Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops)
JA 75 49,02%
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! 2 1,31%
NEE 72 47,06%
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) 4 2,61%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2008, 18:53   #281
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wiet kan wel helpen relativeren soms, maar voor de doorsnee conservatieveling is dat hetzelfde als problemen wergblowen. Nuanceren is dan in hun ogen een glijmiddel van de linkse maffia om heel de jeugd verslaafd te maken...
Misschien zijn ze wel bang dat de jeugd niet langer verblind zal zijn door hun populistisch gezeik en hypocriete leugens?
Oud 20 augustus 2008, 19:02   #282
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Misschien zijn ze wel bang dat de jeugd niet langer verblind zal zijn door hun populistisch gezeik en hypocriete leugens?
Nu denkt VB omdat de jeugd vaak VB wil stemmen (of overweegt) dat ze automatisch behoefte hebben aan zo'n domme mentaliteit zoals vroeger...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 20:47   #283
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Wederom een puike argumentatie van een bekrompen, gemuilkorfde geest
Spreek voor jezelf. Toch mag je oprotten met die troep. Het stinkt uren in de wind en roken kan niet gezond zijn ook al willen jullie dat o zo graag bewijzen.
Ga een ander ambeteren met uwe bazaar want het begint met eentje en er komt geen eind meer aan. Ik heb ergens ene constant zien blowen en jullie maar beweren dat het niet kan verslavend worden.
Vroeger zag ik regelmatig een blower. Zijn ogen waren steeds glazig en veel deftige woorden kwamen er niet uit. Ondertussen zit hij al aan allerlei verschillende pillen. Waar gaat het eindigen?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 20:50   #284
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Spreek voor jezelf. Toch mag je oprotten met die troep. Het stinkt uren in de wind en roken kan niet gezond zijn ook al willen jullie dat o zo graag bewijzen.
Ga een ander ambeteren met uwe bazaar want het begint met eentje en er komt geen eind meer aan. Ik heb ergens ene constant zien blowen en jullie maar beweren dat het niet kan verslavend worden.
Vroeger zag ik regelmatig een blower. Zijn ogen waren steeds glazig en veel deftige woorden kwamen er niet uit. Ondertussen zit hij al aan allerlei verschillende pillen. Waar gaat het eindigen?
Het eindigt niet, is van alle tijden en verbieden helpt niet.
Oud 20 augustus 2008, 20:56   #285
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het eindigt niet, is van alle tijden en verbieden helpt niet.
En toelaten wel of wat?

Wat is jullie probleem dan?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 20:59   #286
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
En toelaten wel of wat?

Wat is jullie probleem dan?
Toelaten zou het probleem kunnen weghalen dat mensen nodeloos lastiggevallen worden en nog meer schade ondervinden van de eventuele vervolging dan aan de wiet zelf. Voor u mag die zinloze sfeer van "het is nog steeds een verboden product" blijkbaar blijven.
Oud 20 augustus 2008, 21:32   #287
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We kennen iemand die zo van tijd tot tijd wel eens een dag wil komen werken maar er is geen land mee te bezielen.
Jointjes tot daar nog aan toe, maar hij zit al lang aan de spuit. Momenteel weer in behandeling (voor de zoveelste keer) en nadien begint alles altijd opnieuw.
Stelen als de raven om dagelijks zijn gerief te betalen ook nog eens.

Maar oké van alcohol zijn ze niet beter af.
En nochtans ik drink er ook graag eens ééntje of zelfs 4 of 5 ook.
Terzijde van de ambras vind ik niet dat ze voor een jointje mensen moeten vervolgen. Trouwens alle gebruikers zie ik eerder als slachtoffer die niet moeten vervolgd worden.
Alcoholiekers worden ook niet vervolgd. Alhoewel ze soms eens in de amigo mogen slapen.

Dealers, dat is een ander paar mouwen.
Oud 20 augustus 2008, 21:44   #288
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

als cannabis in vlaanderen gelegaliseerd zou worden zou dat volgens dat ik zo snel uit de mouw even schat 50 000 banen opleveren ( het wordt tijd dat er eens een degelijk universitair onderzoek wordt gedaan naar het potentieel hiervan )

bovendien zou de belgische staat er ook taksen op kunnen heffen - de inkomsten hiervan zullen vergelijkbaar zijn met die uit drank en tabak - nu gaat al dat geld in één grote permanente stroom naar nederland - dus wie altijd zit te zagen over de geldstroom naar wallonie moet ook dit gegeven eens onder ogen zien - alle dagen verliezen we zo tonnen geld - mss wel meer dan dat er naar wallonie gaat
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 augustus 2008 om 21:55.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 21:45   #289
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
We kennen iemand die zo van tijd tot tijd wel eens een dag wil komen werken maar er is geen land mee te bezielen.
Jointjes tot daar nog aan toe, maar hij zit al lang aan de spuit. Momenteel weer in behandeling (voor de zoveelste keer) en nadien begint alles altijd opnieuw.
Stelen als de raven om dagelijks zijn gerief te betalen ook nog eens.

Maar oké van alcohol zijn ze niet beter af.
En nochtans ik drink er ook graag eens ééntje of zelfs 4 of 5 ook.
Terzijde van de ambras vind ik niet dat ze voor een jointje mensen moeten vervolgen. Trouwens alle gebruikers zie ik eerder als slachtoffer die niet moeten vervolgd worden.
Alcoholiekers worden ook niet vervolgd. Alhoewel ze soms eens in de amigo mogen slapen.

Dealers, dat is een ander paar mouwen.
blowers, alcoholisten, heroïnespuiters, rokers, workaholics, p.be-junks, enz... zijn geen criminelen maar imo ook geen slachtoffers
slachtoffers van wie of wat?
ze worden door niemand gedwongen om te doen wat ze doen (op een enkele uitzondering na dan)

Laatst gewijzigd door Dope : 20 augustus 2008 om 21:46.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 21:45   #290
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djokke Bekijk bericht
Please, legaliseer Cannabis in Vlaanderen!
Tegen. Er kan m.i. echter wel een uitzondering gemaakt worden voor mensen die dit om medische redenen nodig hebben, maar dan nog moet het via de wettelijke weg gebeuren.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 21:46   #291
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Tegen. Er kan m.i. echter wel een uitzondering gemaakt worden voor mensen die dit om medische redenen nodig hebben, maar dan nog moet het via de wettelijke weg gebeuren.
en heb je daar ook argumenten voor?
Oud 20 augustus 2008, 21:47   #292
Bhairav

Standaard

Citaat:
Nederland is toch een bewijs dat het kan?
Of zijn wij hier net iets te achterlijk voor?
Oud 20 augustus 2008, 21:48   #293

Standaard

het zou bovendien een impuls geven aan de horeca ( want nu mag je in geen enkele horecazaak een joint opsteken en dus ontmoeten jongeren elkaar meer thuis )

het zou ook een impuls geven aan de landbouw want wiet brengt meer op dan tomaten of patatten

bovendien is legalisatie van cannabis uiteindelijk toch onafwendbaar en dus moet ons land zorgen dat het hier eerst in is

de grote fabrikanten van tabak zoals philippe morris hebben bij wijze van spreken alles al klaar liggen om van het eerste europese land dat cannabis legaliseert onmiddelijk het verdeelcentrum van europa te maken - wat weer extra jobs zijn voor vlaanderen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 augustus 2008 om 21:50.
Oud 20 augustus 2008, 21:50   #294
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Nederland is toch een bewijs dat het kan?
Ik zou Nederland nu niet bepaald een lichtend voorbeeld noemen...
Citaat:
Of zijn wij hier net iets te achterlijk voor?
Nee
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 21:53   #295

Standaard

en last but not least het milieu ook even ter sprake brengen

dagelijks rijden er duizenden en duizenden blowers soms wel honderden kilometers over en weer naar nederland - wat het milieu totaal onnodig belast

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 augustus 2008 om 21:53.
Oud 20 augustus 2008, 21:56   #296
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou Nederland nu niet bepaald een lichtend voorbeeld noemen...
alleen de kleinhandel decriminaliseren en niet de teelt en groothandel, is idd geen lichtend voorbeeld
Oud 21 augustus 2008, 00:02   #297
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Voor ik antwoord eerst al meteen een vaak voorkomend argument van de tegenstanders van soft drugs aanpakken.
Je zal wel horen dat men vaak zegt van "15 jaar geleden was wiet niet zo straf als nu, dus nu is het hard drugs"
wel voor wie het nog niet wist dit klopt volledig niet. Als je mij niet gelooft ga het dan zelf vragen in de coffeeshops. 15 of 20 jaar geleden was er idd slappe wiet die niet zo straf was als nu maar er was ook hasj hé slimmerds.
En die was wel straf, vergelijkbaar met de wiet van nu en die kwam meestal uit het buitenland zoals Marokko.
Dus aub dat argument houdt echt volledig geen steek. Er was 20 jaar geleden even straffe cannabis (algemene naam voor wiet en hash) te vinden dan nu!!

Het levert Nederland 400 miljoen € op ieder jaar
Men moet drugs op wetenschappelijke feiten baseren en de classificatie ervan is afhankelijk van verschillende factoren zoals mate van verslaving, impact op gezondheid enz

Je kan zoals Engeland spreken van klasse A, B of C drugs of zoals Nederland praten van Soft en Hard drugs of je kan ook alle drugs op één zootje gooien zoals in de VS.
Wie drugs kent weet dat het laatste het minst verstandige is omdat je niet kunt maken dat een cocaïne dealer even zware straffen krijgt als een cannabis dealer, idem met gebruik. Als je dat gelijkstelt gaat iedereen het spul verkopen dat het meeste opbrengt.

Als je als maatschappelijk signaal geeft dat een lijntje snuiven even vuile drugs is als weed dan ben je verkeerd bezig.
Als we ons baseren op de kennis is het een feit dat er de voorbije jaar (cijfers van VN) het aantal gebruikers toegenomen is, ondanks de war on drugs.

In Amerika word procentueel meer gebruikt dan in Nederland.
Hash heeft een andere uitwerking, smaak en geur dan wiet. Ik heb liever de smaak, geur en effect van wiet. Om de 3 uur steek ik er één op

Zelfs voor ik naar het werk vertrek is het mogelijk een klein jointje te roken.
Want zoals het hollandse spreekwoord zegt 'een jointje in de morgen, is een dag zonder zorgen'

Zwaar spul is dat dus zeker niet. Daarom dat alleen werken zo tof is hehe
Dan ben je high en niet stoned. Je bent actief maar ligt dus niet K.O op je bed. (want veel mensen denken dat high en stoned zijn hetzelfde is)
Pietje bv gebruikt het om creatief bezig te zijn met muziek, anderen om te filosoferen of te ontspannen. Het draait wel degelijk om de roes, waarom vragen de mensen een pint/wijn denk je en geen niet alcoholvrije pint of wijn ?

Kortom drinken geeft ook een roes dus is in zekere zin hetzelfde.
Ik wil gerust geloven dat je niet drinkt voor de roes maar die treed al op na het drinken van 1 glas ook al denk je dat niet te voelen. Je bent wel degelijk ge ïtoxiceert. In de zware voet op VTM heb je ook van die zatlappen die zeggen van "ja maar ik rij goed hoor ik voel me niet zat" terwijl de agent zegt dat hij ge ïntoxiceerd is en dat niet hetzelfde is als dronken zijn.

Je hebt mensen die wiet roken enkel voor de smaak maar die niet voor dat straf gedoe zijn.
jointje roken is zoals kebap eten, dat is geen zonde voor VB'ers.
De uitvinder van LSD albert hoffman werd 102 jaar. De rolling stones leven nog en welke brol hebben die niet allemaal gepakt ?
Als je uw geest verruimt kom je tot meer inzichten en kan je aan je eigen werken, in contact komen met het spirituele.

Misschien met Obama kan er het één en andere veranderen op dat vlak.
Laat onze jongeren zich bevoorraden aan de grens ipv bij illegale dealers anders kunnen ze in contact komen met hard drugs en dat mag zeker niet gebeuren.
Men moet kiezen voor een open opvoeding zodat ouders er een zicht op hebben en erover kunnen praten., anders gebeurt het toch achter de rug.
Het is pas als de mensen het proberen dat ze zullen inzien dat wat onze politici verkondigen gewoon niet klopt.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 05:40   #298
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
als cannabis in vlaanderen gelegaliseerd zou worden zou dat volgens dat ik zo snel uit de mouw even schat 50 000 banen opleveren ( het wordt tijd dat er eens een degelijk universitair onderzoek wordt gedaan naar het potentieel hiervan )
Doet me wat denken aan Verhofstadt met z'n 200.000 nieuwe jobs.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 07:49   #299
Another Jack
Banneling

Standaard

Kortom: de toekomst van ons land zit in cannabis!
Is dat wat onze jonge wolven als oplossing zien?
De aziaten lachen ons nu al vierkant uit, in Beijing worden er nieuwe metroverbindingen in 10 maanden tijd afgeleverd, wij gaan hier wat klooien en suffen met een jointje in de hand...

Voddemannen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 07:52   #300
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kortom: de toekomst van ons land zit in cannabis!
Is dat wat onze jonge wolven als oplossing zien?
De aziaten lachen ons nu al vierkant uit, in Beijing worden er nieuwe metroverbindingen in 10 maanden tijd afgeleverd, wij gaan hier wat klooien en suffen met een jointje in de hand...

Voddemannen.
Gij wilt natuurlijk dat we die werkmiermentaliteit moeten overnemen, want dat is natuurlijk de enigste manier om echt gelukkig te worden of te blijven...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be