Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Bij het uiteenvallen van het VB in twee vleugels
Sta ik achter Valkeniers 3 5,45%
Sta ik achter Dewinter 5 9,09%
Stap ik uit het Vlaams Belang 1 1,82%
ik ben geen VB sympathisant 46 83,64%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2008, 15:15   #281
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
In de toeristische centra ja, maar ook heel in het noorden eigenlijk (noord-oost kust) dus dat zal ook wel meegespeeld hebben.
Ik doe het ook doordat ik thuis enkele belangrijke grammaticale dingen en woorden leer zodat ik de structuur ken en dan een nieuw woord eventueel door een verbuiging kan omvormen naar de andere taal. Het gaat natuurlijk echt om basics, zoals de weg vragen naar iets, waar de trein is, wat de volgende halte is, waar de trein naartoe gaat en andere toeristische informatie...
Zij antwoorden me wel in het Frans maar meestal ook met heel veel gebaren en meestal lukte dat. Ze dachten soms ook dat ik een echte Spaanse was.
Maar ik denk dat dat een beetje een natuurlijke 'feeling' is, die je moet hebben of niet en die ook voor een groot stuk samenhangt met het hele plaatje goed bekijken van non-verbale expressie En het gaat er natuurlijk ook om dat je snel verbanden kunt zien met andere talen die gelijkaardige woorden hebben, waardoor je weet dat een bepaald woord waarschijnlijk diezelfde betekenis heeft als in die andere taal.
Zo heeft in Turkije eens ooit iemand me de regels van een spel volledig in het Turks uitgelegd, met handgebaren en alles natuurlijk, maar ik begreep het wel. En als ik een regel begreep gaf ik dan weer diezelfde uitleg in het Engels met gebaren, wat hij wel verstond en zodat hij wist dat ik het begreep.
Fantastisch van je. En als toeristen dat nu ook eens zouden proberen te doen wanneer ze tot hier komen? Zou toch prachtig zijn, niet?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 15:21   #282
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Wat de positie van het Nederlands; alle Nederlandstaligen beseffen dat het Nederlands geen wereldtaal is. En die verhalen over de Oost-Vlaming en de Limburger die elkaar niet kunnen begrijpen, komen mijn strot uit. Ik ben in februari voor de eerste keer in Hasselt geweest en had geen enkel probleem om met de plaatselijke bevolking te communiceren.
Ik bedoel het absoluut niet verkeerd. Zie dit alsjeblieft niet als een verwijt. Maar het zijn meestal Limburgers (die in het grote deel van Limburg redelijk A.N. praten maar dan traag, wat de verstaanbaarheid natuurlijk bevorderd) die de West-Vlamingen niet verstaan. (Omdat zij heel snel spreken, bepaalde klanken niet uitspreken en vaak dialectwoorden gebruiken.) Bij bezoekjes aan zee, Brugge of Gent word ik nogal vaak met dat probleem geconfronteerd.
Oud 6 juni 2008, 15:35   #283
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik bedoel het absoluut niet verkeerd. Zie dit alsjeblieft niet als een verwijt. Maar het zijn meestal Limburgers (die in het grote deel van Limburg redelijk A.N. praten maar dan traag, wat de verstaanbaarheid natuurlijk bevorderd) die de West-Vlamingen niet verstaan. (Omdat zij heel snel spreken, bepaalde klanken niet uitspreken en vaak dialectwoorden gebruiken.) Bij bezoekjes aan zee, Brugge of Gent word ik nogal vaak met dat probleem geconfronteerd.
Een pleidooi voor Algemeen Nederlands!

ps: word jij altijd zo snel rood?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 6 juni 2008 om 15:36.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 16:25   #284
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Allez, we hebben nu weer een beetje kunnen zagen over hoe moeilijk het is een taal te leren, en vooral voor Walen.
En nu TERUG ON TOPIC!
Ons wanabee-modje is er weer.
En? Het worstje weer verstopt?

Citaat:
Hoe anders dan als een ineenstorting kunnen we het belabberde gedoe van het VB tegenover JMDD en NVA nu zien?

Ondertussen is PDW in onze statistiek gestegen!
Moet hij dus blijven zotte voorstellen doen, huwelijksaanzoeken waar niemand op zal ingaan?
Moet hij gecoloqueerd worden, voor het VB alle postjes kwijt is?

Verlicht ons. Alhoewel: er zijn hier allemaal mensen die loochenen dat ze bij het VB zijn!
Ik ben inderdaad niet bij het VB. En een ineenstorting is er - hoe graag je het ook wilt - niet bij. De sp-a stort ook niet in elkaar. Die maakt gewoon een vrije val en er is geen parachute noch afremming door luchtwrijving.

Citaat:
Zouden we ons dan niet bezinnen over wat er moet gebeuren met de lege stoelen van het VB? Wie daar in moet gaan zitten?
Bezin je eerder wie er aan de linkerkant uit die zeteltjes zal verdwijnen. De leegkomende zeteltjes zullen gevuld worden door anderen. De keuze die je hebt is:
- een allochtoon
- een rechtsgezinde

Daar sta je dan met je (defecte) verlichting. Je bent de pedalen op alle gebied kwijt.

En vertel mij eens waarom Woutertje een links front tegen rechts moet vormen als er dan toch geen gevaar is. Klopt ergens niet of is dit (s)linkse logica?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 17:01   #285
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Een pleidooi voor Algemeen Nederlands!

ps: word jij altijd zo snel rood?
Dank je.
En eigenlijk wel.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juni 2008 om 17:02.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 17:37   #286
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Eric je zal even verstelt staan, maar FDW heeft zijn doel dus voor de zoveelste maal bereik.

En weet je, zijn stomme vraag aan LDD en N-VA op TV waren daarvoor blijkbaar voldoende.

Zijn doel was niet een kartel vormen met één van beide, want dat zijn zaken die eerst achter gesloten deuren worden besproken en geregeld.
Nee, zijn taak en doel waren om het VB en hem terug in de media te brengen en de mensen terug over hen doen spreken.

Het kan stom klinken, maar jij hebt je tegenstander in de politiek juist het beste geholpen door deze draad over hen op te starten.

Ik denk dat je nog lang zal mogen wachten op die lege stoelen, mede dankzij jou.
Inderdaad. Eric dom? Nee, maar haat bedriegt de wijsheid.

Bedankt, Eric.

Stap ik uit het Vlaams Belang 0 0% Nog altijd!
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 19:41   #287
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Eric je zal even verstelt staan, maar FDW heeft zijn doel dus voor de zoveelste maal bereik.

En weet je, zijn stomme vraag aan LDD en N-VA op TV waren daarvoor blijkbaar voldoende.

Zijn doel was niet een kartel vormen met één van beide, want dat zijn zaken die eerst achter gesloten deuren worden besproken en geregeld.
Nee, zijn taak en doel waren om het VB en hem terug in de media te brengen en de mensen terug over hen doen spreken.

Het kan stom klinken, maar jij hebt je tegenstander in de politiek juist het beste geholpen door deze draad over hen op te starten.

Ik denk dat je nog lang zal mogen wachten op die lege stoelen, mede dankzij jou.
Ah: hij vertelde stommiteiten en deed alsof hij debiel was om op te vallen!
Geniaal!

zeg Jantje: kan je hem zeggen dat wanneer hij volgende keer nu eens op de vloer van de studio van "terzake" zou kakken, ondertussen wild met zijn ogen draaiende en kieliekiliekilie gillende hij ENORME KIJKCIJFERS ZAL halen! Echt!

ps: hij mag bij mij thuis in de hof komen oefenen: mijn begonia's willen maar niet uitkomen en ik kan dan al een proefopname maken met mijn nieuwe gsm: Spa-Rood heeft te weinig grappige filmpjes op haar site!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 juni 2008 om 19:45.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 03:49   #288
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Tja wat moet ik stemmen. Ik ga gewoon niet stemmen. Er is helemaal geen wig in het Vlaams Belang en die zal er nooit komen. Dewinter is even radicaal als Valkeniers. Valkeniers richtte verdorie de NSV op dus die gaat niet zo maar even solo slim gaan, idem met Dewinter. Dat er wel eens interne conflicten zijn akkoord maar dat is nog iets helemaal anders. Ego's opzij zetten is de boodschap. Is misschien moeilijk in politiek maar voor een boodschap als een onafhankelijk Vlaanderen zal dit moeten.
Meer dan 85% stemt geen VB sympathisant... ?? wat is dat voor zever.

Stemmen is natuurlijk niet hetzelfde als sympathiseren maar de grenzen liggen vaag.
Vraag bijvoorbeeld aan tien neutrale mensen op welke partij Knuppel of Jazeker het meest aanleunt en ze zullen Vlaams Belang zeggen. Ook al kunnen ze beweren er niet op te stemmen of niet het met alles eens te zijn. Moet dat dan ? Ben het ook niet verre met alles eens maar waarom moet men tegenwoordig beschaamd zijn vlaams belanger genoemd te worden ?
Voor ons ligt Vlaanderen en binnenkort achter ons ook (als we Brussel inlijven).
Dewinter = Vlaams Belang. Dewinter lijmde het Vlaams-nationalisme samen met het 70 puntenplan. De Vlaamse beweging kreeg een lekkere ruk naar rechts dankzij het Vlaams Belang
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 06:06   #289
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
(als we Brussel inlijven).
Hoezo, Brussel is toch van "ons"?
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 08:44   #290
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard Philippe Dewinter vangt weer op TV: Soepaptje spreekt!

Is het totale wanhoop, dorpszotternij of geilheid naar JMMDD en BDW?

De psychiatrie zal het uitwijzen !

Maar geloof me of niet, en probeer het met je "ooit gemist" functie van je digitale videobox terug te zien, KOOP ER EEN !(digibox)
Ook deze vrijdag vertoonde PDW tot ontzetting der journalisten zijn kunstjes in "de keien van de wetstraat". En het was GROOTS!

Een miraluleuze ingeving heeft PDW een verandering van koers laten meemaken, die je niet voor mogelijk houdt als je het niet gezien hebt.

Eerst en vooral spreekt hij ENGELS: Vliegeren wordt "Kiten".
Gedaan taalracisme!

En daarbij: dat racisme, dat overdrijven, die "bougnouls mogen naar de woestijn op hun kamelen", dat was niet SERIEUS! Dat was maar om het volk een UITLAATKLEP te geven, ZONDER HEM ZOU HET RACISME IN VLAANDEREN IMMERS AL VEEL HOGERE TOPPEN HEBBEN GESCOORD!
"Het volk spreekt zo, mijnheer, ikke nie!".

Door te zeggen dat niet de top van het VB het racisme aanwakkerde, maar het probeerde te laten uitdoven, door het doen van grove en onfatsoenlijke uitspraken die niet gemeend waren maar als uitlaatklep waren bedoeld gaat Dewinter de geschiedenis in als de Groucha Marx van rechts: totaal mesjoege.

Jaja: onze geniale vriend (die helemaal geen behoefte heeft om met de buik op de grond te gaan liggen voor JMDD EN BDW, nenen) heeft het allemaal gedaan om soepaptje te spelen, hij is de grote rioolbuis die de druk op de beerput liet ontsnappen, de gespierde aars, die zachtjes in plaats van brullend de winden uit de donkerste holten van de darm laat ontsnappen!

Nog nooit in mijn leven ben ik plat gegaan voor PDW. Maar nu, nu lag ik niet enkel plat: ik rolde over de vloer. Van 't Lachen.

>SOEPAPTJE DEWINTER!
KOSTELIJK

Laatst gewijzigd door ericferemans : 7 juni 2008 om 08:53.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 09:21   #291
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 09:22   #292
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al 48 stemmers, en nog geen hond die het Vlaams Belang verlaat.

Stap ik uit het Vlaams Belang 0 0%

Wie maakt zich hier belachelijk.
Oud 7 juni 2008, 10:59   #293
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De enige die in de psychiaterie moet ben jij fereke. En voor jou is het dringend want het is niet normaal hoe jij tekeer gaat.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 11:42   #294
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
De enige die in de psychiaterie moet ben jij fereke. En voor jou is het dringend want het is niet normaal hoe jij tekeer gaat.
Zou hij daar al niet zitten?
Tegenwoordig heeft men daar ook internet...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 11:52   #295
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht

Klassieke truc: wie niet akkoord gat met de heersende ideeën wordt zot verklaard en in het gekkenhuis gestopt.
Wie kritiek heeft moet wel gek zijn hé.
Oud 7 juni 2008, 12:25   #296
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Klassieke truc: wie niet akkoord gat met de heersende ideeën wordt zot verklaard en in het gekkenhuis gestopt.
Wie kritiek heeft moet wel gek zijn hé.
Sinds wanneer zijn fereke zijn ideeën 'heersende ideeën'? Godzijdank, zijn ze dat niet. Niet heel de wereld is volslagen gek.
Oud 7 juni 2008, 12:27   #297
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Sinds wanneer zijn fereke zijn ideeën 'heersende ideeën'? Godzijdank, zijn ze dat niet. Niet heel de wereld is volslagen gek.
Rechtse en flamingantische ideeën halen hier de bovenhand en wanneer iemand een andere mening heeft, besluit men dat die persoon heel zeker gek moet zijn, hoe kan iemand nu een andere mening hebben dan de kankeraars en verongelijkten hier?
Oud 7 juni 2008, 12:31   #298
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Rechtse en flamingantische ideeën halen hier de bovenhand en wanneer iemand een andere mening heeft, besluit men dat die persoon heel zeker gek moet zijn, hoe kan iemand nu een andere mening hebben dan de kankeraars en verongelijkten hier?
Correct.
Maar wel de nuance aanbrengen dat de Ferre begonnen is met mensen te veroordelen tot het zottekot: zie hoger in de thread

Ferre zei nameliijk:
Citaat:

Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 12:31   #299
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Ik probeer in de politiek niet te veel voort te gaan op gevoelens, maar mijn verstand te gebruiken.

En dan stel ik vast:
  • dat hun corebusiness, hun absolute topprioriteit sinds 30 jaar, nl. de splitsing van België, nu al een jaar bovenaan de politieke agenda staat;
  • dat de anderen (CD&V, NVA) dankzij de franstalige obstructie meer en meer het imago krijgen van degenen die er niets van terecht brengen;
  • dat van de andere Vlaamse partijen enkel LDD in staat is een graantje mee te pikken van deze crisis.

Volgens mij heeft de VB-top zich nog zo goed gevoeld.
Ja, eerst heeft de CVP, dan de VLD een hoop valse beloftes inzake gemaakt, met een hele resem electorale klappen tot gevolg, dan de CD&V naam-veranderde CVP, nu zit die federaal aan de macht en heeft in nauwelijks een jaar tijd ook al voor de tweede keer bewezen veel blabla en niks boemboem te realiseren. De vraag is hoelang de kiezers die dit alles hebben zien passeren zich -nog- een keer in de luren laten leggen. Het Belzieke regime volop vreemdelingskes importeren en misschien de kleuters en peuters ook stemplicht opleggen, om al die 'ervaren' kiezers minder te doen wegen op het resultaat?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 13:45   #300
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah: hij vertelde stommiteiten en deed alsof hij debiel was om op te vallen!
Geniaal!

zeg Jantje: kan je hem zeggen dat wanneer hij volgende keer nu eens op de vloer van de studio van "terzake" zou kakken, ondertussen wild met zijn ogen draaiende en kieliekiliekilie gillende hij ENORME KIJKCIJFERS ZAL halen! Echt!

ps: hij mag bij mij thuis in de hof komen oefenen: mijn begonia's willen maar niet uitkomen en ik kan dan al een proefopname maken met mijn nieuwe gsm: Spa-Rood heeft te weinig grappige filmpjes op haar site!
Feremans, je zou nu reeds lang moeten weten dat ik helemaal geen VB aanhanger ben.
Erger nog, je zou moeten weten dat ik zelfs een hekel heb aan die partij.

Maar 1ding moet ik steeds opnieuw toegeven( tot mijn grote spijt) het bestuur en de kopman van het VB weet hoe ze de partij bij de kiezers bekendheid moet bezorgen.

En geloof het maar, voor de kiezer is het duizend maal beter om met slechte en niet werkbare voorstellen en ideeën tekomen, dan te zeggen dat je enkel je medewerking verleend aan zaken die goed zijn voor de Belgische arbeider.

De SP.a heeft trouwens zelf een leider en kopman gehad die de kunst der bespelen van de massa heel goed kende. Ook zijn ideeën waren vaak slecht, onuitwerkbaar en niet te betalen, toch kende de SP.a juist tijdens zijn voorzitterschap zijn glory-tijden.
De man is echter de zware tegenwerking binnen zijn partij moe geworden en heeft dan voor zijn eigen werkzekerheid gezorgd.

Mss eens een paar lessen gaan volgen bij deze twee top volksmeners, over hoe je een volk voor je moet winnen en hoe je in de bekendheid moet blijven.
Maar dan bekendheid die je stemmen opleverd en niet aan de tegenstanders juist proteststemmen bezorgd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be