorbeeld waar de islam in ons land onze democratisch gestemde wetten heeft aangetast of op de één of andere manier gewijzigd heeft. Citaat:
Ik stel dus ook hier de vraag nog eens opnieuw: Wat is dan volgens jou de oplossing voor de zogeheten 'incompatibiliteit' van de islam met onze maatschappij? Moeten die mensen dan hun geloof voor de koning afzweren? Of weggaan uit ons land? Wat is jouw oplossing daarvoor? Mijn punt is Floppy dat het geen enkele zin heeft om te zitten verklaren dat "de" islam "incompatibel" is met onze maatschappij, omdat we hoe dan ook met onze islamitische medeburgers zullen moeten samenleven. Zij gaan hun geloof niet afzweren, en zij hebben ook het verdomde recht om te geloven waarin ze willen. We zullen dus moeten leren samenleven en niet vanuit steeds dieper wordende loopgraven elkaar met modder zitten te bekogelen. Nu eerlijk en rechtuit: Wat weet jij eigenlijk van de islam? Hoe ver reikt jouw kennis over dat geloof? En ik wacht ook nog steeds op bewijs dat het proces tegen het VB een politiek proces was. Dat is geen detail. Want als daar geen bewijs voor is dan wil dat zeggen dat we redelijkerwijs moeten aannemen dat het géén politiek proces was, en dat die partij dus wel degelijk schuldig is bevonden aan racisme, iets waar jij je vurig tegen verzet.
Laatst gewijzigd door Doki : 26 maart 2008 om 20:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Partijlid
|
![]() goeie vraag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Het idee alleen al ... ![]() Kan Ome Doki hier ook even een frappant voorbeeld van geven ? 'k Zou het bij deze ten zeerste waarderen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn al genoeg voorbeelden van wandaden waarbij de daders zich baseren op de Koran. Citaat:
Eens iedereen weet dat het oogluikend toegestaan wordt, is de stap naar officiële toelating zeer klein. Citaat:
Citaat:
Moslims doen NIKS om zich een BEETJE aan te passen. NIETS. WIJ moeten aanvaarden dat ze vrouwen ONDER DE KNOET HOUDEN! En zolang dat niet gebeurt, dat ZIJ een BEETJE goodwill tonen, zullen ze hier voor de meerderheid der mensen niet welkom zijn. Het is tot nu allemaal eenrichtingsverkeer, want ZIJ zijn kansarmen, ZIJ hebben minder kansen en WIJ zijn boze racisten. Dat is het beeld dat ons jarenlang opgedrongen is en nog steeds wordt opgedrongen, vanuit overheid en media. Doki, ik weet dat ik niet zo een vlotte pen heb als jij, maar je begrijpt zeker wel wat ik bedoel, waar mijn colère en frustratie ligt. En neen, ik ben geen doctor in de koran-exegese, maar ik haal mijn informatie niet op de site van ht VB. Ik heb bvb net een boek uit over de 5 grote wereldgodsdiensten. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
|
![]() Ondertussen had ik ook nog graag een reactie gehad van Floppy op volgende post
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=275 vooral punt 3, waarbij er twee quotes van het VB-programma worden aangehaald verdienen de nodige aandacht. Dank.