![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=76
![]() |
![]() |
#282 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nog zo één, en t'is nieuwjaar ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#284 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
|
![]() Jij had komiek moeten worden, echt!
![]() |
![]() |
#287 |
|
![]() Zoals gewoonlijk niet veel bijzonders voor een priester.
Wat er voor de big bang was zullen we wel nooit te weten komen.
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw logisch denken schiet blijkbaar te kort?! Zou het niet logischer zijn om te stellen dat er iets is dat ons bevatingsvermogen te boven gaat als oorzaak van alle dingen? Alles wat bestaat heeft een oorzaak en niet bestaat er zonder oorzaak. Moet er dan niet ergens helemaal aan het begin van de eerste oorzaak een Veroorzaker bestaan die niet onderworpen is aan de wetten van oorzaak en gevolg, maar daarboven staat? Alles wat beweegt, wordt bewogen door iets anders en niets beweegt uit zichzelf. Moet er dat geen Onbewogen Beweger bestaan als oorzaak van alle dingen die bewegen? En aangezien tijd , massa + beweging is,... Moet het dat niet gaan om iemand die boven het fenomeen tijd staat en bijgevolg eeuwig is? .... Zomaar wat logische verkenningen van... Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 juli 2008 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Andro : 4 juli 2008 om 00:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toch niet, aanhangers van polytheisme, in tegenstelling met die van monotheisme, waren verdraagzaam en aanvaardden andere goden. Nooit Romeinse en Griekse geschiedenis gelezen? Alleen monotheisten waren onverdraagzaam omdat het de macht van de leiders oondermijnde. Onderwijzen ze tegenwoordig niets meer in de middelbare? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb geen haat tegen "CHristenen en zeker geen vooroordelen, ik zie diegenen als U zoals ze zijn. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#291 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw bezwaren worden er volledig in weerlegd. Ik zou zeggen, informeer u volledig.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 juli 2008 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een indiaan uit een reservaat bezoekt in volle indiaanse klederdracht de stad New York voor het eerst. Er komt een Newyorker op hem toe, een 'echte' Amerikaan, en die vraagt: "en hoe vindt gij mijn stad?" "Mooi", zegt de Indiaan, "en hoe vindt gij mijn land??" In een notendop de geschiedenis van het christelijke Amerika. Laatst gewijzigd door system : 4 juli 2008 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Parlementslid
|
![]() Christelijk Amerika. Waar onder andere de Bijbel werd gebruikt om slavernij goed te praten?
![]() |
#295 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een Hebreeuws kopiist corigeert niets; niet in zijn eigen kopie en niet in het origineel. Hierdoor komen de dodezeerollen in zo'n grote mate overeen met moderne kopieën.
![]() |
![]() |
#296 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben wel benieuwd of een van jullie een methode kent om handgeschreven kopieën foutloos te schrijven of de foutmarge minimaal te houden.
Ik denk dat goddelijke zegening het verst komt.
![]() |
#297 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nu naar de overdracht van het NT. Volgens jou kunnen ze als ze twee teksten naast elkaar leggen de fout niet vinden met zekerheid. Uw stelling is niet echt aannemelijk en redelijk naïef. Laat mij u even een voorbeeldje geven: Een tekst, waarin ik met opzet enkele kopieerfouten maakte, uit 1 Korintiërs 10:1-5: 'Want ik stel er prijs op, broedrs, dat gij weet, dat onze vaderen allen onder de wolk waren, allen door de zee heengigen, allen zich in Mozes lieten dopen in de wolk en in de zee, allen hetzelfde gestelijke voedsel aten, en allen dezelfde geestelijke drank dronken, want zij dronken uit een geestelijke rot, welke met hen medeging, en die rots was de Chritus. En toch heeft God in het merendeel van hen geen welgevallen gehad, want zij werden neergeeld in de woestijn.' Zeg mij nu eens, zou het moeilijk zijn volgens jou om hier de kopieerfouten te verbeteren? Laatst gewijzigd door luc154 : 4 juli 2008 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Parlementslid
|
![]() Laat een lerares een tekst geven aan 100 leerlingen om ze elk individueel over te schrijven. Er zullen zeker leerlingen zijn die kopieerfouten gemaakt hebben. Laat dan de 100 leerlingen samenkomen met elk hun kopie om te vergelijken. Ze zullen allemaal samen al heel vlug de kopieerfouten ontdekken en een perfecte kopie van het originele in handen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Het christendom werd ons met de paplepel ingegeven terwijl de islam nog steeds verder-van-mijn-bed is. 2. Je komt hier makkelijker in aanraking met fundamentalistische christenen dan met fundi moslims 3. Men weet gemiddeld meer over het christendom dan over de islam (zie 1)
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, de inquisitie alleen al spreekt boekdelen...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |