![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En om wat te worden? Übermensch?
![]() |
![]() |
#282 |
Partijlid
|
![]() Het geloof in een hel of hemel is m.i. pas echt problematisch als het aanzet tot misdadig gedrag, bijvoorbeeld de weigering om je kind te laten opereren aan een levensbedreigende pathologie omdat bloedtransfusies en orgaantransplantaties een zonde zijn (vb Jehova's Getuigen).
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jezus kwam op tegen de farizeeën om verschillende redenen. 1) Ze deden maar alsof en waren schijnheilig, ze deden zich voor als vrome joden in het openbaar ,maar in de privesfeer gedroegen ze zich helemaal anders 2) Ze hadden allerlei tradities en dingen "uitgevonden" die niet in het OT stonden. Jezus was hier op aarde om God bekend te maken en zijn koninkrijk en daarnaast dus om gekruisigd te worden en onze zonden over te nemen (dit was de belangrijkste reden dat hij hier was ! ). En als christen ben ik maar wat blij dat we niet in de hemel komen door werken, maar door de gratie van God (door Jezus). Je geeft hier wel een mooi vb ivm wat er mis kan lopen ... . In verband met kledij voor vrouwen staan er geloof ik 2 dingen in de bijbel : 1) geen mannenkleren dragen 2) zich "bescheiden"/conservatief kleden Maar er staat niet bij wat dit exact inhoudt !! Dan is het de kerk die daar wat regels heeft uitgevonden die onbijbels zijn ! Ik denk dat het wel duidelijk is dat dit zegt dat je als vrouw niet naakt moet rondlopen op straat of strand, maar waar exact de grens ligt moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Wat de farizeeën deden en wat o.m. de katholieke kerk doet is allerlei tradities en regels toevoegen aan de bijbel die er niet instaan. En ja daar was/is Jezus niet tevreden over, want dat is nl niet de bedoeling. En vooral op deze manier verlies je de kern van de bijbel uit het zicht. Maar de bijbel is wel degelijk DE waarheid. Het zijn de kerkelijke tradities en dergelijke waar we vanaf moeten. De bijbel is het onfeilbaar geinspireerd woord van God. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nu weet ik wel zeker dat je geen christen bent. Dit is opnieuw new age praat. Ik zou zeggen dit is een pak onzin en je moet dringend de bijbel er maar eens op nalezen ipv naar oprah/dr phil te kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Basic Instructions Before Leaving Earth En ivm dat eeuwig "martelen". God respecteert uw keuze. Als u niet bij hem wil zijn ... tja hij gaat u niet dwingen hoor. U hebt tijd om uw keuze te maen totdat u sterft (of totdat Jezus terugkeert ). Maar als u beslist dat u niet de rest van de eeuwigheid bij God wil doorbrengen dan hoeft dat dus ook niet, maar dan moet je niet klagen dat je in de hel zit. Trouwens voor een "ongelovige" als u is dat toch geen probleem ? Want u gelooft niet dat er een hel bestaat ... . Natuurlijk wat u gelooft verandert niks aan de werkelijkheid dat die hel wel degelijk bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Parlementslid
|
![]() God heeft geen keuze ... hij kan toch niet zomaar mensen als Hitler en Stalin in de hemel toelaten? En daarbij ik wacht nog steeds op uw definitie van "goed" . Want zonder zo een definitie kan God natuurlijk niet beslissen ... . Trouwens de definitie van "goed" volgens God staat in de bijbel het noemt de 10 geboden .. . Lees ze eens en vertel me hoeveel ervan je geschonden hebt .. . Ter info niemand is in staat om ook maar 1 van die geboden na te leven en daarom hebben we Jezus nodig die onze zonden overneemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind persoonlijk dat de doodstraf terug mag ingevoerd worden. We moeten terug een echte rechtstaat worden en geen grap zoals het nu is met die softe linkse aanpak. Maar dit is off topic. Een dergelijke discussie zou in een ander topic moeten gevoerd worden lijkt me
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je verlossing van je zonden als christen kan je nooit meer verliezen. Geen enkele echte christen zal zijn mening herzien. Er zijn wel een heleboel valse christenen ,maar dat is een andere zaak. Elke christen die Jezus echt heeft aanvaard en die oprecht berouw toonde voor zijn zonden kan nooit, nimmer, niet zijn verlossing/redding verliezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat ze zo graag zeggen "zalig zijn de armen van geest,hun komt het koninkrijk gods toe" aangezien je wél echt goedgelovig hoort te zijn om zoiets te slikken als zoetekoek,en het liefst nog zonder nadenken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat komt van God natuurlijk. Ik snap niet goed waarom zovelen steeds de paus erbij willen betrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geeft niet mijn beste, overigens een héél mooie combinatie aangezien een valse onbestaande god hier dan vertegenwoordigd wordt door een valse profeet om een leugenachtig geloof te vertegenwoordigen...Maar ja, met een paar extra aflaten is dat probleem sowieso opgelost en ligt de hemel aan het einder te gloren voor iederéén die niet in zichzelf durft te geloven...
|
![]() |
![]() |